Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Enig i alt Idja skriver! Er det noen du ikke skal høre på er det en mann i femti/sekstiårene som hverken er lege eller har kjent graviditet på kroppen! :opplyser:

At du må roe litt ned er ikke noe rart eller noe nederlag i det hele tatt. Det kjipe er jo kontraktsituasjonen din som gjør at du taper økonomisk på det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så sliten... Føler de tar null hensyn på jobb. Eventuelt prøver å kjøre meg hardere... Bare fordi jeg sa at jeg må roe ned? De sa de skulle tilrettelegge inntil de fikk inn en til sånn at jeg kan jobbe mindre, men føler de gjør det motsatte. Jeg orker ikke sitte i stua med samboer en gang i dag. Orker ikke tanken på mat. Jeg dro på butikken for å handle. Kom hjem med noe rask også gikk jeg og la meg. La meg i sengen og gråt! Gråter fordi jeg er sliten, fordi det er så ræva utvalg på butikken så jeg fant ingenting jeg tålte, fordi jeg ikke trives på jobb lengre, fordi pappa er dårligere, fordi hunden min er dårligere... Hvor mye skal man takle når man er gravid i tillegg? Og baby er så veldig aktiv at jeg er sliten i magen. Så jeg vil at baby skal slutte også.. Og bekken og rygg er ødelagt!

Det hjelper ikke at samboer begynte i praksis denne uka så han er ødelagt også. Han har så vondt i beina og er sliten.

Egentlig akkurat nå så ønsker jeg at leiligheten blir solgt fort, at vi må flytte hjem til mine foreldre og jeg blir sykemeldt 100%. Skjer det så angrer jeg etter to dager, men akkurat nå hørtes det avslappende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Nå syns jeg du skal ta deg en egenmelding i morgen og evt i helga hvis du jobber da, så får du noen sammenhengende fridager å hvile deg på. Og så håper jeg du skjønner at du må ringe legen og få deg en eller annen form for sykemelding, om det er 100% i en uke eller to eller noen prosent over en lenger periode. Du må bare tenke på deg selv og mini nå altså! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Juliane! Det er jo tydelig at du trenger litt fri og egentid! Det er ingen vits i og slite seg totalt ut FØR baby kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "måtte" på jobb i dag pga vi er for få rett og slett. Trodde de skulle tilrettelegge så jeg skulle holde ut... Men nei! Så jeg skal undersøke et par ting i helgen også blir det sykemelding nå regner jeg med. Nå er det ikke mer igjen! Rygg,bekken og energi er over og ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var liksom så bestemt på at jeg skulle jobbe frem til permisjon! Irriterende at det er energien som tar meg. Men baby er viktigst... Har hatt masse smertefulle kynnere i dag og. Blir litt skremt da, vil jo ikke ha for tidlig fødsel!

Nå skal jeg prøve å ha en hyggelig helg etter en grusom uke på jobb! Har virkelig følt at de har hatet meg denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler verden er litt imot meg om dagen... Jeg har en sterk misstanke om at pappa har blitt kjørt på operasjonsbordet i all hast.. Hvis ikke er sjansen stor for at det skjer i dag. Ligger bare og venter på telefon!

Hunden min lever jo også på kanten om dagen.. Om den nye medisinen ikke virker innen 6 uker blir hun avlivet. Hun har ikke vært hjemme hos oss på flere uker fordi det er behandlinger flere ganger om dagen. Er bare midlertidig det da.

Klarer ikke helt finne noe positivt annet enn at baby har det bra. Hvis man ser bort i fra at noen mener den ikke har det bra om mor er stresset/trist/negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: du må høre på deg selv. Det er din kropp og du vet når du har fått nok. Og tenker på deg både med hund og faren din. Håper alt går bra med begge to.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at pappa slapp operasjon i dag,men han blir vurdert fortløpende hele tiden. Jeg har sovet et par timer på sofaen nå, får se om jeg orker å dra og besøke han etterpå :) vi må bare en kjapp tur på clas olhson og kjøpe en sånn lufteluke. Leiligheten må jo ha minst mulig mangler når takstmann kommer :) føles som om jeg kunne sovet resten av dagen :P

Jeg vet at alle har rett. Jeg må høre på kroppen nå! Må bare gjennom en prosess i hodet først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag med venting... Pappa har fastet i natt. Vi dro og besøkte han i går tilfelle det blir operasjon i dag. Han ventet på kirurgen da jeg snakket med han i sta. Mamma og lillebror venter med han.

Det viktigste for meg er bare at barnet mitt blir kjent med bestefaren sin!

Baby blir helt vill i magen når pappa snakker da❤ så herlig hvordan den spreller når vi er der!

Samtidig gruer jeg meg til i morgen! Tusen tanker i hodet mitt.. Kan jeg forresten søke foreldre penger nå? Er så redd for at det er for tidlig. Med bare noen dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det som om medisinen plutselig virker for pappa. Så han slapp unna knivene i går og! Vi må bare ta en dag av gangen. Viktigste for meg er som sagt at baby og pappa blir kjent☺ jeg var nemlig veldig nær hans far!

Jeg håper jeg får time hos fastlegen i dag! Og en sykemelding.. Jeg har jo ligget og slappet av og sovet store deler av helgen. Føler meg nesten utbrent. Mamma blir heldigvis med meg til legen. Jeg er så redd legen ikke skal ta meg alvorlig. Det er en vikar og vikaren vet ikke hvordan jeg faktisk er! Jeg er ubevist opptatt av å ikke virke svak. Noe som biter seg selv i halen når man ikke er bra.

Men jeg fikk gode nyheter i går og! Svigermor har skaffet pinnekjøtt til meg! Jeg skulle få det i dag, men svigerfar ble syk så de kom ikke hjem fra hytta med det første. Uansett, når de kommer hjem får jeg endelig pinnekjøtt! Hun skulle også lage blåbærsyltetøy til oss med blåbær fra fjellet 😃 snille svigermor. Også kommer hun og vasker her en dag. Herregud så heldig vi er! Leiligheten skal jo ut på markedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time hos legen... Og til slutt en kort sykemelding.. Legen er vikar og super streng. Hun ville ikke høre på meg i det hele tatt og mente alt var psykisk. Dessverre har jeg en fortid med mye mobbing og psykiske lidelser, men disse og dette har jeg jobbet meg hardt gjennom. Dessverre var jeg så sliten hos legen at i det hun egentlig sa nei til 100% sykemelding så knakk jeg helt og klarte hverken si eller gjøre noe. Da fant mamma ut at joda nå var datteren hennes deprimert igjen. Jeg fikk aldri frem at jeg ber om sykemelding og tid nå for å ikke bli psykisk syk igjen. Endte med en kort 100% og ny time. I bilen fikk jeg tilslutt ut de rette ordene til mamma. Og hun sa hun trodde på meg til slutt.

Jobben reagerte selvsagt ekstremt negativt på sykemeldingen. De vil jo ha meg ut nå.

Da mamma og jeg kom hjem til henne så ringte pappa. Nå ligger han og venter på ledig bord og nyslipte kniver. Legene turte ikke utsette operasjon mer. Jeg er glad han blir operert, men selvsagt bekymret og redd.

Hunden min var glad for å se meg da :) virker som om hun blir bedre og.

Også dro mamma meg på tvangsshopping så nå har jeg litt nye klær :) fikk litt diverse av mamma.

Jeg må snart pakke fødebaggen, for den lovte jeg pappa å pakke i oktober :P

Nå sitter jeg utenfor praksisplassen til samboeren min og venter på at han skal komme så vi kan dra hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig? Om så alt var psykisk hadde vel ikke det betydd at det var greit å slite ut deg og ungen allikevel? Har babyen godt av en psykisk syk mamma fordi det av en eller annen grunn ikke er god nok grunn til sykemelding? Nei, vet du hva?! :sur: Det er så utrolig slitsomt å være gravid selv når alt annet i livet går på skinner, er neimen ikke rart at feks situasjonen med pappaen din har en innvirkning på formen din. Når er legen din tilbake da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Om så alt var psykisk hadde vel ikke det betydd at det var greit å slite ut deg og ungen allikevel? Har babyen godt av en psykisk syk mamma fordi det av en eller annen grunn ikke er god nok grunn til sykemelding? Nei, vet du hva?! :sur: Det er så utrolig slitsomt å være gravid selv når alt annet i livet går på skinner, er neimen ikke rart at feks situasjonen med pappaen din har en innvirkning på formen din. Når er legen din tilbake da?

Jeg skal skrive ting ned til neste time. I dag var jeg så utslitt at jeg ikke fikk noe ut. Da kommer jeg blant annet til å skrive at jeg ber om hjelp så jeg får hvile nå og ikke bli så sliten at det blir psykisk. At jeg ber om hjelp fordi det er faktisk mobbing/trakassering/utfrysing på jobben nå og jeg har forsøkt å stå i det men ser at det drar meg ned når jeg er så sliten. Jeg hadde aldri valgt å bli gravid om jeg ikke selv mente at jeg er frisk og sterk nok til å holde meg frisk. For barnet mitt skal aldri få kjenne på frykten for at det står en ambulanse på gårdsplassen når det kommer hjem. Barnet mitt skal ikke vite hvordan det er å vokse opp med en psykisk syk mor eller utbrent mor. Min mamma er verdens beste og jeg vil ikke bytte hun ut for alt i verden, men sykdommen hennes har vært tøff å vokse opp med. Jeg hadde faktisk ikke valgt å jobbe så mye om jeg viste at jeg ville bli sliten. Alt dette skal den dumme vikaren få høre! Og mye mer! Det er usikkert når legen min er tilbake, er nok snakk om år fordi hun har en annen legejobb. Men jeg kan ringe henne, og tenker å gjøre det om neste time også går dårlig! Eventuelt så har mamma sagt at jeg får gå til hennes lege som kjenner meg godt og.

Jeg har i alle fall mamma, pappa og samboer i ryggen! Ingenting skal få knekke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye ting for å ikke tenke for mye på jobben og alt der... Jeg planlegger dåpen! Nå sitter jeg og skriver gjesteliste :P ser ut til at vi kanskje ender opp med 26 personer.. Hvis ikke samboer kommer og sier at vi må invitere den og den og den da. Jeg tenker vi serverer hjemmelaget koldtbord og hjemmelagde kaker :P hadde vi vist kjønn kunne jeg begynt å bestille pynt på ebay :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man er så sliten at man ikke orker å lage seg litt mat eller dusje :( hadde tenkt ut ting jeg ville gjøre i dag, men det kan jeg bare glemme når jeg er så sliten! Håper jeg skal få litt krefter så jeg kan dra og besøke pappa i det minste! Men da må jeg vel få i meg mat først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Dusjen kan du droppe, du lukter helt sikkert ikke vondt! Har du ingenting du kan spise som ikke krever tilberedning? Frukt, kjeks, et tørt knekkebrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Dusjen kan du droppe, du lukter helt sikkert ikke vondt! Har du ingenting du kan spise som ikke krever tilberedning? Frukt, kjeks, et tørt knekkebrød?

Jeg trenger en dusj hver dag for å føle meg vel... Enkelte gravidsymptomer som gjør at jeg føler jeg må! Så fikk dusjet og vasket håret. Har en klappstol i dusjen å sitte på :) hjelper litt!

Har ingenting enkelt her :( må kjøpe inn litt etterpå :) skal snart hente samboer på toget. Lagde meg en milkshake(melkefri), ikke akkurat det sunneste, men gir kjapp energi. Fungerte ikke så bra :P

Har snakket med pappa et par ganger på tlf også så har ikke såååå dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært der i dag. Får se etterpå. Eller i morgen :) tenkte å høre med sykepleierene om jeg kan ta han med og gå litt :) viktig å komme i gang etter operasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...