Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, MissCoverdale skrev:

Tror jeg har hørt de fleste episodene nå, og sitter igjen med en følelse av at hun forsøker å "komme i mål" med selvrealiseringen. Jeg forstår ikke helt hensikten med å jobbe så intenst med seg selv som om man skal bli en ferdig utgave? Er det ikke naturlig å utvikle seg parallelt mens man jobber, studerer, dater, stifter familie, osv? Det virker som om hun bruker enormt mye tid på å tenke, reflektere, notere over seg selv, og jeg ser ikke hvordan en annen person eller barn skal få plass i den boblen hennes. Det er jo en kjent sak at man blir særere jo mer man er alene.

Ellers tror jeg at jeg tidligere har kommentert at hun seriøst burde vurdere å studere et eller annet. Å fordype seg i noe utenfor en selv er nok lurt for mange av influenserne. Jeg kan ikke forstå at en voksen person ikke ønsker å ta en utdannelse når de har både personlig og økonomisk frihet til det.

Godt sagt. Jeg er så enig. Hun har altså holdt på med denne selvrealiseringen så lenge - det eneste som kommer frem er hva som er god og dårlig energi, at tidligere relasjoner ikke har hatt samme verdier/menneskesyn og hvilke sår hun har fått innvendig av egen oppvekst og disse usunne relasjonene. Dette er livet, Lene. Man lærer og utvikler seg hele tiden. Man kan gjerne sette av noe tid til å fordype seg og prioritere det i større grad (i perioder), men nå er det på tide å komme ut av offerrollen og sin egen boble. podcasten i dag var utrolig kjedelig. Der var alt skrevet ned som manus på forhånd og til slutt lurte jeg på hva jeg hadde hørt på. Tror det ble svart det samme på de fleste spørsmål.  
 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan neppe ligge mange kronene i den bloggen / ei heller mange følgere når hun ikke gidder oppdatere at hun slutter. Money talks for Orvik AS så det vil jeg tolke som om at hun ikke har noe inntekt på den bloggen whatsoever! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg kjempet meg gjennom alle poddene så langt. Gudene må vite hvorfor, for de er ikke veldig interessante dessverre. Men, noe jeg synes er litt rart, det er at uansett hvordan Lene vrir å vender på ting, så er det alltid motparten det er noe "feil" med. Det at hun ikke lykkes i forhold osv, har det noen gang streifet henne at det kan være hun som er urimelig? Alle skal føye seg etter henne, men motsatt, nei takk. Jeezes for en dame! God skal han være den som skal holde henne fornøyd.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulleruska

Nå er leiligheten ute til salgs igjen. Prisantydning er 7 490 000. Finn-koden er 190465665. Den veggen kan umulig være verdt 500 000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Tulleruska skrev:

Nå er leiligheten ute til salgs igjen. Prisantydning er 7 490 000. Finn-koden er 190465665. Den veggen kan umulig være verdt 500 000....

Tviler jeg også på, selv om folk er "rare" og betaler noen hinsides priser for bolig i dag.

Hadde nok valgt å legge pengene på en leilighet som har toalett på badet. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg liker å har det samlet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulleruska
54 minutter siden, Krutthøna skrev:

Tviler jeg også på, selv om folk er "rare" og betaler noen hinsides priser for bolig i dag.

Hadde nok valgt å legge pengene på en leilighet som har toalett på badet. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg liker å har det samlet.

Er helt enig med deg. Hun har ødelagt leiligheten med planløsningen og de ulike valgene av innredning. Den var mye finere før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mye finere bilder av denne leiligheten før, den kan jo være veldig fin på bilder så kanskje hun heller burde bruke dem! Disse bildene var rotete og dystre, og spesielt soverommet ser veldig trist ut.

Også er da kjøkkenet veldig upraktisk - jeg ser hvertfall ingen stikkontakter? En sånn pop-up-greie i øya der kanskje men ingen å se på den lange hvite benken. Og den glassveggen hindrer jo ethvert forsøk på møblering med et frittstående spisebord. Det virker litt som hun har insta-designet seg litt bort fra de praktiske løsningene synes jeg. Men fint med vegg mellom bad og soverom da, så det er bra hun har fått opp!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig planløsning i leiligheten hennes. Koselig å spise frokosten ute på balkongen gitt, må bare bære maten gjennom soverommet og badet først🤷🏻‍♀️ 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eeyore83

Leiligheten er sikkert kjempefin, men praktisk? not so much. Hva med oppbevaringsplass? Hvor har hun alle tingene og klærne sine? Ser jo ikke ut som det er plass til noe garderobeskap, ingenting i gangen og ikke på soverommet. Ser det står walk in closet på soverommet, men det er ingen bilder av dette? Hun har heller aldri lagt ut noe bilder av det så vidt jeg kan huske.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2020 den 12.00, Krutthøna skrev:

Av en eller annen grunn har jeg kjempet meg gjennom alle poddene så langt. Gudene må vite hvorfor, for de er ikke veldig interessante dessverre. Men, noe jeg synes er litt rart, det er at uansett hvordan Lene vrir å vender på ting, så er det alltid motparten det er noe "feil" med. Det at hun ikke lykkes i forhold osv, har det noen gang streifet henne at det kan være hun som er urimelig? Alle skal føye seg etter henne, men motsatt, nei takk. Jeezes for en dame! God skal han være den som skal holde henne fornøyd.


Hun har vel to forhold bak seg der følelsene ikke var riktige? Det må være lov, uten at man skal «føye seg»? (Jeg tenker da på det ene veldig lange forholdet som varte i mange år,  og det siste.)

De to forholdene som omtales helt i starten var jo helt ut å kjøre. Når den ene valgte å legge eget frieri til samme tidspunkt som hans negative kjæresteegenskaper ble outet på podcast, vel det var ganske spesielt (-og desperat). Jeg tror ikke et sekund på at det frieriet hadde skjedd akkurat da, uten den episoden.

Lene er forresten med i en episode av «sykt ærlig med Martine» denne uken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, acna skrev:


Hun har vel to forhold bak seg der følelsene ikke var riktige? Det må være lov, uten at man skal «føye seg»? (Jeg tenker da på det ene veldig lange forholdet som varte i mange år,  og det siste.)

De to forholdene som omtales helt i starten var jo helt ut å kjøre. Når den ene valgte å legge eget frieri til samme tidspunkt som hans negative kjæresteegenskaper ble outet på podcast, vel det var ganske spesielt (-og desperat). Jeg tror ikke et sekund på at det frieriet hadde skjedd akkurat da, uten den episoden.

Lene er forresten med i en episode av «sykt ærlig med Martine» denne uken.

Har hørt den episoden, og samtlige episoder i hennes egen pod. Lene har en egen podcast som heter "I dybden", men problemet med Lene er at man aldri kommer i dybden med henne. Synes Martine stilte flere gode spørsmål, men man når altså ikke gjennom. Det eneste jeg synes var positivt var at hun delte tilbakemeldingen fra gynekologen som hadde sagt at hun kunne ha problemer med å få barn. Okei, tenker jeg - stort og VIKTIG tema som treffer utrolig mange. Gå videre på dette.. 

Hun nevner også venner med familie og barn, noe hun også tenker mer på nå.. Spennende! Det er ikke lenge siden hun bare skulle leve og "bare være Lene". 

Videre nevner hun at hun snart "går på veggen" og er visst utslitt. Nok et spennende tema; hva kjenner hun, hvorfor - sammenhenger? Dette er jo å gå i dybden. Ikke bare snakke om selvrealisering, god og dårlig energi, hva som er viktig for henne osv.. Hun må være mer personlig! Slik podcasten hennes er til nå, så kunne den gjerne hatt navnet "I overflaten med Lene Orvik". Hun skal ha cred for at de første episodene i sesong 1 var spennende. Litt usikker på jeg synes om offentlig uthenging da hun kun får formidlet sin side av historien. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/6/2020 at 7:28 AM, Tulleruska said:

Nå er leiligheten ute til salgs igjen. Prisantydning er 7 490 000. Finn-koden er 190465665. Den veggen kan umulig være verdt 500 000....

Men.. hvor er denne walk-in garderoben? Er det det skapet med to dører på soverrommet hennes? 😅Screenshot_20200907-213919.thumb.jpg.6d222b765056ba8e1cba5a59717a6350.jpg

Screenshot_20200907-213834.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulleruska
6 timer siden, Fireandice skrev:

Men.. hvor er denne walk-in garderoben? Er det det skapet med to dører på soverrommet hennes? 😅Screenshot_20200907-213919.thumb.jpg.6d222b765056ba8e1cba5a59717a6350.jpg

Screenshot_20200907-213834.jpg

Haha, det ser sånn ut! Da har i så fall jeg en ballsal som walk-in 😂 Vel, hun kan i alle fall walk-in i skapet om hun tar ut alle klærne 😄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Liva Sofie skrev:

Har hørt den episoden, og samtlige episoder i hennes egen pod. Lene har en egen podcast som heter "I dybden", men problemet med Lene er at man aldri kommer i dybden med henne. Synes Martine stilte flere gode spørsmål, men man når altså ikke gjennom. Det eneste jeg synes var positivt var at hun delte tilbakemeldingen fra gynekologen som hadde sagt at hun kunne ha problemer med å få barn. Okei, tenker jeg - stort og VIKTIG tema som treffer utrolig mange. Gå videre på dette.. 

Hun nevner også venner med familie og barn, noe hun også tenker mer på nå.. Spennende! Det er ikke lenge siden hun bare skulle leve og "bare være Lene". 

Videre nevner hun at hun snart "går på veggen" og er visst utslitt. Nok et spennende tema; hva kjenner hun, hvorfor - sammenhenger? Dette er jo å gå i dybden. Ikke bare snakke om selvrealisering, god og dårlig energi, hva som er viktig for henne osv.. Hun må være mer personlig! Slik podcasten hennes er til nå, så kunne den gjerne hatt navnet "I overflaten med Lene Orvik". Hun skal ha cred for at de første episodene i sesong 1 var spennende. Litt usikker på jeg synes om offentlig uthenging da hun kun får formidlet sin side av historien. 

Hahaha.. «i overflaten med Lene Orvik». Den likte jeg. Enig! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.9.2020 den 7.28, Tulleruska skrev:

Nå er leiligheten ute til salgs igjen. Prisantydning er 7 490 000. Finn-koden er 190465665. Den veggen kan umulig være verdt 500 000....

Sååå... det du sier er at leiligheten har gått 500.000,- OPP i pris!???

Den samme leiligheten som er idiotisk inndelt av utdaterte smijernsdører i ministue og svært kjøkken uten særlig sitteplass? Uten muligheter for gjester eller oppbevaring?

Hun burde ikke bare satt opp den nye veggen, men fjernet disse tullete dørene som gjør både kjøkken og stue ubrukelig.

Jaha..... ok. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg kommenterer, men «i dybden» er nesten en ren kopi av «Isabella møter sheila». Selvsagt forteller de om sine egne liv, men podkastene har det samme temaene som Isabella allerede har tatt opp. (Har ikke hørt sesong 2, så kan ikke uttale meg om den...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...