Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvor gjør man dette? Hos fastlegen? Kan man bare bestille en time og si man vil ha vaksiner, eller..?

Anonymkode: 7e51d...e78

Jeg stakk bare innom helsesøster på mandag, også fikk jeg vaksine med en gang. Uten å ha bestilt time. Men det var ikke akkurat travelt der den dagen. Tror det kostet 400 kr, men det er jo ingenting :)

Anonymkode: 5a362...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ren nysgjerrighet; hvilke vaksiner bør man ta på nytt som voksen? Du har rett i at dette ikke er noe de fleste vet. Jeg visste ikke. Jeg innkalles til celleprøve hver tredje år, en flott tjeneste vi har i Norge. Hvorfor ikke med øvrige vaksiner? 

Anonymkode: 11bc8...2f0

Hun har delvis rett: alle har fått informasjon om at man må ta booster vaksiner. Men mange har "glemt" at de har hørt dette eller siler det ut. Det står med store bokstaver på mitt legekontor og opplyses om stadig vekk. Men dette siles tydeligvis vekk.

Anonymkode: 4131f...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2015 den 14.21, Gjest incognita skrev:

Jeg synes det er utrolig arrogant å tro at man vet bedre enn folkehelseinstituttet.

Dette argumentet oppsummerer hele debatten på en glimrende måte..👌

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Torfa skrev:

 

På 9.2.2015 den 14.21, Gjest incognita skrev:

Jeg synes det er utrolig arrogant å tro at man vet bedre enn folkehelseinstituttet.

Dette argumentet oppsummerer hele debatten på en glimrende måte..👌

I tilfellet meningokokk-eksperimentet f.ex., var det ikke folkehelseinstituttet som visste best, heller ikke med svineinfluensavaksinen. Glad jeg ikke fikk i meg noe av det for å si det sånn. Føler ikke at det er spesielt arrogant å ikke stole på et ord disse folka sier, men heller undersøke selv. 

https://www.nrk.no/livsstil/_-en-medisinsk-katastrofe-1.10880384

http://www.tv2.no/a/3597842/

 

 

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legg merke til hvor stort problem en sykdom blir med èn gang man begynner å vaksinere mot den. Uansett hvor uproblematisk den har vært i utgangspunktet blir den livsfarlig når vaksinen kommer i barnevaksinasjonsprogrammet.

Anonymkode: e9378...27d

USA er jo det landet i den vestlige verden med mest vaksinering av barn og og er nr 34 på lista over barnedødelighet i 2009. http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0960327111407644 Det sier mye om vaksiner, tenker jeg.

Anonymkode: 592bc...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få det i seg via mat er noe helt annet enn å injisere det rett i kroppen, så det kan ikke sammenlignes.

Jeg vil råde alle til å lese pakningsvedleggene til vaksinene før dere tar de selv eller gir de til barna. Med tanke på at vaksineskader er underrapportert og ikke lett anerkjennes av leger og fhi, så er andelen med vaksineskader større enn det som kommer frem. Å sette seg inn i alle sider av saken har ikke noe med vaksinemotstand å gjøre, men da kan man gjøre et mer velbegrunnet valg.

Anonymkode: 592bc...01b

Nå er dette uansett vaksiner som har vært en del av vaksinasjonsprogrammet siden 1952, og hvor mange tilfeller av barn som har tatt kraftig skade av disse har du hørt om? Vil påstå at uansett bivirkninger så er det ingenting i forhold til hva sykdommene man blir vaksinert mot kan føre til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvor gjør man dette? Hos fastlegen? Kan man bare bestille en time og si man vil ha vaksiner, eller..?

Anonymkode: 7e51d...e78

Bare ring fastlegen og si du vil ha Boostrix Polio eller tilsvarende, det er vaksinen som inneholder de 4 man anbefaler booster på. Hos noen kan du bare komme innom når det passer, jeg kunne det, men det kan være de må bestille opp vaksinen eller sette opp time om det er travelt. 

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruSmith skrev:

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

Nei, det er ikke meget sannsynlig at MMR gir autisme. Dette er klart motbevist igjen og igjen. Selv studien vaksinemotstandere selv finansierte og gjennomførte viste ingen sammenheng. 

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke meget sannsynlig at MMR gir autisme. Dette er klart motbevist igjen og igjen. Selv studien vaksinemotstandere selv finansierte og gjennomførte viste ingen sammenheng. 

Anonymkode: 3cfac...6af

 

Anonymkode: e9378...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på HI: Jeg har ikke barn, men har fire katter og en hund som er uvaksinerte, tre av kattene er fullstendig uvaksinerte, hunden og den fjerde katten er vaksinert fra omplasseringen. De er fra 4 til 6 år gamle. De kommer aldri til å få noen flere vaksiner av meg.

Hadde også en hund som jeg overtok da hun var 2.5 år gammel, fullvaksinert, og hun hadde kennelhoste da jeg overtok henne. Jeg vaksinerte henne aldri igjen, og hun hadde heller aldri kennelhoste til tross for at jeg snek henne uvaksinert inn på kennel etpar ganger. Levde til hun var 11 og var alltid frisk.

Selv ble jeg sist vaksinert da jeg var tenåring, og kommer aldri til å vaksinere meg igjen (er 47 år).

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, FruSmith skrev:

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

Er det ikke bedre å unngå røde hunder, meslinger og kusma(disse er svært smittsomt), Enn å ikke ta den fordi det er en minimal sjanse for å kanskje få autisme?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaksiner redder liv. Mange mange liv. Hver eneste dag. I Norge trenger vi nesten ikke tenke på at barna våre kan dø av sykdommer som meslinger lenger. (Unntaket er hjernehinnebetennelse og sepsis som følge av for eksempel streptokokker. Dette får vi penicillin mot.) Dette kan ta slutt om vi slutter å vaksinere barna våre. Det er en ørliten risiko med det meste. Du kan dø av å ha på bilbelte om du kræsjer, med litt uflaks. Du kan dø av å få en reaksjon på penicillin. Du kan dø under fødsel eller keisersnitt. Dette er akseptabel risiko for de fleste. Risikoen ved vaksiner er ørliten. Autisme er ikke engang en av dem. Legen som hevdet dette har i ettertid innrømmet juks. Flere undersøkelser har blitt gjort. Deriblant denne: 

http://tidsskriftet.no/2003/01/medisinsk-nytt/mmr-vaksine-gir-ikke-autisme

Jeg forstår at dere kan være bekymret. Men dere bruker vel også bilbelte, penicillin og setter til verden disse barna også? Ombestem dere. Vær så snill. Vaksiner barna deres.

Anonymkode: a1be4...e9e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde isåfall også gjelde voksne som ikke har tatt booster vaksiner.  Ikke sant? 

Anonymkode: 4131f...6cd

Forsåvidt ja. Jeg fant nettopp ut at jeg ikke lenger hadde god nok beskyttelse mot rubella, og skal ta påfyll når jeg har født.

Anonymkode: c9fc4...826

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn har fått alle foruten MMR vaksinen...den er jeg veldig skeptisk mot. Skulle ønske jeg hadde ventet litt med de andre også, til han var litt større og hadde utviklet bedre imunforsvar. Bor i Asker og her er jeg veldig alene med denne beslutningen og helsestasjonen hinter stadig om at vi burde ta den.

Anonymkode: 83de7...998

Du behøpver ikke å være bekymret :) Immunforsvaret til ditt barn startet en enorm "utvikling" allerede lenge før det ble født. Det har et medfødt immunforsvar som er forprogrammert til å kjenne igjen generelle trekk ved bl.a. virus eller bakterier og angriper dem straks de trenger inn i kroppen. Den lille kroppen har også "spesialiserte" celler som beskytter kroppen. Feks drapscellene makrofager som omslutter og fortærer fremmedlegemer. Naturlige drapsceller kan etse hull i membranen rundt f.eks. kreftceller, og granulocytter dreper f.eks bendelorm. 

Og fra du gir den nyfødte det første kyss, bombarderer du det med hundrevis av forskjellige bakterier og virus. Babyen får i seg flere antigener gjennom et lite kyss enn det gjør gjennom et helt liv med vaksinering. Når vi vet at barn utsettes for tusenvis av potensielt sykdomsfremkallende mikroorganismer hver eneste dag, blir det absurd å hevde at immunforsvaret til barn påvirkes negativt, eller «overbelastes», av en håndfull ekstra antigener fra vaksiner i løpet av sine første leveår. 

Stol litt mer på vitenskap, kunnskap og fornuft, og litt mindre på "alternativ kunnskap" (som Trump gjerne kaller det...) dette er dessverre veldig ofte er ren bullshit :sad:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som ikke ønsker det beste for barna sine, vaksinemotstandere er ikke en av de. 

Anonymkode: 80f27...a33

Det er heldigvis (prosentvis) ikke så mange som ikke ønsker det beste for barnet sitt. Men det er mange som tror de gjør det beste for sine barn... Om det er en religiøs eller ideologisk fanatisme, kvasivitenskap, eller en alvorlig psykisk diagnose som er årsaken, gjør det ikke mindre vanskelig :sad:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surfrukt
1 time siden, FruSmith skrev:

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

Jeg tror jeg dør. Så du mener myndighetene bevisst skjuler for oss at MMR vaksine gir autisme osv? Men du er en av de få innvidde som har fått denne informasjon?

Herregud. Er det mulig å være så naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som antibiotika snart slutter å virke, må dere antivaxxere for faen ta til fornuften og vaksinere.

Anonymkode: 48d98...aa0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...