Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

:klem: Fra jeg hadde tre minutters mellomrom og ett minutts varighet til S var ute tok det bare fire-fem timer altså, dustejordmor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: Fra jeg hadde tre minutters mellomrom og ett minutts varighet til S var ute tok det bare fire-fem timer altså, dustejordmor! 

Er jo akkurat det  jeg har hørt og, at selv om man er førstegangs trenger det ikke ta timesvis. Sånn vi bor nå og de neste dagene må vi skaffe noen som kan kjøre.. Bare det gjør at det tar fort 2 timer fra vi har ringt føden til vi er der! Samtidig må det tas hensyn til at det er glatt ute, spesielt på kveld/natt. Jeg ønsker ikke at sjåføren vår kjører av veien og jeg føder i grøftekanten... Så jeg vil heller dra inn med 3 minutters mellomrom og 1 minutts varighet enn å ringe når huet er mellom beina mine.

Når vi flytter ut til foreldrene mine har vi sjåfør 24/7, men da har vi en vei som ikke er morsom å kjøre om fødselen er langt på vei... Altså den veien er grusom og plutselig kan det stå bom stille fordi det er glatt... 

Men nå kniper jeg igjen til torsdag, kommer ungen før så får den komme hjemme! Jeg vil ikke føde på vanlig fødeavdelingen der når det er holdningene :) Tenker jeg tar det opp på neste kontroll også om jeg ikke har født før. Jeg er ganske sikker på at denne ungen kommer før :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( altfor lenge siden jeg har tittet innom dagboka di og nå ser jeg jo at det er like før! Kan tenke du er lei og at dere gleder dere masse :laugh: Men hvorfor leser jeg så ofte at jordmødre og annet helsepersonellikke tar pasienten på alvor :( hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg også reist. Synes absolutt ikke at du skal føle på det altså. Masse lykke til med fødsel :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( altfor lenge siden jeg har tittet innom dagboka di og nå ser jeg jo at det er like før! Kan tenke du er lei og at dere gleder dere masse :laugh: Men hvorfor leser jeg så ofte at jordmødre og annet helsepersonellikke tar pasienten på alvor :( hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg også reist. Synes absolutt ikke at du skal føle på det altså. Masse lykke til med fødsel :strix: 

Er ikke lenge igjen nå nei 😃 er ikke så lei av selve magen, men lei kynnere, halsbrann, bekken osv :P altså plagene! Gleder oss veldig nå 😃 jeg vet ikke hvorfor helsepersonell av og til er ufordragelige :( er det jo selv og syns det er pinlig når de er det! Jeg nekter å dra inn igjen før jeg får komme på abc nå, men er jo bare ett par dager til :) tusen takk 😃 skal bli morro å få hilst på den lille❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forstår jeg veldig godt :)
Og angående helsepersonell, så er heldigvis ikke alle slik og godt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Heldigvis er de fleste hyggelige og søte :)

 

Er kanskje ikke rart jeg får premature rier.. Prøver jo å ta ting med ro og sånt, men er det ikke den ene instansen jeg må krangle med så er det den andre! Nå er det borettslaget! De styrer så feil her at det er helt utrolig. Følger aldri lovverket..Skal si jeg gleder meg til jeg er kvitt leiligheten for godt! Så utrolig glad for at vi har solgt nå! Må jo likevel ta en fight om brevet jeg fikk i dag, men får trøste meg med at det forhåpentligvis er siste gang jeg må krangle med dem... 

Jeg må forsåvidt ringe nav også og høre hvordan det går med søknaden om svangerskapspenger.. Håper på å få den innvilget og det fort! Vi har i underkant av 1000kr som skal gå til mat og julegaver frem til slutten av desember når jeg får foreldrepenger... Kjenner jeg er så sliten og lei alt styr som skal være utenom... Er vel slitsomt nok å være gravid :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vil jeg ikke føde... Ikke i det hele tatt... Eller kanskje hjemme hvis jeg må! 

Da vi var på ullevål for en uke siden følte jeg at vi fikk ekstremt lite informasjon og jeg følte at jeg var til bry og at de mente det var unødvendig alt sammen. Satt nesten med inntrykket av at de mente jeg hadde unødvendig kranglet meg til å være der, enda jeg ikke forlangte noe og bare gjorde som anbefalt... Jeg hadde lagt det litt bak meg og tenkte at nå blir det jo abc så jeg får bare la det ligge... Vel.. I dag ringte jordmoren min.. Da hadde hun fått beskjed om å ringe meg for å fortelle meg hvor unødvendig det var at vi kom inn og spesielt i ambulanse.. Sorry, jeg bestemte ikke at den ambulansen skulle komme! Jeg dreit lang marsj i hvordan jeg kom meg på sykehuset og hvilket sykehus det ble så lenge jeg kom meg dit.. Så vondt hadde jeg. Jeg er enig i at ambulanse var unødvendig, men jeg orka ikke diskutere med noen. 

Men uansett.. Alt vi gjorde for en uke siden var feil og unødvendig :( så nå vil jeg ikke i nærheten av sykehuset... Jeg vil jo ikke være i veien eller til bry.... Blir vanskelig å dra på jordmorkontroll til uka :( enda vanskeligere om vannet går nå.. Det er vl det eneste som får meg inn nå.. Vannavgang eller at hodet står ute...

Jeg er sikkert dramaqueen nå, men jeg var allerede sliten da hun ringte i dag.. Er ikke bare bare å være følsom og høygravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit at det skal oppleves sånn! En god klem til deg, forstår godt at det blir litt sårt! Men prøv å være ego - tenk at du gjør det beste for deg og barnet, og så får jordmor og sykehus bare mene hva de vil. En gang for mye er bedre enn en gang for lite!

Hvordan går det nå, har det skjedd noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor ville ikke snakke mer om det på forrige time så vi bare valgte å la det hele ligge. Jeg må bare tenke på hva som er best for babyen :)

Sliter veldig med vonde kynnere, spesielt hver natt! Så sover ikke stort, men virker som om ting er rolig.. Jeg traver mest mulig rundt da :P Men vi har også med rullestol overalt for plutselig klarer jeg ikke stå oppreist mer eller gå mer. Vi har jo fått flyttet til mine foreldre nå så jeg har nok roet litt ned pga det også. Nå har jeg mange som passer på at jeg tar det med ro :) 

Ellers er jeg sliten i kroppen... 

I morgen kommer nevøen min for å bake med meg :biggrin: gleder meg veldig til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i dag med en rar følelse... I går hadde jeg masse vonde kynnere, i natt har jeg hatt masse... Når jeg våknet nå slo en tanke ned i hodet mitt! I dag skjer det! 

Jeg tør ikke tru eller håpe på det da. Bare spennende å se. Da får vi ikke feiret nevøen min i morgen, men vi er hjemme til julaften. Akkurat nå er det litt greit! 

I morgen er menstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, blir moro å se om du har rett. Var helt sikker på at du hadde født jeg når jeg klikket meg inn her nå! :) Lykke til! :popcorn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ser ikke ut som at det blir i dag heller... Passer best etter 26 desember da, men jeg er klar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke skjedd noe her :P går med masse kynnere dag og natt. Blir lite og dårlig søvn! Men jeg tenkte jeg kunne slenge ut et nytt magebilde :) blitt ganske stor syns jeg selv. Og fått noen få strekkmerker på hoftene, men bryr meg helt ærlig ikke!

 

20151221_081532.jpg

Endret av shoppedilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Termindatoen kom og gikk. Baby trives godt tror jeg :) eneste som ble i går ble en tur på legevakten! Jeg har fått bronkitt :(  så nå blir det fødsel med kraftig hoste når det setter i gang.. 

Samboer ble litt skremt mens vi var der. Pulsen min steg plutselig voldsomt og jeg fikk høyt blodtrykk. Det roet seg kjapt og alle videre undersøkelser var fine. Legen så plutselig veldig bekymret ut så da ble jo samboer redd. Ting skjedde fort, men jeg holdt meg rolig :P viste at det var eneste måten å få verdiene normale igjen. Har fri retur til legevakten da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI

 

Oh blodtilblandet utflod og murringer :hoppendeglad: endelig litt tegn igjen. Ikke det at jeg føler jeg er i form til fødsel da :P sliter med sår hals, vonde ører, hoste og feber. Samboer våknet også med feber i dag. 

I går var vi en tur på føden fordi jeg kjente mindre liv. Ikke så rart når jeg slet med å holde feberen under 39grader, men var godt å sjekke. De var glade vi kom inn også. Dro jo til fastlegekontoret først som sendte meg på føden. Lille babyen drev med pusteøvelser, noe legen sa var et godt tegn :) så da var det ikke så farlig med en noe roligere hjerterytme. Den er fortsatt på normalen :) 

Jeg har forsåvidt et voldsomt ryddebehov akkurat nå, men en "dævsjuk" mann ligger i senga.. Sorry, lite sympati fra denne frøkna. Du veit ikke hva sjuk er før du har forsøkt gravid og sjuk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om forløpet ditt her, men må være slitsomt med vonde kynnere som kommer og går. Jeg merket ikke noe til kynnerne utenom at magen strammet seg underveis i svangerskapet, og når det først begynte å gjøre vondt, så var det rier. De begynte i to-tiden på natten og var regelmessige helt fra starten, og i seks-tiden på morgenen begynte jeg å blø litt. Da ringte vi føden og fikk beskjed om å komme inn. Hadde da fem cm åpning, og noen timer senere var det tid for å presse. Jeg lette etter tegn på fødsel underveis, men oppdaget ingen før riene faktisk startet uken før termin. Litt artig å se hvordan ting utarter seg hos andre. Jeg fikk liksom null forvarsel om at fødselen ville starte snart - dagen før på kontroll hos jordmor hadde ikke hodet festet seg engang... :P

Haha, og skjønner godt at du ikke har mye sympati med mannen. Personlig følte jeg meg ganske rævva på slutten, og det uten feber.

Håper inderlig du er friskere nå, så du har overskudd til fødselen. Hvis ikke babyen er kommet allerede da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...