Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnemishandler? jeg tror ikke du vet hva det ordet betyr

Anonymkode: 80f27...a33

Jeg vet utmerket godt hva det betyr. Som en annen skrev tidligere i tråden, det burde være automatikk i at de som nekter vaksiner ble meldt til barnevernet, da de ikke er egnet til å ta vare på barn.

Anonymkode: 3533f...177

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet utmerket godt hva det betyr. Som en annen skrev tidligere i tråden, det burde være automatikk i at de som nekter vaksiner ble meldt til barnevernet, da de ikke er egnet til å ta vare på barn.

Anonymkode: 3533f...177

Så bra dere ikke bestemmer hvem som er egnet til å være foreldre da ;)

Anonymkode: 80f27...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnemishandler? jeg tror ikke du vet hva det ordet betyr

Anonymkode: 80f27...a33

At man med viten og vilje utsetter barna side for noe potensielt meget skadelig og til og med dødelig, når det finnes TRYGGE, enkle løsninger for å unngå det - er dét god omsorg?

Sammenligne med å bruke sykkelhjelm eller bilbelte. Man KAN dø i en ulykke på tross av belte/hjelm, men man dropper ikke belte/hjelm av den grunn, man gjør det man kan for å gjøre risikoen for skade minst mulig. Setter du barna dine i bil uten sete/belte? Lar de sykle på veien uten hjelm? Hvorfor ikke i såfall?

Anonymkode: 3cfac...6af

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra dere ikke bestemmer hvem som er egnet til å være foreldre da ;)

Anonymkode: 80f27...a33

Da regner jeg med at du også isolerer dem fra andre mennesker? Greit nok at du er villige til å ta sjansen på at barna dine skal bli alvorlig syke eller dø som følge av barnesykdommer, men du kan ikke ta den sjansen på andres vegne. Det er ikke alle som er vaksinert ennå, fordi de er for små, og det finnes noen som ikke kan vaksineres. Begge grupper er sårbare, og bør forskånes fra idioter som deg.

Anonymkode: bd437...851

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra dere ikke bestemmer hvem som er egnet til å være foreldre da ;)

Anonymkode: 80f27...a33

Det er fryktelig vanskelig for foreldre å fatte at andre foreldre ikke ønsker det beste for sine barn. At de velger bort trygghet, og helse, og utsetter våre mest sårbare for fare. Hvor grensen skal gå før evt myndigheter går til aktive tiltak, og i ytterste konsekvens fratar foreldre barna, er det svært vanskelig å mene så mye om. Hvor går din grense? Er det greit at foreldre ut fra overbevisning om at staten prøver å forgifte oss og ta livene våre ved å sprøyte kjemikalier i lufta, tar med seg sine nyfødte langt ut i ødemarka for å leve et "trygt" og helt isolert liv der? Disse foreldrene elsker sine barn over alt på jord og vil bare deres beste. Eller en familie som er fullstendig overbevist om at deres religion befaler de å bruke vold hvis barna gjør noe galt. Disse foreldrene har en overbevisning og de elsker sine barn, men hvor går grensen? 

Det er foruroligende at enkelte mennesker avfeier vitenskap fullstendig, og tror på pseudovitenskap, laget av de samme menneskene som avfeier holocaust og som mener at kongehuset i Storbritannia egentlig er aliens (vel det siste er kanskje ikke så rart da ;) ) Men vi er alle forskjellige og vi skal kunne ha bestemmelsesrett over våre barn, til en viss grad...

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG BLIR SÅ FORBANNA!!!!!!!

Hva er det med dette vaksinemotstanderhylekoret. Hvem kan, med beste mening, ikke vaksinere barna sine? Er det kunnskapsløshet? Det må være det. 

Alle barn bør vaksineres, på den måten vil de som ikke kan vaksineres (type barn med kreft, stamcellebehandling, immunsuppremerte pasienten og flere) være passivt beskyttes. Når 95% av alle barn er vaksinert vil de siste 5 % være beskyttet av de andre, men når dette hylekoret ikke vaksinerer barna sine går andelen med vaksinerte barn ned og de 5% vil sitte igjen med svarteper og få disse sykdommene. Hvem vil at deres barn skal få meslinger liksom?? Og hva med alle de andre sykdommene som vi nesten har utryddet? Tuberkolose er på vei inn igjen også, vil vi liksom ha det? Kjære dustehylekor - les dere opp på fakta og slutt å spre skremselspropaganda for motsatt sak. Dere vet ikke hva dere gjør.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man med viten og vilje utsetter barna side for noe potensielt meget skadelig og til og med dødelig, når det finnes TRYGGE, enkle løsninger for å unngå det - er dét god omsorg?

Sammenligne med å bruke sykkelhjelm eller bilbelte. Man KAN dø i en ulykke på tross av belte/hjelm, men man dropper ikke belte/hjelm av den grunn, man gjør det man kan for å gjøre risikoen for skade minst mulig. Setter du barna dine i bil uten sete/belte? Lar de sykle på veien uten hjelm? Hvorfor ikke i såfall?

Anonymkode: 3cfac...6af

Nei, men så provosert da. Enten du liker det eller ikke så bestemmer HELDIGVIS vi foreldre om barna skal vaksineres eller ikke. Det er det ingenting du kan gjøre med, med mindre du vil at det skal bli tvang å vaksinere da? Da får du jobbe med den saken, i stedet for å sitte her å klage.

Anonymkode: 80f27...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trimsi skrev:

Det er fryktelig vanskelig for foreldre å fatte at andre foreldre ikke ønsker det beste for sine barn. At de velger bort trygghet, og helse, og utsetter våre mest sårbare for fare. Hvor grensen skal gå før evt myndigheter går til aktive tiltak, og i ytterste konsekvens fratar foreldre barna, er det svært vanskelig å mene så mye om. Hvor går din grense? Er det greit at foreldre ut fra overbevisning om at staten prøver å forgifte oss og ta livene våre ved å sprøyte kjemikalier i lufta, tar med seg sine nyfødte langt ut i ødemarka for å leve et "trygt" og helt isolert liv der? Disse foreldrene elsker sine barn over alt på jord og vil bare deres beste. Eller en familie som er fullstendig overbevist om at deres religion befaler de å bruke vold hvis barna gjør noe galt. Disse foreldrene har en overbevisning og de elsker sine barn, men hvor går grensen? 

Det er foruroligende at enkelte mennesker avfeier vitenskap fullstendig, og tror på pseudovitenskap, laget av de samme menneskene som avfeier holocaust og som mener at kongehuset i Storbritannia egentlig er aliens (vel det siste er kanskje ikke så rart da ;) ) Men vi er alle forskjellige og vi skal kunne ha bestemmelsesrett over våre barn, til en viss grad...

Det er mange som ikke ønsker det beste for barna sine, vaksinemotstandere er ikke en av de. 

Anonymkode: 80f27...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så provosert da. Enten du liker det eller ikke så bestemmer HELDIGVIS vi foreldre om barna skal vaksineres eller ikke. Det er det ingenting du kan gjøre med, med mindre du vil at det skal bli tvang å vaksinere da? Da får du jobbe med den saken, i stedet for å sitte her å klage.

Anonymkode: 80f27...a33

Hvor kommer egentlig den enorme arrogansen fra? At dere tror dere vet bedre en vitenskapen, fhi og legestanden? Gjenspeiler denne intelligensen seg i andre aspekter av livet deres?

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hog skrev:

Hvor kommer egentlig den enorme arrogansen fra? At dere tror dere vet bedre en vitenskapen, fhi og legestanden? Gjenspeiler denne intelligensen seg i andre aspekter av livet deres?

 

Jeg får en følelse av at vi har å gjøre med en smarting her som kun er ute etter å se hvor mye h*n kan provosere. Ingen er så tett, og har så vanvittig dårlige argumenter i en såpass viktig sak 

Anonymkode: bd437...851

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hog skrev:

Hvor kommer egentlig den enorme arrogansen fra? At dere tror dere vet bedre en vitenskapen, fhi og legestanden? Gjenspeiler denne intelligensen seg i andre aspekter av livet deres?

 

Leger flest vet ingenting om vaksiner, vitenskapen er spilittet og fhi bare gjentar det rottereiret cdc sier. Vaksinekritikere flest har mye mere kunnskap enn de som takker ja uten å stille ett eneste spørsmål.

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet utmerket godt hva det betyr. Som en annen skrev tidligere i tråden, det burde være automatikk i at de som nekter vaksiner ble meldt til barnevernet, da de ikke er egnet til å ta vare på barn.

Anonymkode: 3533f...177

Hva med de som har barn som dør av vaksineskade?

Kjenner to familier som ikke vaksinerer, finnes ikke friskere barn. Jeg tror ikke noen av de barna noengang har vært til lege.

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en følelse av at vi har å gjøre med en smarting her som kun er ute etter å se hvor mye h*n kan provosere. Ingen er så tett, og har så vanvittig dårlige argumenter i en såpass viktig sak 

Anonymkode: bd437...851

Ja, alle som har andre meninger enn deg, er bare ute etter å provosere :sarkasme:

Vet ikke helt hvem som er mest tett jeg..

Anonymkode: 80f27...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, alle som har andre meninger enn deg, er bare ute etter å provosere :sarkasme:

Vet ikke helt hvem som er mest tett jeg..

Anonymkode: 80f27...a33

Du fremstår faktisk som rimelig tett. Du kjenner to familier som ikke vaksinerer barna sine, og det finnes ikke friskere barn, sier du. Jeg kjenner en familie som driter i å bruke bilbelter på barna sine. Finnes ikke mer vitale unger, spør du meg. Høyt og lavt. Det betyr ikke at de vil overleve en bilulykke om de skulle være så uheldige å krasje. Det betyr heller ikke at de vil komme til å være uten varige mén om de overlever.

Hittil har du ikke liret av deg annet enn svada. Vil du svare på hvordan du rettferdiggjør risikoen du tar på amdres vegne?

Anonymkode: bd437...851

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leger flest vet ingenting om vaksiner, vitenskapen er spilittet og fhi bare gjentar det rottereiret cdc sier. Vaksinekritikere flest har mye mere kunnskap enn de som takker ja uten å stille ett eneste spørsmål.

Anonymkode: e9378...27d

Nei, de har ikke det. Da fortsetter bare å male på eldgamle argumenter som er plukket fra hverandre som vås for lenge siden. De er ignorante egoister, og de bare nekter å høre fornuft og faktabasert forskning.

Anonymkode: bd437...851

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår faktisk som rimelig tett. Du kjenner to familier som ikke vaksinerer barna sine, og det finnes ikke friskere barn, sier du. Jeg kjenner en familie som driter i å bruke bilbelter på barna sine. Finnes ikke mer vitale unger, spør du meg. Høyt og lavt. Det betyr ikke at de vil overleve en bilulykke om de skulle være så uheldige å krasje. Det betyr heller ikke at de vil komme til å være uten varige mén om de overlever.

Hittil har du ikke liret av deg annet enn svada. Vil du svare på hvordan du rettferdiggjør risikoen du tar på amdres vegne?

Anonymkode: bd437...851

Det var ikke jeg som skrev det.. 

Anonymkode: 80f27...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere mine fremtidige barn

Anonymkode: 80f27...a33

Bra for deg :nordvesta:Og barna selvsagt :) 

Anonymkode: e9378...27d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn har fått alle foruten MMR vaksinen...den er jeg veldig skeptisk mot. Skulle ønske jeg hadde ventet litt med de andre også, til han var litt større og hadde utviklet bedre imunforsvar. Bor i Asker og her er jeg veldig alene med denne beslutningen og helsestasjonen hinter stadig om at vi burde ta den.

Anonymkode: 83de7...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil vente med vaksine til immunforsvaret er bedre?? Slik at dersom han blir smittet av en av sykdommene det vaksineres mot, blir han garantert dårlig? 😂

Anonymkode: 35f8a...6cb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil vente med vaksine til immunforsvaret er bedre?? Slik at dersom han blir smittet av en av sykdommene det vaksineres mot, blir han garantert dårlig? 😂

Anonymkode: 35f8a...6cb

Jeg snakker om måneder,- i en periode barnet uansett lever svært beskyttet!

Anonymkode: 83de7...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...