FrøkenStrøken Skrevet 24. oktober 2015 #381 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Oi, hvordan kan folk rundt deg si noe sånt!? Det er jo helt dumt, ingen vet hvordan det blir.. og skal du få skyldfølelse oppå alt?! Tror du kommer gjennom det, selv om det er urettferdig tøft.. Støttehilsen fra meg Endret 24. oktober 2015 av FrøkenStrøken
shoppedilla Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #382 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Jeg vet ikke hvordan de får seg til å si sånt *snipp på resten* Endret 25. oktober 2015 av shoppedilla
shoppedilla Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #383 Skrevet 26. oktober 2015 Melkeallergi... Cravet snickers... Kjøpte snickers, tatt 2 biter og noe så godt! Mmmmmmmmmmmmm! Foodgasam! Kommer til å bli en grusom natt da! Og morgendag xD
shoppedilla Skrevet 2. november 2015 Forfatter #384 Skrevet 2. november 2015 Dette året altså... Hunden min har jo alltid hatt allergi, men vi har holdt det i sjakk med kortison. Nå tåler hun ikke mer kortison og foreldrene mine har forsøkt en annen behandling. Dessverre har ikke den fungert heller. Så i dag fikk jeg telefon fra mine foreldre med beskjed om at en avgjørelse må tas. Skal vi forsøke en siste medisin og mye jobb ved siden av i 6 mnd eller avlive. Jeg tør ikke forplikte meg til mye ekstra i 6 mnd nå, så mine foreldre får velge. Samboer og jeg dro til dem i dag og sover her i natt. Jeg vil ikke avlive samboer er selvsagt blitt syk og nå... Usikkert hva det er...Gleder meg til neste år!
shoppedilla Skrevet 3. november 2015 Forfatter #385 Skrevet 3. november 2015 Det ble mange og lange samtaler. Det er en helt utrolig spesiell og snill hund så avliving var et valg ingen ville ta. Samtidig som ingen alene turte ta forpliktelsen med masse stell i 6 mnd alene. Samboer og jeg endte opp med å dra hjem uten egentlig noe svar. Så knakk jeg helt hjemme. Jeg er ikke klar for å gi slipp når ikke alt er forsøkt. Derfor ble avgjørelsen at vi flytter inn til mine foreldre de 6 mnd. Så har mamma og samboer i utgangspunktet ansvaret for stellet av hunden. Pappa er jo fortsatt alvorlig syk og kan ikke ta det. Moren min har ME, så alene blir det for mye. Men da er vi flere til å stelle både baby og hund de 6 mnd. Satser jo på at jeg da faktisk kan gi babyen til pappa f.eks. så kan jeg og stelle hunden. Vi(eller det blir mamma nå) må først få bukt med en kraftig soppinfeksjon hun har i løpet av 3 uker maks. Får vi ikke til det så blir det ikke de 6 mnd. Jeg håper hun blir kvitt infeksjonen og at den nye og siste behandlingen hjelper! I morgen er det ny legetime med samboer og. Tror jeg må være litt streng så legen undersøker han skikkelig nå.. Blir bekymret! Ellers er ting greit nå
shoppedilla Skrevet 14. november 2015 Forfatter #386 Skrevet 14. november 2015 Lenge siden jeg har skrevet noe her... Jeg har begynt å få kraftige kynnere hver kveld nå. Det gir seg etterhvert hver gang. Ene kvelden her trodde vi at det kanskje skjedde noe, men det ga seg til slutt. Dagen etter pakket jeg deler av sykehusbaggen håper ikke baby kommer enda! Den får vente noen uker til. På mandag er jeg offisielt høygravid og
shoppedilla Skrevet 22. november 2015 Forfatter #387 Skrevet 22. november 2015 Da fikk jeg det jeg hadde sagt til samboer at jeg absolutt ikke ville ha... Babyshower. Det er for all del veldig hyggelig, så lenge man har det jeg ikke har... Jeg har ikke en eneste venninne som kom. Mamma hadde stelt i stand og der satt jeg med 3 fra familien og en nabo av mamma. Jeg viste jo at de jeg sier er venninner av meg ikke kom til å møte opp. Som var hele grunnen til at jeg ikke ville ha det. Jeg trenger ikke påminnelse fortsatt om at jeg ikke har venninner. Det fikk jeg nok igjennom barndommen. Da ingen kom i bursdagen min. Jeg hater tilsetninger hvor jeg er midtpunktet. Eneste jeg liker(prøver å like) er bursdagen min. For da kan jeg invitere til familieselskap. Babyshower og utdrikkningslag er ikke for meg. Det er for folk som har venner. Sånne ting gir meg bare vonde påminnelser. Jeg klarer meg helt fint i hverdagen uten venninner. I dag føler jeg meg bare ensom og alene i verden. Oppå det hele kranglet jeg heftig med samboer før jeg dro... Og han hadde lagt seg da jeg kom hjem. Vi har ikke fått snakket ut så jeg sover på sofaen i natt. Sammen med elven av tårer jeg gråter i dag... Jeg satte pris på at mamma forsøkte og takket de som kom pent altså. Var ikke en utakknemlig drittunge!
shoppedilla Skrevet 23. november 2015 Forfatter #388 Skrevet 23. november 2015 Vi har fått solgt leiligheten da så jeg har begynt å pakke. Problemet er bare det at jeg får vonde kynnere og blir svimmel når jeg holder på. Har pakket en eske i dag da Samboer sto ikke opp før nærmere 3 og da kom en kompis av han like etterpå. Så vi har ikke snakket sammen enda... De to skulle på senteret. Vet ikke om han skal ha middag eller når han kommer hjem. Jeg sov elendig i natt, våknet av vonde kynnere hele tiden. Skulle sikkert tatt en tur på føden bare for å være sikker på at det er kynnere. Men det er vel det? Har ikke lyst til å dra på føden nå uansett! Jeg er rett og slett ikke i humør til å ha leger og jordmødre rundt meg akkurat nå. Begynner å bli lei de vonde kynnerene og halsbrannen da!
shoppedilla Skrevet 24. november 2015 Forfatter #389 Skrevet 24. november 2015 Ble en tur på føden i natt. Er jo fortsatt tidlig så fikk ikke komme til abc, men vanlig føde på ullevål. Jeg var så urolig i kroppen så gikk i dusjen. Der var det fantastisk å stå, men fikk ganske ofte sammentrekninger. Sto likevel til det var tomt for varmt vann. Etter det fulgte samboer meg i senga og ga meg varmepute. Det vil si at jeg sto og hang på kjøkkenbenken en stund først. Etter 30 min med sammentrekninger i senga ringte vi inn. Joda bare å komme inn! Så vi ringte noen venner, samboer har jo ikke lappen. De kom så fort de klarte mens vi pakket ferdig baggen. Litt stressa og nervøse så ble litt nervøs fliring og fleiping oss i mellom. Noe som fortsatte da vennene våre kom og hele veien til ullevål. Da vi kom frem måtte jeg levere en urinprøve. Så ble jeg koblet opp med ctg. Hjertelyden til babyen gikk mellom 100 og 185. Det startet med en kraftig, så kom det små hvert 3. Minutt. Jeg begynte å bli trøtt, hadde det ubehagelig og ville stå! Etter 30 min var det tid for undersøkelse. Jordmor trodde ikke hun ville komme inn før hun startet. Joda. Livmorhalsen har 1 cm igjen og det var ca 1cm åpning. Hun tok til og med på babyens hode. Vi ble sendt hjem med åpen retur. Fikk med en paralgin major som jeg måtte sette når jeg kom hjem. Det ga meg en time søvn. Så var jeg våken med litt sammentrekninger før jeg fikk sove en time til. Etter det har jeg ikke sovet mer. Har blødd litt, men det sa jordmor at ville skje. Også har jeg snakket med mamma. Hun ville ha meg hjem med en gang. Vi ble enige om at jeg skal ta det med ro også kunne vi snakkes mer litt senere. Akkurat nå er det livsfarlig på veien. Jeg er veldig kvalm da..
juliane Skrevet 24. november 2015 #390 Skrevet 24. november 2015 Oi, oi, her har det skjedd ting! Hvordan går det nå? Blir det rett og slett fødsel allerede, eller kan det stoppe opp slik at baby blir der inne en stund til?
shoppedilla Skrevet 24. november 2015 Forfatter #391 Skrevet 24. november 2015 Oi, oi, her har det skjedd ting! Hvordan går det nå? Blir det rett og slett fødsel allerede, eller kan det stoppe opp slik at baby blir der inne en stund til? ja her skjer ting. Både mamma og samboer har beordret meg til sengeleie i minimum 3 dager nå. Ligger med små blødninger og uregelmessige sammentrekninger. Eneste jeg får er å gå på do akkurat nå Vi ser jo helst at baby blir i magen i helst 2 uker til, er jo litt tidlig enda. Jordmor vi møtte i natt mente at baby kan komme de neste dagene, men i alle fall i løpet av 2 uker. Så vi får se! Kjente at jeg ikke er helt klar for å føde enda!Vi hadde griseflaks hjem! Den store kollisjonen ved olavsgård skjedde like etter vi hadde kjørt der. Det er vist fortsatt kaos der så i dag drar vi ikke uten regelmessige rier i alle fall fikk jo bskjed om å kmme med en gang i natt fordi det er fo tidlig, men nå kunne vi være hjemme til vi ser at det er i gang.
Saltsild Skrevet 25. november 2015 #392 Skrevet 25. november 2015 Håper baby holder seg der inne en stund til håper det går fint med dere begge to.
shoppedilla Skrevet 25. november 2015 Forfatter #393 Skrevet 25. november 2015 håper jeg også... Planen var å ligge i ro ut neste uke i håp om at det ikke skjer noe mer, men det fungerer jo ikke... Fikk i dag beskjed om at hunden min må avlives Det skal da skje allerede i morgenkveld. Siden hun er hos mine foreldre og ingen tør at jeg kjører bil nå så kommer foreldrene mine og henter oss(eventuelt meg om samboer har voldsom hodepine) i morgen tidlig. Så blir vi der til fredag. Jeg må ta farvel og jeg må være der når hun trekker pusten for siste gang. Problemet er at sammentrekningene blir kraftigere når jeg gråter så jeg holder igjen alt jeg kan... Skulle det bli fødsel først så utsettes avlivingen, men det unner jeg ikke hunden min. Fineste jenta mi!Oppi det hele sitter jeg desperat og leter etter fosterhjem for pus og hennes 3 nyfødte barn så vi slipper å avlive de og...Nå kommer tårene igjen
FrøkenStrøken Skrevet 26. november 2015 #394 Skrevet 26. november 2015 Så utrolig trist med babyshoweren! Håper det var litt koselig mens det sto på,,men skjønner skuffelsen når ingen "venninner" dukket opp.. er sikker på at jeg ikke får noen babyshower, jeg. Ikke fordi jeg ikke har noen venninner, men ingen nære her jeg bor som kan sette istand! Litt trist det også, for føles som alle får vi kunne hatt en sammen, du og jeg Nå blir det spennende å følge med her, fremover!
shoppedilla Skrevet 26. november 2015 Forfatter #395 Skrevet 26. november 2015 Så utrolig trist med babyshoweren! Håper det var litt koselig mens det sto på,,men skjønner skuffelsen når ingen "venninner" dukket opp.. er sikker på at jeg ikke får noen babyshower, jeg. Ikke fordi jeg ikke har noen venninner, men ingen nære her jeg bor som kan sette istand! Litt trist det også, for føles som alle får vi kunne hatt en sammen, du og jeg Nå blir det spennende å følge med her, fremover!trist når man ikke har noen i nærheten og ja! Jeg begynte å ha litt lyst på fordi alle får det, men tidspunkt og alt ble feil. Vi skulle hatt sammen ja!Er mer sammentrekninger i kveld og vondere, men prøver å slappe av... Er jo ikke så rart etter at jeg har sittet og ligget inntil hunden min i hele dag. Nå har hun fått slippe. Det er tungt! Men hun har det nok bedre nå... Håper jeg!
juliane Skrevet 26. november 2015 #396 Skrevet 26. november 2015 Det er utrolig leit å måtte avlive kjæledyrene sine, og timingen kunne jo ikkr vært verre. Men som du sier har hun det nok bedre nå, og det er jo en fattig trøst.
shoppedilla Skrevet 27. november 2015 Forfatter #397 Skrevet 27. november 2015 Det går ikke opp for meg. Jeg ser en tom hundeseng og tomme skåler. Halsbåndet henger i gangen. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med tingene. Egentlig greit at hodet ikke skjønner det, for jeg gråter ikke. Og gråter jeg ikke så har jeg ikke vondeste sammentrekninger. Nå ser det ut som at vi får en okey ordning med pus og
shoppedilla Skrevet 28. november 2015 Forfatter #398 Skrevet 28. november 2015 Da var bilstol i boks og maxi-cosi carbiofix med easyfix base 1992kr også bestilte vi bilstolpose og muffe til vogna på lekmer. Begynte jo plutselig å haste med disse tingene... Jeg fikk kjenne at jeg dro strikken min litt langt i dag. Først kikket vi på hvor vi skal plassere ting hos foreldrene mine. Så var det flytting av et treningsapparat(jeg bare så på, men ble litt trapper). Etter det dro vi for å se på slalomstøvler og vintersko til lillebror, så kjøpe bilstol, så handle mat før vi endte opp hjemme. Hele veien, utenom rema satt jeg i rullestol. Mamma har heldigvis en så vi har fått låne den. Da kan jeg være med ut, for sammentrekningene er virkelig her og jeg må bare holde ut til minimum 3 des. Hadde store smerter i magen da vi kom hjem. Sovnet til slutt da og da var det bedre etterpå.Vi leter fortsatt desperat etter noen venner som kan ta pus og ungene, men vi har fått fod som backup.. For det ser ut som at vi flytter til mine foreldre på søndag allerede. Litt tryggere å være der når fødselen setter i gang. Samboer har jo ikke lappen. Regner nesten med at smån kommer før nå!
shoppedilla Skrevet 29. november 2015 Forfatter #399 Skrevet 29. november 2015 Dette er jo en graviddagbok.. Og da er tmi på plass? Vel her kommer det litt drittsnakk bokstavelig talt. De første dagene denne uken fikk jeg ikke bæsjet, var vel litt redd for å presse på do og men de siste dagee har jeg fått bæsjet. Det var som det skulle helt til i dag. Nå er det løst! Skikkelig løst.. Da jeg reiste meg fra doen hadde jeg så nedpress at jeg måtte sette meg på do igjen. Kom litt mer.. Hodet presser også veldig på blæra så tisser hele tiden og det er ofte lite som kommer. Men ingen sammentrekninger akkurat nå. Baby må gjerne bli i magen lengre Jeg var litt usikker på om slimproppen gikk i går, men bestemte meg for at når jeg må google det har det ikke skjedd Er allerede lei av å ligge i ro og jeg savner sex.. Vi tør jo ikke ha sex nå tilfelle det setter i gang noe mer..
shoppedilla Skrevet 30. november 2015 Forfatter #400 Skrevet 30. november 2015 I går ved 7 halv 8 tiden begynte krafige rier. Det gjorde vondt å ligge... Til slutt måtte jeg vekke samboer og ringe mamma. Da sto jeg! Vugget og vugget der jeg sto... Pustet og mamma tok tia over telefonen. Det var stort sett 1 minutt varighet med 3 minutter mellomrom. Var et par som hadde lengre pauser, men da det stort sett var regelmessig i 45 minutter ba mamma meg om å ringe føden. Jeg sleit meg gjennom smertene. Fikk beskjed om å komme inn av føden. Så var det å skaffe sjåfør da... Jeg sto på alle 4 i sofaen, gikk frem og tilbake, vugga, pusta og peste. Samboer ringte broren sin, men han syntes vi skulle ringe etter ambulanse.. Han var nok ikke veldig keen på å stille opp. Så samboer som ble helt fortvila og skremt av det broren sa ringte ambulanse. Det var mye om og men, men vi fikk nå ambulanse med blålys inn til føden. Jeg syns jo det var unødvendig bruk av ambulanse! Da vi kom frem ble jeg undersøkt. Fortsatt litt igjen av livmorhalsen og 2 cm åpning. Skjedd noe i alle fall. Ble lagt med CTG, men hun fant ikke sparkeknapp så måtte flytte meg til et annet rom. Fikk noen kraftige der også! Videre kom en lege og tok ul av baby. Baby lå langt ned i bekkenet med hodet, og de estimerer at den veier 2900 gram. Så ble det venting, men jeg fikk endelig gå rundt så jeg vandret og pustet. De kom frem til at vi fikk gå opp på føde A og ligge på et venterom for å se om det tok seg mer opp. Der fikk jeg beskjed om å ligge og jeg fikk en varmeflaske. Jeg klarte ikke ligge mye, men forsøkte. Det kom jevnt og trutt og noen var helt grusomme! Fikk ved 3 tiden sove 45 min før det tok seg opp igjen. En liten periode tok også samboer tiden fordi det var så vondt. Plutselig stoppet det opp og jeg fikk igjen sove, hadde vist hatt noe i søvne for jeg sparket fra noen ganger. Etter 1,5 time våknet jeg. Ikke mer rier.. Jeg gikk på do, så ringte jeg på jordmor og sa at nå har det roet seg og jeg vil hjem. Vi fikk beskjed om at vi måtte få i oss noe mat før vi dro bare. Jordmoren måtte presisere flere ganger at "når det er i gang så vet du det, og det tar mange timer så du kan bare være hjemme i timesvis med 3 minutter mellomrom og varighet på 1 minutt". Kjente jeg var litt sårbar, sliten og kanskje litt redd pga manglende informasjon, så jeg tok det egentlig veldig ille det jordmor sa. Jeg trodde faktisk fødselen var i gang da jeg ringte! Jordmor på avdelingen så nesten aldri til oss og når hun var inne var det så vidt hun stakk huet inn, og da var hun super stresset! Vi fikk ikke vite noe særlig hverken på mottak eller avdelingen. Jeg er en person som skjuler smerte og har mange masker. Så samboer så hvor vondt jeg hadde, men jeg viste ikke de andre det. Dessuten foretrekker jeg å puste meg gjennom smerter. Jeg har også veldig høy smerteterskel. Uansett så kom foreldrene mine og hentet oss. På torsdag skal vi levere fra oss pus og fra og med da flytter vi vel til dem... Fra den dagen er jeg innenfor grensen til ABC også, så nå nekter jeg flere turer. Jeg er faktisk redd for å dra for sent også! Vi sitter i alle fall her, med baby inni magen fremdeles.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå