Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Honeypuff_1992

Disse venninnene dine som skryter så mye av statusmennene sine. Du kan jo prøve deg med denne setningen til dem, og se hva de responderer "If I am what I have and if I loose what I have.. Who then am I?". Noe å tenke på... Kanskje man skal ha noen flere verdier enn bare det ytre og materielle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg TS, et av de viktigste faktorene for meg når det kommer til å finne min fremtidige mann er at han skal være utdannet, MINST bachelor, og helst da en bachelor som gir gode lønninger.

Og sånn er det bare, vi er alle ute etter noe i en partner, enten det er utseende, utdanning, sosial status osv.

I mitt tilfelle så ligger lønning og høy utdanning svært høyt.



Anonymous poster hash: 174da...41b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier er et viktig yrke, men dessverre er jeg enig i at ekstremt mange kvinner innenfor denne bransjen er lite oppegående.

Anonymous poster hash: 0b57b...79d

I 2012 var det 145 000 autoriserte sykepleiere i Norge. Da er det ganske latterlig å generalisere så voldsomt. "Ekstremt mange lite oppegående"? Har du sammenlignet med et tilsvarende antall kvinner ellers i landet?

Ja, jeg er selvsagt sykepleier, og selvsagt lar jeg meg provosere. Med så mange sykepleiere så kjenner "alle" en eller annen tomsing, og mener derfor at de fleste av oss er slik.

Anonymous poster hash: 06b64...c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er bartender. Jeg takker høyere makter hver dag for at jeg "ramlet" inn i livet hans. Det er ikke jobben hans jeg er sammen med, men mannen. En jobb kan forandre seg like raskt som et knips med fingrene.

Jeg har truffet og treffer ingeniører, prosjektledere osv. daglig, som har tilbydd meg det ene og det andre, gull og grønne skoger (dere skjønner tegningen). Det er ikke størrelsen på månedslønnen eller bonusordningen som betyr noe. Det er mannen, og hans personlighet, kvaliteter og verdier som betyr noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.... Det kan jo tenkes at denne mannens ambisjoner er å ha en jobb han trives med resten av livet og som gir ham godt med tid til familien. HENNES ambisjoner for ham kan være noe annet, men det er strengt tatt ikke hans problem.

Njaa, er ikke definasjonen på ambisiøs å "klatre"? Man kan vel ikke det i et slik yrke, med mindre man driver egen kjøreskole?

Så du ser på det å være kjørelærer som lavstatusyrke?

Ja, jeg tror egentlig det. Har ikke tenkt så mye på det før, men når jeg tenker meg om tenker jeg faktisk det, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan til en viss grad forstå poenget ditt, men allikevel: Kjærelærere tjener vel jevnt over veldig bra? Hva med å være selvstendig næringsdrivende? Kanskje han tjener mer penger og har muligheten til å ta mer fri?

For øvrig tjener jeg garantert dårligere enn mannen din, men har allikevel vært i Sør-Afrika 3 ganger, Thailand, Kambodsja etcetc. Det handler om prioriteringer.

Syns ikke du skal være flau, og du må for all del aldri la han se denne tråden, eller vite at du er flau. Hvordan hadde du følt det om han hadde skrevet om deg på et forum?

Tenk heller på hvor mye tid dere har sammen, disse venninnene dine ser sikkert ikke mennene sine særlig mye :)

Enig!

Og jeg kjenner noen om driver for seg selv (bedrift) og tjener superbra: de reiser på. billig charter hver gang.

Anonymous poster hash: 83086...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er morsomt med denne tråden VS de trådene om ambisiøse menn som jobber for mye.

"Buhu, mannen min er for ambisiøs jobber 70+ timer i uka, vi har ikke noe liv sammen"
"Buhu, mannen min er ikke ambisiøs nok"

:blomst:



Anonymous poster hash: e029f...c0f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er du da? Om du er noe å skryte av snakk om ditt! Nei, du er ikke helt stø. Hadde du likt at mannen din skulle mene samme om deg? Og hva hindrer deg å være med den, hå fra han så han kan finne bedre :)

Anonymous poster hash: 6adf4...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, er ikke definasjonen på ambisiøs å "klatre"? Man kan vel ikke det i et slik yrke, med mindre man driver egen kjøreskole?

Ja, jeg tror egentlig det. Har ikke tenkt så mye på det før, men når jeg tenker meg om tenker jeg faktisk det, ja...

Ambisjoner kan beskrives enten som "lyst til å hevde seg" (og da handler det om å klatre, slik du skriver) eller å ha "ambisjoner om å lykkes" (altså å oppnå ønsket mål). Nå vet jo ikke vi hvilke mål han har med livet, men om hans ambisjoner (ønske om å lykkes) er en jobb han trives i så er vel det flott :) Synes i hvert fall ikke TS har rett til å klage på jobben hans om det er noe han trives med.

Anonymous poster hash: 862a7...a3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener ikke trafikklærere ganske greit? og jeg syntes det er skammelig å være flau over jobben til mannen din. Du burde jo være glad han har en.

Når det er sagt: Er du selv suksessrik med en god jobb? Er ikke bare mannens oppgave å stå for utgifter. Du har jo også hatt alle muligheter til å få deg en "fancy" utdannelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg TS, et av de viktigste faktorene for meg når det kommer til å finne min fremtidige mann er at han skal være utdannet, MINST bachelor, og helst da en bachelor som gir gode lønninger.

Og sånn er det bare, vi er alle ute etter noe i en partner, enten det er utseende, utdanning, sosial status osv.

I mitt tilfelle så ligger lønning og høy utdanning svært høyt.

Anonymous poster hash: 174da...41b

Du vet at utdanning ikke lønner seg her i Norge? En håndverker vil tjene minst like mye som en som bruker tid på utdanning.

Og går du fra ham om han mister motivasjonen etter utdanning, om han blir ufør, om han dropper ut av studiet, om han får en depresjon, os.v.? Isåfall er vel ikke forelskelsen veldig dyp.....

Anonymous poster hash: e029f...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg TS, et av de viktigste faktorene for meg når det kommer til å finne min fremtidige mann er at han skal være utdannet, MINST bachelor, og helst da en bachelor som gir gode lønninger.

Og sånn er det bare, vi er alle ute etter noe i en partner, enten det er utseende, utdanning, sosial status osv.

I mitt tilfelle så ligger lønning og høy utdanning svært høyt.

Anonymous poster hash: 174da...41b

Forøvrig er det ikke bare i ditt tilfelle utdanning og lønn ligger veldig høyt. Det er bare en brøkdel av menn som tar "MINST en bachelor" der man også tjener godt etterpå.

Så lykke til med å slåss om denne brøkdelen av menn, både før og etter at dere har blitt sammen.

Andre kvinner som deler jobb&utdanning med dem kan også ha vanskeligheter for å holde seg unna, da de også søker denne type menn.

Anonymous poster hash: e029f...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han. Alle vet at kvinner fortjener intet mindre enn mangemillionærer som kjøper dem allt de peker på.

Anonymous poster hash: a7148...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Ja, og det er usunt. Du må være sterkere enn dette. Så lenge han ikke har en uærlig jobb eller driver med pelsdyroppdrett etc, skal du bare være glad til. Det er DIN mann som viser integritet, ved å ikke kun leve etter et teit jag om konstruert status. Det er sjelden jeg vurderer yrker etc opp mot hverandre. Jeg er dog ikke upåvirket; jeg har mine fordommer mot advokater, ta deg en tur på juridisk fakultet eller et advokatkontor, og du vil skjønne hva jeg mener. Men har en utrolig kul juristvenn (som dessverre sier at det er noe i de fordommene). Så snart jeg hører økonom, ingeniør (for meg ett fett om du slenger på "sivil" foran), revisor, BI og NHH sovner hjernen min, og prøver vri tema over på annet.

Men, jeg tenker det er bra det fins folk som vil ta de "kjedelige" jobbene og, vi trenger folk overalt. De som driver samfunnet er arbeiderne på gølvet. Som alltid! Kjæresten er en eller annen sivilingeniør. Interesserer meg ikke så mye for jobben hans, den sier jo ingenting om han, en jobb er noe du har og gjør, ikke noe du er. Jeg har master og er innen akademia, men vurderer og en ettårig, praktisk utdanning som gir fagbrev. Høres så gøy ut. Jeg ønsker å være stolt over å være sterk nok til å høre på meg, ikke svak nok til å høre på andre. Jeg sier status er konstruert. I mitt miljø får du status av å ha levd under tøffe kår i uland, av å føre en miljøbevisst livsstil, av frivillig arbeid, av å drite i hysterisk "skjønnhets"kommersialisme, av å beherske språk, av å være et godt og reflektert menneske. Ikke av å gå i dress på jobb og heve altfor fete sjekker, eller ha en kjedelig, traust, rikmannsstil. Derfor sier jeg status er konstruert. Det fins jo de som har en annen oppfatning, at å flytte rundt på tall dagen rundt gir status. Å tro noe har mer status enn annet er så idiotisk! En annen ting er Universitet vs Høgskole. At uni har høyere anseelse er jo latterlig. Jeg var på uni selv, men kjenner flere fra høgskole. Det er ingen tvil om at de jobber mye hardere og har mye mer krevende utdanning, og må vise mer ansvar og personlig egnethet. For jeg skal være ærlig; utdanningen min er en vits. Jeg gjorde "ikke en dritt" for den, hadde talentet og surfa gjennom, uten å gidde sløse penger på særlig pensum. Altså, fins folk med min utdanning som jobber hardt, ikke det. Men jeg har ikke lappen, på tross av alder, og skjønner knapt hva blinklys er til for. Jeg hadde aldri klart å lære meg det mannen din gjør. Folk er forskjellig, og takk og pris for det. Status eksisterer ikke.

Anonymous poster hash: 4164b...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes tankene dine er i helt feil retning. Mannen din har e utrolig bra jobb. Kanskje lønnen ikke er den beste, men gud så viktig han er.

Jeg har selv kjøretimer. Jeg kjører, dummer meg ut, retter meg opp og prøver på ny. For, ja det er jo vanskelig når man aldri har kjørt en bil før?

Mannen din har en viktig jobb. Han lærer oss å være sikker på veiene. Han lærer oss hvordan vi skal ta hensyn til andre. Han er en motivator for de fleste. Tenk litt på det.

Endret av arianalewis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tankene dine er i helt feil retning. Mannen din har e utrolig bra jobb. Kanskje lønnen ikke er den beste, men gud så viktig han er.

Jeg har selv kjøretimer. Jeg kjører, dummer meg ut, retter meg opp og prøver på ny. For, ja det er jo vanskelig når man aldri har kjørt en bil før?

Mannen din har en viktig jobb. Han lærer oss å være sikker på veiene. Han lærer oss hvordan vi skal ta hensyn til andre. Han er en motivator for de fleste. Tenk litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at det er en dårlig jobb, men i forhold til venninnene mine så blir det det... Det er jo ikke utdannelse eller lønn som konkurrerer med deres menn

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Hva om han hadde vært butikksjef. Hadde du syntes det var like lavmål eller enda verre? Min mann er det, og jeg er stolt av han jeg :)

Anonymous poster hash: 7aca7...710

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som bare vil ha menn med gode lønninger når de selv ikke har det er bare prostituerte. De lever på mannen og elsker ham ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...