Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes man skal være glad man i det hele tatt har en jobb. Jeg er så dritt lei av å lese om folk som klager over andres 'lavpanne'-jobber... det blir for dumt. So what om du jobber som feier eller søppelmann eller lagermedarbeider eller noe annet som ikke er helt fantastisk. Å klage over at ens kjæreste er trafikkskolelærer har jeg aldri vært borti før.... Materialismen lenge leve.



Anonymous poster hash: 8fa77...e5c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde han jobba på McDonald's eller var vaskehjelp, så kunne jeg ha skjønt det.

At han er trafikklærer er da vel ikke noe å være så flau over? Han trives nok i jobben sin og har sikkert ikke lyst til å bli verken lege eller advokat. Virker nesten som at hvis en mann ikke jobber som lege, kirurg, advokat, siviløkonom, bank osv, så er det flaut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er galt med å være trafikklærer?!

Jeg er helt omvendt av TS. Var gift med en høyt profilert mann, og unngikk stort sett å fortelle det til nye mennesker jeg møtte. Det ble liksom alltid en veldig stor greie av det, og det ble jeg lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du disse mennenesynes det var stas å jobbe med å reise høyhus i NYC, der du kunne dø hver dag for lite lønn, slite i stålverkene i Pittsburgh eller slite i gruvene i Shefffield og få livet ødelagt?

Anonymous poster hash: 5d923...7ed

Hvis du ikke så metaforen bak bildene så får det bli slik. Stikkord: konkret tenking vs abstrakt tenking.

Endret av extra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skjemmes over nære andre, så er det ofte seg selv en er flau over. Jeg kan med 90% sikkerhet si at du heller ikke føler at du han oppnådd det du kunne.

Men det jeg stusser mest over er hva som skjer med folk. Hvor er den personen som beundrer at partneren tjener sine penger i en ærlig jobb hvor vedkommende bruker mange timer?

Hvor har det blitt av disse?

http://3.bp.blogspot.com/_lqvqjgzxlo4/TPslJRMQ_9I/AAAAAAAAACo/hAR63j0S1GI/s1600/100_2196%2Bhonest%2Bwork.JPG

Og hvorfor vil man på liv og død ha disse?

http://www.theaustin.com/sites/default/files/banner/GuysAtTable1.jpg

Er ikke en mann en person som tjener sitt daglige brød ved å jobbe hardt? Slik som disse:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/09/21/article-2206050-0059AA091000044C-332_964x756.jpg

6 stykker skjønte hva jeg ville frem til. Du var ikke en av dem.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg ikke over min mann, men må si jeg er misunnelig på damer som har menn som jobber normal arbeidstid og allikevel tjener mer enn min. Som ikke jobber netter, helger, julaften, nyttårsaften osv. Mannen min er brannmann og er stolt av han for det, men det er mye jobb til ugunstige tider med lite betalt. Skulle også iblant ønske han hadde et annet yrke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykepleier, det er også venninnene mine som er gift med disse velutdannede, bortsett fra en som har bachelor i økonomi og administrasjon

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Hvorfor er ingen av dere leger?

Anonymous poster hash: ccf1e...d99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Penger gjør ikke en nødvendigvis lykkelig, kjære deg. Det er absolutt ikke noe galt i å være trafikklærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Hvor suskessfull er din egen jobb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier, det er også venninnene mine som er gift med disse velutdannede, bortsett fra en som har bachelor i økonomi og administrasjon

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Jaha. Så kanskje han burde skamme seg over deg da som ikke er karriærekvinne med fet lønn da?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær stolt av mannen din og det er jo kjærligheten som teller! Jeg bryrtet ikke over dyre smykker og eksklusive ting! Gode Verdier er mer viktig!

Min samboer sin mamma oh søster elsker dyre merker , imens jeg liker å shoppe på billigere butikker . Synes penger har ingenting å si i livet / det er kjærlighet og gode verdier ;)

Anonymous poster hash: 479d2...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, og det er synd at du føler det sånn. Håper du finner en måte å komme over den følelsen på.

Ja, det er rart. Du er jo gift med mannen din, ikke jobben hans

Njaaa, yrkesvalg og hvor man står i karrieren sier mye om en person, så si ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener, og det er synd at du føler det sånn. Håper du finner en måte å komme over den følelsen på.

Njaaa, yrkesvalg og hvor man står i karrieren sier mye om en person, så si ikke det :)

Ingenting galt med å være kjørelærer. Dessuten ts er misunnelig fordi han ikke har råd til å være sugardaddyen hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med å være kjørelærer. Dessuten ts er misunnelig fordi han ikke har råd til å være sugardaddyen hennes.

Jeg tror nok ikke at det er det det er snakk om. Å være noe sugardaddy.

Mange ønsker en partner med ambisjoner, og å være kjørelærer hele livet er ikke akkurat veldig ambisiøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke at det er det det er snakk om. Å være noe sugardaddy.

Mange ønsker en partner med ambisjoner, og å være kjørelærer hele livet er ikke akkurat veldig ambisiøst.

Leser du hva hun skriver? Hun er misunnelig fordi venninnene får dyre gaver og kan reise på dyre ferier.

hun hadde ikke problemer med at han var kjørelærer da hun gifta seg med han

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner hva du mener, og det er synd at du føler det sånn. Håper du finner en måte å komme over den følelsen på.

Njaaa, yrkesvalg og hvor man står i karrieren sier mye om en person, så si ikke det :)

Hva da? At mange er elitesnobber ser ikke jeg som positivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke at det er det det er snakk om. Å være noe sugardaddy.

Mange ønsker en partner med ambisjoner, og å være kjørelærer hele livet er ikke akkurat veldig ambisiøst.

Hva med de som trives med å være kjørelærer da?

Å være høyt utdannet betyr ikke akkurat at man er et bedre menneske. Det viktigste er at man trives med det man gjør og føler at det betyr noe for dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som trives med å være kjørelærer da?

Å være høyt utdannet betyr ikke akkurat at man er et bedre menneske. Det viktigste er at man trives med det man gjør og føler at det betyr noe for dem.

Elitemennesker er ofte derimot ganske bedritne mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...