Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å skrive dette på kg er jo nesten som å banne i kirka... Men jeg begynner å føle for en sykemelding... Kanskje ikke 100% men gradert. Problemet er at jeg har kontrakt på 70% men jobber 100%.

Så vil jeg ikke gjøre det mot jobben. Jeg er jo i vikariat og har muntlig løfte om fast jobb.

Jeg vet også at det blir krise her om jeg blir sykemeldt.. Vi er på en måte en for lite fra før av.

Uansett så er jeg utslitt før jeg kommer meg på jobb. Togturen alene tar knekken på meg. Så er bekkenet og ryggen grusomt. Kvalmen er tilbake :( jeg orker egentlig ikke mer... Sover omtrent fra jeg har spist middag til jeg skal på jobb igjen og så si hver helg ligger jeg langflat på sofaen/senga... Kynnere har jeg og. Føles så feil å gå på jobb sånn her, men har ikke samvittighet til sykemelding heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

For det første har du kontrakt på 70%, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ville jobbe i henhold til kontrakten.

 

For det andre er det også i jobbens interesse at du tar vare på deg selv, så du kan holde ut lenger i jobben, enn om du står på i noen uker til og det plutselig sier bom stopp. Ingen takker deg hvis du stresser deg opp og møter veggen.

 

Du skal bli mor nå, og da må du lære å lytte til kroppen, og ikke trosse kroppens signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det bare straffer meg selv å ikke ta hensyn til kroppen, men samtidig så har vi ikke råd til at jeg ikke jobber 100% akkurat nå... Skal diskutere det med jordmor neste gang vi er der.

 

Må si en ting som stakk litt i dag. Jeg jobber jo som sagt innen helse.. En på jobben min har en stygg tendens til å kommentere andres kostholdsvaner og vekt. Og ikke på en hyggelig måte, selv om det kanskje er ment sånn. Så de få tingene som har blitt sagt til meg tidligere har prelt av som vann på gåsa, men den i dag har jeg enda ikke klart å svelge helt. Personen kom bort til meg og hadde akkurat pratet med noen andre om hva som var sunnest av nøtter og tørket frukt! Så sier jeg, vel det er sunnere enn sjokolade uansett. For jeg spiser jo ikke ren sjokolade. Men av og til kan jeg ha sjokade på brødskiva i lunsjen. Da snakker vi en skive med sjokade, 2 med kaviar og en med leverpostei. Og det groveste brødet som er der. Vel personen presterer å si "jeg er faktisk litt bekymret for hvordan den ungen din kommer til å se ut når den kommer ut!" Altså unnskyld meg, men sånt sier man da ikke! 

 

Jeg har faktisk dårlig samvittighet hver gang jeg spiser sjokade på brødskiva eller sjokoladeis til dessert på kvelden. Utover det går det ikke i søtsaker for meg, men jeg spiser det jeg har lyst på. Ellers spiser jeg veldig sunt faktisk. Jeg har jo ikke lyst til å påføre barnet mitt noe dumt. Jeg er redd for svangerskapsdiabetes. Kjenner uansett at det gjør vondt i hjertet fremdeles.  Jeg vet at jeg ikke påfører barnet mitt skade, men følelsen jeg har hatt siden jeg fikk kommentaren er at jeg må bare spise sunt heretter.  Aller helst kutte ned på matmengden også. Egentlig vil jeg bli i sengen i en evighet. 

 

Det er ikke en person jeg kan gå og si i fra til eller "sladre" på da det er en av sjefene mine... Jeg må rett og slett svelge kamelen uansett hvor stor og tung den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nettene har jeg drømt veldig om jentebabyer. Nå i natt er riktig nok første gang dette var min baby, men uansett. Jeg har jo vært bastant på at vi venter gutt. Alle andre mener det er en jente. Magen min er også "brei jentemage". Så nå er jeg så i tvil.. Er det gutt eller jente som gjemmer seg der inne?

Også lurer jeg på om noen har tips til leggkramper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesiell sjef du har. Jeg blir helt sjokkert over hva folk finner på å si :sjokk: Skjønner de ikke selv at det der ikke er innafor? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lage en tippeliste etterhvert Skyblue!

Ja, litt vel spesielt.. Jeg har totalt 5 sjefer så er 4 veldig hyggelige da :) den personen som sa det kommenterer jo vekt og kosthold på alle ansatte som sagt.. Og er nok godt ment, men den stakk såpass at jeg er usikker på om jeg vil tilbake etter permisjonen. Bryr meg ikke like mye nå som de første dagene etter.

Vi er inne i en skummel/spennende periode da. Vi har bestemt oss for at vi legger ut leiligheten for salg! Så håper vi at vi finner noe nytt og får kjøpt og overtatt før vi må flytte ut herifra. I verste fall må vi flytte hjem til mine foreldre for en periode. Vi skal på en visning i dag som jeg håper veldig på, men jeg tror den lett går langt over takst!

Veldig spennende og veldig skummelt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det hos jordmor? :)

For en dustesjef! Jeg har også en kollega som har vært helt ram til å kommentere vekt og kropp hele svangerskapet, men han er heldigvis ikke sjefen min. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan holde sånt for seg selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei jeg :nigo:

 

Jeg må si jeg synes den ene sjefen din hørtes svært teit ut, rett og slett! Hva har hun noe med hva du spiser eller ei! :overrasket:  Spis det du vil du, var det min jordmor sa til meg.

 

Spennende med huskjøp! Ekke mange ukene siden vi kjøpte vårt nye hjem. Lykke til med salg og kjøp da :icon_lol:

 

Og lykke til hos jordmor idag da :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjapt innom i arbeidstia:p gikk bra hos jordmor. Alt er som det skal med både mor og barn og hodet var ned! Kan jo fortsatt flytte masse på seg da. Eneste var at jeg fikk beskjed om å enten få enklere hverdag på jobb eller jobbe redusert. Da jeg kom på jobb og fortalte dette ble det ikke godt mottatt. Vi har 4 stasjoner og er 4 ansatte så vi jobber halv dag på en stasjon og halv dag på en annen så bytter vi dagen etter. Men jeg ba da om å få slippe den tyngste stasjonen. Det likte ikke de tre andre særlig godt. Tok det med dem for sjefene styrer ikke det, er liksom hva de jeg jobber tett med føler er best. De vil da heller at jeg jobber redusert. Så da må det bli sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg vet at det bare straffer meg selv å ikke ta hensyn til kroppen, men samtidig så har vi ikke råd til at jeg ikke jobber 100% akkurat nå... Skal diskutere det med jordmor neste gang vi er der.

 

 

Men du får jo sykepenger for den andelen du ikke jobber/er sykemeldt, så pengemessig går det jo ut på det samme? Bra at du har kommet frem til at du skal jobbe redusert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontrakt på 70% så jeg kan ikke sykemeldes fra 100% stilling. Så er kun hvis jeg er sykemeldt av de 70%.

Må si at jeg følte meg ganske mislykket på jobben i dag. Og enda mer nå som jeg har snakket med pappa... Han ble ganske skuffa for han er sånn som aldri er sykemeldt egentlig. Han syns jeg burde bite tenna sammen i 2,5mnd til... Jeg burde kanskje det? For å få inn nok penger? Men det er ingen som gir meg noe tilbake for det om jeg er utslitt før fødsel og ikke orker å ta meg av barnet mitt.

På en annen side så ligger jeg nå og gråter fordi jeg er så sliten og skuffet over at det ikke hjalp at jeg sto på ekstra hardt frem til nå... Ser egentlig nå at jeg får ingenting igjen for det...

En dag jeg trodde skulle bli bra ble litt vond :( håper det er bedre i morgen!

Frister litt å si hva jeg jobber med og som, men det kommer til å avsløre hvem jeg er veldig... Hadde jeg sagt det, hadde nok enkelte fått sjokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Pappaen din har aldri gått gravid, så selv om han mener det godt har han faktisk ikke peiling. På sikt er det dessuten økonomisk lurest at du lytter til kroppen nå. Hva om du presser deg så hardt at du ender som langtidssykmeldt? At du blir sengeliggende etter fødsel? Blir man utbrent kan det ta mange år å komme seg! Babyen din fortjener en frisk mamma, og jobben din fortjener en ansatt som tenker langsiktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...