Schadenfreude Skrevet 11. februar 2015 #101 Skrevet 11. februar 2015 Jeg spiser stort sett det jeg får servert, men det er enkelte ting jeg bare ikke klarer å få ned: - alt av sau/lam, unntatt røkt pinnekjøtt - alt av innmat, takler ikke jernsmaken selv om konseptet ikke er noe problem - cabaret (fyfan, det er djevelens verk!) - skalldyr, takler ikke konsistensen - alt av beter, de smaker bare intenst jord. Er visst blant de som har en feilkobling i hjernen på akkurat beter.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #102 Skrevet 11. februar 2015 Tomat og stangselleri i rå form. Lutefisk, blodpølse, fiskepudding og fiskeboller. Krem og fløte rent. Fett på kjøtt, må ha vekk alt, derfor er jeg ikke så veldig begeistret for nakkekoteletter eller entrecôte. Bacon må sprøstekes, ellers er det bare ekkelt. Støtter mange her i å si cabaret. Skjønner virkelig ikke hvorfor folk liker det. Er heller ikke så glad i dill og karri. Er ikke så veldig mye jeg ikke liker, er mer kresen på smakskombinasjoner. Er ikke noe glad i melkeprodukter og frukt sammen, f.eks. jordbæris, bananmilkshake, sitronfromasj o.l. Er heller ikke noe glad i frukt i middagsmat, både faktisk frukt eller som smakstilsetning f.eks. sitronsaft.Anonymous poster hash: 53d3e...66e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #103 Skrevet 11. februar 2015 Er heller ikke noe glad i frukt i middagsmat, både faktisk frukt eller som smakstilsetning f.eks. sitronsaft.Anonymous poster hash: 53d3e...66e Oi! Da går du virkelig glipp av det kanskje viktigste virkemiddelet man har i matlaging for å balansere smakene i en hvilken som helst rett for å få rett balanse mellom grunnsmaker (dvs sødme, syre, bitterhet, salt). Noen dråper sitron er det desiderte viktigste hjelpemiddelet for å understreke andre smaker i både salte og søte retter, og jeg lager sjelden mat uten å bruke sitron når jeg smaker til tilslutt, faktisk. Når toppkokker blir spurt om sitt beste triks på kjøkkenet, nevner de ofte nettopp sitronsaft (jeg har sett feks både Charles Tjessem og Geir Skeie si dette i interjvuer). Anonymous poster hash: d6557...472 8
Target_Aquired Skrevet 11. februar 2015 #104 Skrevet 11. februar 2015 Litt off topic men gjelder mat, Gjelder snacks som i potetgull. En skulle tro at Nordmenn hadde smaksløker som bare tolererte smak av salt, salt & pepper, løk og creme fraiche. Hver gang det kommer ut noe som er interessant, litt smak, litt kick så forsvinner det ut av butikker før jeg vet ordet av det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #105 Skrevet 11. februar 2015 Sagosuppe. Grøss Anonymous poster hash: 30659...2cd
Beltedyr Skrevet 12. februar 2015 #107 Skrevet 12. februar 2015 (endret) Mandelpudding, gudbrandsdalsost, kaviar, kombinasjonen appelsin og sjokolade, blåmuggost som ikke er varmebehandlet (på pizza er det kjempegodt derimot). Har ikke turt å smake lutefisk og rakfisk. Cabaret husker jeg at jeg spiste i min søsters konfirmasjon for sikkert 20 år siden, et traumatisk minne. Endret 12. februar 2015 av Beltedyr
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #108 Skrevet 12. februar 2015 Alt som inneholder fisk/stammer fra fisk Grønnsaker som er blitt varmebehandlet (enten kokt, woket, stekt eller whatever) (utenom poteter) Alt som kommer fra innsiden av dyret/Innmat Kneippbrød Smør (men jeg liker margarin... jeg vet jeg er rar) Bløtkake Pasta (i alle former) Lappskaus Ribbe Anonymous poster hash: b90bd...42a
Shai Skrevet 12. februar 2015 #109 Skrevet 12. februar 2015 Skalldyr All type fett og trevler på kjøtt, brekker meg av det Smør Rømme/cottage cheese o.l. Melk (unntatt på frokostblanding eller i matlaging) Potetgull med smak av løk og rømme o.l. Er ikke så glad i sauekjøtt
Suss81 Skrevet 12. februar 2015 #110 Skrevet 12. februar 2015 Spiser stort sett det meste, men er ikke så glad i kjøtt generelt og om det blir for mye av det så blir jeg kvalm. Så bare tanken på eks. pizza med kjøttdeig, bacon og biff samtidig får meg til å grøsse.
Savannah87 Skrevet 12. februar 2015 #111 Skrevet 12. februar 2015 (endret) Pinnekjøtt og ribbe! Grøss og gru. Ribbe kan jeg til nød få presset i meg, men ikke pinnekjøtt. Både smaken og lukta for meg til å spy nesten. Ellers er jeg ikke noe glad i bacon, stekt flesk, fiskepudding, reker, krabbe, muggost og rosenkål. Urk! Endret 12. februar 2015 av Savannah87
Target_Aquired Skrevet 12. februar 2015 #112 Skrevet 12. februar 2015 Litt off topic men gjelder mat, Gjelder snacks som i potetgull. En skulle tro at Nordmenn hadde smaksløker som bare tolererte smak av salt, salt & pepper, løk og creme fraiche. Hver gang det kommer ut noe som er interessant, litt smak, litt kick så forsvinner det ut av butikker før jeg vet ordet av det. http://www.dagbladet.no/2015/02/11/tema/okonomi/dinside/aller/37670207/
Edie Skrevet 12. februar 2015 #113 Skrevet 12. februar 2015 Mye som nevnes her er jo favoritter hos meg; rakfisk, kabaret (mammas hjemmelagde), Joikaboller, majones.. Har ikke noe problemer med innmat heller. Det jeg derimot ikke liker er purre, selleri og oliven.
Rosewood Skrevet 12. februar 2015 #114 Skrevet 12. februar 2015 Ah, glemte et par ting: Erter i alle former (kokte erter, ertestuing, ertesuppe) Rødbeter Fettrand på kjøtt Mandelkjernepudding (yuk!) Marsipan Bløtkake (bortsett fra en, som ikke var lagd på tradisjonelt vis, kjempegod!) Jarlsbergost Frukt i middag og salater
Gjest crazycatlady Skrevet 13. februar 2015 #115 Skrevet 13. februar 2015 Glemte noe jeg også: Fettrand på kjøtt Rødbeter Smør Krem Fløtesauser Bløtkake Sånne ekle grønne dingser som er i julekake, er det sukat det heter? Joikakaker Blåmuggost Ananas på pizza Rømme/cottage cheese/creme fraiche Mye av dette er ting jeg heller ikke tåler.
Crobern Skrevet 13. februar 2015 #116 Skrevet 13. februar 2015 - Fiskeboller i hvit saus - Pinnekjøtt - Ananas - Hasselnøtter. (Elsker det, men er veldig allergisk) - Sjokoladepudding Ellers spiser jeg det meste.
julie90 Skrevet 13. februar 2015 #117 Skrevet 13. februar 2015 Cashewnøtter.. Marie-kjeks Nugatti Marsipan Kyllingvinger/lår (liker kun filet) Tunfisk på boks Usmeltet hvitost Wienerpølser
likeasir Skrevet 13. februar 2015 #119 Skrevet 13. februar 2015 Geitost Sylteagurk Majones Sursøt saus Oliven
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå