Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg hadde festesmerter nå :rolleyes: Fikk plutselig stikkinger i området rundt livmor og høyre eggstokk, så noen krampelignende smerter, ganske vonde. Dette varte i ca 15 min, og nå er det nesten over. Det er akkurat 7 dager siden EL, uttak og befruktning, og 4 dager siden innsett. Så sånn tidsmessig så kan det jo stemme. Har dere opplevd noe lignende, eller merket noe til festesmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jo det var tilfeldig hos meg, men jeg hadde en slags rar, sår/stikkende/skjærene smerte som kjentes som den kom fra livmor området, men den varte under 30 sekunder. Det var dag 7 fra uttak, 4 fra innsett. Murringer i livmor begynte dagen etter smerten, og positiv test 5 dager etter.

Spennende å se om det har skjedd noe, Poppsilopp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jo det var tilfeldig hos meg, men jeg hadde en slags rar, sår/stikkende/skjærene smerte som kjentes som den kom fra livmor området, men den varte under 30 sekunder. Det var dag 7 fra uttak, 4 fra innsett. Murringer i livmor begynte dagen etter smerten, og positiv test 5 dager etter.

Spennende å se om det har skjedd noe, Poppsilopp:-)

Det var jo akkurat samme tidspunkt som meg det :nigo: ja, det er spennende :) Denne rugetiden er ganske slitsom, det tar på å leve i uvisshet! Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg krysser fingrene for deg Poppsilopp! :duskedame: Håper du får positiv test om ca en ukes tid! :jepp:

Jeg teller ned til start på Synarela på fredag. Da er jeg i gang for alvor, på noe jeg virkelig ikke vet hvordan blir. Både skummelt og spennende, jeg lurer på hvor mye hodet mitt skal bruke av energi underveis, det var ille nok med insemineringsforsøkene synes jeg! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fått svar på når vi eventuelt kan starte ny ICSI. Min mann tok altså en prøve i april som var akkurat på grensen, men godkjent for ICSI. I fjor høst var sædcellene uforklarlig borte, og vi måtte avbryte et forsøk pga da :( Men hvis kvaliteten holder seg på samme nivå eller forhåpentligvis bedre, og mine prøver er bra, kan vi få et forsøk i begynnelsen av september!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter, Harlekin:-) Litt over 3 mnd til, det går bra!

Det kommer til å gå fint, Neferet. Det er bare mye mer langtekkelig med sprayprotokoll enn inseminasjonsforsøk, og siden en begynner i slutten av syklus tar det enda lengre tid der en føler en er i behandling eller på nippet til behandling. Når du endelig kommer igang med sprøytene går der fort igjen. Og sjansene deres blir mye høyere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I morgen er det endelig forsamtale! 19 mnd ventetid og nå er endelig ventingen over. Jeg er dødsnervøs da, det hadde jeg ikke forventet :P

Anonymous poster hash: 38c7b...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere fått beskjed om å bruke progesteron? Redd jeg skal miste når jeg slutter på den. Er 13dpo i dag og har testet positivt siden 10dpo. Sist ivf mistet jeg spiren når jeg sluttet på Lutinus. :(

Jeg har fått beskjed om å bruke den til evt foster er 12 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg sterkeste test hittil, og nå ikveld frisk blod på papiret. 15dpo idag. Akkurat slik sist ivf også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg sterkeste test hittil, og nå ikveld frisk blod på papiret. 15dpo idag. Akkurat slik sist ivf også :(

Oj, håper det er falsk alarm. Mange blør litt uten at det betyr noe, men skjønner at du er redd for kjemisk. Det er jo vanlig og fanges opp av de sensitive testenr. Håper det stopper og at alt er bra. Jeg blødde litt rett før IKM selv, mer enn litt spotting, noen ganger klarer de seg likevel. Krysser fingre og tær:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ul, og det så bra ut<3 Jeg kunne slutte med Lutinus nå, og så skal jeg ta Klexane i noen uker til. Sist skjedde maen i all stillhet i dagene rett etter normal 7-ukers ul, så jeg er 90% superglad og 10 % føler mye står på spill.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kanskje tilbake her. Var til UL i dag (6+1), og da så han bare en tom fostersekk. Det skal sies at jegvar til tidenes dårligste undersøkelse, hos tidenes dårligste og mest surrete lege, så jeg håper håper håper at det bare var for tidlig, og at vi ser noe om en uke. Jævlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kanskje tilbake her. Var til UL i dag (6+1), og da så han bare en tom fostersekk. Det skal sies at jegvar til tidenes dårligste undersøkelse, hos tidenes dårligste og mest surrete lege, så jeg håper håper håper at det bare var for tidlig, og at vi ser noe om en uke. Jævlig dag.

*Stor klem* Håper det er noen der som bare gjemmer seg litt. Var det hos gyn, eller allmennlegen som prøvde seg? Innvendig/utvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens kjappeste og meast surrete lege jeg noensinne har vært borti! Men ved IVF-avdelingen på riksen. Så skulle tro han vet hva han gjør. Undersøkelsen tok ca 20 sekunder, og to minutter senere ble jeg dyttet hylgråtende ut på venterommet igjen. Ingen form for medmenneskelighet i det hele tatt. Vond opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Huff, markon, det hørtes virkelig ikke ut som noen bra opplevelse :troest: Håper han bare var altfor kjapp og at du får gode nyheter (og en annen lege!!) neste uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens kjappeste og meast surrete lege jeg noensinne har vært borti! Men ved IVF-avdelingen på riksen. Så skulle tro han vet hva han gjør. Undersøkelsen tok ca 20 sekunder, og to minutter senere ble jeg dyttet hylgråtende ut på venterommet igjen. Ingen form for medmenneskelighet i det hele tatt. Vond opplevelse.

På ivf-avdelingen bør det være forståelse for hva det betyr for oss å se et levende foster på skjermen, kontra å ikke gjøre det. Jeg synes det burde bli tatt opp med avdelingen. Det er jo dessverre mulig at du har blighted ovum, og en bør kunne forvente en sympatisk tone og informasjon når en graviditet ser ut til å ha gått galt. Jeg håper dere får bedre nyheter ved neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skulle tro at de var drevne i dette, og visste hvordan man skulle opptre, men dengang ei. Klage skal leveres til avdelingen. Jeg er inneforstått med at det selvfølgelig kan gå galt med meg like mye som med alle andre, men jeg hadde nok også forventet en helt annen måte å formidle budskapet på. Han konstanterte at fostersekken var tom like fort og hverdagslige som om jeg spør mannen min om bikkja har fått mat liksom. Vurderer å prøve en privat klinikk før neste time, bare så jeg er forberedt på hva at det faktisk ER tomt der når jeg kommer dit! Noen som har noen private å anbefale? Oslo/vestfold/buskerud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skulle tro at de var drevne i dette, og visste hvordan man skulle opptre, men dengang ei. Klage skal leveres til avdelingen.

Bra:-) Det handler om å bry seg, eller i det minste innse at en del av behandlingen er å ta vare på mennesket oppi det. Det er jo så lite som skal til, et godt blikk og en dempet tone gjør mye forskjell. I det minste bør de ikke gjøre det verre, det er tungt nok å være ufrivillig barnløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...