Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For deg eksisterer altså ikke bivirkninger av vaksiner. Har du noen gang lurt på hva bivirkningene (inkl. dødsfall) kommer av når hver eneste ingrediens er helt trygg?

Anonymkode: e9378...27d

Bivirkning på en eller annen måte er det av alle medisiner. Vet du stoffene i medisinene du tar? Eller kanskje du nekter å bruke det også. 

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tutte skrev:

Bivirkning på en eller annen måte er det fra alle medisiner. Vet du stoffene i medisinene du tar? Eller kanskje du nekter å bruke det også. 

Det er utrolig stor forskjell på vaksiner og medisiner. Vaksiner gis til alle uansett om de er syke eller ei (vanvittig forretningsidè forresten), mens medisiner gis hvis man er syk. Jeg er kritisk til medisiner på den måten at jeg hadde vært veldig skeptisk til å ta f.ex. en hjertemedisin over tid, da jeg vet at dette gir bivirkninger, men som akutt behandling er legemidler uvurderlige. Vaksiner derimot, vet man ikke om egentlig gjør noe positivt for folkehelsa i det hele tatt. Man får altså de tvilsomme stoffene i dem, og så er det tvilsomt om man har noe positivt utbytte av dem. Legemiddelselskapene derimot, de har garantert positvt utbytte og ler hele veien til banken.

Anonymkode: e9378...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig stor forskjell på vaksiner og medisiner. Vaksiner gis til alle uansett om de er syke eller ei (vanvittig forretningsidè forresten), mens medisiner gis hvis man er syk. Jeg er kritisk til medisiner på den måten at jeg hadde vært veldig skeptisk til å ta f.ex. en hjertemedisin over tid, da jeg vet at dette gir bivirkninger, men som akutt behandling er legemidler uvurderlige. Vaksiner derimot, vet man ikke om egentlig gjør noe positivt for folkehelsa i det hele tatt. Man får altså de tvilsomme stoffene i dem, og så er det tvilsomt om man har noe positivt utbytte av dem. Legemiddelselskapene derimot, de har garantert positvt utbytte og ler hele veien til banken.

Anonymkode: e9378...27d

Bra oppsummert! 

Anonymkode: 592bc...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig stor forskjell på vaksiner og medisiner. Vaksiner gis til alle uansett om de er syke eller ei (vanvittig forretningsidè forresten), mens medisiner gis hvis man er syk. Jeg er kritisk til medisiner på den måten at jeg hadde vært veldig skeptisk til å ta f.ex. en hjertemedisin over tid, da jeg vet at dette gir bivirkninger, men som akutt behandling er legemidler uvurderlige. Vaksiner derimot, vet man ikke om egentlig gjør noe positivt for folkehelsa i det hele tatt. Man får altså de tvilsomme stoffene i dem, og så er det tvilsomt om man har noe positivt utbytte av dem. Legemiddelselskapene derimot, de har garantert positvt utbytte og ler hele veien til banken.

Anonymkode: e9378...27d

Beklager å si det, men med mindre du har medisinstudie så har ikke du kunnskap nok til å uttale deg om vaksiner og medisiner og virkningen i forhold til det ene og andre. Det vi vet med sikkerhet er at vaksiner har beskyttet oss mot mange sykdommer. Kan ta polio som eksempel, på grunn av vaksinen er nå denne sykdommen utryddet her i landet. Er flere i dag som sitter med senskader etter lammelser på grunn av polio, og min far holdt på å dø av det 2 år gammel. At det ikke er flere som er vaksinemotstandere, det kan vi være glade for. Kan også ta røde hunder som det vaksineres for, hvis en gravid blir smittet med dette så er det stor fare for skader på fosteret og abort. Da hjelper det ikke mye med medisiner.

Om legemiddelselskapene så sitter og ler og gnir seg i hendene, så slipper vi iallefall unna mange sykdommer. Vi hadde ikke klart oss uten, dessverre.

Endret av Tutte
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Japan har de et annet forhold til vaksiner enn i mange andre land. Japan har lavest barnedødelighet og færre vaksiner. De har droppet MMR-vaksinen pga bivirkninger og død som følge av vaksinen. Jeg husker det var en som etterlyste død som direkte følge, og det er det dessverre. Bivirkninger fra pakningsvedlegget står i linken og der er det også listet opp bivirkninger varslet inn til VAERS.

Japan har også tatt bivirkningene til HPV-vaksinen på alvor i motsetning til f.eks. Norge. 

https://vactruth.com/2016/06/23/japanese-government-bans-mmr-vaccine/

Anonymkode: 592bc...01b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I Japan har de et annet forhold til vaksiner enn i mange andre land. Japan har lavest barnedødelighet og færre vaksiner. De har droppet MMR-vaksinen pga bivirkninger og død som følge av vaksinen. Jeg husker det var en som etterlyste død som direkte følge, og det er det dessverre. Bivirkninger fra pakningsvedlegget står i linken og der er det også listet opp bivirkninger varslet inn til VAERS.

Japan har også tatt bivirkningene til HPV-vaksinen på alvor i motsetning til f.eks. Norge. 

https://vactruth.com/2016/06/23/japanese-government-bans-mmr-vaccine/

Anonymkode: 592bc...01b

Dette er sånn typisk eksempel som vaksinemotstanderne bruker. Hadde skjønt argumentet ditt hvis det var høy barnedødelighet i Norge som følge av vaksiner. Har du statistikk på død som følge av mmr vaksinen i Norge? Jeg har ikke lest eller hørt om et eneste tilfelle.

Det er flere dødsfall rundt om i verden og Norge som følge av meslinger.

Endret av Tutte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig stor forskjell på vaksiner og medisiner. Vaksiner gis til alle uansett om de er syke eller ei (vanvittig forretningsidè forresten), mens medisiner gis hvis man er syk. Jeg er kritisk til medisiner på den måten at jeg hadde vært veldig skeptisk til å ta f.ex. en hjertemedisin over tid, da jeg vet at dette gir bivirkninger, men som akutt behandling er legemidler uvurderlige. Vaksiner derimot, vet man ikke om egentlig gjør noe positivt for folkehelsa i det hele tatt. Man får altså de tvilsomme stoffene i dem, og så er det tvilsomt om man har noe positivt utbytte av dem. Legemiddelselskapene derimot, de har garantert positvt utbytte og ler hele veien til banken.

Anonymkode: e9378...27d

Meslinger, kikhoste og tuberkolose finnes nesten ikke og Polio er totalutryddet her til lands. Kopper er totalutryddet i hele verden. Hvordan kan du mene at vi "ikke vet om det gjør noe positivt for folkehelsa"?

Anonymkode: dbdb2...763

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tutte skrev:

Dette er sånn typisk eksempel som vaksinemotstanderne bruker. Hadde skjønt argumentet ditt hvis det var høy barnedødelighet i Norge som følge av vaksiner. Har du statistikk på død som følge av mmr vaksinen i Norge? Jeg har ikke lest eller hørt om et eneste tilfelle.

Det er flere dødsfall rundt om i verden og Norge som følge av meslinger.

I Norge er det ikke høy barnedødelighet, men i USA, som har et tungt vaksineprogram, er det veldig høy barnedødelighet. Norge er på god vei etter med å øke antall vaksiner til barn.

Anonymkode: 592bc...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meslinger, kikhoste og tuberkolose finnes nesten ikke og Polio er totalutryddet her til lands. Kopper er totalutryddet i hele verden. Hvordan kan du mene at vi "ikke vet om det gjør noe positivt for folkehelsa"?

Anonymkode: dbdb2...763

Hvordan forklarer du at et land som USA aldri har vaksinert mot tuberkulose og at det allikevel nesten ikke finnes der? Eller at vi aldri har vaksinert mot skarlagensfeber i Norge. Disse sykdommene var så godt som borte i den vestlige verden før vaksineprogrammene startet, det er det vist grafer på tidligere i tråden.

Anonymkode: 592bc...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte forstår jeg deg Ts, samtidig er det dumt å utsette barnet ditt og andre barn for sykdom. 

Om det er naturlig og sunt å ikke vaksinere, har du kanskje rett i. Siden verden i dag er overbefolket, så har vi godt av at det kommer sykdommer som reduserer befolkningsveksten. Fint at du tenker på dette 

Anonymkode: 8d56e...986

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/1/2017 den 11.03, AnonymBruker skrev:

Men når mine uvaksinerte aldri er syke da. 13 og 15 år. Aldri feber, aldri forkjølet. Vi bruker ikke fluor og null hull. Er det flaks eller bare god helse? Hvorfor begynne med sykdomssprøyter og da risikere infeksjoner og nedsatt immunforsvar. Min astmasyke mor tok influensavaksine etter anbefaling av lege, hun ble dødssyk i lungebetennelse og sykemeldt i 3 uker. Aldri mer vaksine sa hun etterpå. Vi må respektere folks valg. De som vil vaksinere gjør det, de som ikke velger det. Folk er forskjellige. Kroppene er forskjellige. Ingen reagerer likt. Noen får kreft, andre ikke. Dette styrer ikke mennesket selv.

Anonymkode: 3f6c6...121

Avskum uten minste logisk sans. 

Anonymkode: afd2a...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er det ikke høy barnedødelighet, men i USA, som har et tungt vaksineprogram, er det veldig høy barnedødelighet. Norge er på god vei etter med å øke antall vaksiner til barn.

Anonymkode: 592bc...01b

Kan du legge ut en link som beviser barnedødelighet i USA som følge av vaksiner? Jeg snakket egentlig om MMR vaksinen. Du skrev at Japan har droppet denne pga bivirkninger og død som følge. Denne vaksinen har vært en del av vaksinasjonsprogrammet i Norge siden 1983, og jeg har ikke hørt om et eneste dødsfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Japan har de et annet forhold til vaksiner enn i mange andre land. Japan har lavest barnedødelighet og færre vaksiner. De har droppet MMR-vaksinen pga bivirkninger og død som følge av vaksinen. Jeg husker det var en som etterlyste død som direkte følge, og det er det dessverre. Bivirkninger fra pakningsvedlegget står i linken og der er det også listet opp bivirkninger varslet inn til VAERS.

Japan har også tatt bivirkningene til HPV-vaksinen på alvor i motsetning til f.eks. Norge. 

https://vactruth.com/2016/06/23/japanese-government-bans-mmr-vaccine/

Anonymkode: 592bc...01b

Du har rett i at det var tilfeller av sykdom og død i Japan etter en MMR-vaksine som ble brukt der på 80-tallet. Det er derimot ikke den som brukes i resten av verden, og Japan vaksinerer fortsatt mot alle sykdommene, men de bruker enkeltdoser i stedet for flerkomponentvaksinen. For øvrig så er det ikke noe lavere tall på autismediagnoser i Japan vs land som bruker MMR, de har lik økning som i resten av verden.

Husk at VAERS kun er et sted der man melder inn bivirkninger, det er ikke noe register for påviste bivirkninger, og det beviser ingen sammenheng mellom de innmeldte bivirkningene og vaksinen. Men det er et godt utgangspunkt for videre undersøkelser og forskning om det meldes inn mange like bivirkninger på den samme vaksinen f.eks. Det var bl.a en som meldte inn at en vaksine (husker ikke hvilken) gjorde at han ble til Hulken. Dette fikk stå i VAERS lenge..

Om du søker litt i tallene, så har Japan trukket tilbake anbefalingen om HPV-vaksine på meget tynt grunnlag. Og mange i helsemyndighetene der ønsker at den anbefalingen tas opp igjen. Som i andre land har man ikke funnet noen sammenheng mellom HPV-vaksinen og alvorligere sykdommer. Sammenligner man de 2475 bivirkningene som er meldt inn, inkludert alle milde bivirkninger som muskelsmerte på injeksjonsstedet osv, med tallet på de som årlig utvikler livmorhalskreft i Japan - over 9000, og de som dør av det - over 2700, så er dette helt klart et stort tap.

"According to health ministry figures, 2,022 people suffered side effects out of an estimated 2.59 million who had received injections of Cervarix by the end of 2014. Out of an estimated 790,000 people given Gardasil 453 experienced side effects."

 

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bedre at barnet dør av sykdommer da? Foreldre som ikke vil vaksinere barna sine, er egoistiske

Anonymkode: 5997f...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 23.32, hog skrev:

Hvor kommer egentlig den enorme arrogansen fra? At dere tror dere vet bedre en vitenskapen, fhi og legestanden? Gjenspeiler denne intelligensen seg i andre aspekter av livet deres?

 

Det er skummelt å stole blindt på autoriteter som f eks en lege, men de fleste som liker å lese og finne ut så mye som mulig selv i tillegg før de tar en avgjørelse vil jo ende opp med å velge det en samlet legestand er enig om dersom de er det.

For eget vedkommende ville legevakten mest sannsynlig ha avlivet samboeren min sist helg hvis ikke jeg hadde vært en sånn gal arrogant "alle pakningsvedlegg og tilgjengelig informasjon + ett kjapt googel søk skal utføres før noen tar pillene sine her i huset"

MMR vaksinen utsatte vi til vi syntes hun veide nok, det vil si at hun fikk den da hun var åtte og ikke to og i god tid før pubertet, jeg ønsker ikke å være til fare for immun utsatte barn i omgangskretsen, men vil heller ikke risikere noe med egne friske barn....

Forskningsrapporten som påviste sammenheng mellom autisme og MMR vaksinen ble falsifisert ja, men den kom ikke med noen gode andre teorier til hvorfor antallet autismediagnoser oppdaget etter 2 års alder eksploderte etter at man innførte MMR vaksine. Så det var i grunn bare forskningresultatet som ble falsifisert, selve hypotesen har ingen klart å tilbakevise som jeg har funnet, det kan selvølgelig være en tilfeldighet og stå i korrelasjon med noe helt annet, men men jeg er egoistisk nok til å heller være "safe than sorry"

Bare for å legge til det så finner jeg det svært lite sannsynlig at det er sammenheng mellom de to nå som jeg har fulgt med på det i mange år og det virker som at autisme øker både der vi vaksinerer MMR og ikke, men det fantes ikke som tilgjengelig info da når MMR vaksinen var ny.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Japan har de et annet forhold til vaksiner enn i mange andre land. Japan har lavest barnedødelighet og færre vaksiner. De har droppet MMR-vaksinen pga bivirkninger og død som følge av vaksinen. Jeg husker det var en som etterlyste død som direkte følge, og det er det dessverre. Bivirkninger fra pakningsvedlegget står i linken og der er det også listet opp bivirkninger varslet inn til VAERS.

Japan har også tatt bivirkningene til HPV-vaksinen på alvor i motsetning til f.eks. Norge. 

https://vactruth.com/2016/06/23/japanese-government-bans-mmr-vaccine/

Anonymkode: 592bc...01b

Kjenner du til immigrasjonslovene i Japan?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2/1/2017 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Ingen vaksiner. Ingen sykdom. De vaksinerte er syke støtt og stadig. Lurer på hvorfor mine uvaksinerte barn aldri er syke da. 0 fravær i bhg og skole i mange år. Skyller heller ikke med fluor, eller tar fluortabletter....0 hull. Barna er 13 og 15 år. Jeg har aldri vært syk med fravær på jobben heller. Jeg lyver til tannlegen og sier vi bruker fluorskyll. Hun tror det er derfor vi aldri har hull. Nei vi har ikke hull, og bruker ikke fluor i tannkremen. 

Anonymkode: 3f6c6...121

Det som var rart da vi var hos tannlegen sist var hvor opptatt tannlegen var på at barnet hadde fått i seg fluor (altså svelgt). Siden barnet vårt ikke tar fluor tabletter men bare bruker fluor tannkrem, så var visst det ok så lenge man fikk i seg fluor.. man kan spekulere i hvorfor det er så viktig å svelge fluor. Tror neppe det er sundt.

Anonymkode: c26d0...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som var rart da vi var hos tannlegen sist var hvor opptatt tannlegen var på at barnet hadde fått i seg fluor (altså svelgt). Siden barnet vårt ikke tar fluor tabletter men bare bruker fluor tannkrem, så var visst det ok så lenge man fikk i seg fluor.. man kan spekulere i hvorfor det er så viktig å svelge fluor. Tror neppe det er sundt.

Anonymkode: c26d0...55f

Nå er det så ørsmå mengder med fluorid i både tannkremen vi har her og i drikkevannet vårt at det har svært lite å si. I en vanlig tube tannkrem skal det ikke være mer enn 0,15 gram/100 gram, så med mindre man spiser flere tuber på en gang, hver dag, så er det ubetydelig. Fluor virker både rett på tennene (beskyttende lag) og ved at det svelges og tas opp i skjelett og tenner. Det er også sånn at barn uten risiko for (mye) karies ikke trenger fluortabletter dersom de pusser tenner skikkelig. Så det er egentlig opp til foreldrene å vurdere om barnet trenger flourtabletter eller ikke.

Fra legemiddelhåndboka: "Overdoseres fluorid i lengre tid under tanndannelsen (daglig over 0,03–0,04 mg/kg kroppsvekt), kan det oppstå dental fluorose. Langvarig stor overdosering (daglig over 0,2–0,4 mg/kg) kan føre til skjelettfluorose. Akutte symptomer, spesielt gastrointestinale (kvalme, brekninger, diaré), kan sees ved doser på 1–2 mg/kg kroppsvekt. Minste letale dose er 5 mg/kg kroppsvekt."

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, pautina skrev:

Bare for å legge til det så finner jeg det svært lite sannsynlig at det er sammenheng mellom de to nå som jeg har fulgt med på det i mange år og det virker som at autisme øker både der vi vaksinerer MMR og ikke, men det fantes ikke som tilgjengelig info da når MMR vaksinen var ny.

Det er ikke bare MMR-vaksinen. Jeg som har fulgt med på turnèen til filmen Vaxxed vet at foreldre over hele USA rapporterer om autisme og andre alvorlige vaksineskader etter alle typer vaksiner. Her om en studie på Hepatitt B-vaksinen, som nylig er innført i det norske barnevaksinasjonsprogrammet. Artikkelen er fra 2009:

"Now, a new study has shown that giving Hepatitis B vaccine to newborn baby boys may triple the risk of developing an autism spectrum disorder.

An abstract of the study was published in the September, 2009 issue of the respected journal Annals of Epidemiology. In it, Carolyn Gallagher and Melody Goodman of the Graduate Program in Public Health at Stony Brook University Medical Center, NY, wrote that, “Boys who received the hepatitis B vaccine during the first month of life had 2.94 greater odds for ASD compared to later- or unvaccinated boys.”"

 http://www.huffingtonpost.com/david-kirby/new-study-hepatitis-b-vac_b_289288.html

Anonymkode: e9378...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaxxed-bussen med alle signaturene fra vaksineskadede og pårørende av vaksineskadede og -døde. t0VB5tq.jpg

Anonymkode: e9378...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...