Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

AnonymBruker

530 stemmer

1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

• For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28

Anbefalte innlegg

Kynisk tråd!

Vi kan kanskje skyte eldre og trafikkskadde også?

Anonymous poster hash: 3e393...953

Nei. Vi skal heller ikke skyte mennesker med Downs syndrom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regnet med at du var en del av mobbegjengen her inne. Og at det var enda en spydig kommentar. Er ikke noe annet enn edder og galle som blir spredd her.

Det er jeg ikke

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Etter noen av de siste postene her så vil jeg bare ha på det rene at mitt standpunkt til abort har ingenting med hvordan jeg mener de med downs syndrom eller andre sykdommer/handicap skal behandles av samfunnet. Det vil jeg tro gjelder for de fleste som skriver her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen av de siste postene her så vil jeg bare ha på det rene at mitt standpunkt til abort har ingenting med hvordan jeg mener de med downs syndrom eller andre sykdommer/handicap skal behandles av samfunnet. Det vil jeg tro gjelder for de fleste som skriver her.

Ja - det er noe jeg finner veldig provoserende i debatten generelt. Man skyver gjerne de med Downs fram i offentligheten med ordene "hva med meg - har ikke jeg rett til å leve?". Jo - det er ingen som snakker om å avlive mennesker med Downs, ei heller å gjemme dem bort.

Man snakker om abort - noe som er fullt lovlig her til lands.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er noe jeg finner veldig provoserende i debatten generelt. Man skyver gjerne de med Downs fram i offentligheten med ordene "hva med meg - har ikke jeg rett til å leve?". Jo - det er ingen som snakker om å avlive mennesker med Downs, ei heller å gjemme dem bort.

Man snakker om abort - noe som er fullt lovlig her til lands.

Enig, og for men del forstår jeg ikke hva som er problemet med å ønske seg et friskt barn. Det betyr jo ikke at man ikke vil bli glad i et sykt barn, eller skulle ønske at det døde? Det betyr bare at man ønsker det absolutt beste utgangspunktet for barnet sitt, men minst mulig hindringer. Hva er feil med det?

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du har rett jeg tar feil.

INGEN ønsker å ta seg av barn med handicapp, de er kun en byrde og burde aldri bli født. Vi vil alle kun ha det perfekte. For en kald, kynisk og ekkel holdning du har! Ikke rart du sliter! Det sier du jo selv i den andre tråden. Der er du IMOT at alt skal være perfekt! Du rakker ned på folk som vil andre godt og som vil ta seg av de svakeste. Og så henger du i tråden "hvorfor skal alt være så perfekt?" og klager over samfunnets krav! Ser du virkelig ikke sammenhengen? Etter å ha lest der tror jeg de fleste med downs er lykkeligere enn både deg og mobbemakkeren din! Oh, the irony!

Du overdriver alt jeg sier. Resten av innlegget ditt er totalt usaklig Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja samme her. Likevel skal man anklages for både det ene og det andre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med at du var en del av mobbegjengen her inne. Og at det var enda en spydig kommentar. Er ikke noe annet enn edder og galle som blir spredd her.

Den verste gallen kommer fra deg da

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, og for men del forstår jeg ikke hva som er problemet med å ønske seg et friskt barn. Det betyr jo ikke at man ikke vil bli glad i et sykt barn, eller skulle ønske at det døde? Det betyr bare at man ønsker det absolutt beste utgangspunktet for barnet sitt, men minst mulig hindringer. Hva er feil med det?

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

Ifølge visse her så betyr det visst at man mener psykisk utviklingshemmede skal skytes...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for valgfrihet!

Det er jo det det går i. Selvbestemt abort har vi hatt i lengre tid, uten de store protestene. Uforståelig for meg at man plutselig ikke skal ha lov til å abortere syke barn.

Det er ingen som verken forlanger eller forventer at man skal abortere, men man må jo ha valget.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vaniljekjeks

Fortsatt mot, jeg syns ikke det er greit å ta livet av noen fordi de har en feil

Etterhvert blir det sånn at de kan fikse omtrent alle genetiske sykdommer, mye mulig vi snakker noen hundre år frem i tid men vi kommer til å komme dit.

Jeg tror det blir snakk om litt andre etiske dilemmaer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for retten til abort! Det trengs ingen grunn. Jeg er ikke en av de som mener at jeg er for retten til å bestemme over egen kropp kun om en har blitt voldtatt på forhånd, eller kun viss en blir gravid som 14 åring, nei jeg er for at en kvinne skal kunne ha rett til å ta abort uansett grunn punktum. Er et barn uønsket så er det det Downs eller ikke Downs.

Om et barn er uønsket pga vannhode, dårlig økonomi, at kvinnen er for ung, eller at fosteret har Downs spiller liten rolle, dette er helt opp til kvinnen selv å bestemme, slik er det og slik bør det også være. At abortmotstandere har tungt for det forandrer heldigvis ikke lovverket.

Anonymous poster hash: 044ca...28d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...