Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem som helst kan grave grøfter, men ikke alle kan gjøre intellektuelt krevende arbeid som økonomi og teknologi. Det er forskjellen. Dermed føler TS at mannen hennes er middelmådig, mens de andre er flere hakk høyere. Det er jo synd at hun føler det sånn...

Nei, hvem som helst kan ikke grave en grøft. Det er mye vanskeligere enn folk tror, og krever faktisk et opplagt hode og ekstrem konsentrasjon. Grave et svært hull kan derimot de fleste klare, men lite jobber hvor det blir gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel skryte av ditt eget yrke og hvor dyre ferier du selv har råd til og hvor mange flotte gaver du gir til mannen da i stedet. Siden du ikke skammer deg over ditt eget yrke, men kun mannen sitt, så går jeg ut fra at du tjener mye mer enn han.

Trodde virkelig det å bli forsørget av mannen hørte fortiden til. Jeg tjener selv mye mer enn samboeren, men skryter av han hele tiden fordi han er en fantastisk mann rett og slett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ingen ting selv? Jobber dere ikke? Skryter de virkelig av hva mennene deres jobber med, tjener, hvilke spennende prosjekter de deltar på? Hva gjør du selv da? Og disse venninnene? Kanskje dette bare er i ditt hode, at du skammer deg over mannens jobb, manglende gaver og flotte ferier, og derfor legger merke til akkurat de tingene ved dine venninners liv. Skaff deg en spennende høystatusjobb selv, kjøp dine egne smykker og ferier. Spør venninnene dine om hva de driver med på jobben. Hva mennene deres gjør er da fullstendig uinteressant for deg?Å sammenligne sånn er da på ungdomsskolevis, "faren min tjener mer penger enn din, og vi skal til Florida".



Anonymous poster hash: 48d36...c37
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg ikke vil være sammen med samboeren min lenger, men dette er bare tanker jeg kjenner på når venninnene mine skryter av opplevelser de har. Ja, vi har selvfølgelig råd til å dra på ferie, men når de tar en måned i Sør-Afrika med safari og masse luksus tar vi en chartertur til Tyrkia eller Hellas.

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Jeg kan til en viss grad forstå poenget ditt, men allikevel: Kjærelærere tjener vel jevnt over veldig bra? Hva med å være selvstendig næringsdrivende? Kanskje han tjener mer penger og har muligheten til å ta mer fri?

For øvrig tjener jeg garantert dårligere enn mannen din, men har allikevel vært i Sør-Afrika 3 ganger, Thailand, Kambodsja etcetc. Det handler om prioriteringer.

Syns ikke du skal være flau, og du må for all del aldri la han se denne tråden, eller vite at du er flau. Hvordan hadde du følt det om han hadde skrevet om deg på et forum?

Tenk heller på hvor mye tid dere har sammen, disse venninnene dine ser sikkert ikke mennene sine særlig mye :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, når jeg leser slike tråder blir jeg så ufattelig glad for at jeg har min egenverdi i hvem jeg er som menneske, og hva jeg kan utrette for andre og skape i samarbeid med dem. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier, det er også venninnene mine som er gift med disse velutdannede, bortsett fra en som har bachelor i økonomi og administrasjon

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Sykepleiere har en tendens til å ville leve på mannen sin, istedenfor å skape seg sin egen karriere.

Dersom man må opparbeide seg status via hva mannen gjør har man bommet stygt.

Sykepleiere er for meg et lav-status-yrke, overfylt av dumme kvinnflk, som ikke er interessert i å skape egen karriere, men helst vil gå hjemme og surre mest mulig (og skryte av hva de oppegående mennene deres driver med).

De oppegående mennene som er gift med disse har en tendens til å gå lei av dem, og finner seg gjerne ei ny ei han kan snakke med om andre ting enn det du og sykepleier-venninnene din er istand til.

Anonymous poster hash: c474b...6dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleiere har en tendens til å ville leve på mannen sin, istedenfor å skape seg sin egen karriere.

Dersom man må opparbeide seg status via hva mannen gjør har man bommet stygt.

Sykepleiere er for meg et lav-status-yrke, overfylt av dumme kvinnflk, som ikke er interessert i å skape egen karriere, men helst vil gå hjemme og surre mest mulig (og skryte av hva de oppegående mennene deres driver med).

De oppegående mennene som er gift med disse har en tendens til å gå lei av dem, og finner seg gjerne ei ny ei han kan snakke med om andre ting enn det du og sykepleier-venninnene din er istand til.

Anonymous poster hash: c474b...6dc

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20131217081420/cardfight/images/8/8a/Triple_facepalm.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt på siden av saken, men er det virkelig sånn at mannen din forteller om elendige elever og nestenulykker til deg, og så lar du skravla gå til venninneflokken din? Hvor kjipt tror du ikke det er for Johnny fra Stovner dersom du, mannen din og resten av hønsflokken lar hele nabolaget more seg over hvor dårlig han er til å kjøre?

Anonymous poster hash: d8268...33f

Hehe, hvem gjør ikke det da? Tror du ikje de butikkansatte forteller sine partnere om rare kunder og sykepleiere om sine rare pasienter ( uten å bryte taushetsplikten selvsagt). Alle forteller vel hjemme om sine rare/morsomme/spennende/irriterende ting på jobben?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt TS, jeg har aldri værtsamnen ned noen som ikke minst har mastergrad ( i mitt voksne liv) fordi jeg selv føler jeg er mest lik dem og fordi jeg som du ville vært flau over en mann med lav utdannelse. Det er ikke kosher å si det her på KG derfor må jeg skrive under AB...

Anonymous poster hash: e6d3d...74d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får selv ta ansvar for å skaffe deg den statusjobben du lengter etter. Så lenge mannen din trives i jobben sin, bør du også være fornøyd.

Anonymous poster hash: cf886...d1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt TS, jeg har aldri værtsamnen ned noen som ikke minst har mastergrad ( i mitt voksne liv) fordi jeg selv føler jeg er mest lik dem og fordi jeg som du ville vært flau over en mann med lav utdannelse. Det er ikke kosher å si det her på KG derfor må jeg skrive under AB...

Anonymous poster hash: e6d3d...74d

Kudos for ærlighet og reine ord for penga. Og at du dropper flosklene som brukes for å kamuflere.

Men litt unødvendig å skrive det. De fleste menn veit det allerede.

Ref: Hvorfor menn visstnok "er redd" høyt utdannede kvinner.

De er ikke redde, de er kjenner begrepet "hypergami" bedre en kvinner flest. (google it)

Har ikke høyskolestatus men gift med ei dame med master. Vi traff hverandre før hun begynte på høyskole må nevnes. Heldigvis har jeg karret til meg en høystatus jobb og tjener mer enn 250.000 mer en henne og hennes venner fra blindern. Men de syntes det er urettferdig. det stemmer ikke med deres oppblåste og selvhøytidige bilde av dem selv og deres viktighet. :laugh:

Anonymous poster hash: 60b68...b4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, den du er usikker på her, er deg selv. Dersom du tror noen av dine venner føler seg bedre enn deg fordi mannen din har en "dårlig" jobb, så er ikke dette venner. Men noe sier meg at alt dette er i hodet ditt. Det er fryktelig dårlig gjort mot mannen din, det å skylde på han fordi dere ikke drar på dyre ferier og whatnot. Provoserende.

Anonymous poster hash: 19e60...07b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykepleier, det er også venninnene mine som er gift med disse velutdannede, bortsett fra en som har bachelor i økonomi og administrasjon

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Kunne nesten tenke meg det :-) Sykepleiere er sammen med alt fra elektrikere til professorer, har jeg inntrykk av. Til felles har mennene at de ønsker seg damer som finner seg i /ønsker å leve i et gammeldags kjønnsrollemønster.

Dersom dere alle har treårig høgskoleutdannelse, ser jeg ikke helt hvorfor de andre skulle ligge statusmessig over deg. Dere har jo samme utdannelse!

Blir så provosert over kvinner som lever gjennom mennene sine. Mannen min ditt og mannen min datt. Patetisk er det.

Anonymous poster hash: 3f193...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Det er takket være din manns yrke at siviløkonomer og advokater kommer seg til og fra jobb ved egen hjelp.

Anonymous poster hash: 6c773...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg? Anonymous poster hash: f0a61...edd

Vær lykkelig! Er du ikke glad du har funnet en mann ingen av venninnene dine vil ha?

Hva kan vel være bedre her i verden enn å bli sammen med en kun du liker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momentene du trekker frem som skaper misunnelse er de mer 'simple' ting. Smykker og dyre ferier.

Det er mange ting som ofte skiller de ulike klassene, og det går gjerne på kunnskap, hobbyer, vaner, livsstil. Du nevner ikke at deres menn er mer belest, snakker flere språk eller fremstår mer kultiverte. Du nevner kun de enkle tingene alle kan nyte. Dette tyder på at du kanskje uansett ikke ville passet med en slik mann. Ble du dratt med i opera, hadde du kanskje kjedet livet av deg.

Du og mannen din er likeverdige på dette plan - dere har begge viktige jobber, selv om de ikke krever milelang utdannelse, gir enorm inntekt eller har den samme 'statusen'. Dersom du selv var kirurg som reddet liv hver dag eller det var slik at du stod for 90% av utgiftene hjemme, så kunne jeg forstått deg.

De fleste velger mennesker i samme sosiale sirkel og lag som dem selv - det du her demonsterer er at du gjerne skulle hatt, eller kanskje synes du fortjener, en mann utenfor din liga akademisk.
Du setter kvinner i d
årlig lys på denne måten. Jeg har selv kun datet menn av typen du beskriver, men det er jo også slik min sosiale sirkel ser ut. Det du indikerer er at mannens jobb og status er viktig kun ift. hvordan det måler opp til andres, og da fremstår du som en kvinne som er fullstendig ute av stand til å tenke selv.



Anonymous poster hash: 0b57b...79d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er nå jeg tenker tilbake... på en forening som fantes der jeg tok min første bachelor grad.

Det var en ren kvinneforening, og de het noe så pompøst som "Ingeniørfruenes forening".

En av nabokvinnene var medlem der, og i et øyeblikks svakhet av grønn F**nskap klarte undertegnedes kjødelige far nevne til nabofruen at undertegnede vurderte sterkt å melde seg inn nå som hun hadde papirene i orden.

- han fikk nøyaktig den reaksjon han hadde forutsett, pluss moms, og i lange tider etterpå holdt han på å omkomme av undertrykt latter ved synet av nabofruen og hennes ingeniørmann :ler:

Jeg innrømmer en viss likhet mellom min fars sans for humor og min egen... :blush:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere har en tendens til å ville leve på mannen sin, istedenfor å skape seg sin egen karriere.

Anonymous poster hash: c474b...6dc

Sykepleier er et viktig yrke, men dessverre er jeg enig i at ekstremt mange kvinner innenfor denne bransjen er lite oppegående.

Anonymous poster hash: 0b57b...79d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...