Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 timer siden, Hvem er dette? skrev:

Kan noen forklare hva som kommer frem i siste episode av podcasten?

Jeg har skrevet det om du blar litt tilbake

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 22.23, CecilieX skrev:

Du sa presis det jeg tenkte. Hvordan er det mulig å bli så selvsentrert? Meg, meg, meg. 

Men jeg erkjenner at det faktisk er mulig å leve av et antall disipler som finner alt du gjør spennende. Jeg er nok rett og slett for gammel til å bruke en time (eller hvor lenge det er) til at et ukjent menneske gransker sitt eget navlelo. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva slags kvalitativt input det skal gi meg. Og jeg tror ikke at jeg når jeg sitter på gamlehjemmet angrer på alle de influencerpodcastene jeg ikke lyttet til. Jeg ser at det kommer stadig flere podcaster der folk med utdannelse deler sin kunnskap. Det kan jeg forstå at folk hører på, for da lærer du faktisk noe. Men blant de tradisjonelle livsstilsbloggerne er jo utdannelse mangelvare og hvor stor verdi har egentlig «kunnskapen» sugd fra eget bryst? Blogg kunne man jo i det minste skrolle gjennom og dermed minimere tiden man brukte. Podcast må man jo passivt bare konsumere det influenceren velger å snakke om. 

Jeg skal slutte å rante, men jeg er bare så dritt lei av tanketomme influencere. Kan ikke noen av dem snart innse at de har en unik mulighet til å bruke plattformene sine til noe samfunnsnyttig? Studering av eget navlelo er ikke det. 

Hun leter etter det som ikke finnes... Kommer til å være evig singel om hun ikke ender det derre tankesettet sitt...

På 12.6.2020 den 23.48, eeyore83 skrev:

Tenkte at et nært familiemedlem hadde dødd eller var alvorlig syk. Greit nok at kjærlighetssorg kan være veldig vondt, men hun har jo ikke blitt dumpet, og det hørtes ut som det var noe mye mer veldig alvorlig som hadde skjedd slik hun framstilte det på instagram.. jeg forstår heller ikke hvorfor hun valgte å dele alt dette i podcasten.

jeg også... Snakk om å overdramatisere!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er surmaga eller handler denne podden mest om andre i hennes liv og ikke så mye om henne selv? Utrolig spesielt å basere en hel episode om eksen og hans måte å være på. Han får jo ikke forsvart seg? Ho forteller jo riktignok negative sider ved seg selv men da med støtte i vennen og med mye tid på å forklare og forsvare sine egne valg. Hadde eksen vært en kjendis kunne dette være juicy sladder, men jeg aner jo ingenting om fyren. Like fullt spesielt, kjendis eller ei! Det gir meg en guffen følelse. Hvem er det hun skal utlevere neste? Søsken? Tante? Merkelig konsept. Og rart at et så stort selskap velger å gi det ut! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Showmustgoon skrev:

Er det bare meg som er surmaga eller handler denne podden mest om andre i hennes liv og ikke så mye om henne selv? Utrolig spesielt å basere en hel episode om eksen og hans måte å være på. Han får jo ikke forsvart seg? Ho forteller jo riktignok negative sider ved seg selv men da med støtte i vennen og med mye tid på å forklare og forsvare sine egne valg. Hadde eksen vært en kjendis kunne dette være juicy sladder, men jeg aner jo ingenting om fyren. Like fullt spesielt, kjendis eller ei! Det gir meg en guffen følelse. Hvem er det hun skal utlevere neste? Søsken? Tante? Merkelig konsept. Og rart at et så stort selskap velger å gi det ut! 

Jeg er enig med deg, men han hadde godkjent at hun snakket om dette i podcasten, så han ser vel ikke på det sol uthenging da 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LO har tidligere samarbeidet med klesmerket Zaful. Jeg ser at den røde bikinien hennes er så og si helt identisk med en bikini Zaful selger. Denne bikinien har jeg sett på nettsiden lenge FØR LO presenterte kolleksjonen sin. LO har også tidligere lagt ut bilde av henne på en ferie i 2019 iført identisk bikini fra et annet merke: Lahana (den grønne). Hva tenker dere? Har hun kopiert disse merkene?

Legger ved bilder:

Den røde hvor LO står modell i er fra hennes egen kolleksjon. Screenshot av rød bikini er fra Zaful (tidligere samarbeidspartner av LO) og det bilde hvor hun har på seg den grønne er fra et merke kalt Lahana. 40FF6823-2A6C-4241-830E-5B7DB52F0B1E.thumb.jpeg.36fc1b669b288abb8407822b2371c60c.jpegB1434A8A-DA0A-4EF5-BE60-EB768C5E1890.thumb.jpeg.52d8571e0251d386868e9ce660e3be2d.jpeg1A1E1E02-28EF-485A-98C7-768877618A71.thumb.jpeg.76314b67e80b2577b8b5594f20a4a71c.jpeg

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Msørensen skrev:

LO har tidligere samarbeidet med klesmerket Zaful. Jeg ser at den røde bikinien hennes er så og si helt identisk med en bikini Zaful selger. Denne bikinien har jeg sett på nettsiden lenge FØR LO presenterte kolleksjonen sin. LO har også tidligere lagt ut bilde av henne på en ferie i 2019 iført identisk bikini fra et annet merke: Lahana (den grønne). Hva tenker dere? Har hun kopiert disse merkene?

Legger ved bilder:

Den røde hvor LO står modell i er fra hennes egen kolleksjon. Screenshot av rød bikini er fra Zaful (tidligere samarbeidspartner av LO) og det bilde hvor hun har på seg den grønne er fra et merke kalt Lahana. 40FF6823-2A6C-4241-830E-5B7DB52F0B1E.thumb.jpeg.36fc1b669b288abb8407822b2371c60c.jpegB1434A8A-DA0A-4EF5-BE60-EB768C5E1890.thumb.jpeg.52d8571e0251d386868e9ce660e3be2d.jpeg1A1E1E02-28EF-485A-98C7-768877618A71.thumb.jpeg.76314b67e80b2577b8b5594f20a4a71c.jpeg

 

Veldig spesielt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikiniene er jo helt identiske utenom fargen og noen små detaljer.. Dette er ikke bra! 🙈😌

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 22.23, CecilieX skrev:

Du sa presis det jeg tenkte. Hvordan er det mulig å bli så selvsentrert? Meg, meg, meg. 

Men jeg erkjenner at det faktisk er mulig å leve av et antall disipler som finner alt du gjør spennende. Jeg er nok rett og slett for gammel til å bruke en time (eller hvor lenge det er) til at et ukjent menneske gransker sitt eget navlelo. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva slags kvalitativt input det skal gi meg. Og jeg tror ikke at jeg når jeg sitter på gamlehjemmet angrer på alle de influencerpodcastene jeg ikke lyttet til. Jeg ser at det kommer stadig flere podcaster der folk med utdannelse deler sin kunnskap. Det kan jeg forstå at folk hører på, for da lærer du faktisk noe. Men blant de tradisjonelle livsstilsbloggerne er jo utdannelse mangelvare og hvor stor verdi har egentlig «kunnskapen» sugd fra eget bryst? Blogg kunne man jo i det minste skrolle gjennom og dermed minimere tiden man brukte. Podcast må man jo passivt bare konsumere det influenceren velger å snakke om. 

Jeg skal slutte å rante, men jeg er bare så dritt lei av tanketomme influencere. Kan ikke noen av dem snart innse at de har en unik mulighet til å bruke plattformene sine til noe samfunnsnyttig? Studering av eget navlelo er ikke det. 

Sånne podcaster, inkl LO sin, fungerer ypperlig som sovemedisin. En AirPod i øret, blablabla sånn at hjernen kobler ut og så er det så kjedelig at du sovner

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg heller anbefale Morten Ramm sin podcast «Morten Ramm lar kakla gå til du sovner». Den er morsom og veldig søvndyssende. Har tilgode å høre en hel episode uten å sovne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Nana skrev:

Sånne podcaster, inkl LO sin, fungerer ypperlig som sovemedisin. En AirPod i øret, blablabla sånn at hjernen kobler ut og så er det så kjedelig at du sovner

Takk for at du deler din erfaring. Jeg er litt usikker på om dette er ironi eller om du tenker at podcaster er viktige fordi de er et substitutt for sovemedisin. Det er jo ikke bra å bruke sovemedisin med tanke på farene for avhengighet, så sånn sett kan jo podcast revolusjonere behandlingen av pasienter som lider av Insomnia. 

Min kritikk av influencere er ofte fundert ut fra nytteverdien de har for leseren, og hva verre er dersom de påvirker negativt. Så rent prinsippielt har jo podkasten til LO en nytteverdi for deg (hvis jeg forutsetter at du var seriøs). Dog tror jeg kanskje ikke dette var akkurat den hensikten LO hadde med å lage podcast. Annonsører er vel kanskje heller ikke helt fornøyd med å bli profilert i en slik sammenheng, spesielt ikke hvis forbrukeren sover når den blir eksponert for reklame. Eller vent, har jeg ikke lest at du faktisk kan ha læringsutbytte av å ha pensum på lydbok mens du sover. 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig slutt mellom de? Fordi han var arbeidsledig og ikke tok nok tak? Hun ikke har følelser?Hun sier jo hun har det osv. Veldig merkelig. 
Hvor gammel er AE?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt siste episode? Jeg orker ikke. Snakk om å skviiiiise ut siste dråpe 🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Ice_83 skrev:

Hvorfor er det egentlig slutt mellom de? Fordi han var arbeidsledig og ikke tok nok tak? Hun ikke har følelser?Hun sier jo hun har det osv. Veldig merkelig. 
Hvor gammel er AE?

Jeg skjønner ikke greia jeg.... dersom hun skal holde tilbake på dette viset pga. små ting som irriterer hun så må hun lete..... for alltid :P Jeg er 100% sikker på at LO ender opp alene, rynkete og barnløs.. thihi.. neida, joda... men podden er veldig bra da..  åsså er hun jo så innmari flink til alt. i følge seg selv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må tilføye: etter å ha hørt siste pod. Hun overanalyserer! Hva med å bare være.. in the moment liksom. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun overanalysere å leter etter feil, hjelper ikke på at hun har venner som er akkurat som henne og som sitter å jatter med henne. 
tror ikke lene noen gang kommer til å bli fornøyd. Hun har jo hatt noen forhold nå så burde vite bedre hva som funker osv 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.6.2020 den 11.01, CecilieX skrev:

Takk for at du deler din erfaring. Jeg er litt usikker på om dette er ironi eller om du tenker at podcaster er viktige fordi de er et substitutt for sovemedisin. Det er jo ikke bra å bruke sovemedisin med tanke på farene for avhengighet, så sånn sett kan jo podcast revolusjonere behandlingen av pasienter som lider av Insomnia. 

Min kritikk av influencere er ofte fundert ut fra nytteverdien de har for leseren, og hva verre er dersom de påvirker negativt. Så rent prinsippielt har jo podkasten til LO en nytteverdi for deg (hvis jeg forutsetter at du var seriøs). Dog tror jeg kanskje ikke dette var akkurat den hensikten LO hadde med å lage podcast. Annonsører er vel kanskje heller ikke helt fornøyd med å bli profilert i en slik sammenheng, spesielt ikke hvis forbrukeren sover når den blir eksponert for reklame. Eller vent, har jeg ikke lest at du faktisk kan ha læringsutbytte av å ha pensum på lydbok mens du sover. 🤔

 

Jeg var seriøs, for meg funker den veldig godt for å koble ut et stresset hode. Men det var ikke noe stikk til LO hvis det var sånn du oppfattet det. De siste episodene har dog vært mye på repeat og ikke noe spesielt nytt, så jeg anbefaler den som utkobling. Behagelige stemmer uten for mye action. Nevnte vel heller ikke bruk av vanedannende sovemedisin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten helt sikker på at dette bruddet og ambivalensen til Lene handler om at hun er liiiivredd for å være en rebound. Han har nettopp kommet ut av et langt forhold og har vært en del lei seg pga det. Dette med jobb osv er bare noe å plassere det på. Tror Lene (ubevisst) har lett etter «feil» som gjør at dette ikke kan gå, fordi hun er så redd for å bli såret. Det vil nok bli hundre ganger kjipere for henne nå som han tar seg sammen og henger med kompiser osv igjen. Synes synd i henne. Må være tungt å være så redd for avvisning at hun dropper noe som kunne blitt fantastisk. Lurer på om hun ser selv hvordan hun finner feil med andre og hakker osv fordi hun selv er usikker og trenger å ha «overtaket» absolutt hele tiden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ice_83 skrev:

Hvorfor er det egentlig slutt mellom de? Fordi han var arbeidsledig og ikke tok nok tak? Hun ikke har følelser?Hun sier jo hun har det osv. Veldig merkelig. 
Hvor gammel er AE?

Hun sier jo det rett ut hvis du har hørt podcasten. Følelsene er ikke riktige. Hun har følelser for han, men det er ikke de riktige kjæreste-følelsene. At de er på forskjellig plass i livet er og et viktig moment.

Tidligere ville hun nok inngått dette forholdet, men i løpet av podcasten har hun selv sagt at hun må avslutte ting tidligere, i stedet for å bare eksistere slik hun har gjort i de to kjipe forholdene.

En pause når man har det sånn er veldig fornuftig. (Tror absolutt forholdet kan ha et potensial senere.)
 

Jeg er forresten enig med dere som har kommentert at forrige episode var litt for lang og repeterende. Denne siste var ok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Nana skrev:

Jeg var seriøs, for meg funker den veldig godt for å koble ut et stresset hode. Men det var ikke noe stikk til LO hvis det var sånn du oppfattet det. De siste episodene har dog vært mye på repeat og ikke noe spesielt nytt, så jeg anbefaler den som utkobling. Behagelige stemmer uten for mye action. Nevnte vel heller ikke bruk av vanedannende sovemedisin. 

Sorry, jeg fikk nok ikke til å formidle at dette var ment litt humoristisk. Er ikke så lett med humor i skriftlig form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...