Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg med tidenes største forelskelse❤ jeg var 100% sikker på gutt, men her har jeg verdens nydeligste prinsesse ❤ fødselen ble langt fra som planlagt, men det forteller jeg mer siden. Hun sover som en stein så det er nesten litt kjedelig her :P jeg får jo ikke sove. Tenk om jeg går glipp av noe❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, shoppedilla skrev:

Her sitter jeg med tidenes største forelskelse❤ jeg var 100% sikker på gutt, men her har jeg verdens nydeligste prinsesse ❤ fødselen ble langt fra som planlagt, men det forteller jeg mer siden. Hun sover som en stein så det er nesten litt kjedelig her :P jeg får jo ikke sove. Tenk om jeg går glipp av noe❤

Ååå, gratulerer sååå mye! Kos dere masse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig, gratulerer så mye! Gleder meg til å lese om alt :) Har du fått beskjed om gutt på UL, eller hadde du guttefølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, shoppedilla skrev:

Her sitter jeg med tidenes største forelskelse❤ jeg var 100% sikker på gutt, men her har jeg verdens nydeligste prinsesse ❤ fødselen ble langt fra som planlagt, men det forteller jeg mer siden. Hun sover som en stein så det er nesten litt kjedelig her :P jeg får jo ikke sove. Tenk om jeg går glipp av noe❤

Gratulerer så mye!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) 

Ting går ikke helt som planlagt... Jeg får ikke sove så skriver litt...

Da fødselen var i gang hadde jeg høy feber og hjertelyden til frøkna var høy. Noen fødsel på abc kunne jeg bare glemme. Så jeg måtte bare komme meg over på føde A. Da vi kom dit kom også pressriene. Jeg fikk antibiotika intravenøst under fødselen. Alt gikk veldig fort og plutselig var hun født. Jeg vet ikke hvor lenge jeg presset eller noe enda. Jeg fikk frøkna opp til meg og vi koste og alt det. Ble selvsagt tatt infeksjonsprøver av henne fordi jeg er syk. Etter en stund ble vi flyttet på barsel. Hun pustet innimellom noe ugjevnt og fikk liksom ikke tatt i skikkelig for å gråte. Jordmor som kom på kveldsvakt ville skifte bleie og undersøke hun litt. Da oppdaget hun også dette. Barnelegen ble tilkalt. Jeg fikk besøk av mamma, mormor og tante. Mens de var her kom legen. Hun ville ha røntgen av lungene. Kort tid etterpå var det klart for røntgen. Jordmor, frøkna og jeg gikk bort dit og besøket dro hjem. Kort tid etter vi var tilbake fra røntgen fikk jeg beskjed om at det var ikke helt som det skulle. Lille jenta mi har nok en infeksjon i den ene lungen. Hun måtte over på nyfødtintensiv. Så da fulgte vi hun dit. Jeg ble der i 1,5t mens de koblet hun til flere maskiner og stakk hun mange ganger. Fikk også holde hun i ca 20min før jeg måtte tilbake på rommet på barsel for å få antibiotika selv. Jordmor håndmelket meg og gikk bort med litt råmelk til jenta mi. 

Det hele er samtidig litt føre var prinsippet og de gjør jo kun det som er best, men veldig vondt i mammahjertet. Spesielt den biten med å ikke ha babyen sin her og man får ny romkamerat som har babyen sin her. 

Samboeren min ble sendt hjem etter fødselen for han og er veldig syk, men nå har han fått beskjed om at han får ta på et munnbind og besøke datteren sin sammen med meg sånn at jeg ikke går gjennom dette alene. Veldig glad for det. Dette er nemlig veldig tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Så trist at dere fikk en så tøff start.. Men det er kjempebra at de tar det på alvor, og snart er nok hele familien frisk! Ganske normalt å starte livet på nyfødtintensiv, har jeg inntrykk av, det gjorde vi også!

Blir godt når hun kan komme og bo på rommet hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får antibiotika nå, så må jeg pumpe meg før jeg skal over med melk til frøkna mi og se hvordan natten har vært. Så ser det ut til at jeg får flytte over på hotellet etterpå :) så nå får samboer bare bite tenna sammen og komme og bo her med meg. 

Det er godt hun blir tatt vare på og at de heller behandler for tidlig enn for sent. Uansett er det skummelt og vondt at hun er der og jeg er her.

Jeg sov helt elendig i natt! Fikk ei å dele rom med og det var helt grusomt i mine øyne der og da at hun fikk ha babyen sin her når jeg ikke har min! Det er litt mer okey nå :P man er vel ikke så rasjonell akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør nesten ikke skrive dette, men jeg tror vi skal hjem i dag! Jeg blir i alle fall skrevet ut av barsel i dag. Lille tulla har vært på perm hos meg siden kl ett i går :) bare vært borte for å få medisin. Nå venter vi bare på legevisitt som skal undersøke henne og forhåpentligvis kan vi da bare komme oss hjem :)

Ammingen begynner å komme seg og det virker som om frøkna har det veldig bra. Håper så inderlig at vi får dra hjem til pappaen i dag!❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bebis :strix: Høres ut som en tøff start! Godt det går bedre nå og at dere kanskje får dra hjem i dag :hug: 

Har dere navn klart da? :hoppe: Er mannen i bedre form? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hva vi venter på(utenom bil)! Tulla er erklært frisk og skrevet ut fra nyfødtintensiven 😃 så nå har jeg gitt beskjed på barsel om at jeg og kan skrives ut, men ingenting skjer? Fikk jo beskjed om at hvis hun ble skrevet ut ville jeg og bli skrevet ut. Hmm.. Jaja her ligger vi da :P samboer og mine foreldre er vel her snart og. 

Takk kaffemor 😃 hun har fått navn ja :) er oppkalt etter oldemoren sin :)  

Hun er selvsagt den fineste i verden og helt perfekt😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye med jenten :) Dramatisk start, men godt å se at det går rette veien nå. Herlighet, å føde med høy feber og dårlig form er vel ca det verste jeg kunne sett for meg. Sidestilt med omganssyken under fødsel :P hehe!

Gleder meg til å lese om tiden som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! :D det er herlig med jentebaby! Hihi <3 håper alt går bra med dere nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med liten jente! :hoppendeglad:
Godt å høre at hun er friskmeldt og skrevet ut. 
Dere sitter kanskje hjemme og koser dere alle tre nå? 

Hilsen snikleseren :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen 😊 nå ligger vi hjemme i vår egen seng❤ lille tulla sover så godt, pappaen sitter og gamer litt og jeg bare nyter roen. 

Tenker jeg setter meg ned og skriver fødselshistorien skikkelig en av de neste dagene. Og litt om dagene på barsel/nyfødtintensiven. Jeg vet ikke hvordan det er å føde uten feber, men jordmor og barnepleier var ekstremt dyktige til å sørge for at jeg ble avkjølt :) 

Jeg kan egentlig ikke fullrose Ullevål nok. Okey så gikk ting veldig fort, brosjyrer og noe "uviktig" informasjon kom sent, men så godt de tok vare på babyen min og meg! Den viktige informasjonen fikk jeg fortløpende. Når vi først skulle være uheldig så er jeg så lykkelig for at vi var på Ullevål og jeg kommer nok til å velge de igjen neste gang. Jeg håper bare de er bedre på allergimat da :P brødskive med leverpostei til alle måltider er jeg dritt lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, her har det skjedd mye! Gratulerer så mye med den vesle frøkna :laugh: Godt at alt gikk bra til slutt, selv om det virket skummelt mens det holdt på :( 

Gruer meg også til dette med maten på sykehuset. At det skal være så elendig altså :( Men det er jo typisk når alt som produseres på kjøkkenet stort sett er halvfabrikat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste kun brødskive med brunost og syltetøy jeg mens jeg lå på barsel... Ingen allergier her, men jeg fant nå liksom aldri ut av om de serverte noe middag eller noe annet enn brødmat. :fnise: Og så var jeg egentlig helt likegyldig til mat, pappaen måtte passe på at jeg fikk i meg noe som helst. Men da er det jo en fordel at man kan spise hva enn det er han kommer med! :jepp: 

Er det sånn at du egentlig bor sånn til at du sokner til et annet sykehus, shoppedilla? Tenker siden du endte opp i ambulanse ved den falske alarmen og ikke taxi? Var det da på grunn av ABC at du valgte Ullevål?

Håper dere koser dere hjemme med vesle tulla! Husker det var helt fantastisk deilig å komme hjem til oss selv med lille S. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig sokner vi til Ahus, men jeg må si at jeg blir mer og mer glad for at jeg fødte på Ullevål selv om det ikke ble abc som planlagt. Vi fikk nemlig bare 3 dager hjemme. I går var det rett inn igjen. Tulla fikk plutselig et kraftig utslett på store deler av kroppen. Jeg dro på legevakten med henne(eneste nummeret jeg kom på), hvor legen reagerer på hvor kraftig utslettet er. Han lytter på henne og finner en bilyd. Bilyden og utslettet fikk oss rett inn på barnemottaket. Diverse undersøkelser ble tatt både i går og i dag. Så i dag ble vi sent til Rikshospitalet pga bilyden. Det viste seg at hun har en forsnevring i hovedpulsåren. Mest sannsynlig blir det operasjon i løpet av noen uker. Det går bra med oss, men akkurat nå er det tungt. Jeg føler jeg svikter som mor gang på gang :( jeg vet det ikke er min skyld, men uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit og skremmende det må være! Det ordner seg nok helt fint, og husk at dette ikke har noe med dine evner som mor å gjøre! God klem til deg! 

Hvor lenge skal dere være inne nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...