Gå til innhold

Den verste maten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kleppmelk

Anonymous poster hash: 17e00...e14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pisket krem, uansett hva som er til.

Alt med geit og får , ost som kjøtt.

Skrevet

Ertesuppe, knokesuppe, flesk,bacon,ridderost(lukter og smaker veldig dårlig ånde) ,ribbe,stek,medisterpølser,pinnekjøtt, lutefisk,fårikål,wienerbrød,blåskjell, ellers mye av det delikatesse greine.

Skrevet

Fårikål, lutefisk, ribbe, medisterkaker, fiskepinner, blodpudding, bacalao, bbq-saus, minestronesuppe, rødbeter, sylteagurk, boks-mat.

Anonymous poster hash: 6641b...758
Skrevet

Jeg spiser egentlig det meste, men semulepudding er noe av det verste jeg vet. I tillegg er jeg ikke så begeistret for stangselleri, paprika og muggost. ;)

Ei i slekta mi pleier forresten å lage bløtkake (hvis man kan kalle det det). Den består av ferdig kjøpt bunn, 3/4 pisket krem, og ananas og strøssel på toppen. Kunne nesten bare ha pisket krem og spist det, får samme smaken i hvert fall :ler:

• Liker 1
Skrevet

Havregrøt. Jeg får meg bare ikke til å like det, uansett topping eller tilberedingsmetode. Jeg er heller ikke så glad i puréer, jeg liker å tygge maten min.

Anonymous poster hash: 03359...f32

kunne ikke vært mere enig!

Anonymous poster hash: 45548...7b6

Skrevet

HATER ferdig fiskepinner!!!! Kvalmest jeg vet..

Også Sushi. Det er bare oppskrytt. Eneste grunnen til at folk spiser det er pga det er "populær" og "sunt".

Anonymous poster hash: 6413c...5c2

Bare fordi du er kresen betyr ikke det at ikke andre synes sushi er godt.

Forøvrig har jeg ingenting jeg ikke liker, det neste som begrenser meg er allergi og intoleranse :) Greit å ikke krese over alt mulig i grunn..

Skrevet

Forøvrig har jeg ingenting jeg ikke liker, det neste som begrenser meg er allergi og intoleranse :) Greit å ikke krese over alt mulig i grunn..

Synes å huske en heftig ribbediskusjon i romjulen... ?

Anonymous poster hash: d6557...472

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kylling (spesielt muk) og oppdrettslaks. Pga. dårleg dyrevelferd og sjukdommar, blir kvalm berre av tanken.

Selleri, tørrfisk og innmat (inkl. leverpostei ol.).

Eigentleg er eg ikkje så kresen sånn smaksmessig, men om eg les på pølsepakken td., et eg ikkje pølser på lenge.

Finn eg eit dyr i eit salathovud tar det lang tid før eg et det igjen.

(Eg veit at dette er heilt naturleg og at maten vår ikkje blir laga på butikken :P )

Edit: La til eit par greier

Endret av Kjibba
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan kan du like frukt når du ikke liker juice? Ferskpresset juice er jo laget av frukt og intet annet.

Anonymous poster hash: 74abc...cbd

Er du helt på jordet eller? Det smaker jo ikke likt i det hele tatt!

Anonymous poster hash: df9b5...c5f

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Lutefisk.

Marsipan.

Rømmegrøt.

Kunne sikkert vært flere ting på denne lista. Kommer bare ikke på mer nå.

---------

Mat jeg aldri kommer til å spise fordi navnet høres ekkelt ut/fordi jeg vet hva som er oppi:

Smalahåve

Oksetunge

Blodpudding

etc.

Skrevet

Jeg er glad i mat, men klarer ikke risgrøt, havregrøt, rømmegrøt, semulepudding eller annen grøt med kokt melk. Liker heller ikke frisk koriander, men spiser mat selv om det er koriander i den, det smaker bare ikke like godt.

Ellers spiser jeg heldigvis det meste, inkludert lungemos og lever, uten store problemer. ;)

• Liker 1
Skrevet

Synes å huske en heftig ribbediskusjon i romjulen... ?

Anonymous poster hash: d6557...472

Jepp! Det stemmer! Jeg liker ribbe (og spiser det), men det er ikke festmat for meg ;) Dessuten kommer det an på ribben ;) Derimot foretrekker jeg litt finere mat på julaften, men det er ingen grunn til å dra opp den diskusjonen her. Da anbefaler jeg deg å lage din egen tråd eller sende meg en PM.

• Liker 2
Skrevet

Typisk drittmat som består av kun usunt fett og salt, som pommes frites, hamburgere som drypper av feit dressing og ikke har annet en et bitte lite vissent salatblad på seg, pizza med bare feit saus og bacon og fett, og ikke noe grønt. Usj... Anonymous poster hash: 942a5...0c3

Eeeeh? Pizza med feit saus? Hvor har du fått det? Tomatsaus er ikke fett og det er det som er vanlig på pizza. Har heller aldri fått pizza uten noe grønt.

Anonymous poster hash: 74abc...cbd

Skrevet

Verste jeg får servert/ ting jeg ikke liker:

Majones - og majonesbaserte salater/dressinger der majonessmaken dominerer

Koteletter- usj. Dårlig kjøttsmak og ekkelt fett/brusk

Gomme ( tradisjon i bla.a Ryfylke i Rogaland)

Ketsjup

Sennep

Pommes frittes

Potetgull

Bernaise-saus

Piffi-krydder. Sååå salt og sterkt.

Smør eller margarin i klumper. Må være smeltet eller smørt jevnt på skiva

olivenolje. Men godt når den er smakssatt. A la fetaost-på-glass.

Har også et litt anstrengt forhold til salami, da jeg har vært uheldig et par ganger og spist utgått salami!

Anonymous poster hash: 8f5dc...71e

Skrevet

Oliven

Risgrøt

Servelat

Bacalao

Og alt av fett på kjøtt. Skjærer bort alt. Smaken er vel kanskje ikke så ille, verre med konsistensen.

• Liker 1
Skrevet

Tror prim, makrell i tomat og kaviar topper på min liste. Klarer ikke lukta i det hele tatt!

Skrevet (endret)

Saue-/fårekjøtt

Blåmuggost

Egg, i alle former

Stangselleri

Kabaret, fysj det er kvalmt

Mais smaker også dritt, men kan spise det hvis jeg må.

Endret av Nori
Skrevet

Kabaret
Oliven
Selleri
Gelè/karamell-/sjokoladepudding
Og det meste av svinekjøtt

Gjest The damned
Skrevet

Mye av dette kan jeg spise hvis jeg får det servert, men jeg synes ikke det er spesielt godt.

-Det meste av ferdigmat og halvfabrikat.

-Trist, tørr og kjedelig mat.

-Pølser. Uansett hva slags.

-Fårikål.

-Raspeballer med tilbehør.

-Pinnekjøtt.

-Marsipan.

-Gelé.

-Sjampinjong.

-Tørrfisk.

-Melk. Nå mener jeg å drikke det rent.

-Kylling. Litt. Jeg synes det er godt hvis det er oppi noe. Salater, gryteretter osv. Men kyllingfilet og kyllinglår er ikke spesielt godt uansett om det er kylling fra snillere produsenter.

-Karbonade.

-Kålstuing, gulrotstuing osv.

-Banan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...