Gå til innhold

Tenk så fint om navere og trygdede kunne hjelpe oss som jobber...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nedlatende mennesker finnes over alt, og de tier ikke selv i jula.



Anonymous poster hash: 6932c...fd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ingen uføre som klarer det der? Hva slags mennesker er det du omgir deg med?



Anonymous poster hash: fd1b3...685
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener nok ikke ts eller den litt ufine her oppe dere som er alvorlig syke i kreft, slag, hjerteinfarkt, ryggprolapser eller andre alvorlige sykdommer, eller alvorlige psykiske lidelser. Vi eller hun mener de som er halvt ufør, eller de som jukser med uførheten. Synes ikke dere det er rart hvor spreke mange uføre skriver om seg selv da? Baker 10 brød, hugger ved, vasker hele huset, baker til jul, henger opp gardiner, løper hit og dit, jaggu er det travelt.....HVA med de som er i full jobb som også skal lage til jul. VI SNAKKER IKKE KREFTRAMMEDE, SENGELIGGENDE, PSYKISK UTVIKLINGSHEMMEDE OSV OSV HER!!!!!

Anonymous poster hash: 5a07c...dc3

SÅ BRUK RIKTIG "BETEGNELSE" PÅ DE DERE OMTALER DA!!!! DE KALLES TRYGDESVINDLERE, IKKE UFØRETRYGDEDE!!!!!

Anonymous poster hash: 58639...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør du det samme for meg da? Pluss oppfølging av barn med spesielle behov og følger henne i stallen pluss andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg jeg er så lei at uføre feks skal bli dømt opp

og ned, og bli kalt for snyltere osv. Hvor mange slik tråder finnes det på KG egentlig? Kan dere ikke slutte å bitche så jævlig hele tiden? Det er en grunn til at folk er uføre. Ikke pga de er for late til å jobbe nei. Får helt fnatt.

PS: jeg jobber 100% og er ikke ufør.

Anonymous poster hash: 94780...9da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går på NAV skal jo bruke 8timer av dagen sin på å søke jobber. Det er jo jobben deres mens de er på denne høyst midlertidige spleisinga vi som jobber finansierer.

dukker jo opp 30-40 jobber hver dag i fylket de bor og nabofylket. Selv om det sikkert er mye copy/paste. Så har de nok å drive med hvis de søker på 25av dem daglig.

Så da har jeg forståelse for at de ikke rekker å pynte hos deg i sin hektiske hverdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, godt at i det minste 1 person forstod hva jeg mente. Jeg sikter til disse som har energi til å stå på sent og tidlig, som viser daglige bilder og statuser på face om hva de har fått unnagjort. Som har tid til å både vaske og bake til jul, som kunne sette seg i godstolen allerede i helgen og nyte julefreden - der alt er klappet og klart, mens vi som jobber hverken har tid eller energi til å stå på sånn.De verste av dem kommer t.o.m å ber om hjelp til enkelte ting, de skjønner ikke at mens de kan styre som de gjør, så er jeg og mange andre på jobb. Jeg siktet IKKE til de som faktisk er for syke til å både jobbe og fungere, til de som selv må ha hjelp til hverdagslige ting. Tenk om dere kunne fått en av disse energibuntene hjem til dere, fått hjelp til ting dere vanligvis ikke klarer eller får hjelp til av det kommunale tjenestetilbudet. Tenk om dere kunne få varm mat levert på døren i 16.00-17.00 tiden, og nyte julen så godt det lar seg gjøre. Så dere som mener dette er en usmakelig tråd, får gjerne mene det. Men jeg synes ikke det ville vært for mye forlangt at enkelte betalte tilbake til samfunnet i form av tjenester for noen av de pengene de får. Det er jo tydelig at de ikke er så voldsomt syke siden de har energi til å stå på som de gjør. -ts- Anonymous poster hash: 09996...dab

Bla, bla, bla, du klarer ikke å ro deg vekk fra drittslengingen din

Anonymous poster hash: ce47b...81a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner kanskje med ting ikke er så svart hvitt uansett! Jeg ser kanskje frisk ut for de fleste, men når jeg en sjelden gang drar ut av huset sminker jeg meg og ordner meg, later som jeg føler meg bra og kollapser i det jeg går inn døren hjemme, blir liggende i mange dager etterpå og klarer så vidt å reise meg opp for å gå på do. Har klart å vaske og ordne til jul i den lille leiligheten min, men det er ikke slik at jeg har holdt på som en helt og har det helt strøken, men om jeg skulle lagt ut bilder kunne det ha virket slik for andre. Jeg har kollapset i smerter og sittet på gulvet på badet og grått fordi kroppen min er så udugelig! Våknet av store smerter etter et par timer tiende dag på rad, umulig å sove igjen, for å ikke vekke samboer sitter jeg igjen på gulvet på badet og gråter, utslitt, trøtt og store smerter.

Hadde du følt deg bedre om jeg postet det på Facebook ts? Eller om jeg hadde latet som i det minste jeg hadde det litt bra? Jeg er 22 år gammel, og jeg klarer ikke se for meg noe annet enn et mørkt og forferdelig liv, selv om jeg har håp om at jeg en gang blir friskere..

Og en siste ting! Jeg elsker julen, men gruer meg helt ekstremt, for jeg vet at julaften blir at jeg må sitte sammen med familien og late som om jeg føler meg bra, at alt går bra med meg, at jeg ikke har det så ille, at jeg er på bedringens vei, når jeg egentlig ikke er mer enn et tomt skall igjen. (Familien min vet at jeg er syk ja, men utenom moren og faren min så er det egentlig ingen som vil høre sannheten når de spør hvirdan det går med meg...)

Anonymous poster hash: 5ee8e...1b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friske uføre er de som er blitt ufør, men som hjemme hogger ved, baker 10 brød daglig, løper hit og dit i besøk og på shopping, som reiser verden rundt og bestiger Himalayafjellene og legger ut på facebook, eller de som maler hus, pusser opp hus, tapetserer ect og legger det ut på face det og. Som har vært klar til julen i 2 uker allerede og som klager på at det er så travelt nå, men at de fikk tid til den vindusvasken likevel. Jeg har mange slike på min facebook :)

Anonymous poster hash: 5a07c...dc3

Hva vet du om deres situasjon? Du vet ingenting! Du vet ikke hvorfor de ikke arbeider. NAV kaster ikke pengene etter folk!!

Anonymous poster hash: ce47b...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har uføretrygd fra den gangen det var enkelt å bli ufør - ca 15 - 20 år tilbake i tid. Mange av de kunne godt ha jobbet.

Jeg kjenner ei som ble ufør på den tiden. Hun er 50% ufør, men går hjemme hele tiden. Dette har hun gjort i alle disse årene.

Men man klarer seg ikke på 50% trygd, derfor er hun avhengig av å bo sammen med noen, og for noen år siden var hun lei av daværende samboer og fikk seg ny kjæreste mens hun enda var samboer. Hun flyttet da rett inn til ny samboer.

Dette gjorde hun for å unngå å bli "lagt merke til" av systemet og dermed risikere at det ble stilt krav til at hun jobbet 50%.

Hadde det vært medisinsk grunnlag for at hun ikke skulle jobbet, ja da hadde hun vel for det første vært 100% ufør, og hun hadde ikke vært redd for at det skulle stilles krav til henne.

Hun er en av de med daglige statuser og bilder på alt hun får gjort.

Anonymous poster hash: 09996...dab

Du vet selvsagt alt om denne personen, ikke sant? Du er tankeleser og har direkte innblikk i sinnet hennes? Og så skal du attpåtil sitte på kvinneguiden og lire av deg all dritten og fordommene du har sitter og laget inni deg. Slapp av, fei for din egen dør og la legene avgjøre hvem som er syke.

Anonymous poster hash: ce47b...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener nok ikke ts eller den litt ufine her oppe dere som er alvorlig syke i kreft, slag, hjerteinfarkt, ryggprolapser eller andre alvorlige sykdommer, eller alvorlige psykiske lidelser. Vi eller hun mener de som er halvt ufør, eller de som jukser med uførheten. Synes ikke dere det er rart hvor spreke mange uføre skriver om seg selv da? Baker 10 brød, hugger ved, vasker hele huset, baker til jul, henger opp gardiner, løper hit og dit, jaggu er det travelt.....HVA med de som er i full jobb som også skal lage til jul. VI SNAKKER IKKE KREFTRAMMEDE, SENGELIGGENDE, PSYKISK UTVIKLINGSHEMMEDE OSV OSV HER!!!!!

Anonymous poster hash: 5a07c...dc3

Jo! Det er nettopp det dere gjør! Utifra Facebookoppdateringer kan dere PÅ INGEN MÅTE VITE NOE SOM HELST OM HVORDAN EN PERSON HAR DET. Dere aner ingenting om sykdommen. Dere er kyniske, umoralske og kalde mennesker som ønsker andre vondt. Bitre, sure, fæle mennesker.

Anonymous poster hash: ce47b...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk har slike holdninger man ser her mot de som ikke jobber, tror jeg er sunt. Det kan kanskje bidra med at mange er lei av å bli sett ned på og kommer seg i jobb. Det gjelder de som er friske nok til å jobbe.

Hørte en ekspert sa at den beste anti-røyke-kampanjen som virket. Var at de som røyket ble sett ned på i et fellesskap. Er det bare en i en vennegjeng eller en arbeidsplass som røyker. Får den så mye nedverdigende kommentarer at vedkommende slutter.

Mobbing med positiv effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmandaVI, on 22 Dec 2014 - 17:11, said:

Ta idiotien og tankeløsheten din og stapp den opp i julestrømpa di.

Og stapp julestrømpa langt oppi der sola aldri skinner :-) Anonymous poster hash: 37408...fb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror enkelte her inne på KG (ganske mange faktisk) må lære seg litt begrepsbruk/betegnelser her. Uføre, navere, sykemeldte, trygdesvindlere... det er ulike grupper vi snakker om her, hvorfor putte alle i en suppe? Og hvorfor i alle dager må man da kalle denne suppa for "de uføre"?

Jeg og mange med meg som faktisk ER uføre fordi vi klarer svært lite i hverdagen, tar oss nær av dette. Vi som gruppe blir så til de grader nedsnakket at det gjør faktisk vondt, til tross for at jeg vet at jeg ikkekan jobbe, jeg har nok med å komme meg opp om dagen og kanskje klare å få huset sånn noenlunde ryddeig til i morgen. (med hjelp) . Det kreves en hel del for å bli ufør i dag!

Vi tar oss nær av dette fordi det viser oss at redselen for at andre tror vondt om oss stemmer. At det at jeg klistrer på meg et smil og tar på meg min fineste jakke når jeg går på butikken fører til at bekjente tror at jeg er mye friskere enn jeg er. Jeg vil ikke klage, men redselen for at folk tror jeg er lat fører til at jeg kanskje må begynne å være dønn ærlig i møte med andre, og dermed bli sett på som en sytepave...

Kort sagt, slike innlegg støtter opp om redselen vi har for andres fordommer - som en tilleggsutfordring til de hverdgsutfordringene vi allerede har.

Bruk rett betegnelse så kanskje det går bedre?? Eller bare innse at alt kanskje ikke er sm det ser ut til. Overlevelsesstrategier kommer i ulike former....



Anonymous poster hash: 77d45...81b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror enkelte her inne på KG (ganske mange faktisk) må lære seg litt begrepsbruk/betegnelser her. Uføre, navere, sykemeldte, trygdesvindlere... det er ulike grupper vi snakker om her, hvorfor putte alle i en suppe? Og hvorfor i alle dager må man da kalle denne suppa for "de uføre"? Jeg og mange med meg som faktisk ER uføre fordi vi klarer svært lite i hverdagen, tar oss nær av dette. Vi som gruppe blir så til de grader nedsnakket at det gjør faktisk vondt, til tross for at jeg vet at jeg ikkekan jobbe, jeg har nok med å komme meg opp om dagen og kanskje klare å få huset sånn noenlunde ryddeig til i morgen. (med hjelp) . Det kreves en hel del for å bli ufør i dag! Vi tar oss nær av dette fordi det viser oss at redselen for at andre tror vondt om oss stemmer. At det at jeg klistrer på meg et smil og tar på meg min fineste jakke når jeg går på butikken fører til at bekjente tror at jeg er mye friskere enn jeg er. Jeg vil ikke klage, men redselen for at folk tror jeg er lat fører til at jeg kanskje må begynne å være dønn ærlig i møte med andre, og dermed bli sett på som en sytepave... Kort sagt, slike innlegg støtter opp om redselen vi har for andres fordommer - som en tilleggsutfordring til de hverdgsutfordringene vi allerede har. Bruk rett betegnelse så kanskje det går bedre?? Eller bare innse at alt kanskje ikke er sm det ser ut til. Overlevelsesstrategier kommer i ulike former.... Anonymous poster hash: 77d45...81b

Helt enig. Jeg synes at ordet "naver" er et forferdelig ord som stigmatiserer en stor gruppe mennesker. Utenfra er det vanskelig å vite hvem som er en såkalt snylter og hvem som faktisk har behov for hjelp, og ord som "navere" bidrar overhodet ikke positivt.

Anonymous poster hash: 78348...24b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt helse til å hjelpe de som jobber, med å ordne til jul, ville jeg vært ute i full jobb og vel så det for lenge siden. Skulle gjerne tjent skikkelige penger jeg også, og bidratt mer til felleskapet.

Anonymous poster hash: f3649...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste her er alle som sitter her og hyler om navere og at de kjenner flere som får urettmessig trygd.

Men gjøre noe med det, som å rapportere de, det gjør de ikke. Men hyyyyle kan de;-)

Losers.



Anonymous poster hash: e588f...df3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet selvsagt alt om denne personen, ikke sant? Du er tankeleser og har direkte innblikk i sinnet hennes? Og så skal du attpåtil sitte på kvinneguiden og lire av deg all dritten og fordommene du har sitter og laget inni deg. Slapp av, fei for din egen dør og la legene avgjøre hvem som er syke.

Anonymous poster hash: ce47b...81a

Jeg vet ihvertfall det personen selv har fortalt, og det er at hun gjør seg så usynlig som mulig for å slippe at det stilles krav til de 50% hun faktisk kan jobbe.

Anonymous poster hash: 09996...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...