Gjest MrsL Skrevet 14. januar 2005 #141 Del Skrevet 14. januar 2005 :-) Oppløftende lesning :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. januar 2005 Forfatter #142 Del Skrevet 16. januar 2005 Den som venter på noe godt...? Ja, spennende statistikk, ikke sant MrsL? Nå er helgen snart over igjen - dessverre. Nok en gang føler jeg at jeg har fått unna for lite av praktiske ting som bør gjøres. Er nok litt for glad i å bare kose meg ja... :oops: Mannen og jeg er rene murmeldyrene og sover leenge i helgene. Men det er jo viktig å få nok søvn da. Og forrige helg var så hektisk med besøk av familie, så det var deilig å ikke ha alt for mye program denne helgen. Skal snart på kino og se "En langvarig forlovelse", den tror jeg er bra. Vi gjorde det enkelt med middag i dag, kjøpte sushi - som er min kjæres favoritt. I morgen starter jeg dagen med legetime og ultralyd. Spennende!!! Da er det forhåpentligvis mulig å se hvor mange eggposer (follikler) som blir modnet. Mens man ved IVF skal ha mange eggposer, så skal jeg helst ikke ha mer enn to ved denne behandlingen jeg får nå (tror jeg). Hvis jeg reagerer for bra på medisinen, blir vel i verste fall eggløsningssprøyten avlyst... Jeg får være forberedt på alt, spesielt siden det er første gang med denne behandlingen. * Dag 5 med Gonal-F * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. januar 2005 #143 Del Skrevet 16. januar 2005 Krysser fingre for deg og håper på det beste resultat i morgen. Gi meg oppdatering da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 16. januar 2005 #144 Del Skrevet 16. januar 2005 Nå har jeg lest meg gjennom hele dagboka di. Var kjempespennende!! Blir jo sååå engasjert vettu.. Kan nesten ikke vente med å høre hvordan det går med deg! Masse masse lykke til! fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 16. januar 2005 #145 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei The Bride. Håper alt står bra til! Massevis av lykke til da!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. januar 2005 #146 Del Skrevet 17. januar 2005 Så spennende! Hold oss oppdatert. Jeg krysser fingrene for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 17. januar 2005 #147 Del Skrevet 17. januar 2005 Ååh jeg håper virkelig det order seg for dere nå, hadde vært superkos med da :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. januar 2005 #148 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. januar 2005 Forfatter #149 Del Skrevet 18. januar 2005 Lever i tiden, forventer effektivitet Puh, de to siste dagene har jammen vært kjempehektiske!! Med legetime, akupunkturtime og to sene jobbkvelder. Men uken startet bra i går! Var hos legen på ultralydkontroll av eggposene mine. Det så visst bra ut så langt, dvs. livmorslimhinnen ser ut til å vokse seg tykkere og mer jevnt enn før! En eggpose var begynt å bli ganske stor og da blir det kanskje eggløsningssprøyte fredag. I mellomtiden skal jeg fortsette med samme dose medisin og har ny time allerede torsdag for sjekk. Kan allerede nå kjenne litt murring nede i eggstokk-området, så da skjer det vel noe der ja! Ellers så sa legen at jeg kan prøve en runde til med denne behandlingen allerede neste syklus, hvis jeg ikke blir gravid denne mnd. Måtte kjøpe mer medisin igjen i går, for nesten 2500 kroner til... Ellers så irriterer jeg meg grønn over slike avisoppslag som dette: :evil: Advarer mot gamle mødre Greit nok at det er helt sykt å få barn når man er 66 år. Men samtidig synes jeg det er helt latterlig å advare mot å få barn i 30-årene!! Slike oppslag kommer med jevne mellomrom, dessverre. :-x Legene har vel til en viss grad rett til å informere om realitetene ved å utsette å få barn, men skremselspropagandaen bør i vel så stor grad rettes mot menn!! Kunne gjerne fått barn for lenge siden jeg, hvis jeg f.eks hadde truffet den rette før. Ingen vits i å stresse oss som har vært litt uheldige til nå for mye heller, syns jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. januar 2005 Forfatter #150 Del Skrevet 18. januar 2005 Forresten takk for hilsen alle sammen! Koselig å ha så mange som "heier" på meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. januar 2005 #151 Del Skrevet 19. januar 2005 Så bra at alt går fremover :-) Er helt enig med deg i de oppslagene. Det er forskjell på 66 år og i 30-årene :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #152 Del Skrevet 20. januar 2005 Sprekkeferdig ...er egget mitt nå! Var på ultralyd hos spesialisten min igjen i dag og hun så en eggpose på 19 mm. Dvs at det nærmer seg eggløsning! To eggposer til hadde modnet, men de var bare ca 13 mm hver. Og så skrøt legen av at livmorslimhinnen min så mye bedre ut nå. Hun ville gi den litt mer tid til å vokse før jeg får eggløsningssprøyten. Forhåpentligvis blir det i morgen. Hun sa at jeg skulle ta eggløsningstest i kveld og så ha sex hvis den er positiv. Men så la hun til: "For sikkerhets skyld, ha sex i kveld uansett!" Så jeg har sagt til mannen at vi må nok ha sex i kveld, legens ordre! Han synes visst det er litt artig når han "må" stille opp, og liker å gjøre seg litt kostbar... :kysse: Skal sette siste Gonal-F-sprøyte i kveld, forhåpentligvis for alltid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 20. januar 2005 #153 Del Skrevet 20. januar 2005 artig å få "leke" kostbar av og til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. januar 2005 #154 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er veldig spennende å lese her inne for tida, altså, dette er en "verden" jeg ikke har kjennskap til i det hele tatt. Og jeg håper virkelig at det skal ordne seg for dere! Ha en kjempekoselig helg, med følging av legens ordre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #155 Del Skrevet 21. januar 2005 Klekkeklar? Ja MrsL, mannen må ihvertfall trå til denne helgen... Og dette er en rar verden, Pusla! Aldri hadde vel jeg trodd at det å lage barn skulle bli så "high tech"... Var hos legen min til sjekk igjen i dag. Nå er det ene egget mitt virkelig sprekkeferdig altså! Pluss at det er ett egg til som kommer etter, men spørs om det blir modent nok i tide så det kan la seg befrukte. Anyway, legen ville gi livmorslimhinnen min en sjanse til å bli enda litt tykkere, så jeg skal sette eggløsnings-sprøyten hjemme i morgen. Dvs. mannen må gjøre det! Vanligvis ville sprøyten blitt satt på legekontoret, men det er jo stengt i morgen. Så det blir litt spennende med stikkingen i morgen, for Pregnyl har omtrent dobbelt så lang spiss som Gonal-F-pennen. Tok en Clearblue eggløsningstest i kveld og da dukket det bare opp et O på displayet, dvs. negativ. Hvis den er positiv, vil det komme et stort Rart å tenke på at jeg faktisk kan være gravid om noen uker!! Akkurat den muligheten har virket så fjern så lenge nå. Men, jeg har samtidig lært at ting kan ta tid, so I'm in it for the long run... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 22. januar 2005 Forfatter #156 Del Skrevet 22. januar 2005 Klar, ferdig, gå! Da er Pregnyl-sprøyten tatt. Vi plundret litt med disse ampullene som skulle blandes, det var mer stress enn selve stikkingen. Tok eggløsningstest i dag tidlig og den var også negativ. Så nå er det bare å vente og se om jeg blir gravid... Dvs. vi får vel gjøre litt mer enn som så, ellers er det ingen vits med medisiner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 22. januar 2005 #157 Del Skrevet 22. januar 2005 Åhh... så spennende.. MASSE lykke til!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #158 Del Skrevet 24. januar 2005 Tålmodighetsprøven Ja, ja, nå er det bare å vente og se de neste to ukene om jeg er gravid da. Må bare smøre meg med tålmodighet og la naturen gå sin gang. Dvs. skal prøve å hjelpe naturen litt ved å ta progesteron de neste to ukene. Var hos legen i dag på ultralyd og hun kunne se at jeg har hatt eggløsning. Det var faktisk noe som så ut som én eggpose igjen, men det var usikkert om egget var sluppet og at den bare hadde fylt seg opp igjen med væske. Så rar naturen er...! Er det noe jeg ikke er god på, så er det tålmodighet ... Mens vi har hatt prøvepause så har jeg sluppet denne følelsesmessige berg- og dalbanen gjennom syklusen og det har vært deilig. Men nå er det vel tilbake på det kjøret. Hvis jeg ikke er så heldig å bli gravid... Har en avventende følelse foreløpig. Og litt håpefull...? Så får nedturen evt komme om et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #159 Del Skrevet 24. januar 2005 Åhh... så spennende.. MASSE lykke til!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Takk for lykkeønskninger Cathie!! Det er så koselig med alle som sender gode vibber! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. januar 2005 #160 Del Skrevet 24. januar 2005 Mumlemumlemumle......det var et forsøk på å sende masse gode baby-vibber til deg!! Skjønner godt at det er lenge å vente ja, fy flate, to uker, det er lenge det. Men du gjør rett i å forsøke å ha en avventende, men litt håpefull instilling, også får dere forsøke å aktivisere der litt da! Så går tida fortere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå