Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som står på slike sider er ikke til å stole på og har derfor ingen informasjonsverdi. Meslinger er ikke og har aldri vært en så uskyldig barnesykdom som f.eks. vannkopper. Noen av dem som fikk den da de var små fikk også alvorlige bivirkninger.

Anonymkode: 20acb...cad

Det stemmer, men med tilskudd av vitamin A og god behandling er forholdene helt annerledes i dag enn det var tidligere.

Anonymkode: 592bc...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.2.2017 den 7.19, AnonymBruker skrev:

Det stemmer, men med tilskudd av vitamin A og god behandling er forholdene helt annerledes i dag enn det var tidligere.

Anonymkode: 592bc...01b

Uten at du ser ut til å være fullt klar over det, så er du big pharmas lille løpegutt.

Anonymkode: d42ae...e4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten at du ser ut til å være fullt klar over det, så er du big pharmas lille løpegutt.

Anonymkode: d42ae...e4d

Jeg er litt usikker på hva du mener her. Big Pharma tjener uhorvelig mye mer på å gi et par doser med meslingsvaksine til hvert barn enn å ta hånd om de få tilfellene som ville fått komplikasjoner av meslinger i den vestlige verden.

Anonymkode: 592bc...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker på hva du mener her. Big Pharma tjener uhorvelig mye mer på å gi et par doser med meslingsvaksine til hvert barn enn å ta hånd om de få tilfellene som ville fått komplikasjoner av meslinger i den vestlige verden.

Anonymkode: 592bc...01b

Stemmer. Brandy Vaughan forklarer det veldig greit. Man trenger ikke å teste vaksiner like omfattende som andre medikamenter, så de er billigere å produsere. Og selvsagt tjener man mye mere på noe som man gir til alle, uansett om de er syke eller ei, enn på noe som man bare gir til noen. I USA har de heller ikke noe ansvar for om folk blir syke av vaksinene, i motsetning til hva de har med andre medikamenter. Hun sier at mange store medisnselskap har mistet patentene sine de siste årene og er ute etter andre måter å tjene penger på. Så når man innfører flere og flere vaksiner, med flere og flere doser, så er jo dette gull i n'te potens for de medisinske selskapene.

 

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker på hva du mener her. Big Pharma tjener uhorvelig mye mer på å gi et par doser med meslingsvaksine til hvert barn enn å ta hånd om de få tilfellene som ville fått komplikasjoner av meslinger i den vestlige verden.

Anonymkode: 592bc...01b

Dessverre tar du fullstendig feil. "Big Pharma" hadde tjent langt større summer på å la være å vaksinere. Joda, det er penger i vaksiner (igjen, INGEN driver business for å tape penger!), men svært lite ift hva det koster både av tid og penger å utvikle dem. 

http://tjomlid.com/2013/01/12/vaksinemotstandere-kjopt-og-betalt-av-legemiddelindustrien/

http://www.skepticalraptor.com/skepticalraptorblog.php/big-pharma-supports-antivaccine-movement-conspirac-vaccines-maybe-not/

http://tjomlid.com/2012/12/31/litt-om-vaksiner-og-okonomi/

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne i Australia og der går de andre veier for å få folk til å vaksinere barna sine. Man får ikke barnehageplass og mister barnetrygden hvis barna er uvaksinerte uten medisinsk grunn. Med andre ord, ingen direkte tvang (og det synes jeg også man skal være svært forsiktig med å innføre), men man sørger for en viss form for beskyttelse fra de uvaksinerte barna. 

Det nytter ikke å diskutere med vaksinemotstandere. Det ligger jo i deres natur å ikke høre på fornuft eller fakta, hadde de gjort det hadde de jo vaksinert barna sine. Man når dessverre ikke inn til slike med fakta, de lever i sin egen verden og de må føle konsekvensene på kroppen før de endrer mening. Litt som røykere som ikke slutter før de faktisk har fått kreft, selv om de har visst hele tiden at røyking er skadelig. Det som er uendelig trist er jo at det er barna det går ut over og ikke forelderen som tok valget om ikke å vaksinere. Hvert år dør det mange barn av sykdommer som kunne vært unngått, bare fordi foreldrene deres er ignorante. 

Endret av Arkana
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2017 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker på hva du mener her. Big Pharma tjener uhorvelig mye mer på å gi et par doser med meslingsvaksine til hvert barn enn å ta hånd om de få tilfellene som ville fått komplikasjoner av meslinger i den vestlige verden.

Anonymkode: 592bc...01b

Nettopp det at du ikke forstår at du tar feil, gjør deg til Big Pharmas lille løpegutt. Fortsett å berike dem du. Vi andre prøver å holde igjen.

Anonymkode: d42ae...e4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 15.11.2018 den 13.18, Ella93827271 skrev:

Vet dette er veldig gammelt innlegg. Men her er jeg helt enig med deg! Null vaksinering. 

Ja, best å droppe leger, sykehus og apoteker også. Bare tull og tøys!

Det var mye bedre for noen tusen år siden da alt var helt naturlig. Det var jo slik at barn sjeldent levde opp, og kvinner ofte døde i barselseng. Men hadde vi hatt en så lav levealder som den gangen så slipper man eldreomsorg som jo koster samfunnet mye. 🙄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2015 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Vi har foreløpig ikke tatt noen vaksiner, men vi vurderer altså å ta polio og stivkrampe etter hun har fylt to år. Grunnen til at vi har sagt nei er mangfoldig, men det handler først og fremst om en omfattende skepsis til vaksineprogrammet, og på troen om at hun er sunnest uten vaksiner. Disse holdningene stammer fra mengder med uavhengig, og dermed ikke like tilgjengelig forskning.

 

Anonymous poster hash: adab6...030

Dette er jo bare tull. «Uavhengig forskning?» hva er det? Kvasiforskning? 

Hvorfor velger du å ikke forholde deg til forskning gjort av landets ledende eksperter på riksen, Ullevål, Haukeland etc? Som entydig anbefaler forskning.

nei da, du skal lete opp alternative «medisinmenn» som har «eksempler» på barn som er skadet med vaksine. Og så hører du på disse?

sorry, du er sikkert et supert menneske.

men hva FEILER det holdningen din egentlig? Mitt barn er hjertesykt. Det vil IKKE bli utsatt for smitte av ditt barn. 

Hører du??

hilsen veldig provosert. 

Anonymkode: 19947...f52

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2015 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Dere har undersøkt, lest, tenkt og vurdert - har dere virkelig tenkt på at dere også vurderer for andres barn? For barna med hjertefeil eller svakere lungefunksjon?

 

Det er nemlig ikke så rart at dere står alene om dette, og at den kollektive opinionen betrakter det som et sårlig valg.

 

Om ikke annet, vær så inderlig snille å vaksinere mot polio. Det er en forferdelig sykdom som må tas knekken på, kollektivt. Dessuten er det tre endemiske land igjen, og alle tre avgir innvandring og feriereisende til Norge. Det er ikke noe å trakte etter å være det første tilfellet av polio i Europa siden 2002.

 


Anonymous poster hash: e7a60...a4e

 

Takk for støtten

hilsen mor med hjertesykt barn 

Anonymkode: 19947...f52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 13.18, Ella93827271 skrev:

Vet dette er veldig gammelt innlegg. Men her er jeg helt enig med deg! Null vaksinering. 

For det naturlige er at barn dør.. 

ønsker du virkelig en hverdag det barn sier "viss jeg blir voksen" istede for" Når jeg blir voksen "?

Anonymkode: e2c84...4da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2015 at 2:08 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en kvinne i starten av 30-årene, og har en datter på snart to år. Jeg og min samboer har takket nei til vaksiner av vår datter. Vi vurderer å vaksinere henne for polio og stivkrampe etter hun har fylt to år.

 

Vi opplever å stå alene i en slik avgjørelse - jeg kjenner ingen andre som ikke har vaksinert sine barn. Det oppleves som tøft og vanskelig, for det er veldig sterke meninger der ute om dette temaet. På grunn av dette unngår jeg som regel å fortelle det til noen, for jeg orker ikke å bli dømt. Vi er trygge på vårt valg, og det er basert på informasjon og kunnskap. Vi har undersøkt, lest, tenkt og vurdert før vi har tatt vårt valg. Selv har jeg 7 års universitetsutdannelse.

 

Det jeg lurer på, er om det er noen andre der ute som heller ikke ønsker å vaksinere sine barn? Jeg skulle så gjerne komme i kontakt med noen som sitter i samme båt, gjerne i Oslo-området :)

 

Jeg vil på forhånd innstendig be om at folk ikke rakker ned på meg for mitt valg i denne tråden; den er ikke ment som et utgangspunkt for diskusjon. Tro meg, jeg har hørt alle argumentene, og jeg vet hvor utrolig "dum", "feilopplyst", "egoistisk" osv. vaksinetilhengere syns jeg er..

 

Håper på noen spennende svar!

 


Anonymous poster hash: adab6...030

 

Du har altså tatt et valg på andre sine vegne om å la ungene dine være en fare for spedbarn, gravide og alle som faktisk ikke kan vaksineres! 

Hadde det vært opp til meg burde ungene dine gå med synlig lapp rundt halsen der det sto ikke vaksinert med store bokstaver, slik at vi andre som tar ansvar for flokkimmunitet kan søke ungene våre inn på andre skoler og BHG. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Rullerusk skrev:

Du har altså tatt et valg på andre sine vegne om å la ungene dine være en fare for spedbarn, gravide og alle som faktisk ikke kan vaksineres! 

Hadde det vært opp til meg burde ungene dine gå med synlig lapp rundt halsen der det sto ikke vaksinert med store bokstaver, slik at vi andre som tar ansvar for flokkimmunitet kan søke ungene våre inn på andre skoler og BHG. 

 

Det spørs om TS får med seg svaret ditt. Du svarer på et innlegg fra 2015.

Anonymkode: a289d...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.11.2018 den 13.18, Ella93827271 skrev:

Vet dette er veldig gammelt innlegg. Men her er jeg helt enig med deg! Null vaksinering. 

Gammelt innlegg, men sørgelig nok akkurat like aktuelt. Antivaksere er akkurat like innrøyka som før.

Jeg er redd det skal epidemier og massedød til før de mest inngrodde fatter poenget. Og guess what, da blir ikke vaksinering frivillig lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tråden er ryddet for antivaksinedebatt i henhold til nye rutiner, les mer her:

Antivaksinedebatt regnes som helseskadelig og er innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...