Gå til innhold

Den verste maten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lutefisk, fårikål, surkål, bønner, pinnekjøtt, ribbe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Risgrøt, fiskeboller og pesto. Da blir det ikke mat på meg :spy:

Skrevet

Signerer på medister. Liker heller ikke kjøttkaker, middagspølse(den er for stor og deigete) , elgstek og Grandiosa biff og løk.

Skrevet

Jeg spiser det meste, både Toro og snadder som dyrehjerter, hjerner og blodmat, men jeg får ikke ned banan, kaviar (vanlig, på tube - kan hende jeg liker eks. russisk?) makrell i tomat, supersterke oster og plukkfisk.

Skrevet (endret)

Hvis smågodt regnes som mat, så det. Er så himla mye sukker at jeg blir kvalm etter en liten bit :kvalm: Mulig jeg er sær, men ja.. Fårikål er jeg heller ikke glad i, men spiser det hvis jeg må.

Endret av Snorkfrøken_
Skrevet

Jeg liker stort set alt av det som blir skrevet her. Kan ta med noe:

Fårikål: At så mange skriver at de ikke liker det, er for meg et under. Dette er virkelig en rett som er smakfull og god, om man bare vil smake litt på det. Kanskje ikke direkte festmat, men absolutt noe som hører med på menyen. Et av høydepunktene på høsten er definitivt fårikål.

Lungemos: Lungemos er en helt grei rett. Smaker faktisk kjempegodt. Krydret og god smak. Brød eller potet er godt tilbehør. Hvis man bare bestemmer seg for å spise litt, og ikke tenker på alt som har med indre organer å gjøre, tror jeg de fleste vil få en god opplevelse ut at dette.

Lever: En mør klump med lever som er passe stekt, er en grei og smakfull middag. Om man tilsetter en passende saus, litt løk og eventuelt poteter av ønsket slag og variant, er dette noe flere burde prøve ut.

Elgstek: Dette kan også virkelig være et av høydepunktene på høsten. En god elgstek som er langtidsstekt i ovn er utrolig godt. Med litt kokte grønnsaker, søtpotetmos, viltsaus og fløtegratinerte eller ovnsbakte poteter til (gjerne med hvitløk), er det en fullkommen middag på høyt nivå. Anbefales virkelig.

Kålrotstappe: Kålrot er en kjempegod rotgrønnsak. Den kan passe til så utrolig mye forskjellig, og kålrotstappe er kjempegodt. En middag bestående av sprøstekt flesk, hvit saus, kokte poteter og kålrotstappe er en middag som smaker fantastisk.

Cabaret: En klassiker som hører med på diverse koldtbord. Hvis du har en god bit med cabaret oppå en loffskive av høy kvalitet, med litt remulade oppå, er det en kjempegod lunsjrett. Du kan f. eks ha i reker eller fiskepudding. Alt ettersom hva du liker. Hvis du er allergisk mot skalldyr, kan fiskepudding være en kjempgod erstatter.

Sushi: At flere ikke har fått opp øynene for sushi, er helt utrolig. Vanvittig god rett, og retten er ikke ensbetydende med fisk. Du kan få sushi laget av frityrstekt biff f. eks. Å ta en god bit med dette, og dyppe i litt soyasaus, pepperrot og ingefær er en klassiker.

Pinnekjøtt: Noe du bør prøve. Selv om du vanligvis ikke har det på julaften, er det ingenting i veien for å ha det en annen gang i julen. Du kan få veldig mørt pinnekjøtt, og med riktig tilbehør kan det bli en kjempegod middag.

Lapskaus: En relativt enkel, men samtidig god rett. Ta oppi mange ulike rotgrønnsaker, pluss litt andre grønnsaker og f. eks farsedeig, og vips så har du en god middagsrett i hverdagen.

Joikakaker: En veldig enkel rett. Samtidig er det ikke noe dårlig alternativ å ta en boks joika til middag en dag. Funker som en av-og-til løsning, som ikke byr meg imot.

Kebab: Klassifiseres som såkalt junkfood, men du kan få flere gode kebaber der ute, om du tør å prøve deg frem. Hvis du vil ha en litt sunnere, og samtidig et safe alternativ, er fullt mulig å lage hjemmelagd kebab.

Bønner og linser: Godt tilbehør til mange retter, og godt å spise alene.

Skrevet

Minestronesuppe uten tvil!

Anonymous poster hash: 78acd...810
  • Liker 1
Skrevet

Liker egentlig alt i større eller mindre grad, men akkurat kabaret med aspik kan jeg styre meg for.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Komper (komler).

Bløtkake. Pisket krem generelt egentlig.

Okselever. Selv om jeg er glad i annen innmat, som grillede hjerter og nyrer.

Har aldri smakt fiskepudding i terteskjell eller cabaret, men det virker svært lite innbydende.

Og bønner. Har aldri klart å like det. Det får så være med hvor sunt det er.

Endret av casablancas
Skrevet

Brie, blåmuggost og honning.

Skrevet

-gammalost

-en afrikansk rett bestående av okra i saus,smakte for jævlig

-lutefisk

-gryteretter i arabiske og afrikanske land, består som regel av grønnsaker og deler fra dyret(gjerne sau)og da snakker vi alt...baller,hjerne,øyne...

Skrevet

- Morrpølse (most og stekt på panne som middag)

- Seibiff med løk (fra frysedisken)

Gjest Zeitgeist
Skrevet

- Fromasjkake ... gjerne ei som har stått på bordet utildekket en lang og varm sommerdag ...

- Blodpølse ... traumatiske barndomsminner. Måtte spise det, stekt og med sukker på. URGH!

Tror det er det eneste jeg takker nei til. Ellers spiser jeg alt jeg får, for (nesten) alt går i grisen.

Skrevet

HATER ferdig fiskepinner!!!! Kvalmest jeg vet..

Også Sushi. Det er bare oppskrytt. Eneste grunnen til at folk spiser det er pga det er "populær" og "sunt".

Anonymous poster hash: 6413c...5c2
Skrevet

Mer: blue castello, pultost, knåost, blodpølse/pudding, cabaret, lungemos (lukter godt men bare navnet ødelegger), grandis, lutefisk, ridderost, svinekjøtt (noe), søtpotet, karri greier

Skrevet

Rakfisk, fårikål, pinnekjøtt, reker, grillpølser, ostepølser, hamburger, pølsebrød, blodpudding, lungemos, salami, stabbur og haugpølse, pultost, rød og surkål, NUDLER, selleri, løk, paprika, sushi, cottage cheese, rømme, alle typer dressing, ketchup, sennep, alle typer ost unntatt gulost, sylteagurk, pommes frites

Skrevet

HATER ferdig fiskepinner!!!! Kvalmest jeg vet..

Også Sushi. Det er bare oppskrytt. Eneste grunnen til at folk spiser det er pga det er "populær" og "sunt".

....så fordi du ikke liker det, så er det objektivt sett ikke godt? :fnise:

(sushi er da forøvrig ikke spesielt sunt. Jeg spiser det likevel. :sjokkert: )

Anonymous poster hash: 8d92e...357

Skrevet

Rakfisk, fårikål, pinnekjøtt, reker, grillpølser, ostepølser, hamburger, pølsebrød, blodpudding, lungemos, salami, stabbur og haugpølse, pultost, rød og surkål, NUDLER, selleri, løk, paprika, sushi, cottage cheese, rømme, alle typer dressing, ketchup, sennep, alle typer ost unntatt gulost, sylteagurk, pommes frites

Litt kresen du eller?? :fnise:

Anonymous poster hash: 42f96...76c

• Liker 9
Skrevet

Geitost, kebabkjøtt, hveteboller og alle typer kjeks (bortsett fra de med appelsinfyll).

Anonymous poster hash: a94b5...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...