Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Wakefield kan ikke ta feil, for han påstod aldri noenting. Men den studien derimot, den VISER at det er en link. Er det ikke ille nok med en økning for afro-amerikanske gutter?

Anonymkode: e9378...27d

Nei, studien viser at det ikke er noen link. Kun når han tar en utelatt gruppe inn i en allerede ferdig studie, bruker de nye tallene, med litt "alternativ vinkling" for å få det til å passe til sin analyse (han må bl.a justere aldersspennet på sin analyse ift det orginale, noe som også gjør noe med utfallet), så får han frem et tvilsomt resultat, som da altså er en økning i risiko for afro-amerikanske gutter.

Wakefield sier jo selv i filmen at han var "partially right", så jo, han har påstått noe.

OM det hadde vært en økning i risiko for afro-amerikanske gutter, så hadde det vært ille ja. Men ingen andre studier finner altså noen link mellom MMR og autisme, verken hos hvite eller afro-amerikanske barn.

Men, om det nå skulle vært noe sannhet i det, så vil det si at alle jenter og alle gutter av andre "raser" trygt kan vaksineres med MMR, ettersom det ikke er noen økt risiko for disse. Så noe positivt ville det nå kommet ut av det.

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva konkret vet han om vaksiner? Har han forklart deg noe som gjør at du vaksinerer?

Anonymkode: e9378...27d

Hans skolegang, arbeidsliv og spesialisering gjør at jeg er 7000% sikker på at han vet vanvittig mye mer en vaksinemotstandere. Ekstra poeng er det også at han insisterer på at egne barn skal følge vaksineprogrammet.

Noen diskusjon utover dette er jeg ikke interessert i å ha med en vaksinemotstander fordi jeg setter de i samme kategori som de menneskene som lager seg aluminiumshatt av folie fordi de tror staten avlytter de igjennom små radiosendere som tannlegen i skjul har plassert i tenna. Altså, festlige folk å observere og som gir god latter, men såpass loonytoons at man helst ikke vil prate med de i frykt for at noen skal assosiere deg med dem.

Anonymkode: 3a205...3fb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er alt OK, siden jeg fikk oppdateringer før jeg flyttet utenlands i 2008. 

Anonymkode: c9fc4...826

Det var bra! Da var det kun MMR du glemte å ta.

Anonymkode: 4131f...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og dette er ikke  så hemmelig, det er kommet ut til alle om de vil høre. Varsleren William Thompson forteller om det og filmen Vaxxed tar det for seg. Ikke er det noe nytt at myndigheter skjuler slikt heller.

Anonymkode: e9378...27d

Kjære deg! Vær så snill, vær så snill og les denne artikkelen skrevet av en (av mange) som om og om igjen forklarer hva William Thompson har uttalt. Og ikke hva, unnskyld meg. paranoide og til tider livsfarlige radikale alternativ-ekstremister greier å lire fra seg :sad: 

Du lytter til en vannvittig tolkning gjort av en bioingeniør (Brian Hooker) som i årtier har brukt det meste av sin tid på å bevise at hans autistiske barn har blitt "påført" dette av vaksiner... Han er en av mange foreldre som har brukt enorme summer på advokater slik at de kan få en større erstatning. Dette igjen blir selvfølgelig tatt som god fisk av den mest ekstreme alternativ bevegelsen, de samme  som mener at aids og ebola bevisst er påført svarte mennesker for å utrydde de. Antivaksine bevegelsen er ikke annet enn en kult. Og som en kult hører man kun på sine guruer og sine "sannhetsvitner", selv om det kun er snakk om en håndfull personer. Og selv om det viser seg at de er svært lite troverdige, både når det gjelder bakgrunn og motiver for sine ekstreme og antivitenskaplige påstander. 

Vær så snill og les noe annet! Det finnes tusenvis av ting der ute basert på fakta og kunnskap, som ikke er basert på paranoia og et skrudd verdensbilde. Det skylder du dine barn!

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bra! Da var det kun MMR du glemte å ta.

Anonymkode: 4131f...6cd

Jeg tror jeg fikk MMR da også, men er ikke helt sikker. Trodde iallefall det. Legen sa jeg var i "gråsonen" for antistoffer mot rubella, og anbefalte derfor påfyll av den. 

Anonymkode: c9fc4...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FruSmith skrev:

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

Hjelpes! 

Anonymkode: 3f4ee...7d3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hans skolegang, arbeidsliv og spesialisering gjør at jeg er 7000% sikker på at han vet vanvittig mye mer en vaksinemotstandere. Ekstra poeng er det også at han insisterer på at egne barn skal følge vaksineprogrammet.

Noen diskusjon utover dette er jeg ikke interessert i å ha med en vaksinemotstander fordi jeg setter de i samme kategori som de menneskene som lager seg aluminiumshatt av folie fordi de tror staten avlytter de igjennom små radiosendere som tannlegen i skjul har plassert i tenna. Altså, festlige folk å observere og som gir god latter, men såpass loonytoons at man helst ikke vil prate med de i frykt for at noen skal assosiere deg med dem.

Anonymkode: 3a205...3fb

Ok, men hva vet han, og hva har han lært deg, bortsett fra at vaksinekritikere går med aluminiumshatter?

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trimsi skrev:

Kjære deg! Vær så snill, vær så snill og les denne artikkelen skrevet av en (av mange) som om og om igjen forklarer hva William Thompson har uttalt. Og ikke hva, unnskyld meg. paranoide og til tider livsfarlige radikale alternativ-ekstremister greier å lire fra seg :sad: 

Du lytter til en vannvittig tolkning gjort av en bioingeniør (Brian Hooker) som i årtier har brukt det meste av sin tid på å bevise at hans autistiske barn har blitt "påført" dette av vaksiner... Han er en av mange foreldre som har brukt enorme summer på advokater slik at de kan få en større erstatning. Dette igjen blir selvfølgelig tatt som god fisk av den mest ekstreme alternativ bevegelsen, de samme  som mener at aids og ebola bevisst er påført svarte mennesker for å utrydde de. Antivaksine bevegelsen er ikke annet enn en kult. Og som en kult hører man kun på sine guruer og sine "sannhetsvitner", selv om det kun er snakk om en håndfull personer. Og selv om det viser seg at de er svært lite troverdige, både når det gjelder bakgrunn og motiver for sine ekstreme og antivitenskaplige påstander. 

Vær så snill og les noe annet! Det finnes tusenvis av ting der ute basert på fakta og kunnskap, som ikke er basert på paranoia og et skrudd verdensbilde. Det skylder du dine barn!

Jeg mener at jeg forholder meg til fakta, og leser ting som er udiskutabelt, som for eksempel at vaksiner inneholder aluminium som jeg ikke ønsker mer av i kroppen min eller i kroppene til mine helt friske uvaksinerte dyr. Jeg har ikke barn. Jeg forholder meg til statistikk, innhold i vaksiner, bivirkninger, effektivitet og hvilken risiko man løper ved å få de sykdommene som det vaksineres mot, sannsynlighet for å få disse sykdommene, hva de kommer av, helsetilstanden til uvaksinerte vs vakisnerte, realiteten i begrep som flokkimmunitet, immunisering etc. Hovedgrunnen til at jeg ikke vaksinerer hverken meg selv eller dyra mine er at jeg ikke ønsker å utsette meg eller dem for bivirkninger fra vaksiner, noe vi alle vet eksisterer i overflod. Det er ingen konspirasjonsteori. Bivirkningene er listet på pakningsvedlegget, og vi vet også at bare 1-5% av bivirkninger blir innrapportert, så mørketallene er store. Dette er heller ingen konspirasjonsteori, dette vet vi. 

Jeg leser også Pubmed, jeg lurer på hva du har å si om dette: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17654772

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke tilbakeviste påstander at vaksiner inneholder de stoffene jeg listet opp

...

Anonymkode: e9378...27d

Gjør du deg dum nå, eller skjønte du virkelig ikke poenget mitt? De får i seg mye mer av disse stoffene fra andre kilder som brystmelk, frukt osv.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at jeg forholder meg til fakta, og leser ting som er udiskutabelt, som for eksempel at vaksiner inneholder aluminium som jeg ikke ønsker mer av i kroppen min eller i kroppene til mine helt friske uvaksinerte dyr. Jeg har ikke barn.

Anonymkode: e9378...27d

Husk å ikke amme hvis du får barn da. De vil i så fall få i seg aluminium.. :sukk:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, hog skrev:

Gjør du deg dum nå, eller skjønte du virkelig ikke poenget mitt? De får i seg mye mer av disse stoffene fra andre kilder som brystmelk, frukt osv.

Husk å ikke amme hvis du får barn da. De vil i så fall få i seg aluminium.. :sukk:

Dette er ikke noe argument for å sprøyte aluminium inn i kroppen, men heller for å ikke gjøre det. Dess mer man får i seg av et giftstoff vet du, dess verre pleier det å være.

4 minutter siden, Tutte skrev:

Du vil ikke ha aluminium i kroppen, men lager du forresten sånn aluminiumshatt som du bruker på hodet da? 😂

Dette er omtrent det nivået som man kan forvente av provaksere har jeg skjønt.

Anonymkode: e9378...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe argument for å sprøyte aluminium inn i kroppen, men heller for å ikke gjøre det. Dess mer man får i seg av et giftstoff vet du, dess verre pleier det å være.

Dette er omtrent det nivået som man kan forvente av provaksere har jeg skjønt.

Anonymkode: e9378...27d

Bare en liten spøk i natten.

Men fra spøk til alvor, er bedre med litt aluminium enn dødelige sykdommer som man har mulighet til å forhindre.

Endret av Tutte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tutte skrev:

Bare en liten spøk i natten.

Men fra spøk til alvor, er bedre med litt aluminium enn dødelige sykdommer som man har mulighet til å forhindre.

Her ser du hvordan dødeligheten fra disse sykdommene som vaksiner liksom skal forhindre gikk ned uavhenging av vaksiner. Også skarlagensfeber gikk ned selv om man ikke vaksinerte mot det. Resten av grafene finnes her, verdt en titt: http://www.dissolvingillusions.com/graphs/G11.2-UK-Deaths-1838-1978.png

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2015 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne i starten av 30-årene, og har en datter på snart to år. Jeg og min samboer har takket nei til vaksiner av vår datter. Vi vurderer å vaksinere henne for polio og stivkrampe etter hun har fylt to år.

 

Vi opplever å stå alene i en slik avgjørelse - jeg kjenner ingen andre som ikke har vaksinert sine barn. Det oppleves som tøft og vanskelig, for det er veldig sterke meninger der ute om dette temaet. På grunn av dette unngår jeg som regel å fortelle det til noen, for jeg orker ikke å bli dømt. Vi er trygge på vårt valg, og det er basert på informasjon og kunnskap. Vi har undersøkt, lest, tenkt og vurdert før vi har tatt vårt valg. Selv har jeg 7 års universitetsutdannelse.

 

Det jeg lurer på, er om det er noen andre der ute som heller ikke ønsker å vaksinere sine barn? Jeg skulle så gjerne komme i kontakt med noen som sitter i samme båt, gjerne i Oslo-området :)

 

Jeg vil på forhånd innstendig be om at folk ikke rakker ned på meg for mitt valg i denne tråden; den er ikke ment som et utgangspunkt for diskusjon. Tro meg, jeg har hørt alle argumentene, og jeg vet hvor utrolig "dum", "feilopplyst", "egoistisk" osv. vaksinetilhengere syns jeg er..

 

Håper på noen spennende svar!

 


Anonymous poster hash: adab6...030

 

Jeg er fryktelig nysgjerrig på disse mengdene med forskning dere har lest, og alle "uavhengige studier" dere har funnet som er så utilgjengelig for folk flest. 

Og jeg ser at tråden er gammel - er det derimot noen som har lest igjennom tråden og funnet svar på dette? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her ser du hvordan dødeligheten fra disse sykdommene som vaksiner liksom skal forhindre gikk ned uavhenging av vaksiner. Også skarlagensfeber gikk ned selv om man ikke vaksinerte mot det. Resten av grafene finnes her, verdt en titt: http://www.dissolvingillusions.com/graphs/G11.2-UK-Deaths-1838-1978.png

Anonymkode: e9378...27d

Selvfølgelig sank dødelighetstallene av forskjellige sykdommer siden 1800- tallet uavhengig av vaksine, dette mye på grunn av antibiotika og andre behandlingstilbud som stadig utviklet seg og ble bedre. Når det gjelder skarlagensfeber så ble denne sykdommen mindre aggressiv en gang på 1900-tallet, så der var det en kombinasjon av begge deler som var årsak til mindre dødelighet.

Vaksiner fører også til at det blir mindre bruk av antibiotika som heller ikke er bra å gi for mye av. Ved for mye bruk så virker ikke antibiotika lenger, noe som er skummelt.

Endret av Tutte
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ser du hvordan dødeligheten fra disse sykdommene som vaksiner liksom skal forhindre gikk ned uavhenging av vaksiner. Også skarlagensfeber gikk ned selv om man ikke vaksinerte mot det. Resten av grafene finnes her, verdt en titt: http://www.dissolvingillusions.com/graphs/G11.2-UK-Deaths-1838-1978.png

Anonymkode: e9378...27d

Du må lære deg forskjell på mortalitet og morbiditet - altså antall døde og antall smittede. 

Dødeligheten gikk ned pga mange årsaker; hygiene, vann, medisiner, behandling osv. Antall tilfeller av smitte, og dermed antall syke og behandlingstrengende, og videre antall med følgesykdommer og skader, gikk ikke mye ned før man begynte å vaksinere. 

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, FruSmith skrev:

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

Men det gjør selvsagt du. Dette har det jo vært forsket så SINNSYKT mye på! Er jorda kanskje flat også da? Det var flere som insistererte på det i sin tid, hvorfor skal vi stole på vitenskapen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vaksiner. Ingen sykdom. De vaksinerte er syke støtt og stadig. Lurer på hvorfor mine uvaksinerte barn aldri er syke da. 0 fravær i bhg og skole i mange år. Skyller heller ikke med fluor, eller tar fluortabletter....0 hull. Barna er 13 og 15 år. Jeg har aldri vært syk med fravær på jobben heller. Jeg lyver til tannlegen og sier vi bruker fluorskyll. Hun tror det er derfor vi aldri har hull. Nei vi har ikke hull, og bruker ikke fluor i tannkremen. 

Anonymkode: 3f6c6...121

At dere ALDRI er syke tror jeg ikke på. At dere er sjelden syk, det kan jeg tro på. At du konkluderer med at dette skyldes at dere ikke har vaksinert dere, er litt snevert. Kan skyldes gode gener, sterke tenner, sunn livsstill osv. Jeg kjenner flere som sjelden er syk, som aldri har hatt hodepine og som ikke bruker fluor og ikke har hull. MEN de er vaksinert. 

Anonymkode: aeacd...222

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, FruSmith skrev:

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

Så du er i den utvalgte gruppen som vet alt om alle lidelser MMR- vaksinen kan gi? Så jeg og mine kollegaer som har vaksinert barn med denne vaksinen i over 20 år og aldri har hørt om noen av disse alvorlige lidelsene, er i motsetning til deg ikke i denne utvalgte, spesielt heldige gruppen som VET! Ok...Hjelpe meg...

Anonymkode: 9bb99...f79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at jeg forholder meg til fakta, og leser ting som er udiskutabelt, som for eksempel at vaksiner inneholder aluminium som jeg ikke ønsker mer av i kroppen min eller i kroppene til mine helt friske uvaksinerte dyr. Jeg har ikke barn. Jeg forholder meg til statistikk, innhold i vaksiner, bivirkninger, effektivitet og hvilken risiko man løper ved å få de sykdommene som det vaksineres mot, sannsynlighet for å få disse sykdommene, hva de kommer av, helsetilstanden til uvaksinerte vs vakisnerte, realiteten i begrep som flokkimmunitet, immunisering etc. Hovedgrunnen til at jeg ikke vaksinerer hverken meg selv eller dyra mine er at jeg ikke ønsker å utsette meg eller dem for bivirkninger fra vaksiner, noe vi alle vet eksisterer i overflod. Det er ingen konspirasjonsteori. Bivirkningene er listet på pakningsvedlegget, og vi vet også at bare 1-5% av bivirkninger blir innrapportert, så mørketallene er store. Dette er heller ingen konspirasjonsteori, dette vet vi. 

Jeg leser også Pubmed, jeg lurer på hva du har å si om dette: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17654772

Anonymkode: e9378...27d

Herregud! Du finner mye mer aluminium i LUFTA du puster inn i løpet av en dag, i vannet du drikker og maten du spiser i løpet av en dag enn det du får i deg ved en vaksinedose. Jeg blir så utrolig frustrert over at uvitenhet på dette nivået fører til at folk tar så rare og potensielt farlige valg :(  

Noen vaksiner inneholder ørsmå mengder aluminium, nærmere bestemt aluminiumsal. Brystmelk inneholder 40 mikrogram aluminium per liter, og en liter morsmelkerstatning inneholder nøyaktig halvparten så mye aluminium som DTP-IPV-Hib-vaksinen. Studier som viser at det å la hjerne og nerver bli utsatt for store doser aluminium over lang tid kan være skadelig er fullstendig irrelevant for spørsmålet om de mikroskopiske mengder aluminium i noen få vaksinedoser er det.

Mengden aluminiumen som brukes i noen vaksiner er helt trygg. Men hvis du tviholder på den syke påstanden at det er farlig tyder det på at det er umulig å snakke fornuft med deg. Det tyder på at du lett kan tro på veldig mange klin gale teorier og påstander som kan være til stor fare for både deg og dine dyr.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, FruSmith skrev:

Den eneste vaksinen vi ikke har latt datteren vår ta er MMR vaksinen. Det er meget sannsynlig at den kan gi autisme og andre lidelser som en livsvarig bivirkning. Men de fleste vet ikke dette. Man må forstå at ikke raffinert sukker er bra selv om det er i 99% av alt man kjøper på butikken. Det kan man ikke forvente av folk flest heller.

Hvis du har fulgt med litt så burde du vite at vaksine IKKE er årsak til autisme. Autisme er noe man er født med, ikke en bivirkning av vaksine. 

Trodde virkelig folk var bedre opplyst enn som så. Årsak til at noen mente det var sammenheng mellom vaksinen og autisme er fordi de tidlige symptomene på autisme begynner å bli fremtredende rundt den alderen barnet får vaksinen. 

Jeg er selv mamma til en gutt med autisme og det er så provoserende når folk mener at autisme er noe man har "påført barnet" ved å gi vaksine eller ved å gi barnet feil mat. Det er så idiotisk. Det er mye forskning som gjenstår når det gjelder autisme. Det er mye vi ikke vet om hva autisme er, hvor "skaden" sitter og hva som er årsak, men man tror arv er en mulig årsak og at dette er medfødt. Gutten min fikk diagnosen barneautisme rett før han fylte 2år, men når jeg begynte å lese om autisme og symptomer så kunne jeg se tegn på autisme helt tilbake til den tiden han har nyfødt

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...