Gå til innhold

Den verste maten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt kresen du eller?? :fnise:

Anonymous poster hash: 42f96...76c

Haha, en anelse :icon_lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HATER ferdig fiskepinner!!!! Kvalmest jeg vet..

Også Sushi. Det er bare oppskrytt. Eneste grunnen til at folk spiser det er pga det er "populær" og "sunt".

Anonymous poster hash: 6413c...5c2

Hva vet du om grunnen til at andre folk spiser sushi? Jeg synes det er kjempegodt jeg, kunne spist det omtrent hver dag om det ikke hadde vært så dyrt!

Anonymous poster hash: 2bfe9...73d

• Liker 2
Skrevet

Mat og kaker hvor "barna har hjulpet til" (yay!) med sine busefingre som har vært både her og der.

• Liker 8
Skrevet

Pølser. Hater pølser!

Og røkt kjøtt/fisk.

Skrevet

Gryteretter ala Toro. *grøss*

Skrevet

Sommerkoteletter grillet på en lunken grill med First Price potetsalat og en salat bestående av kinakål, tomat, agurk, paprika og mais med thousand island, servert på papptallerkener med plastbestikk.

Anonymous poster hash: c3d53...19a
  • Liker 7
Skrevet

Wienerpølser, kabaret, smalahåve, lungemos, blodpudding, sjampingnong, sylteagurk, rosin, hermetisk frukt, organer (type lunger, nyrer, lever)

Skrevet

Det meste går ned her hos meg, det er ikke spesielle ingredienser eller smaker jeg ikke liker. Selv om jeg foretrekker hjemmelaget mat basert på gode råvarer, klarer jeg å trykke ned en Toro-gryterett uten problemer.

Men jeg sliter med dårlig tilberedt mat. Ihjelstekt/tørt/seigt kjøtt. Halvstekt fisk. Ihjelkokte grønnsaker. Poteter med "usynlig skall". Sauser med melklumper. Mat som skal serveres varm, men som serveres "pisselunken", eller (verre) varm utenpå og kald inni

• Liker 2
Skrevet

-All type gjærdeig og brødgreier (kake, pizza, brød, boller, pitabrød, baguett, lefse..)

-All pasta, nudler og ris

-kjøtt som ikke er "rent"/magert (pølser, salami, vossafår osv)

-rød fisk, kebabkjøtt, lammekjøtt, entrecôte, kyllingvinger, ribbe

-melkeprodukter (fløte, melk, ost, rømme yoghurt, kesam osv)

-eggeplomme

-ALL fritert mat

-alle typer pudding og puréer

-alle typer sauser, dressing, majones

-brus, saft og juice

-smør og olje i maten

For å si det slik, spiser myyyee grønnsaker, frukt, bær, torsk, filet av svin, kylling, eggehvite, knekkebrød :)

Anonymous poster hash: df9b5...c5f

Gjest Linaria
Skrevet

Majones, og alle dressinger som kan minne om majones og alle matvarer som har spor av majones på seg. Jeg vet hva majones er, og har ikke problemer med egg og olje generelt, men jeg greier bare ikke majones.

All ost som ikke er smeltet.

Sylteagurk

Surkål

Kan heller ikke spsie mat som er for sterk fordi jeg får vondt i munnen av det. Selv for mye pepper gjør utrolig vondt, derfor holder jeg meg unna f.eks. indiske restauranter.

Skrevet

Ting av medisterdeig og kjøpte wienersnitzler, steaklets o.l.

+ vårruller, lasagne, hold it og lignende fra frysedisken.

Skrevet

Majones - og alt majonesrelatert

Fisk og kjøtt på boks eller glass - sild, makrell i tomat, bogskinke osv osv

Eddik - som dressing, brukt til sylting av grønnsaker osv

Ting med fettete/guggete konsistens - sånn som fettrand på kjøtt, torsketunger, blåskjell fleskepostei, dvaskt og dårlig stekt bacon osv

Dill - verdens fæleste krydder.

Ellers spiser jeg omtrent alt.

Skrevet

Jeg flotter meg med å kunne få ned all slags mat om det skulle være nødvendig (som i selskap o.l). Men innmat sliter jeg med. Lever og blod går greit, men nyrer og lungemos går bare ikke ned uansett. Bestillte margbein på restaurant en gang fordi det visstnok var kokkens favoritt. Det var TUNGT å få i seg. Tror jeg fikk ned halvparten før jeg ga opp (måltidet besto av et stort bein kuttet på langs og en liten skål sennep. Var MYE marg). Fy flate som jeg sleit. Smaken var ikke veldig ille men konsistensen var grusom.

Har en venninne som inkluderer småbarna sine på kjøkkenet, der unngår jeg å spise om det lar seg gjøre. Det er ikke nødvendigvis smaken, men viten om at to åringen har sittet på benken med bæsjebleie og suttet på slikkepotten som to sekunder senere går i bakebollen.

• Liker 1
Skrevet

Har en venninne som inkluderer småbarna sine på kjøkkenet, der unngår jeg å spise om det lar seg gjøre. Det er ikke nødvendigvis smaken, men viten om at to åringen har sittet på benken med bæsjebleie og suttet på slikkepotten som to sekunder senere går i bakebollen.

Grøss!

Jeg har småbarn sjøl jeg, men de får bare være med om de er snørrfrie, nyvaskede og oppfører seg pent. Og jeg passer på som en hauk, én finger borti nesa, eller gulvet, eller noen leker så er det ny håndvask. Og sitting på benken er bare i hjørnet der det ikke lages mat.

Selv toåringen skjønner greia når jeg spør om han har lyst på snørr i maten sin :fnise:

• Liker 2
Skrevet

- Blodmat

- Medisterkaker og medisterpølser

- Rødløk

- Alle typer fanta

- Oregano

- Sjokoladepålegg

- Frukt i mat

Klarer å spise alt, men disse tingene velger jeg ikke selv for å si det sånn

Skrevet

Majones - og alt majonesrelatert

Fisk og kjøtt på boks eller glass - sild, makrell i tomat, bogskinke osv osv

Eddik - som dressing, brukt til sylting av grønnsaker osv

Ting med fettete/guggete konsistens - sånn som fettrand på kjøtt, torsketunger, blåskjell fleskepostei, dvaskt og dårlig stekt bacon osv

Dill - verdens fæleste krydder.

Ellers spiser jeg omtrent alt.

Dette kunne vært meg, minus makrell i tomat, for det we jeg faktisk veldig glad i. Men ellers...spot on! Fatter feks ikke hva som er sjarmen med majones??

Anonymous poster hash: 980d4...eff

Skrevet

Frukt i mat hadde jeg glemt! Det er GRUSOMT. Aller verst er ROSINER i mat.

Majones ser ut til å være en gjenganger i tråden, er det fordi det er fettete?

Skrevet

Syltelabber og pinnekjøtt klarer jeg ikke å få i meg. Det nytter bare ikke. Hadde garantert strevd med smalahove også, men det har jeg aldri blitt servert.

Ellers er jeg ikke veldig glad i en del norsk tradisjonsmat; lungemos, torskerogn, får-i-kål, ribbe, blodmat og veldig fett kjøtt (på grunn av konsistensen). Terteskjell og cabaret synes jeg dog er helt greit.

(Ferdig)pizza med enormt tykk bunn kan jeg spare meg for. Ketchup bruker jeg aldri.

Jeg unngår søtt pålegg på brødskiva om jeg kan. Og foretrekker grønnsaker som ikke er ihjelkokte.

Anonymous poster hash: 9f5b2...b0b
Skrevet

-All type gjærdeig og brødgreier (kake, pizza, brød, boller, pitabrød, baguett, lefse..)

-All pasta, nudler og ris

-kjøtt som ikke er "rent"/magert (pølser, salami, vossafår osv)

-rød fisk, kebabkjøtt, lammekjøtt, entrecôte, kyllingvinger, ribbe

-melkeprodukter (fløte, melk, ost, rømme yoghurt, kesam osv)

-eggeplomme

-ALL fritert mat

-alle typer pudding og puréer

-alle typer sauser, dressing, majones

-brus, saft og juice

-smør og olje i maten

For å si det slik, spiser myyyee grønnsaker, frukt, bær, torsk, filet av svin, kylling, eggehvite, knekkebrød :)Anonymous poster hash: df9b5...c5f

Hvordan kan du like frukt når du ikke liker juice? Ferskpresset juice er jo laget av frukt og intet annet.

Anonymous poster hash: 74abc...cbd

• Liker 2
Skrevet

Blodpølse, ah fytti. Og at folk spiser den med sirup?? Usj.

Jeg er følsom for salt, og i min saltglade familie kan jeg finne på å brekke meg av salater, poteter og grønnsaker som er alt for salte...

Grandiosa er også såkalt drittmat. Og "Rett i koppen tomatsuppe med kjøtt"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...