Gå til innhold

Har levd med en vond hemmelighet i 12 år nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke unger helt forstår at et skytevåpen pappa har i skapet som alle kan ta kan drepe. Kan være, men jeg tviler.

Men derimot å gå inn for å mobbe noen, da er man klar over at en part blir såret i det, og det er offeret. Jeg skjønner ikke helt at noen kan tro at barn ikke vet det de utsetter offeret for.. Men det er nå min mening.

Ja, barna vet kanskje at de sårer og er det de vil der og da, men de vet ikke at det kan drepe, på lik linje med at en revolver de ikke forstår er ladet og livsfarlig også kan drepe...

Har nå selv både gidd folk juling og mobbet i barndommen, men aldri ønsket at noen skulle dø av den grunn og aldri regnet med, trodd eller forventet at de kom til å ta livet av seg for det, da jeg da ikke syntes det var noe særlig slemmere enn hva jeg fant passende i situasjonen. Og har som regel vært en bakgrunn eller belegg for handlingene som har blitt utført, men hadde jo ikke vært umulig at noen av de hadde tatt selvmord, selv om det ikke hadde vært min feil, men de som kanskje var enda slemmere eller no som vippet de til å gjøre det. Men var aldri intensjon eller egentlig noe som jeg i den alderen så på som et mulig utfall selv om det kunne vært det, da jeg ikke var utviklet godt nok til å forstå at det kunne blitt ytterste konsekvens av det. Og på andre siden så er noen av de jeg har sendt på sykehus på ungdomskolen nettopp mobbere som rottet seg sammen for å mobbe og banke opp enkelte av de mindre og svakere gutta. Så ingenting er så sort/hvitt som flere her inne tydeligvis tror det er.

Kjenner folk som har endt opp som mordere nettopp som følge av at de ikke forstod konsekvensen av handlingene de gjorde, å bake opp en fyr for å skylde deg 50,- er ikke noe man som ung tror kan gjøre en mann til en morder. Men det ble tilfelle for en jeg kjente i oppveksten, der 2 stk banket han opp bakerst i bussen for 50,-.

Skal man inn på slike ting som det er snakk om her i tråden, så må man nesten også forstå litt mer enn at slemme folk fortjener å råtne i helvete og at snille mennesker gjøre verden bedre. Da verden faktisk kun går rundt som følge av balansen og kombinasjonen av nettopp dette. Er på grunn av de som er villige til å gå ut å være spissen på spydet for å hjelpe de svake, men derved å bli de onde for å hjelpe det gode at de svake blir tatt vare på for å sette det litt på spissen. Derav at også de som mobber kan være i like stor grad missforståtte eller feilinformerte barn, som de kan være onde og slemme....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der er vi to ulike. Jeg tilga dem som mobbet meg selv uten beklagelse.

Anonymous poster hash: 0b7ab...06f

Nå misforstod du meg. Jeg er kommet til det punktet at jeg ikke bryr meg om dem, selv uten beklagelse. Om de kommer i morgen og ber om det, skal de få tilgivelse, men dette er mennesker jeg aldri kommer til å ville ha noe med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Gir det en :hug: jeg også. Vit at du er bare et menneske, og jeg som har vært et mobbeoffer forstår at dette plager deg, og at dette var noe du ikke ville skulle skje. Vi gjør alle våre idiotiske ting iblant.

Anonymous poster hash: 0b7ab...06f

Du er av de mer opplyste og kloke du,og takk gud dere fins. Og all min empati fordi du måtte ha det så vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barna vet kanskje at de sårer og er det de vil der og da, men de vet ikke at det kan drepe, på lik linje med at en revolver de ikke forstår er ladet og livsfarlig også kan drepe...

Har nå selv både gidd folk juling og mobbet i barndommen, men aldri ønsket at noen skulle dø av den grunn og aldri regnet med, trodd eller forventet at de kom til å ta livet av seg for det, da jeg da ikke syntes det var noe særlig slemmere enn hva jeg fant passende i situasjonen. Og har som regel vært en bakgrunn eller belegg for handlingene som har blitt utført, men hadde jo ikke vært umulig at noen av de hadde tatt selvmord, selv om det ikke hadde vært min feil, men de som kanskje var enda slemmere eller no som vippet de til å gjøre det. Men var aldri intensjon eller egentlig noe som jeg i den alderen så på som et mulig utfall selv om det kunne vært det, da jeg ikke var utviklet godt nok til å forstå at det kunne blitt ytterste konsekvens av det. Og på andre siden så er noen av de jeg har sendt på sykehus på ungdomskolen nettopp mobbere som rottet seg sammen for å mobbe og banke opp enkelte av de mindre og svakere gutta. Så ingenting er så sort/hvitt som flere her inne tydeligvis tror det er.

Kjenner folk som har endt opp som mordere nettopp som følge av at de ikke forstod konsekvensen av handlingene de gjorde, å bake opp en fyr for å skylde deg 50,- er ikke noe man som ung tror kan gjøre en mann til en morder. Men det ble tilfelle for en jeg kjente i oppveksten, der 2 stk banket han opp bakerst i bussen for 50,-.

Skal man inn på slike ting som det er snakk om her i tråden, så må man nesten også forstå litt mer enn at slemme folk fortjener å råtne i helvete og at snille mennesker gjøre verden bedre. Da verden faktisk kun går rundt som følge av balansen og kombinasjonen av nettopp dette. Er på grunn av de som er villige til å gå ut å være spissen på spydet for å hjelpe de svake, men derved å bli de onde for å hjelpe det gode at de svake blir tatt vare på for å sette det litt på spissen. Derav at også de som mobber kan være i like stor grad missforståtte eller feilinformerte barn, som de kan være onde og slemme....

Ok, vi skjønner at du selv har banket opp og mobbet folk i ungdommen, og derfor prøver å rasjonalisere den uretten du begikk mot andre, ved si at de som mobber er misforståtte og feilinformerte. Mange 14-åringer har en utviklet empati og impulskontroll, og ville ikke oppført seg på den måten. Mange 14-åringer vet at mobbing kan føre til selvmord. Slutt å unnskylde mobbing!

Anonymous poster hash: 56635...c52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at noen har hjerte nok til å forstå ts, eller synes synd på henne. Hun har drept noen! Fått noen til å ikke klare å leve mer! Den gutten kan ALDRI leve mer og prøve å få et godt liv pga ei drittunge! Hvordan tror dere de pårørende til gutten har hatt det og har det? Det er noe som aldri kan glemmes. Så sitter dere og forsvarer ts og sier hun har det vondt og har forstått at hun har gjort noe galt! KVALMENDE!

Så det du gjorde som 14 åring feks ville du gjort nøyaktig det samme idag? Tvilsomt!

Jeg forsvarer ikke Ts og selvsagt var det veldigt galt.

Men en må klare å skille mellom hvilken person man som barn og hva en kan ha lært og forandret seg på veien i voksenlivet.

Anonymous poster hash: da0fe...966

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som synes synd på henne. Jeg forsvarer henne ikke. Jeg kan heller ikke forstå TS, jeg har kun snakket av mine egne erfaringer og følelser. Ingen kan forstå andres mobbehandlinger, mine argumenter har heller ikke kommet frem med den hensikt å få andre til å forstå/få sympati for mine valg. Jeg har simpelten gjort det for å vise den siden av en sak som sjeldent kommer fram. Jeg hadde ikke hatt noe imot å reise landet rundt for å holde foredrag fra en mobbers synspunkt. JA til mer åpenhet rundt dette temaet, og jeg synes det er flott at tidligere mobbere står frem istedet for å begrave det. Man er nødt til å ha begge sidene av en sak for å forstå den, og utvikle bedre tiltak for forebygging.

Anonymous poster hash: 5595d...71e

Jeg klarer ALDRI å forstå hvorfor et menneske kan gjøre noe så grusomt. Mobbing er så vondt for meg og har ødelagt min respekt og tilgivelse for sånne grusomme mennesker! Mobbinga gikk veldig hardt innpå meg. Jeg ble aldri mobba pga utseendet, nei jeg har alltid vert godtatt på den måten, men noe enda mer grusomt jeg aldri vil eller klarer å snakke skikkelig ut om mer, i tillegg til at jeg ikke var 100 % norsk, men det var langt i fra det verste. Måten de prøvde å ødelegge et liv på var grusomt, og jeg kan kjenne smerten når andre skriver om mobbing de har opplevd. Jeg kan aldri forstå en som har mobbet pga den umenneskelige smerten. Det er tross alt grenser på hva et menneske kan tåle av andre mennesker. Selv om de er barn er ingen unnskyldning. Barn har også følelser, og skal ha medfølelse for andre barn.

Det virker ikke som, ifølge denne tråden, at folk tar mobbing på alvor ETTER at noen har tatt livet sitt, heller.

Anonymous poster hash: 48030...168

Det er alltid noen som ikke vil ta mobbing på alvor!

Selvsagt blir det tatt seriøst, men hva er poenget med denne heksejakten?

Blir dere fornøyde om dere får TS til å ta sitt eget liv også?

Anonymous poster hash: 944f2...205

Ingen som vil eller har sagt at ts skal ta sitt eget liv, herregud. Det finnes ingen udyr her inne som mener noe så grusomt at noen må ta sitt eget liv, uansett hva de har gjort. Jeg vil ikke en gang at mordere skal ta sitt eget liv. Men det er utilgivelig og grusomt det ts har gjort og fortjener ikke trøst! Ikke tips for å glemme det grusomme hun har gjort heller, mens offeret hun ødela er død, og de pårørende må leve med evig sorg. Det er til å grine av!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ved å kalle ts et grufult menneske, ond, at hun burde ta livet sitt osv gjør at det beviser at alle dere som sier det synker ned på et nivå lavere enn hun noen gang har vært. Hun var 14, dere er voksne!! Skjærp dere a!



Anonymous poster hash: b6f3f...6bd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må klare å skille barnslig idioti og "vanlig plaging" fra det TS har gjort. De fleste, mobbeofre eller ikke, kan fint akseptere at det er mulig for en som plager noen klassekamerater i andreklasse å ende opp som et godt menneske. Selvsagt kan man det.

Men det er to ting som gjør at dette er helt forferdelig jævlig. Det ene er TS' alder på tidspunktet, altså fjorten år. Hun var under et år unna å kunne holdes strafferettslig ansvarlig for sine handlinger, en terskel som selvsagt er mye høyere enn den etiske. En fjortenåring er naturligvis ikke helt voksen, men en fjortenåring er mer enn voksen nok til å forstå hva oppfordringer til selvmord er, og når de gjentas flere ganger handler det heller ikke om manglende impulskontroll. En fjortenåring er i stand til å velge sine ord nettopp slik at de treffer hardest mulig. En syvåring vil neppe forstå dimensjonene og ta et slikt bevisst valg - en fjortenåring gjør det.

Det andre er metodene som ble brukt her. Alle former for mobbing er sårende og kan være ødeleggende. Det er likevel en vesensforskjell på "mindre" mobbing og det TS gjorde. TS sier selv at hun systematisk la anonyme brev i sekken til en gutt hun forstod at allerede hadde det veldig vanskelig. Ikke bare det, brevene var utformet slik at de skulle få ham til å føle seg så dårlig som overhodet mulig. I tillegg inneholdt de direkte oppfordringer til selvmord, noe en fjortenåring selvsagt forstår hva innebærer. Dette ble også gjentatt flere ganger, det var ikke en impulshandling, og TS fikk etter eget utsagn et "kick" av å systematisk påføre denne vanskeligstilte gutten maksimal smerte.

Alle har sagt og gjort dumme ting i tenårene. Klart vi har det. Alt man gjør trenger ikke henge ved en livet ut. Men et så klinisk, systematisk, kalkulert prosjekt for å sørge for å gjøre hverdagen så grusom man bare kunne for et helt uskyldig, vanskeligstilt menneske er på et helt annet plan enn hendelig, ungdommelig dumskap. Et menneske som er i stand til å være så systematisk i mobbingen som dette er også voksent nok til å forstå hva det gjør. Det er et uttrykk for ren ondskap. Enten TS bader i selvmedlidenhet tolv år senere eller ikke.



Anonymous poster hash: f254e...0b4
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved å kalle ts et grufult menneske, ond, at hun burde ta livet sitt osv gjør at det beviser at alle dere som sier det synker ned på et nivå lavere enn hun noen gang har vært. Hun var 14, dere er voksne!! Skjærp dere a!

Anonymous poster hash: b6f3f...6bd

Å si at hun er ond er ikke å synke på hennes nivå. Det er å fortelle henne sannheten om hennes grufulle handlinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at noen har hjerte nok til å forstå ts, eller synes synd på henne. Hun har drept noen! Fått noen til å ikke klare å leve mer! Den gutten kan ALDRI leve mer og prøve å få et godt liv pga ei drittunge! Hvordan tror dere de pårørende til gutten har hatt det og har det? Det er noe som aldri kan glemmes. Så sitter dere og forsvarer ts og sier hun har det vondt og har forstått at hun har gjort noe galt! KVALMENDE!

Unnskyld meg, men du virker veldig, veldig syk i hodet ditt. TS har ikke drept noen, hun var delaktig i en forferdelig mobbesirkel som dessverre førte til at en stakkars gutt tok livet sitt. Men å påstå at TS har DREPT noen er å gå altfor langt. Tviler på at mobberene forsto at et reelt selvmord faktisk kunne bli konsekvensen av deres handlinger.

Det er opplagt at du ønsker å skade/tråkke mest mulig på TS - gjøre hennes tanker og skyldfølelse mest mulig jævlig - og dermed er du jammen meg en mobber selv -du ønsker å påføre henne mest mulig psykisk smerte.

Ta sinnet ditt ut i terapi du, og kanskje du kan riste av deg offerrollen din en gang for alle..

Anonymous poster hash: da20c...039

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at hun er ond er ikke å synke på hennes nivå. Det er å fortelle henne sannheten om hennes grufulle handlinger.

Og at KG-mobben rotter seg sammen mot henne er ikke mobbing? Du er voksen, uttal deg på en voksen måte eller la være.

Anonymous poster hash: b6f3f...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du gjorde som 14 åring feks ville du gjort nøyaktig det samme idag? Tvilsomt!

Jeg forsvarer ikke Ts og selvsagt var det veldigt galt.

Men en må klare å skille mellom hvilken person man som barn og hva en kan ha lært og forandret seg på veien i voksenlivet.

Anonymous poster hash: da0fe...966

Ikke alt det dumme jeg gjorde, men jeg hadde vett nok i huet til å forstå at vi aldri måtte gjøre noe så grusomt, og respektere alle. Jeg hadde aldri klart å gjort noe så grusomt! Jeg har aldri mobbet noen. Selv om jeg hadde det vondt hjemme av og til, og en far som var voldelig og alkoholiker. Jeg små ertet ja, men sånn som alle tålte. På en vennskapelig måte, og de ertet meg igjen. Vi lo alltid av det. Det var i ungdomskolen. Når jeg ble kvitt de som ødela for meg i barneskolen. Men de prøvde å psyke meg ned utenfor skolen. De klarte det fint. Det var i barnehagen jeg ikke forstod at jeg kunne såre andre, men jeg mobbet aldri. Men i skolealderen skulle alle hatt litt mer vett i hodet!

Nei mobbing kan aldri forsvares! ALDRI!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg klarer ALDRI å forstå hvorfor et menneske kan gjøre noe så grusomt. Mobbing er så vondt for meg og har ødelagt min respekt og tilgivelse for sånne grusomme mennesker! Mobbinga gikk veldig hardt innpå meg. Jeg ble aldri mobba pga utseendet, nei jeg har alltid vert godtatt på den måten, men noe enda mer grusomt jeg aldri vil eller klarer å snakke skikkelig ut om mer, i tillegg til at jeg ikke var 100 % norsk, men det var langt i fra det verste. Måten de prøvde å ødelegge et liv på var grusomt, og jeg kan kjenne smerten når andre skriver om mobbing de har opplevd. Jeg kan aldri forstå en som har mobbet pga den umenneskelige smerten. Det er tross alt grenser på hva et menneske kan tåle av andre mennesker. Selv om de er barn er ingen unnskyldning. Barn har også følelser, og skal ha medfølelse for andre barn.

Det er alltid noen som ikke vil ta mobbing på alvor!

Ingen som vil eller har sagt at ts skal ta sitt eget liv, herregud. Det finnes ingen udyr her inne som mener noe så grusomt at noen må ta sitt eget liv, uansett hva de har gjort. Jeg vil ikke en gang at mordere skal ta sitt eget liv. Men det er utilgivelig og grusomt det ts har gjort og fortjener ikke trøst! Ikke tips for å glemme det grusomme hun har gjort heller, mens offeret hun ødela er død, og de pårørende må leve med evig sorg. Det er til å grine av!!

Men blir din egen barndom mindre smertefull å bære dersom TS underlegges evig pine og aldri kan klare finne evnen til å tilgi barnet hun var den gang?

Bringer det gutten tilbake.

- og jeg kjenner jeg reagerer sterkt når flere her legger ansvar og skyld på en av mange barn for at gutten valgte den utveien han gjorde.

Ett barns plaging av et annet barn er ille nok, men meget sjelden tilstrekkelig til å utløse selvmord.

Mange barns plaging av ett barn derimot kan være en faktor.

Så dem som mener TS skal lide evig for å sone for en hel skoles mobbing av ett barn bes tenke en gang til igjennom sin egen ubehandlede opplevelser.

Og tror noen at livet til guttens etterlatte ville bli bedre dersom de fikk høre at en av mobberne hadde tatt sitt eget liv fordi hun/han ikke klarte å finne evne til å tilgi barnet i seg?

Jeg tror det derimot ville gjøre deres sorg dobbel.

Store deler av denne tråden er desverre ikke voksne mennesker respons til TS, det er andre menneskers mobbing av en TrådStarter som har latt sin sårbarhet og voksne anger komme til syne.

Hva ønsker man å oppnå ved å behandle TS slik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men du virker veldig, veldig syk i hodet ditt. TS har ikke drept noen, hun var delaktig i en forferdelig mobbesirkel som dessverre førte til at en stakkars gutt tok livet sitt. Men å påstå at TS har DREPT noen er å gå altfor langt. Tviler på at mobberene forsto at et reelt selvmord faktisk kunne bli konsekvensen av deres handlinger.

Det er opplagt at du ønsker å skade/tråkke mest mulig på TS - gjøre hennes tanker og skyldfølelse mest mulig jævlig - og dermed er du jammen meg en mobber selv -du ønsker å påføre henne mest mulig psykisk smerte.

Ta sinnet ditt ut i terapi du, og kanskje du kan riste av deg offerrollen din en gang for alle..

Anonymous poster hash: da20c...039

Les det andre jeg har skrevet du før du spyr ut sånt tull.

Hun har fått et menneske til å drepe seg selv. Det er like jævlig som mord.

Endret av Kili
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyfaen ble kvalm av å lese det der. du får takle straffen din ved at du har vært med på å få noen til å ta selvmord! deal with it



Anonymous poster hash: d842d...cf9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt det dumme jeg gjorde, men jeg hadde vett nok i huet til å forstå at vi aldri måtte gjøre noe så grusomt, og respektere alle. Jeg hadde aldri klart å gjort noe så grusomt! Jeg har aldri mobbet noen. Selv om jeg hadde det vondt hjemme av og til, og en far som var voldelig og alkoholiker. Jeg små ertet ja, men sånn som alle tålte. På en vennskapelig måte, og de ertet meg igjen. Vi lo alltid av det. Det var i ungdomskolen. Når jeg ble kvitt de som ødela for meg i barneskolen. Men de prøvde å psyke meg ned utenfor skolen. De klarte det fint. Det var i barnehagen jeg ikke forstod at jeg kunne såre andre, men jeg mobbet aldri. Men i skolealderen skulle alle hatt litt mer vett i hodet!

Nei mobbing kan aldri forsvares! ALDRI!!

Du mobber nå. Du er en hykler, et monster, et MENNESKE akkurat som TS. Skjærp deg!

Anonymous poster hash: b6f3f...6bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men blir din egen barndom mindre smertefull å bære dersom TS underlegges evig pine og aldri kan klare finne evnen til å tilgi barnet hun var den gang?

Bringer det gutten tilbake.

- og jeg kjenner jeg reagerer sterkt når flere her legger ansvar og skyld på en av mange barn for at gutten valgte den utveien han gjorde.

Ett barns plaging av et annet barn er ille nok, men meget sjelden tilstrekkelig til å utløse selvmord.

Mange barns plaging av ett barn derimot kan være en faktor.

Så dem som mener TS skal lide evig for å sone for en hel skoles mobbing av ett barn bes tenke en gang til igjennom sin egen ubehandlede opplevelser.

Og tror noen at livet til guttens etterlatte ville bli bedre dersom de fikk høre at en av mobberne hadde tatt sitt eget liv fordi hun/han ikke klarte å finne evne til å tilgi barnet i seg?

Jeg tror det derimot ville gjøre deres sorg dobbel.

Store deler av denne tråden er desverre ikke voksne mennesker respons til TS, det er andre menneskers mobbing av en TrådStarter som har latt sin sårbarhet og voksne anger komme til syne.

Hva ønsker man å oppnå ved å behandle TS slik?

Jeg vil at alle som har mobbet den gutten skal leve med skyldfølelse i evig tid. De har tross alt bedt han om å ta livet sitt.

Nei smerten av mobbing blir aldri aldri aldri aldri borte! Det må jeg leve med i evig tid, og da fortjener ikke mobbere å leve med skyldfølelse? Bare offeret som må leve med smerten som aldri blir borte? Stakkars små mobbere, det er så synd på de. De mente jo ikke det de gjorde. Fy faen!

Endret av Kili
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi faen i å synes synd på ts og tenk på han som aldri fikk leve mer pga TS!! Tenk på de pårørende hvor mye mer jævlig de har hatt det! Det er umennskelig!

SKAL VEDDE PÅ AT DET ER MOBBERE SELV SOM FORSVARER EN MOBBER!

Har ikke vært en mobber, er ikke en mobber og kommer aldri til å mobbe heller. Men jeg tar det faktum at ts var et 14 år gammelt barn når det skjedde og kunne aldri i verden forutse at det skulle ende så galt. Det er utrolig synd i gutten som måtte gå igjennom alt det grusomme og ikke minst for de pårørende.

Selv om jeg også mener det at ts er nå voksen og dermed en helt annen person nå enn ts var da det skjedde, så betyr ikke det at jeg forsvarer ts. Men jeg klarer å se forskjell på et barn og en voksen. En 14-åring kan være moden og reflektert, men kan også være en komplett idiot og ikke ha noe mellom øra. Jeg har to tenåringer på samme alder (14-15 år) og jeg har en av hver. Den ene er veldig moden for alderen og tenker faktisk konsekvenser. Den andre tenker ikke lenger enn nesen sin og tenker ikke på hva som skjer hvis ditt eller hvis datt.

Så om et barn forstår konsekvenser, kommer faktisk an på barnet. Jeg tror faktisk det at ts ikke trodde at gutten skulle ta selvmord, selv om det ble skrevet i et brev. Vi vet også ikke om det er den avgjørende årsaken til selvmordet. Klart det er en av mange, men ikke nødvendigvis den avgjørende.

Ts er nødt til å leve med dette resten av livet. Det i seg selv, synes jeg er straff nok, selv om jeg i tillegg synes at det virker som om at ts angrer på det som skjedde.

Jeg har selv vært utsatt for mobbing, fra barneskolen til videregående skole, så jeg vet hvor jævlig det kan være. Men jeg vil ikke være så "ondskapsfull" som mobberne mine var da og ønsker faktisk ikke at de skal ha det jævlig. Jeg håper på at de har blitt bedre medmennesker og forhåpentligvis går foran med et godt eksempel hvis de har barn.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Er det ingen som ser ironien her?

Som ser hvordan ts mobbes her og nå av voksne mennesker på kg, fordi hun var en mobber da hun var 14 år?

Det er en grunn til at man opererer med en kriminell lavalder i Norge, og det er nettopp fordi barn ikke evner å se konsekvensene av det de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR FORSTÅTT DET NÅ. PÅ KG ER DET MOBBERE SOM FORSVARES OG MOBBEOFFERA SOM MÅ LEVE MED EVIG SMERTE FOR DET ER VIKTIGST AT MOBBERE FÅR HJELP TIL Å BLI KVITT SKYLDFØLELSE!

Er det rart barn mobber når de vet at voksne forsvarer mobbere? De vet jo at de får det godt uansett hvor jævlige de er mot andre.

Dere kan takke mobbere for at jeg er så forbanna på de.

Endret av Kili
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...