Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Her har det skjedd ting! :) Gratulerer så masse med jenta! :hjerte: Stor klem til deg som får en så tøff start, jeg håper operasjonen går bra og at lille frøkna slipper unna med kun èn operasjon  :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gratulasjon og klem ❤

Nå har vi fått tiden vi skal møte for undersøkelse på fredag og tid for operasjon.. Jeg føler meg helt tom og livredd. Vesla er urolig i dag, muligens fordi jeg er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare sende deg en stor klem og ønske lykke til. Håper alt går bra og at operasjonen er suksessfull. Husk at de beste kirurgene i landet er de som får operere på små babyer, så dette kommer til å gå bra :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Kom tilfeldigvis forbi, og vil bare ønske dere lykke til MEF operasjonen.

Husk at når det kommer til hjertebarn er disse folkene eksperter,  og dette er noe de har gjort mange ganger før.

 

God klem fra meg:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag er det veldig tungt. Lille vesla har litt bæsjeproblemer virker det som. Hun vil henge ved puppen hele tiden. Bare suge, ikke spise så jeg blir helt ødelagt og sår. Nå sover hun endelig.. Jeg gikk rundt, hun gråt og jeg gråt... For samtidig ringte tlf med ei sur kundebehandler som var i forsvarsposisjon allerede når hun ringte meg opp igjen. Ikke ville hu roe seg heller når jeg ba hun om det. Skikkelig f***ekjærring! Jeg skjelte hu ut og slang på røret. 

Samtidig begynner jeg å bli lei av at samboer sover hele dagen... Det er ikke akkurat sånn at vesla holder han våken på natten.. Jeg våkner og skifter og ammer.. Han snorker videre. Jeg står opp i 9-10 tiden på morgenen og legger meg i 11-12 tiden på kvelden. Så har jeg henne på meg hele dagen. Jeg ber bare moren min holde henne så jeg kan dusje og lage meg frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på kontroll på sykehuset... Jeg er helt utrolig kvalm! Burde gjøre som frøkna og sove litt til, men jeg står nok opp snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du snakket med samboeren din om dette? Hvordan forholder han seg til hele situasjonen? 

Lykke til på kontroll i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, hvorfor er samboeren din hjemme? Han kan da ikke overlate alt til deg? Det der må du ta opp på en ordentlig, men alvorlig måte..  Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter også spørsmålstegn til samboeren din.. Og hvorfor gir du baby til moren din og ikke ham når du skal dusje? 
 

Lykke til i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit i dag. Ingen forandring så vi forholder oss til operasjonsdagen som er satt opp. Det er jo egentlig bra.

Samboer er sykemeldt pga langvarig sykdom som legen hans ikke finner årsaken til. Han er under utredning. Når han sover vil jeg ikke la jenta vår bli liggende hos han for han våkner ikke av henne. Ikke skikkelig. Det blir for skummelt for meg med den feilen hennes. Så siden moren min er våken og sitter i stua føles det tryggere. Jeg er litt overhysterisk nå frem til operasjonen(og sikkert de første ukene etter) så vesla er i nærheten av meg nå hele tiden. Samboer vet hva jeg mener, men vi har ikke snakket om det i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå nærmer vi oss innleggelse og operasjon. Pappa kjører oss til riksen på mandag, vi skal være der halv 10. Da vil vi få prate med kirurger og bli kjent på avdelingen. Vi skal også be om at jeg får prate med sykehuspresten og at jenta vår blir velsignet. Så kommer svigerfar med kone fra Sverige og bor på hotell hele uken så de kan være her for oss. Så de kommer opp på sykehuset på mandag. 

Tirsdag er den store skumle dagen. Jeg skal følge inn på operasjonssalen og holde på jenta mi til hun sovner. Jeg håper jeg får lov til det. Så har min pappa fått fri fra jobben sånn at mine foreldre + svigerfar og kona er med oss til operasjonen er over. Stor sannsynlighet for at jeg gråter i 3-4timer til de ringer og sier at vi kan komme opp på avdelingen. Jeg gruer meg sånn!

Jeg har ungått å forholde meg til at dagen kommer så vi har ikke pakket enda. Det må vi etterpå. Ikke ringte jeg avdelingen for å informere om melkeallergien heller. Det skulle jeg på torsdag. Jeg vil ikke :( jeg vil at hun blir frisk, men jeg vil ikke at hun skal på bypass, jeg vil ikke at de skjærer i jenta mi, jeg vil ikke se hun med masse ledninger igjen! Jeg vil holde hun tett inntil meg og aldri slippe!

Jeg var faktisk innom helsestasjonen på onsdagen. Navlen hennes væsker så vi må ta på sånn lapis stift(au!). Også snakket vi om alt dette og da fikk jeg beskjed om å øve på å la andre passe henne og holde henne. Jeg lar andre slippe til, men det er minimalt! Så nå har foreldrene mine passet hun en time mens samboer og jeg kjørte for å hente noe, også har mormoren min sittet utenfor klesbutikker med hun mens jeg handlet og moren min tok hun opp i stua så jeg fikk sove en time i går kveld. Situasjoner som føles helt umulig for meg egentlig. For jeg føler at jeg må tilbringe all den tiden jeg kan med henne. 

Mammahjertet er knust og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve de neste dagene :( lille prinsessa mi❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har ingen kloke ord, ønsker dere bare lykke til! Om noen dager er dette overstått og dette går nok helt fint! Tenker masse på dere! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sisti :) Det må bare gå bra!

 

Tenkte jeg skulle prøve å skrive ned fødselen nå... Spørs om jeg husker så mye. Er jo 3 uker siden og for å være helt ærlig, i det legen sa at hun hadde hjertefeil så forsvant fødselen og dagene frem til vi havnet på sykehuset igjen. Jeg skal likevel forsøke! Kommer i et nytt innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq

Så godt at dere har så mye familie rundt dere nå den neste uken.

Forstår at det føles fryktelig skummelt, men husk på st hun er i de beste hende hendene i landet når det kommer til hjerte! 

Snart kan dere få begynne på livet deres. Slik det skal være.

Lykke til på tirsdag. Kommer til å sende noen ekstra tanker deres vei den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere masse lykke til med operasjonen! 
Bra dere har så mye familie rundt å støtte dere på, bruk dem for det de er verdt og prøv å tenk mer på tiden etter operasjonen enn tiden rundt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gode ord og tanker. Jeg driver og pakker. Vesla har mye luft i magen så foreldrene mine sitter med hun. Så jeg ikke blir stresset av gråten mens jeg pakker. Men jeg klarer ikke pakke ferdig :( tårene presser på! Klumpen er større enn en vannmelon i halsen. Jeg vil ikke slippe gråten fri. Da klarer jeg ikke stoppe. Jeg vasker tøy og. Trenger en dusj... Ser på opptak av hver gang vi møtes. Vi har tatt fotavtrykk av vesla i dag. Både i gips og med hjemmelaget fingermaling. Kanskje jeg legger ut bilde senere. Jeg måtte gjøre det i dag. Nå blir det vel 6 uker med veldig forsiktig håndtering. Jeg er så redd for at jeg ikke skal kunne ha hun på brystet og amme de første dagene etter operasjon. Herregud dette er vondt og grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg varme tanker og klemmer :klemmer: Håper alt går bra med dere. Godt du har en så fin familie som kan støtte dere :hjertesmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem :hjerte: Dette høres tøft ut, støtt deg på de rundt deg - og slipp ut gråten. Det er helt lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi på sykehuset. Har vært her i hele dag. Vesla og jeg er på eget rom og samnoer er på foreldreovernattingen. Vesla er lys våken så da kan jo ikke mor sove heller. 

Jeg skal se om jeg orker å skrive ned hele dagen senere, det har skjedd noe nesten hele tiden siden vi kom. Men det var en ting ene legen sa som jeg syns var så godt å høre. For når man kan så spør man jo og jeg måtte jo spørre om jeg kunne gjort noe anderledes. Da svarte legen "nei, du har gjort alt rett. Hvis vi scanner hvert eneste menneske 100% så vil vi finne skavanker hos alle. Hun har bare fått en som må fikses på. Så kan hun leve helt normalt etterpå." 

Eneste hun ikke burde er å bli toppidrettsutøver og satse på pallplass. Men er hun som foreldrene blir det vel knapt idrett :P

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...