Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ingen annen utvei enn at du får dumpe mannen din å finne en fyr med høyere status da. Er nok av rike menn som tar til takke med golddiggere som deg ts. Dog, er ikke så attraktivt med en middelaldrene golddigger med barn på slep.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Idja

Herregud. Kjørelærer er jo en helt kurant jobb. Viktig, praktisk og ikke minst sosialt. Gode kjørelærere har jeg veldig stor respekt for! Ikke er det så dårlig betalt. Om økonomien til TS er for dårlig er det nok mer å hente på at hun skifter karrierevei (det er dessuten hun som er misfornøyd, og derfor hun som bør endre kurs).

Hilsen siviløkonom som tørker inn foran en pc hver dag. Men jeg er jo ambisiøs, så da må jeg jo være kul, i motsetning til kjørelærere! :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg "skryter" av mannen min til venner, handler det om de gode egenskapene hans! 😄 For de er det MANGE av, til tross for "bare" et fagbrev! Tipper venninnene dine må legge ut om mennenes status fordi de ikke har noe annet pent å si:) Nyt at du har en mann som jobber, og vær glad du har akkurat HAM! 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlighet..

Siden du føler du ikke har noe å stille opp med ang utdannelse og yrke på mannen når damene slurver, så får du lyve på han enorm kuk og syke skills på munnbruken..

Anonymous poster hash: c9e44...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Oss med helt vanlige jobber er det å være kjørelærer en god jobb? Ser ikke problemet. Håper ikke du forteller dette til mannen din, det ville nok såret han veldig. Snu situasjonen, om han skammet seg over ditt yrke, og du var fornøyd med jobben du gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg "skryter" av mannen min til venner, handler det om de gode egenskapene hans! 😄 For de er det MANGE av, til tross for "bare" et fagbrev! Tipper venninnene dine må legge ut om mennenes status fordi de ikke har noe annet pent å si:) Nyt at du har en mann som jobber, og vær glad du har akkurat HAM! 😀

Enig! Det jeg legger ut om er hvor omsorgsfull han er, hvor mye vi har å snakke om sammen, hvor flink han er med barna, at han gir meg frokost på senga etc etc.

Han har også en veldig god jobb, men hvorfor skal jeg snakke om den til andre? Jeg har da min egen jobb!

Anonymous poster hash: 3f193...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett og slett blitt litt hjernevasket Ts

Anonymous poster hash: c801a...875

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre....

Jeg driver å prøver å få fullført videregående. Om jeg skal studere etterpå blir det nok kjøreskolelærer. Som for meg hadde vært en stor tittel å hatt, en stor prestisje for meg. Og så skammer du deg over mannen din med det yrke.

Verden vil bedras .



Anonymous poster hash: ad8de...18b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt av min trafikklærermann. Og vi lever veldig godt med min sykepleierlønn og hans lønn på 900.000 som trafikklærer. I tillegg har han firmabil hvor alt er dekket fra vask til service og diesel. Vi har altså null utgifter på bil selvom vi hvert 3. år får en splitter ny BMW til vår disposisjon.

Anonymous poster hash: 4cc21...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvem som helst kan ikke grave en grøft. Det er mye vanskeligere enn folk tror, og krever faktisk et opplagt hode og ekstrem konsentrasjon. Grave et svært hull kan derimot de fleste klare, men lite jobber hvor det blir gjort.

Jeg er gift med en lege spesialist og jeg må ærlig innrømme at jeg hadde foretrukket om han var rørlegger, elektriker eller snekker eller noe i stede....totalt håpløst at han ikke klarer å slå inn en spiker altså..føler meg som en mann til tider..

Anonymous poster hash: cba38...950

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt av min trafikklærermann. Og vi lever veldig godt med min sykepleierlønn og hans lønn på 900.000 som trafikklærer. I tillegg har han firmabil hvor alt er dekket fra vask til service og diesel. Vi har altså null utgifter på bil selvom vi hvert 3. år får en splitter ny BMW til vår disposisjon.

Anonymous poster hash: 4cc21...71f

Det hørtes ut som et svært flott liv i mine øyne:)

Jeg kjenner jeg dras mellom to ytterpunkter. På den ene siden er jeg en elitist og erkesnobb. Jeg elsker høye stettglass og sportsbiler og svære dyre hus. Høy utdanning er et premiss for å passe inn i både familie og blant venner. På den andre siden er jeg opptatt av ting som er mye mer enkelt og landfast når det ikke gjelder større langsiktige planer. En klem, et kompliment. Et smil over frokosten. Det er de viktige tingene. Alt annet er liksom... fluff. Bonus. Glitter. Vi vet aldri når ulykken inntreffer, og da er du plutselig en tosk hvis du føler du mangler noe materielle "ting". Det er ingen mening i ting. Det som betyr noe er menneskene. Stil er gøy, penger er gøy, men det er lavest på prioriteringslisten. Hvis du har en opp-ned behovspyramide er du ikke lykkelig. Da lever man i en fantasi.

For meg, en erkesoss, er livet bemerkelsesverdig down to earth når det kommer til stykket. Kjærlighet er alt som betyr noe. Flott med fine titler og fet konto, men har du ikke kjærlighet har du ingenting. Det er det dyreste av alt, det man ikke får kjøpt for penger. Jeg ville bodd under en bro om jeg måtte velge mellom å bli elsket eller å ha høy status. Ingen reiser eller smykker kan veie opp for å elske noen så høyt at det gjør vondt. Livet handler ikke om dyre props til et liv i sus og dus. Det handler om kjærlighet. Ser man ikke det er man sjelsmessig lutfattig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som et svært flott liv i mine øyne:)

Jeg kjenner jeg dras mellom to ytterpunkter. På den ene siden er jeg en elitist og erkesnobb. Jeg elsker høye stettglass og sportsbiler og svære dyre hus. Høy utdanning er et premiss for å passe inn i både familie og blant venner. På den andre siden er jeg opptatt av ting som er mye mer enkelt og landfast når det ikke gjelder større langsiktige planer. En klem, et kompliment. Et smil over frokosten. Det er de viktige tingene. Alt annet er liksom... fluff. Bonus. Glitter. Vi vet aldri når ulykken inntreffer, og da er du plutselig en tosk hvis du føler du mangler noe materielle "ting". Det er ingen mening i ting. Det som betyr noe er menneskene. Stil er gøy, penger er gøy, men det er lavest på prioriteringslisten. Hvis du har en opp-ned behovspyramide er du ikke lykkelig. Da lever man i en fantasi.

For meg, en erkesoss, er livet bemerkelsesverdig down to earth når det kommer til stykket. Kjærlighet er alt som betyr noe. Flott med fine titler og fet konto, men har du ikke kjærlighet har du ingenting. Det er det dyreste av alt, det man ikke får kjøpt for penger. Jeg ville bodd under en bro om jeg måtte velge mellom å bli elsket eller å ha høy status. Ingen reiser eller smykker kan veie opp for å elske noen så høyt at det gjør vondt. Livet handler ikke om dyre props til et liv i sus og dus. Det handler om kjærlighet. Ser man ikke det er man sjelsmessig lutfattig.

Enig i at kjærlighet er viktigst. Men etter mange år kommer hverdagen og forelskelsen og kjærligheten føles ikke så sterk at det gjør vondt lenger, jeg har snakket med mange jeg kjenner om dette, de elsker hverandre og ville gjort alt for hverandre, men tanken på den andre gjør ikke vondt. I forelskelsesrusen var det annerledes, men sånn er det jo for alle. Man kan ikke leve på luft og kjærlighet, selvom man har kjærlighet vil man ønske seg mer. Dessuten sier flere av venninnene mine at turene og de dyre smykkene gjør at parforholdet har blomstret, de opplever nye ting sammen og blir "nesten forelsket på nytt" siden de stadig oppdager nye sider av den andre!

TS

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at kjærlighet er viktigst. Men etter mange år kommer hverdagen og forelskelsen og kjærligheten føles ikke så sterk at det gjør vondt lenger, jeg har snakket med mange jeg kjenner om dette, de elsker hverandre og ville gjort alt for hverandre, men tanken på den andre gjør ikke vondt. I forelskelsesrusen var det annerledes, men sånn er det jo for alle. Man kan ikke leve på luft og kjærlighet, selvom man har kjærlighet vil man ønske seg mer. Dessuten sier flere av venninnene mine at turene og de dyre smykkene gjør at parforholdet har blomstret, de opplever nye ting sammen og blir "nesten forelsket på nytt" siden de stadig oppdager nye sider av den andre!

TS

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Har dere ikke råd til å reise på ferier med lønningene deres?

Som sagt så er jeg også gift med en trafikklærer og vi lever veldig godt av lønningene våre. Vi har gratis bil og gratis bilhold så min mann tjener veldig godt i mine øyne. Har fin bolig og fine klær - samtidig klarer vi å hjelpe barna våre økonomisk iblant - de er studenter.

Ungene våre har fått gratis førerkort og vi har hjulpet svigerdøtrene våre med deres førerkort.

Som Acturus sa her over så er det så mye som er viktigere enn penger. Tid med familien og kjærlighet betyr alt i livet og er SÅÅÅ mye mer verd enn all verdens diamanter og smykker.

Har nylig opplevd alvorlig sykdom i familien og virkelig fått et nytt syn på hva som betyr noe og hva som er mindre viktig. Kjærlighet og familietid er det desidert viktigste.

Og som sagt i tidligere innlegg så er både jeg kjempestolt av å ha en mann som er så dedikert til jobben sin som han er. Han elsker jobben og er stolt av yrket sitt. De har et utrolig godt samhold og miljø på jobben både internt i bedriften og blant kollegaer ved andre skoler.

Jeg synes ærlig talt du må skjerpe deg og se mannen din med nye øyne.

Anonymous poster hash: 4cc21...71f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at kjærlighet er viktigst. Men etter mange år kommer hverdagen og forelskelsen og kjærligheten føles ikke så sterk at det gjør vondt lenger, jeg har snakket med mange jeg kjenner om dette, de elsker hverandre og ville gjort alt for hverandre, men tanken på den andre gjør ikke vondt. I forelskelsesrusen var det annerledes, men sånn er det jo for alle. Man kan ikke leve på luft og kjærlighet, selvom man har kjærlighet vil man ønske seg mer. Dessuten sier flere av venninnene mine at turene og de dyre smykkene gjør at parforholdet har blomstret, de opplever nye ting sammen og blir "nesten forelsket på nytt" siden de stadig oppdager nye sider av den andre!

TS

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Altså, man opplever ikke nye sider av den andre ved å få dyre smykker. Nå lurer du deg selv her.

Og har dere råd til å reise på charter, så har dere jo råd til å reise andre steder. Mange spennende steder å reise til i Europa som ikke er så dyrt.

Og ingenting av dette rettferdiggjør at du skammer deg over mannens jobb. Hvorfor er det hans ansvar å sørge for at dere har råd til dine overfladiske ønsker, når det er DINE overfladiske ønsker og DU SELV som har valgt et typisk kvinneyrke med dårlige muligheter for lav lønn?

Hva tjener egentlig mannen din? Hadde du vært så mye mer fornøyd om han var økonom i det offentlige, med lønn tilsvarende det han har i dag?

Bestem deg - er det jobben hans, eller pengene du skammer deg over?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er stolt av min trafikklærermann. Og vi lever veldig godt med min sykepleierlønn og hans lønn på 900.000 som trafikklærer. I tillegg har han firmabil hvor alt er dekket fra vask til service og diesel. Vi har altså null utgifter på bil selvom vi hvert 3. år får en splitter ny BMW til vår disposisjon.

Anonymous poster hash: 4cc21...71f

Dette er mer enn det jeg som økonom (i den karriereveien jeg har valgt) kan drømme om. Men meg hadde TS vært stolt over. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør bli voksen TS. Da mener jeg mentalt. Vi trenger alle yrker i dette samfunnet. Alle kan ikke være leger eller advokater. Noen må vaske operasjonsstuene, rettsalene, fylle på med toalettpapir på sykehus. Og andre må lære advokatene og legene å kjøre bil. Slik at de kan komme seg på jobb. Vi trenger ambulansepersonell. Hvem er det som lærer de å kjøre bil?

Jeg vil si at din mann har en viktig jobb for samfunnet. Kanskje han er med på å bidra at det blir færre dødsulykker pga god og grundig opplæring? Da sparer han samfunnet for mye. Både sorg og penger.

Et ærlig arbeid er like viktig uansett. Vi er alle avhengige av hverandre.

Jeg håper ikke mannen din vet hvordan du føler. For det er deg det er noe galt med, ikke han.



Anonymous poster hash: e19cd...c1b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt av min trafikklærermann. Og vi lever veldig godt med min sykepleierlønn og hans lønn på 900.000 som trafikklærer. I tillegg har han firmabil hvor alt er dekket fra vask til service og diesel. Vi har altså null utgifter på bil selvom vi hvert 3. år får en splitter ny BMW til vår disposisjon.

Anonymous poster hash: 4cc21...71f

900000 er jo kjempegod lønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke råd til å reise på ferier med lønningene deres?

Som sagt så er jeg også gift med en trafikklærer og vi lever veldig godt av lønningene våre. Vi har gratis bil og gratis bilhold så min mann tjener veldig godt i mine øyne. Har fin bolig og fine klær - samtidig klarer vi å hjelpe barna våre økonomisk iblant - de er studenter.

Ungene våre har fått gratis førerkort og vi har hjulpet svigerdøtrene våre med deres førerkort.

Som Acturus sa her over så er det så mye som er viktigere enn penger. Tid med familien og kjærlighet betyr alt i livet og er SÅÅÅ mye mer verd enn all verdens diamanter og smykker.

Har nylig opplevd alvorlig sykdom i familien og virkelig fått et nytt syn på hva som betyr noe og hva som er mindre viktig. Kjærlighet og familietid er det desidert viktigste.

Og som sagt i tidligere innlegg så er både jeg kjempestolt av å ha en mann som er så dedikert til jobben sin som han er. Han elsker jobben og er stolt av yrket sitt. De har et utrolig godt samhold og miljø på jobben både internt i bedriften og blant kollegaer ved andre skoler.

Jeg synes ærlig talt du må skjerpe deg og se mannen din med nye øyne.

Anonymous poster hash: 4cc21...71f

Skjønner ikke at mannen din tjener så mye som ansatt. Min tjener ca. 500-550 og jobber en del kveldstid med teori og kjøring etter kl 16. Han har en timelønn på ca. 250. Jobber mannen din ekstremt mange timer eller har veldig høy timelønn?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...