Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, og det er usunt. Du må være sterkere enn dette. Så lenge han ikke har en uærlig jobb eller driver med pelsdyroppdrett etc, skal du bare være glad til. Det er DIN mann som viser integritet, ved å ikke kun leve etter et teit jag om konstruert status. Det er sjelden jeg vurderer yrker etc opp mot hverandre. Jeg er dog ikke upåvirket; jeg har mine fordommer mot advokater, ta deg en tur på juridisk fakultet eller et advokatkontor, og du vil skjønne hva jeg mener. Men har en utrolig kul juristvenn (som dessverre sier at det er noe i de fordommene). Så snart jeg hører økonom, ingeniør (for meg ett fett om du slenger på "sivil" foran), revisor, BI og NHH sovner hjernen min, og prøver vri tema over på annet.

Men, jeg tenker det er bra det fins folk som vil ta de "kjedelige" jobbene og, vi trenger folk overalt. De som driver samfunnet er arbeiderne på gølvet. Som alltid! Kjæresten er en eller annen sivilingeniør. Interesserer meg ikke så mye for jobben hans, den sier jo ingenting om han, en jobb er noe du har og gjør, ikke noe du er. Jeg har master og er innen akademia, men vurderer og en ettårig, praktisk utdanning som gir fagbrev. Høres så gøy ut. Jeg ønsker å være stolt over å være sterk nok til å høre på meg, ikke svak nok til å høre på andre. Jeg sier status er konstruert. I mitt miljø får du status av å ha levd under tøffe kår i uland, av å føre en miljøbevisst livsstil, av frivillig arbeid, av å drite i hysterisk "skjønnhets"kommersialisme, av å beherske språk, av å være et godt og reflektert menneske. Ikke av å gå i dress på jobb og heve altfor fete sjekker, eller ha en kjedelig, traust, rikmannsstil. Derfor sier jeg status er konstruert. Det fins jo de som har en annen oppfatning, at å flytte rundt på tall dagen rundt gir status. Å tro noe har mer status enn annet er så idiotisk! En annen ting er Universitet vs Høgskole. At uni har høyere anseelse er jo latterlig. Jeg var på uni selv, men kjenner flere fra høgskole. Det er ingen tvil om at de jobber mye hardere og har mye mer krevende utdanning, og må vise mer ansvar og personlig egnethet. For jeg skal være ærlig; utdanningen min er en vits. Jeg gjorde "ikke en dritt" for den, hadde talentet og surfa gjennom, uten å gidde sløse penger på særlig pensum. Altså, fins folk med min utdanning som jobber hardt, ikke det. Men jeg har ikke lappen, på tross av alder, og skjønner knapt hva blinklys er til for. Jeg hadde aldri klart å lære meg det mannen din gjør. Folk er forskjellig, og takk og pris for det. Status eksisterer ikke.

Anonymous poster hash: 4164b...7e8

Skjønner ikke helt hva du mener med at du aldri hadde klart å lære deg det han gjør. Mener du at du aldri vil klare å kjøre bil? De aller fleste klarer jo å ta lappen?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han hadde vært butikksjef. Hadde du syntes det var like lavmål eller enda verre? Min mann er det, og jeg er stolt av han jeg :)

Anonymous poster hash: 7aca7...710

En butikksjef er vel bare en som begynte i kassa og har blitt forfremmet? Da trenger man vel ikke ha videregående en gang

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg TS, et av de viktigste faktorene for meg når det kommer til å finne min fremtidige mann er at han skal være utdannet, MINST bachelor, og helst da en bachelor som gir gode lønninger.

Og sånn er det bare, vi er alle ute etter noe i en partner, enten det er utseende, utdanning, sosial status osv.

I mitt tilfelle så ligger lønning og høy utdanning svært høyt.

Anonymous poster hash: 174da...41b

I min verden er ikke bachelor høy utdanning.

Du får trøste deg med at du vil ha plenty å velge mellom!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En butikksjef er vel bare en som begynte i kassa og har blitt forfremmet? Da trenger man vel ikke ha videregående en gang

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Så nedverdigende sagt. Tydelig mange som ts her.....

Anonymous poster hash: 7aca7...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt. Jeg har en såkalt høystatus master, men jobber i mediebransjen (ikke høystatus).

Samboeren er advokat, og skulle han være skjemt av meg av den grunn? Han synes bare det er kult å ha ei dame som er kreativ.

Og TS, smykker etc - med mindre disse mennene driver for seg selv betaler de massevis i skatt. Hva man sitter igjen med netto er lagt likere enn man skulle tro. De ofrer nok ting du ikke tenker over :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av statusjag. Man må faktisk ikke ha en master fir å få en bra jobb. Kjell inge røkke har bare fullført videregående

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av statusjag. Man må faktisk ikke ha en master fir å få en bra jobb. Kjell inge røkke har bare fullført videregående

Nei, man må ikke det, men man anbefales og det har faktisk lite med status å gjøre, men konkurranse mellom de jobbene som finnes. Det er vanskelig å få jobb nå ettersom markedet er trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke det, men man anbefales og det har faktisk lite med status å gjøre, men konkurranse mellom de jobbene som finnes. Det er vanskelig å få jobb nå ettersom markedet er trangt.

Jaa men hva i f er galt med å være elektriker eller trafikkskolelærer? De tjener godt nok. Er ikke bare de med en jævla master som har viktige jobber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa men hva i f er galt med å være elektriker eller trafikkskolelærer? De tjener godt nok. Er ikke bare de med en jævla master som har viktige jobber.

Jeg synes da alle yrker er like viktige, jeg. Rangerer ikke slikt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mie23, fint om hun kunne bekrefte dette ved å selv lage en AnonymPost så vi kan se at kodene er forskjellige

TS

Anonymous poster hash: f0a61...edd

omg hahah. Nei,hun er ikke mie23 :)

jeg mente at TS ikke sier NAVN

Anonymous poster hash: 3630d...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...