Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤

blomst12

Anbefalte innlegg

Nå var det jo et år siden jeg klippa meg sist,så burde vel ikke klage. Men når det koster like mye som en tannlegesjekk så kan man jo lure litt.

Ferdig med jobb for idag, skal jobbe imorgen så fri til onsdagen igjen. Rar turnus egentlig.

Nå er jeg så trøyt at jeg vurderer en dupp på sofaen. Burde ikke for blir så vanskelig og sovne på kvelden da!

35 uker imorgen! Om bare to uker er hun ikke prematur lenger, syykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler ca 2200 hos frisøren hver 3. mnd jeg... :sjenert: Det er striper og klipp da, ikke bare klipp heldigvis!

Mine armer sovner også innimellom. Tidligere i graviditeten var det særlig hendene som sovna når jeg lå på sofaen og feks holdt mobilen litt høyt, men nå er det gjerne hele armen når jeg sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 2200 hos frisøren hver 3. mnd jeg... :sjenert: Det er striper og klipp da, ikke bare klipp heldigvis!

Mine armer sovner også innimellom. Tidligere i graviditeten var det særlig hendene som sovna når jeg lå på sofaen og feks holdt mobilen litt høyt, men nå er det gjerne hele armen når jeg sover.

Hehe ja da skal jeg hvertfall ikke klage!:)

Irriterende med de armene. Men virker som det er ganske vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Hvor mye/hvordan liv kjenner dere nå egentlig? Ser der er så ulikt her på forumet hva som er normalt. Blir forvirret av å lese div tråder om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye/hvordan liv kjenner dere nå egentlig? Ser der er så ulikt her på forumet hva som er normalt. Blir forvirret av å lese div tråder om dette!

Tror det kommer helt an på babyen hvor mye liv man kjenner. Alle babyer er jo forskjellige og har sitt eget mønster! Jeg har hatt to svangerskap og føler mine to har vært nokså like i magen. Det er vel heller når bevegelsesmønsteret forandrer seg hos akkurat din baby at man eventuelt kan ringe føden og forhøre seg. Hos meg har bevegelsene gått over fra spark til mer glidende bevegelser etterhvert som plassen har blitt mindre i magen, men så lenge hun er aktiv på "riktig" tid er jeg ikke bekymret. Første svangerskap var jeg for øvrig inne hos føden grunnet lite liv tre ganger, og var vel generelt mer var for forandring. Denne ganga er jeg mye mer avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Takk for svaret ditt blomst :) Jeg har det slik som deg at bevegelsene er litt annerledes nå mot slutten enn for et par måneder siden. Leser i tråder her at man skal ringe føden ved endring, men jeg tenker at endring er naturlig når baby blir større.

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring alltid lege/jordmor/føden om man er bekymret, men at det går over fra "fot ut av magen" til "ål som glir sakte under mageskinnet" er en helt normal endring. Men dersom babyen plutselig blir drastisk mer eller mindre aktiv så ringer man. Heller sjekke en gang for mye enn en gang for lite :jepp:

Jeg har nå fått et akutt behov for å klippe meg! :ler:

Er heldig med en hårfarge jeg elsker, så jeg slipper med bare klipp, men den koster for 5-600 i seg selv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også misunnelig på alle som har fin naturlig hårfarge, ingenting er finere enn det! Selv er jeg velsignet med en skikkelig kommunefarge som hverken er brun eller blond, så her må det striper til! :jepp: Skal til frisøren i morgen jeg faktisk, gleder meg ekstra hver gang jeg er innom denne dagboka. ;)

Frøkna her er om noe mer aktiv, men det er mye mer åling og press enn sparking. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliane, du er kanskje der nå at det kjennes som om hun prøver å komme seg ut navelen eller ut gjennom brystet til tider? :ler:

Ut gjennom ribbeina på høyre side faktisk, så smart er hun tydeligvis ikke! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klubben der man ikke farger håret. Jeg er og fornøyd med fargen min og er deilig og slippe farging! Og når vi snakker spark; jeg blir fysisk dårlig av og til nå. Føler mageskinnet vrenger seg

seg og jeg blir faktisk litt kvalm, haha. Opplevde aldri det med M. Føler faktisk babyen graver seg ut.

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Nå ble det plutselig helt ok å ikke være gravid igjen :fnise:

Ja, må bare skyte inn at jeg gleder meg til og være ikke-gravid snart. Har vært gravid siden juli 13 til nå forutenom en mnd mellom en spontanabort og første svangerskap, og seks mnd pause etter første fødsel. Du vet nok litt om det du og!

---

Fikk forøvrig tidenes vondeste spark istad, skrek høyt her jeg satt i sofaen. Mannen så bare rart på meg. Tror ikke hun var langt unna og finne veien ut gjennom magen.

Nå er det barneavdelingen på tv, elsker slike programmer, men griner jo fra begynnelse til slutt stort sett da.

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig kjent ut, utenom SAen :kose: 

Men snart er du ferdig, snart har du en varm, liten, myk bylt på brystet som har tid til å ligge stille på deg og kose! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har barneavdelingen på opptak og ser på ut av stillheten :nigo:

Jeg gjør omvendt :) så sparer jeg ut av stillheten til imorgen! :) og nå har jo ny sesong av jordmødrene og begynt. Så jeg klager ikke på høstens program jeg altså. Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig kjent ut, utenom SAen :kose:

Men snart er du ferdig, snart har du en varm, liten, myk bylt på brystet som har tid til å ligge stille på deg og kose! :rodmer:

Jaa tenk, 5 uker til termin! Skal rett på prevensjon etter fødsel, det er hvertfall sikkert! Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Idag har jeg fått tatt igjen litt søvn. Mannen tok M og leverte henne i bhg før han gikk på jobb. Jeg sover så dårlig på nettene og jeg hadde så vondt i ryggen/bekken inatt at har våkna hver gang jeg har snudd seg. Sover roligere på morgenen merkelig nok.

På mandag skal jeg til jordmor. Er 35+5 da, lurer på om de sjekker leie da? Er litt spent for aner ikke hvordan ho ligger. Eneste jeg stusser litt på er at jeg kun må opp på natta for og tisse en gang. Med M var jeg oppe minst 4 ganger. Og hun lå med hode ned ganske lenge. Så håper bare ikke lillesøster ligger i tverrleie eller noe annet gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å kunne ta igjen litt tapt søvn :D

Når jeg var hos lege/jordmor i uke 35 så sjekket de hvertfall hvordan frøkna lå, da lå hun med hodet ned så tipper de sjekker det på deg også, men som du sier håper hun ikke ligger på tverr eller noe annet gøyt..... 

Har du tenkt noe på hvilken prevansjon etter fødsel, jeg stusser sikkelig på det å klarer ikke bestemme meg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...