Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤

blomst12

Anbefalte innlegg

Begynner forresten og få vonde kynnere nå med mensensmerter. Smertene sitter helt nede i magen da, husker jeg leste man må ta det mer seriøst hvis mensensmertene sitter i ryggen samtidig som man har kynnere. Vet ikke om dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble fårikål og kaker på meg også i dag :ler: Fårikål er så godt! Men jeg tror jeg bare synes det er godt fordi jeg ikke spiser det så ofte. Tror ikke det hadde vært like godt om jeg spiste det hele året. Rart det der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fårikål og kaker på meg også i dag :ler: Fårikål er så godt! Men jeg tror jeg bare synes det er godt fordi jeg ikke spiser det så ofte. Tror ikke det hadde vært like godt om jeg spiste det hele året. Rart det der :ler:

Ja du det er et godt poeng. Sånn er det med typisk pinnekjøtt osv og. Sannsynligvis ikke like godt hadde vi spist det ukentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da er jeg en av de andregangs som virkelig ikke har peiling! Ante ikke første gang heller. Nå er hun bokstavelig talt over alt, høyre venstre oppe og nede. Sparkene/bevegelsene er overalt, og ja magen buler ut i alle retninger. I uke 30 trodde jordmor ho lå med hodet ned da, men ble likevel ikke klokere av det.

Klarer du kjenne hva som er hva?

Her har hun ligget på samme måte siden uke 27 hvertfall, med hodet ned, ryggen opp langs min venstre side, rumpa på midten og armer og bein ut mot min høyre side. Ingen tvil, på venstresiden er det helt stille unntatt litt hikking, den store rumpa flytter seg litt på midten mens det er spark på høyresiden. Dvs mer en hånd eller fot som presses ut når hun strekker seg så godt hun kan. ;) Men kjenner ikke forskjell på hånd og fot altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men oi! Hva skjer med vondtene? Tenker du at det kan være begynnende fødsel? :hoppe:

Nei jeg tror og håper ikke det altså! Litt tidlig syns jeg, er uansett ikke klar heller. Senga er ikke på plass og fødebagen har jeg ikke begynt på enda. Hehe . Men kan godt være modning og at ho kommer typisk i uke 38. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har hun ligget på samme måte siden uke 27 hvertfall, med hodet ned, ryggen opp langs min venstre side, rumpa på midten og armer og bein ut mot min høyre side. Ingen tvil, på venstresiden er det helt stille unntatt litt hikking, den store rumpa flytter seg litt på midten mens det er spark på høyresiden. Dvs mer en hånd eller fot som presses ut når hun strekker seg så godt hun kan. ;) Men kjenner ikke forskjell på hånd og fot altså!

Ja du hadde virkelig kontroll! Jeg får prøve og tenke litt logisk. Hikkingen er mest på høyre siden helt nede ved hoftebeinet, ellers er det ingen system syns jeg. Romesterer veldig med små bevegelser helt nede ved symfysebeinet, kjennes ikke ut som hodet er der. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor tror lillesøster ligger i seteleie. Må inn på sykehuset neste tirsdag for og sjekke. Det er litt dritt hvis det stemmer da! :(

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest litt om setefødsel. Tror definitivt jeg vil prøve vaginal fødsel, men ser de anbefaler epidural. Vil egentlig ikke ha det, og er redd det skal gjøre vondt og få, haha! Ellers gidder jeg ikke ta sorgene på forskudd, er jo mulighet for at jordmor tar feil eller at hun evnt snur seg selv!

Lillesøstra mi ble tatt med ks grunnet seteleie og at mamma hadde for lite bekken. Vi har en helt forskjellig kroppsfasong da.

I tillegg var jo M stjernekkker. Kan ikke disse jentene mine bare legge seg med hodet ned og gjøre det lettere for mora?

Får en bonus ul da! Sjekker de vekst og kanskje? Del gjerne erfaringer med vaginal setefødsel hvis noen har gjort det!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje berolige litt, for jeg fikk epidural tidlig i fødselen (riktignok når jeg hadde skikkelig stormrier), men kunne ikke kjenne det selv om jeg kjente etter :-) virket fort gjorde det og!! Men håper såklart mini enten ligger rett eller tar til vettet og snur seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at ungen plutselig snur seg! Er det aktuelt for deg med et eventuelt vendingsforsøk? Eller noen av disse alternative "hvordan få ungen til å snu seg uten å bli knadd"-metodene? :fnise: Håper det ordner seg uansett :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med det, men tror jeg ville prøvd vaginal fødsel dersom bekkenet måles til å være stort nok og vekstestimeringen av babyen er innafor. Man følges jo mer tett under setefødsel og de vil fortløpende vurdere om fremgangen er god nok til å fortsette, eller om de heller bør gjøre et snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje berolige litt, for jeg fikk epidural tidlig i fødselen (riktignok når jeg hadde skikkelig stormrier), men kunne ikke kjenne det selv om jeg kjente etter :-) virket fort gjorde det og!! Men håper såklart mini enten ligger rett eller tar til vettet og snur seg!

Akkurat det jeg trenger og høre!! Tåpelig og skulle grue seg til epidural uansett, blir det så blir det, og der og da kan det jo være det jeg har mest lyst til i hele verden :)   

Krysser fingrene for at ungen plutselig snur seg! Er det aktuelt for deg med et eventuelt vendingsforsøk? Eller noen av disse alternative "hvordan få ungen til å snu seg uten å bli knadd"-metodene? :fnise: Håper det ordner seg uansett :kose:

Har ingen erfaring med det, men tror jeg ville prøvd vaginal fødsel dersom bekkenet måles til å være stort nok og vekstestimeringen av babyen er innafor. Man følges jo mer tett under setefødsel og de vil fortløpende vurdere om fremgangen er god nok til å fortsette, eller om de heller bør gjøre et snitt.

Ja hvis sykehuset mitt vil prøve vending så tenker jeg og prøve det, ja. Og får og google litt kjerringråd i tillegg hvis det ikke funker, hihi :) Og ja, vil definitivt prøve vaginal fødsel. Tror forresten ikke de måler bekken siden jeg er andregangs og har født vaginalt før!

Huff, har virkelig ikke lyst på ks, men man må jo bare gjøre det som er best for baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se da hvilken vei hun ligger, mener de måler vekst også når hun ligger i sete, og de ønsker vel heller ikke at du skal gå på overtid ved eventuell setefødsel, min veninnne ble vertfall satt igang med setefødsel, vi får håpe hun tar til fornuft å legger seg riktig vei.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jentene dine er noen vriompeiser altså! Må jo uansett være positivt at du faktisk vet at bekkenet er stort nok til å takle en fødsel. Så vidt jeg skjønte er det vel hodet som er det skumle ved setefødsel, hvis det ikke er plass og resten av kroppen allerede har passert? :klo: Hodet til M fikk jo plass, så det må jo være et godt tegn? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jentene dine er noen vriompeiser altså! Må jo uansett være positivt at du faktisk vet at bekkenet er stort nok til å takle en fødsel. Så vidt jeg skjønte er det vel hodet som er det skumle ved setefødsel, hvis det ikke er plass og resten av kroppen allerede har passert? :klo: Hodet til M fikk jo plass, så det må jo være et godt tegn? :vetikke:

Ja det er absolutt et godt tegn at jeg har født vaginalt før. Vriene magemonstre altså, hihi :)

Er så rart, for ser for meg ks og alt mulig dritt nå, og har jo ikke fått konstatert seteleie enda. Selvom jeg jo hadde en følelse på det igår kveld!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ettermiddag. Nå er jeg i Kristiansand og skal på sånn innskrivningssamtale ifm fødsel. Tåpelig greier men sånn er er det nå bare. Kom jo alt for tidlig så tenkte jeg kunne oppdatere her.

Vært på jobb idag, ikke mange vaktene igjen nå. Skal virkelig bli deilig med permisjon. Og skal bli deilig og få kroppen min tilbake. Er faktisk litt lei nå.

Samboer er i Oslo fra idag til imorgen. Svigermor skal hente M i barnehagen idag, og tror nesten var litt stolt over at hun fikk lov, hehe. Gode svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jordmor på sykehuset og til og sjekke leie, ho tror og sete. Håper at to jordmødre kan ta feil, men begynner jo og tvile.. Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjipt :( men om det er sete, er det fortsatt en mulighet for at hun snur seg? Eller blir det garantert sete da?

Ja syns faktisk dette er noe dritt. :( jm mente ho sannsynlig ble værende i den posisjonen, men var en mulighet og prøve og snu. Men er jo risiko med det og! Har så lite lyst at det skal ende opp med ks. Syns jeg leste at 41% av setefødslene endte med ks. Og er jo faktisk en del det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...