Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

Gjest loveli

Den podcasten er jo helt poengløs. Bla bla bla, hadde jeg ikke visst alderen hennes hadde jeg trodd hun var 10-15år yngre pga måten hun formulerer seg på, hvor sladrete praten er og hvor barnslige betraktninger hun har på ting.

 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd ikke Freia kan sponse en uke mobilfri denne sommeren også.. så fikk Lenemor seg en pause fra det som virker være et veldig travelt SoMeliv! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 8.25, Nobile skrev:

Kan hun kalles en blogger egentlig ? 

En seriøs blogger som bryr seg om leserne sine (som er grunnen til deres suksess og inntekt) forsvinner ikke plutselig fra bloggen/"jobben sin" i 5 uker uten forvarsel... Og takken til leserne for den høye inntekten hun tjener pga "oss" er å forsvinne uten videre.. Uansett om man jobber med blogg eller salg i butikk, så gjør man jo sitt ytterste for å ha fornøyde kunder og for at de skal være interessert i å komme tilbake, og tenker det samme prinsippet gjelder følgere til en offentlig person. For å opprettholde interessen så må man jo gjøre en innsats! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig start på sesong 2 av podcasten, skikkelig zzzzz. Hørtes ut som venninnene kjedet seg også, og bare ville det skulle ta slutt. Hvor interessant er det å sitte der og høre på gnål om meg, meg og atter meg. Gjesp! 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mye interessant i dagens episode av podcasten, men som hun avbryter gjestene hele tiden! Iselin fikk jo ikke snakket ferdig en eneste setning😬

Håper hun setter dette familiemedlemmet som rakker ned på henne hele tiden, på plass. Sånne folk er giftige og fortjener å bli roastet i offentlig podcast!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
12 timer siden, PippiLa skrev:

Mye interessant i dagens episode av podcasten, men som hun avbryter gjestene hele tiden! Iselin fikk jo ikke snakket ferdig en eneste setning😬

Håper hun setter dette familiemedlemmet som rakker ned på henne hele tiden, på plass. Sånne folk er giftige og fortjener å bli roastet i offentlig podcast!

Nja, gjør de egentlig det? 

Har du noen gang hatt en konflikt, uenighet eller bare vært sint på noen? Jeg antar det og ting pleier å ha to sider. Jeg hadde ikke likt å bli hengt ut for flere tusen lyttere, der bare motparten ensidig fikk belyse saken. 

Er det noe jeg har lært etter å ha lest tråder på KG i de ulike underforumene, så er det at når TS får spørsmål, så avdekkes det etterhvert ofte at vedkommende selv ikke er så uskyldig som de selv skal ha det til. Da kommer ofte deres sanne ansikt frem også. Ikke sjelden blir de ufine, furt og selvrettferdige. Og de dikter opp informasjon som skal sette dem i bedre lys.

Disse influencerne som lever av å skrive om seg selv har det til felles at de er usedvanlig opptatt av nettopp seg selv. Og i tillegg veldig lite åpne for å ta imot kritikk. Jeg ville derfor stolt enda mindre på deres evne til å kunne fortelle om slike relasjoner på en nyansert måte. Virkelig ikke. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 7.46, CecilieX skrev:

Nja, gjør de egentlig det? 

Har du noen gang hatt en konflikt, uenighet eller bare vært sint på noen? Jeg antar det og ting pleier å ha to sider. Jeg hadde ikke likt å bli hengt ut for flere tusen lyttere, der bare motparten ensidig fikk belyse saken. 

Er det noe jeg har lært etter å ha lest tråder på KG i de ulike underforumene, så er det at når TS får spørsmål, så avdekkes det etterhvert ofte at vedkommende selv ikke er så uskyldig som de selv skal ha det til. Da kommer ofte deres sanne ansikt frem også. Ikke sjelden blir de ufine, furt og selvrettferdige. Og de dikter opp informasjon som skal sette dem i bedre lys.

Disse influencerne som lever av å skrive om seg selv har det til felles at de er usedvanlig opptatt av nettopp seg selv. Og i tillegg veldig lite åpne for å ta imot kritikk. Jeg ville derfor stolt enda mindre på deres evne til å kunne fortelle om slike relasjoner på en nyansert måte. Virkelig ikke. 

Helt enig. Min hypotese er at det henger sammen med deres manglende utdannelse. Hadde de hatt noen form for dannelse, ville de vært vant til å måtte både tenke kritisk og ta i mot kritikk. De kan jo ingen av delene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å skrive.. nettopp fordi det er ingenting å skrive... prisen til verdens kjedeligste og fraværende influencer går til??

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, galmamma skrev:

Ingenting å skrive.. nettopp fordi det er ingenting å skrive... prisen til verdens kjedeligste og fraværende influencer går til??

Hun har jo ikke noe å skrive om når hun snakker om alt i podcasten sin. Som for øvrig er så kjedelig at jeg ikke hører på den lengre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, blabla2226 skrev:

Hun har jo ikke noe å skrive om når hun snakker om alt i podcasten sin. Som for øvrig er så kjedelig at jeg ikke hører på den lengre. 

Likte den først men det er bare om henne og meg meg meg og den selvrealiseringen. Det er ikke interessant!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har helt glemt den podcasten 🤣🤣

Hørte 2 episoder men skjønte at det bare var fjas og totalt blottet for noe info jeg trenger i livet mitt. Jeg hører ikke på podcaster som bare er pjatting, spesielt ikke fra en kjedelig dame med dårlige verdier som er altfor ung for alderen sin og som virker ekstremt lite reflektert og interessant, så jeg er vel ikke målgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens pod var superinteressant!:) Coachen som er med var veldig flink og hadde mange kloke poeng! Fikk lyst til å gå til henne selv:D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hun solgt leiligheten på Frogner? Så hun hadde delt av badet der og kjøpt leiligheten i Bjørvika. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Interessant hvordan Lene hele tiden vil drive med selvrealisering - det eneste hun snakker om i podcasten er seg selv. Hadde også vært spennende å se hvem i denne blogg-verden som startet med å si "100 prosent", for det gjør samtlige av de hele tiden. Ellers virker det som at hun plutselig ser et hastverk med å finne drømmemannen og skape en familie sammen.. 

Episoden med coach: en coach/veileder bør stille undrende spørsmål, slik at hun i større grad kan få reflektere selv og komme frem til et svar. Hvorfor skal en annen person fortelle hvordan hun er og hva hun skal gjøre, og hvordan vet hun at det blir riktig? Blir det da hennes valg - vil hun "eie" de valgene hun tar? Man bør være litt kritisk til hvilken kompetanse en coach har. NLP-utdanning kan gjøres innen 2-3 måneder, uavhengig av hvilken grad man vil ta. 

Endret av Liva Sofie
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å høre på den siste podepisoden med Sophie Elise. Lene sier de har så god kjemi og mye å snakke om, men begge bare "ja,ja,ja" mens den andre snakker, og egentlig sitter og venter på å få snakke om seg selv igjen... 😓

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller jeg hadde gått på ørkenvandring i 45 dager før jeg hadde satt meg ned for å høre på en podcast med Lene Orvik og Sophie Elise. Grøss og gru!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har hørt de fleste episodene nå, og sitter igjen med en følelse av at hun forsøker å "komme i mål" med selvrealiseringen. Jeg forstår ikke helt hensikten med å jobbe så intenst med seg selv som om man skal bli en ferdig utgave? Er det ikke naturlig å utvikle seg parallelt mens man jobber, studerer, dater, stifter familie, osv? Det virker som om hun bruker enormt mye tid på å tenke, reflektere, notere over seg selv, og jeg ser ikke hvordan en annen person eller barn skal få plass i den boblen hennes. Det er jo en kjent sak at man blir særere jo mer man er alene.

Ellers tror jeg at jeg tidligere har kommentert at hun seriøst burde vurdere å studere et eller annet. Å fordype seg i noe utenfor en selv er nok lurt for mange av influenserne. Jeg kan ikke forstå at en voksen person ikke ønsker å ta en utdannelse når de har både personlig og økonomisk frihet til det.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...