Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️

Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Den 22. desember 2015 at 9.20, LilleMy1989 skrev:

For en kjempefin jakke :hjerte: Jo jeg må vel det, håper på sykemelding etter nyttår pga bekken :) Men var mest for å si at jeg skjønner veldig godt hvordan det er med lite søvn fordi jeg selv blir helt ødelagt. 

Jeg tiiiiippeeeeer.......

.........10.2

Takk for det :hjerte: Tenker det sikkert er lurt, for det er ikke godt å bli helt ivalidisert av bekkenet alt nå! 

Skal oppdatere tippelista når jeg kommer på dataen :) 

Den 22. desember 2015 at 9.33, lille_frosk skrev:

Nyyydelig mage!! Jeg synes det er så rart at kroppene våre er allemannseie når vi er gravide. Det klarer jeg ikke helt å venne meg til kjenner jeg, både i forhold til at det er fritt frem å kommentere og å klå. De fleste jeg kjenner har fått høre både at "åååh, du er skikkelig stor" og "oi, så liten mage du har da!" - det er jo helt ... Ja. Jeg synes du har en perfekt mage jeg, rund og nydelig! Jeg tipper ... 20.01.

Og hei forresten! Endelig fikk jeg sneket meg inn her, og har grovlest meg gjennom dagboken din. Måtte snufse litt over positiv test på side 7 - magisk følelse, og det må være enda mer magisk etter så mange år som prøver! :hjerte: Og hun jordmoren din kan man jo få lyst til å kaste en snøball med hundebæsj inni på. Ærlig talt - hun burde virkelig vite bedre enn å kommentere gravides kropp. 

Tusen takk fine Frosken! :hjerte: Ja, det er veldig rart hvordan folk kommenterer i vilden sky! Men ofte tror jeg nok det er kommer av litt korttenkthet. Snakket faktisk med mamma om det i dag fordi et familiemedlem kommenterte at hun ikke syns jeg hadde stor mage til å ha kommet så langt. Og det syntes jeg var litt sårende. Og så snakket jeg om det med mamma, og det var tydelig at hun hadde oppfattet det som at det var ment som noe positivt. Men uansett så synes jeg at man heller kan si for eksempel at man synes den gravide er flott eller fin, så slipper man å tråkke folk på tærne. Man hadde jo aldri holdt på sånn med noen som ikke var gravide!

Og :velkommen: skal du være! Koselig at du titter innom :nigo: Så kjekt at du har orket å bla deg igjennom boken:hjerte: Det var ganske så magisk ja. Og så rart at det på måte føles så veldig lenge siden, samtidig som det virker så veldig nært. Og enda koseligere at du lever deg sånn inn :fnise: ja, hun jordmoren er noe for seg selv altså! 

Den 22. desember 2015 at 11.38, Shinigami skrev:

Magen din er kjempefin den :)

Hvis det er noen trøst, så er magen min mindre enn din og jeg får ofte høre hvor liten den er, og jeg synes ikke at det er noe koselig... Ble glad da en venninne jeg ikke hadde sett på et par måneder spøkefullt kalte meg for tjukka faktisk,hehe :)

Men magen din ser kjempefin ut :)

Jeg tipper 10.02 :)

Tusen takk Shingami! :hjerte: Jeg blir også veldig glad når noen kommenterer at magen min er stor :fnise: 

Skal legge deg også inn når jeg kommer på dataen :) 

Den 23. desember 2015 at 11.28, kaffemor skrev:

Så fin du er!! Det er rart med det, når man er gravid er det plutselig "lov" for andre å legge seg opp i både vekt og størrelse på kroppen.. Jeg også får høre både at jeg har stor og liten mage. 

Jeg synes du ser helt nydelig ut! 

Hm.. Tipper 14.02. Er jeg veldig kjip da? :ler: 

Tusen takk gode du:hjerte: Veldig rart, man gjør liksom ikke noe sånt med noen andre enn gravide, og da er det liksom fritt vilt!

La meg si det slik, jeg håper ikke det er du som vinner tippingen i hvertfall:fnise: Greit hvis han ikke vil komme før termin, men etter er ikke helt greit altså! :ler:

Goood jul til alle som titter innom! :nisse: Vi har hatt en veldig fin jul så langt. Deilig å tilbringe tid med familien og spise mye god mat. Vi feirer jul hos min familie i år. Men vi må innom på noen julebesøker hos mannens familie også når vi er her. Men jeg kjenner jeg blir fort sliten, så jeg har gitt beskjed til mannen at jeg kun er med på det jeg orker. Har ikke lyst å komme hjem etter jul å være helt utslitt. Mye av kosen med jula synes jeg er å kose seg i pysjen å se masse gode filmer :nigo: 

Vi fikk en del fine gaver, eller hadde vi ønsket oss penger :) Men vi fikk oss en gledelig overraskelse når summen fra bestemor hadde en null mer en den pleier. Og det kommer jo virkelig godt med når det siste til lillegutt skal kjøpes inn samtidig som januar har med seg mange store regninger!

Men nå må jeg krype til sengs. Kjenner det godt i bekkenet om dagen, så nå skal det bli godt å legge seg meg bbhugme mellom beina :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre at dere har hatt en fin jul så langt! Tenk - nå er det straks januar, og da er det liksom NESTE MÅNED du har termin! :overrasket: Skulle bare mangle at du får slappe litt godt av innimellom. Har dere store og ville planer for nyttårsaften da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. desember 2015 at 11.34, lille_frosk skrev:

Så fint å høre at dere har hatt en fin jul så langt! Tenk - nå er det straks januar, og da er det liksom NESTE MÅNED du har termin! :overrasket: Skulle bare mangle at du får slappe litt godt av innimellom. Har dere store og ville planer for nyttårsaften da?

Håper du har hatt en fin jul også :hjerte::) Nå har jeg ikke andre planer framover enn å gro baby, så nå skal jeg få tatt meg tid til å komme innom dagbøkene til folk. Nå er snart tiden inne ja! Helt utrolig å tenke på egentlig.

Var hos svigerfar og hans kone på nyttårsaften :) Kommer mer lengre nede.

GODT NYTT ÅR!! :strix:Dette er året vårt lille gode gutt kommer til verden :hjerte: For et spennende år vi går i møte!

Det var en kjempe koselig kveld i går, men jeg kjenner at det ble litt sent. Var ikke i seng før 4  noe som er vanlig for meg (jeg var den første i seng, noe som ikke er vanlig:P), men jeg kjenner at ting er litt tyngre som høygravid :fnise: Alle satt rundt spisebordet hele kvelden, men jeg fikk en god stressless bort til bordet, så da hadde jeg det greit. Men jeg kjenner at jeg har mye kynnere når det blir lange og slitsomme dager som i går. Så ventetiden blir nok brukt til å ta med ro.

Ellers har vi fått handlet inn resten av de tingene vi manglet til lillegutt på romjulssalg. Så nå er vi virkelig klare. Skal begynne å vaske klærne hans når i helgen tenkte jeg.

Her er det vi har kjøpt/fått:

Vogn

- Stelleveske

- Vognpose

- Lammeskinn

Bilstol og base

- Bilstolpose

Stellebord

- Stelleunderlag

Sprinkelseng

- Madrass

- Dyne og pute

- Sengetøy

- Babynest

Ergobaby + innlegg

Kommode til å ha tingene hans i

BabyBjørn vippestol

Brystpumpe

Badekar + innlegg

Gulpekluter, vaskekluter, flanellkluter + diverse

Klær

Diverse stelleprodukter fra babypakkene

Rop gjerne ut hvis noen ser noe vi har glemt. Har kjøpt mest praktiske og behagelige klær, når jeg synes det er mest behagelig med joggebukser og pysj, så regner jeg ikke akkurat med at en liten baby er mer glad i dongeribukser og stive klær :P 

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

Popsilopp: 15.01 

Lille frosk: 20.01

Popsilopp mannen: 28.01

ivf-termin: 4.02

LilleMy og Shinigami: 10.02

Kaffemor: 14.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel kanskje under sengetøy, men tisselaken er nok greit å ha :)

Og helt enig i at en baby skal ha myke og behagelige klær :) Dongeribukser er tøft når man blir litt eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at myke og behagelige klær er tingen for baby! Det er jo ikke noe som er bedre å gå i uansett alder ... Skulle ønske body og strømpebukse var sosialt akseptabelt for mennesker på vår alder også! :fnise: Høres ut som en koselig nyttårsaften, særlig med stressless ved bordet! Du vet du er høygravid når ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Askmeagain89 skrev:

03.02 :)

Godt å lese at alt er bra :)

Notert :)

12 timer siden, Shinigami skrev:

Det går vel kanskje under sengetøy, men tisselaken er nok greit å ha :)

Og helt enig i at en baby skal ha myke og behagelige klær :) Dongeribukser er tøft når man blir litt eldre :)

Lurte på det, men har lest at det ikke er bra med tanke på at det blir for tett i forhold til krybbedød. Og at det er klamt og ubehagelig å ligge på :klo: Så jeg får se hva vi ender opp med. Men tusen takk for tips! 

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Enig i at myke og behagelige klær er tingen for baby! Det er jo ikke noe som er bedre å gå i uansett alder ... Skulle ønske body og strømpebukse var sosialt akseptabelt for mennesker på vår alder også! :fnise: Høres ut som en koselig nyttårsaften, særlig med stressless ved bordet! Du vet du er høygravid når ... :ler:

Det hadde vært noe :fnise: Har en sånn heldress, onepiece lignende sak, det går vel egentlig nesten under kategorien babydress for voksne :ler: Det passet med veldig fint med stressless med bordet altså :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer skikkelig bra med Tour the ski når når jeg ikke har noen planer :nigo: Men jeg liker virkelig ikke Martin Johnsrud Sundby, og jeg elsker Petter Northug, så jeg håper virkelig det er hans tur å vinne touren! 

Nå sitter jeg i sofaen og slapper av mens jeg ser på mannen som monterer en kommode. Mine krefter ble oppbrukt på å fjerne jula og støvsuge og tørke støv tidligere i dag. Han var til og med på Ikea ALENE i dag :hakeslepp: Ikea er en av de tingene som nesten er for slitsomt for meg nå altså, det tar helt kaka. Men nå visste han akkurat hvor på lager det vi skulle ha lå da, så han slapp i hvert fall å ta en rundtur i labyrinten. Men han er jaggu ikke verst han der altså :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:strix: :

Askmeagain89: 03.02

ivf-termin: 4.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trega melder seg :plystre: 

Først av alt.. Fiiiin mage du har :rodmer:  Folk som sier noe anna kan ta seg ei bolle. Jeg tror mange hormonelle gravide har lett for å ta ting litt feil. Er sjeldent noen mener noe vondt med slike kommentarer :klemmer: Men er jo pokker ikke lett å styre disse hormonene :plystre: 

Men når jeg har lest på f.eks termingruppa virker det som mange tar ting veldig galt. Ei av de voksne i bhgen i dag spurte litt om hvordan det gikk. Jeg sa at det begynte å bli tungt nå. Da sa ho, ja det skjønner deg. Jeg ser jo at du har vokst veldig bare på de to ukene. Jeg bare: ja.. det kjennes :hoho: Tok ikke det ille, for det er jo sant. Føler meg klar for eksplosjon :hoho: 

Jeg tipper foressten at du føder 1.2 :nigo: Synes du fortjener å få babyen litt før meg :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6. januar 2016 at 16.59, lille_frosk skrev:

Hvordan er formen frøken??

Formen er ganske bra :) Men jeg merker at ting begynner å bli tungt altså. Mister jeg noe på gulvet, så roper jeg på mannen, orker rett og slett ikke å bøye meg ned :fnise: 

:hjerte: 

Den 6. januar 2016 at 16.26, juliane skrev:

6.2 blir det bebis! :jepp: 

Det er notert! :)

14 timer siden, Kakaoen skrev:

Trega melder seg :plystre: 

Først av alt.. Fiiiin mage du har :rodmer:  Folk som sier noe anna kan ta seg ei bolle. Jeg tror mange hormonelle gravide har lett for å ta ting litt feil. Er sjeldent noen mener noe vondt med slike kommentarer :klemmer: Men er jo pokker ikke lett å styre disse hormonene :plystre: 

Men når jeg har lest på f.eks termingruppa virker det som mange tar ting veldig galt. Ei av de voksne i bhgen i dag spurte litt om hvordan det gikk. Jeg sa at det begynte å bli tungt nå. Da sa ho, ja det skjønner deg. Jeg ser jo at du har vokst veldig bare på de to ukene. Jeg bare: ja.. det kjennes :hoho: Tok ikke det ille, for det er jo sant. Føler meg klar for eksplosjon :hoho: 

Jeg tipper foressten at du føder 1.2 :nigo: Synes du fortjener å få babyen litt før meg :lur: 

Titt tei :nigo: Jeg skal ikke si noe om å være treig, er inne å leser og oppdaterer meg i boka di, men er ikke så flink å skrive :plystre: Tusen takk fine Kakaoen :kose: Er nok litt hormoner i ute å går her og der ja :P Kan nok ikke legge skjul på det. Kan ikke være lett for folk som ikke er gravide heller å vite hva man skal si, for mye kan jo bli feil :fnise: Men noe burde man kanskje klare å tenke seg til. Men jeg skal ikke klage, har faktisk fått kjempe mange fine kommentarer om at jeg ser kjempe bra ut, og at jo større magen blir jo flottere blir jeg :nigo: 

Det skal skrives inn, det så kjekt at du synes jeg fortjener det altså! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen: 01.02

Askmeagain89: 03.02

ivf-termin: 04.02

Juliane: 06.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært noen travle dager, og når jeg ikke var travel så har jeg brukt tiden med mannen. Vi har sett filmer og kost oss :) På søndag brukte vi 7 timer på å ommøblere, vaske, rydde og tørke støv i stua. Var selvfølgelig flink å ta pauser, og det var ingen løft på meg, det tok fine mannen min seg av. Men det var vel verdt alt arbeidet, resultatet ble veldig bra. Stua har liksom vært det eneste rommet ting ikke har vært helt på stell. Vi hadde rett og slett mer ting enn plass. Nå har vi fått enda en kommode, og fått fordelt ting og tang, og fått orden på alt. Og det gleder mitt kontrollfreak-sinn :fnise:  Kjenner litt på rede-bygge-symptomer altså :P Vanligvis er det mannen som maser om at vi skal ommøblere, og jeg vil aldri (ikke helt glad i forandringer kan du si :sjenert:). Men nå var det virkelig jeg som var pådriveren :fnise: På mandag var vi på en 3 timers shopping-runde. Måtte ha nye lamper og gardiner til stuen, og så måtte vi få handlet inn de sist tingene til lillegutt. På tirsdag brukte jeg noen timer på å stryke gardiner. Det ta så lang tid å få bort brettekantene når de er innsatt med så mye stivelse, selv om de var vasket. Etter strykingen var vi på 5 timers fødselsforberedende kurs. Så har jeg vasket alle klærne til lillegutt, og på onsdag brukte jeg 2 timer på kjøkkenet på hjemmelaget lasagne, greit å ha litt mat i frysen til barseltiden. I tillegg har jeg vært litt småsyk. Men nå kjenner jeg både på formen og bekkenet at jeg skal ta det litt med ro. Men det føles mye bedre ut å slappe av når jeg vet at alt som skal gjøres er gjort, det er først da jeg klarer å slappe av i hodet i hvert fall :P 

Det var veldig greit å ha vært på fødselsforberedende kurs. Var holdt av en privat praktiserende jordmor her i Bergen. Og mannen som i utgangspunktet var ganske så skeptisk, følte også han fikk veldig mye ut av det. Fikk også en veldig grei omvisning på KK.  Har kjent litt på at jeg har gruet meg til fødselen de siste ukene. Var såpass at jeg måtte gråte litt på skulderen til min kjære. Men etter å ha snakket litt med han, og ikke minst etter kurset så føler jeg at jeg er mye bedre forberedt. Jeg kjenner faktisk at jeg er mer spent på hele opplevelsen enn redd, og det er jo helt klart en forbedring.

Ellers har svigerfamilien allerede begynt å "mase" på om ikke noe er på gang :P Kjenner jeg kommer til å bli mektig lei hvis de skal holde på sånn frem til fødselen, og det regner jeg nesten med at de kommer til  å gjøre. Men blir det for ille, så får bare mannen gi beskjed. Det er jo bare godt ment, eller det er vel kanskje mest nysgjerrighet, men det kan blir litt for mye altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, j86 skrev:

Jeg tipper 5 februar blir datoen! :) Stå på, snart i mål nå! :nigo:

Da skal jeg putte deg inn :) Det skal jeg gjøre! Nærmer seg nå ja :nigo:

Kakaoen: 01.02

Askmeagain89: 03.02

ivf-termin: 04.02

j86: 05.02

Juliane: 06.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du har fått utbytte av fødselsforberedende kurs! Det er jo helt gull og virkelig verdt timene hvis det gjør at du går fra å være redd til å være mer spent på fødselen. Det kommer nok til å bli en flott opplevelse tror jeg! :Nikke: Krysser fingrene for deg, og håper du får en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...