Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser du hva hun skriver? Hun er misunnelig fordi venninnene får dyre gaver og kan reise på dyre ferier.

hun hadde ikke problemer med at han var kjørelærer da hun gifta seg med han

Skjønner ikke hva som er så galt med det? Alle vil vel reise bort og få litt opplevelser? Med en felles dårlig økonomi, har man ikke råd til større opplevelser enn harryturer til Sverige og familiekvelder i bowlinghallen.

Har de barn og mye lån, teller det kanskje ikke hvor mye TS selv tjener.

Men det er ikke bare kvinner som er opptatt av partnere med ambisjon, menn er også det!

Min ekskjæreste jobbet i en kjedebutikk som butikkmedarbeider, mens min nåværende driver egen bedrift og er utrolig flink i det han gjør.

Jeg har egen økonomi og er ikke avhengig av deres penger, men må innrømme at jeg er litt mer stolt over min nåværende kjærestes yrke. Så jeg skjønner TS godt!

Hva da? At mange er elitesnobber ser ikke jeg som positivt

Veldig generaliserende! Alle vil vel ha en trygg økonomi og litt ekstra sånn at livet blir mer enn bare jobb og like hverdager? Spesielt i dagens samfunn hvor status betyr noe. Vel, det er vel ikke bare dagens, det har vel vært slik siden tidenes morgen - i alle arter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hva som er så galt med det? Alle vil vel reise bort og få litt opplevelser? Med en felles dårlig økonomi, har man ikke råd til større opplevelser enn harryturer til Sverige og familiekvelder i bowlinghallen.

Har de barn og mye lån, teller det kanskje ikke hvor mye TS selv tjener.

Men det er ikke bare kvinner som er opptatt av partnere med ambisjon, menn er også det!

Min ekskjæreste jobbet i en kjedebutikk som butikkmedarbeider, mens min nåværende driver egen bedrift og er utrolig flink i det han gjør.

Jeg har egen økonomi og er ikke avhengig av deres penger, men må innrømme at jeg er litt mer stolt over min nåværende kjærestes yrke. Så jeg skjønner TS godt!

Veldig generaliserende! Alle vil vel ha en trygg økonomi og litt ekstra sånn at livet blir mer enn bare jobb og like hverdager? Spesielt i dagens samfunn hvor status betyr noe. Vel, det er vel ikke bare dagens, det har vel vært slik siden tidenes morgen - i alle arter.

Hallooo ts har valgt en like shitty jobb selv. Hvorfor skal hun leve på mannens penger? Hun får skaffe seg en bedre jobb selv da. Og en kjørelærer tjener ikke så dårlig at han ikke har råd til å reise på ferie

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som trives med å være kjørelærer da?

Å være høyt utdannet betyr ikke akkurat at man er et bedre menneske. Det viktigste er at man trives med det man gjør og føler at det betyr noe for dem.

De fortsetter med å være kjørelærer? Skjønner ikke helt hva du mener med dette :P Dette er ikke et "angrep" på alle med lavstatusyrker, så lenge de trives.

Tråden handler om at TS ønsker mannen var mer ambisiøs eller gikk for et annet yrke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elitemennesker er ofte derimot ganske bedritne mennesker

Mange av dem er psykopater også, pedofile og m.m. Skal ikke generalisere, men liker ikke mennesker basert på utdanning. Min mann jobber på lager og kunne aldri byttet ut han med en annen bare pga av høy utdanning. Trives med han og det er det viktigste. Tror det er komplekser ute og går jeg ;) Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo ts har valgt en like shitty jobb selv. Hvorfor skal hun leve på mannens penger? Hun får skaffe seg en bedre jobb selv da. Og en kjørelærer tjener ikke så dårlig at han ikke har råd til å reise på ferie

Det kommer litt an på hvor de bor, hvor bra det går med bedriften og hvor mange utgifter den ansatte har privat. Med mange barn og masse lån, er kanskje ikke "vanlig lønn" godt nok.

TS skriver jo selv at hun ikke er stolt av å føle den sjalusien som hun gjør, og da hjelper det jo lite med "kjefting". Dårlige "råd", ass :P

Det jeg sier er at jeg FORSTÅR TS. Ikke at jeg mener man skal kreve (ikke at TS gjør dette) at mannen tjener bra, når man selv ikke bringer mye hjem.

Jeg har ikke lest alle sidene i denne tråden. Hva jobber TS med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fortsetter med å være kjørelærer? Skjønner ikke helt hva du mener med dette :P Dette er ikke et "angrep" på alle med lavstatusyrker, så lenge de trives.

Tråden handler om at TS ønsker mannen var mer ambisiøs eller gikk for et annet yrke.

Ja, og fortsette å være kjørelærer ja. Skjønner at folk har forskjellige interesser? Er ts misfornøyd så bør hun skille seg og prøve seg på en lege, økonom eller ingeniør. Da kommer hun garantert til å bli lykkelig og føle at livet er mer meningsfult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på hvor de bor, hvor bra det går med bedriften og hvor mange utgifter den ansatte har privat. Med mange barn og masse lån, er kanskje ikke "vanlig lønn" godt nok.

TS skriver jo selv at hun ikke er stolt av å føle den sjalusien som hun gjør, og da hjelper det jo lite med "kjefting". Dårlige "råd", ass :P

Det jeg sier er at jeg FORSTÅR TS. Ikke at jeg mener man skal kreve (ikke at TS gjør dette) at mannen tjener bra, når man selv ikke bringer mye hjem.

Jeg har ikke lest alle sidene i denne tråden. Hva jobber TS med?

Sykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at kjøreskolereren har høy kulturell kapital er liten.

Hun savner nok pengene også og selv har hun sannsynligvis ikke høy kulturell kapital.

Anonymous poster hash: 83086...84e

Mener du virkelig det er yrket som bestemmer hvor høy kulturell kapital mennesker har?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dem er psykopater også, pedofile og m.m. Skal ikke generalisere, men liker ikke mennesker basert på utdanning. Min mann jobber på lager og kunne aldri byttet ut han med en annen bare pga av høy utdanning. Trives med han og det er det viktigste. Tror det er komplekser ute og går jeg ;)

Det er greit at du skal komme med nyanserte svar, men er ikke dette litt drøyt å skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvilken utdanningsnivå eller yrke du selv har. Er du i toppsjiktet skjønner jeg godt at du vil ha en suksessfull mann, men er du selv lavere enn det vil du bare framstås om en ´gold digger´ om du krever at mannen skal være i toppsjiktet.

Selvsagt vil alle like å være sammen med suksessfulle mennesker, men jeg synes det er rimelig hyklerisk å skamme seg over det hvis man ikke er suksessfull selv.



Anonymous poster hash: 7b798...80c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i ihvertfall en en jobb og ganske så bra en! han er ikke en snylter som går på Nav i ihvertfall. Hva han jobber med definerer ikke hva han er som person. Man er ikke et bedre menneske om man har en høy status jobb. Det viktigste er jo at han er snill, morsom, romantisk respekterer deg og elsker deg osv.

Syns virkelig at du bør skamme deg. Neste gang du møter venninnene dine skryt heller hvordan han er som person, og at han er flink til å fikse i huset eller lage middag eks..

Ser venninnene dine ned på deg fordi mannen din ikke har så bra jobb som deres? tror du bør skaffe deg nye venner i isåfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at det er en dårlig jobb, men i forhold til venninnene mine så blir det det... Det er jo ikke utdannelse eller lønn som konkurrerer med deres menn

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Ta å skjerp deg. Min sambo klarte å gå fra aap til bussjåfør-yrket. Han kan brødfrø familien mye bedre nå. Er stolt over at han har en fast jobb.!

Anonymous poster hash: 4dbcb...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvilken utdanningsnivå eller yrke du selv har. Er du i toppsjiktet skjønner jeg godt at du vil ha en suksessfull mann, men er du selv lavere enn det vil du bare framstås om en ´gold digger´ om du krever at mannen skal være i toppsjiktet.

Selvsagt vil alle like å være sammen med suksessfulle mennesker, men jeg synes det er rimelig hyklerisk å skamme seg over det hvis man ikke er suksessfull selv.

Anonymous poster hash: 7b798...80c

Jeg vil heller ha en kjørelæter som har tid til meg enn enn karrieremann som kun lever for jobben og som aldri har tid til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det at det er en dårlig jobb, men i forhold til venninnene mine så blir det det... Det er jo ikke utdannelse eller lønn som konkurrerer med deres menn

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Herlighet for en holdning.. Er selv det man kan kalle suksessfull mann. Tjener godt og har råd til overfladiske ting, men har aldri falt meg inn å gå etter status angående valg av partner. Hadde blitt rimelig skuffet hvis jeg fant ut at dama var mere opptatt av statusen eller lønnen min, mere enn MEG. Har selv valgt en partner som har lav utdannelse. Hvorfor? Jo fordi hun er den mest fantastiske personen jeg kjenner. Har aldri tenkt tanken på at jeg må ha en partner som matcher min utdannelse/lønn. Er ikke gift med en karriere eller penger, men ei fantastisk dame.:) Høres ut som mannen din fortjener bedre..

Anonymous poster hash: 4e573...448

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, og det er synd at du føler det sånn. Håper du finner en måte å komme over den følelsen på.

Njaaa, yrkesvalg og hvor man står i karrieren sier mye om en person, så si ikke det :)

Vil ikke si det sier så mye om en person jeg.

Det kan være alle mulige slags grunner til at man har et høystatus eller "lavstatus"-yrke. Både av egoistiske og uegoistiske grunner. Synes ikke man kan dømme en person ut fra yrkesvalget før man vet bakgrunnen for yrkesvalget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Visste ikke at trafikklærer var en lavstatus jobb. Er ikke det en helt vanlig jobb?

Jo. Det er det. Og tror det er en kjekk jobb og

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Er det rart menn dropper ut av samfunnet. What's the fucking point.

Anonymous poster hash: 72af5...596

Legg merke til svarene TS får fra andre kvinner så ser du kanskje the fucking point.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at du skal komme med nyanserte svar, men er ikke dette litt drøyt å skrive?

Ikke mer drøyt enn hva andre skriver. Ikke sa jeg at alle var det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har nok falt for skrytepratet til disse venninnene. Alle legger ut om det ene og andre for å hevde seg, og penger er bare en måte å si at de har det bra på. Hvis jeg var TS ville jeg fortalt om alt det søte mannen gjør for henne som får henne til å føle seg spesiell. TIng som smelter kvinnehjerter (ikke at jeg vet hva det er). Skal vedde på at disse venninnene ender opp på KG og skriver tråder om "skulle ønske mannen min gjorde mer for meg".

Prøv det neste gang TS. Sitt der og fortell om ting mannen din gjør som er av verdi. Se de sitte der og undre selv hva de skal si, og føle seg som lavstatuskoner. Og så smil.

Men for å svare deg på spørsmålet ditt: Det at mannen din er kjørelærer får du ikke gjort så mye med. Da har du tre valg: 1) enten aksepterer du hvordan ting er og lever med det. 2) eller så forlater du han for en som kan gi deg det du ønsker. 3) eller så kan du bidra med mer penger inn i husholdningen selv. Om behovet for mer penger er så stort, så ville jeg gått for 3. Du er vel glad i mannen din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...