Gå til innhold

Tenk så fint om navere og trygdede kunne hjelpe oss som jobber...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det faller deg ikke inn at en del lever livet sitt gjennom de positive øyeblikkene de legger ut på facebook?



Anonymous poster hash: 77d45...81b
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk så fint det hadde vært om det hadde hvert enklere å komme inn på arbeidsmarkede.

Anonymous poster hash: 8f2cb...c78

Ja det hadde vært flott. Er sikkert endel som virkelig vil jobbe også, men som sliter.

Anonymous poster hash: 09996...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faller deg ikke inn at en del lever livet sitt gjennom de positive øyeblikkene de legger ut på facebook?

Anonymous poster hash: 77d45...81b

Ved å skryte over hvor effektive de er og hvor mye de får unna? Det faller ikke deg inn at omverdenen begynner å lure på om de virkelig er så syke siden de rekker over så mye. Eller at det virker lukrativt å motta trygd ved å stadig vise fram nyinnkjøpte duppedingser.

Anonymous poster hash: 09996...dab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, godt at i det minste 1 person forstod hva jeg mente. Jeg sikter til disse som har energi til å stå på sent og tidlig, som viser daglige bilder og statuser på face om hva de har fått unnagjort. Som har tid til å både vaske og bake til jul, som kunne sette seg i godstolen allerede i helgen og nyte julefreden - der alt er klappet og klart, mens vi som jobber hverken har tid eller energi til å stå på sånn.

De verste av dem kommer t.o.m å ber om hjelp til enkelte ting, de skjønner ikke at mens de kan styre som de gjør, så er jeg og mange andre på jobb.

Jeg siktet IKKE til de som faktisk er for syke til å både jobbe og fungere, til de som selv må ha hjelp til hverdagslige ting. Tenk om dere kunne fått en av disse energibuntene hjem til dere, fått hjelp til ting dere vanligvis ikke klarer eller får hjelp til av det kommunale tjenestetilbudet.

Tenk om dere kunne få varm mat levert på døren i 16.00-17.00 tiden, og nyte julen så godt det lar seg gjøre.

Så dere som mener dette er en usmakelig tråd, får gjerne mene det. Men jeg synes ikke det ville vært for mye forlangt at enkelte betalte tilbake til samfunnet i form av tjenester for noen av de pengene de får. Det er jo tydelig at de ikke er så voldsomt syke siden de har energi til å stå på som de gjør.

-ts-

Anonymous poster hash: 09996...dab

Synes i grunn det var kjempeflott at du er villig til å ansette en trygdet som orker å jobbe litt, så han kan tjene seg noen ekstra penger til jul.

Dette var et flott tiltak.

Resten du skriver er bare generalisering og misunnelse, for noe du ikke aner noe om. Det er skikkelig smak løst av deg.

Anonymous poster hash: 1c328...e5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det var kjempeflott at du er villig til å ansette en trygdet som orker å jobbe litt, så han kan tjene seg noen ekstra penger til jul.

Dette var et flott tiltak.

Resten du skriver er bare generalisering og misunnelse, for noe du ikke aner noe om. Det er skikkelig smak løst av deg.

Anonymous poster hash: 1c328...e5b

Nå får du gi deg. Du tror seriøst ikke på det su selv skriver? Du vet like godt som meg at mange både trygdede og navere godt kunne vært i arbeid.

Er man f.eks 50% ufør, så er man også 50% arbeidsfør.

Anonymous poster hash: 09996...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis uføre forteller om de vonde ting de opplever - så klager og syter de og skal være takknemlige over å ha det så godt som de har det.

Hvis uføre er positive og forteller om de hyggelige ting de opplever - så fortjener de ikke å ha trygd, de skal lide og ha det vondt.

Har uføre egentlig ytringsfrihet? :klo:



Anonymous poster hash: aff72...970
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror TS mener de friske uføre her, de som faktisk vasker, baker, trener og stiller opp for ungene på alt på facebook. Har slike facebook statuser selv, der uføre kjøpe iphone6, xbox 5 og andre dyre duppedingser på trygda si, så mange har det faktisk veldig godt som ufør. Så ja, de aller friskeste kunne fint ha fått en liten jobb som julehjelper i prvate hjem. Hadde ikke det vært bra for den uføre og da? Fått bidratt litt for de pengene de får gratis av staten. Jeg forstod TS sitt innlegg, og er hjertens enig.

Anonymous poster hash: 5a07c...dc3

Rettelse: de du TROR er friske.

Anonymous poster hash: 2e89c...41d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å skryte over hvor effektive de er og hvor mye de får unna? Det faller ikke deg inn at omverdenen begynner å lure på om de virkelig er så syke siden de rekker over så mye. Eller at det virker lukrativt å motta trygd ved å stadig vise fram nyinnkjøpte duppedingser.

Anonymous poster hash: 09996...dab

nei, guuuuud forby at de har råd til å kjøpe iPad isteden for pc fra 2004!

Er jo feil om de legger ut hva som plager dem også.klaging skal vi ikke ha noe sv, vettu! Eller har du tips til hvordan fremstå som en troverdig trygdet uten å være et sykelig offer?? Fint om du kunne lage de ti bud for hva trygdede har lov å poste på sosiale medier for ikke å støte sånne som deg!

Anonymous poster hash: 2e89c...41d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis uføre forteller om de vonde ting de opplever - så klager og syter de og skal være takknemlige over å ha det så godt som de har det.

Hvis uføre er positive og forteller om de hyggelige ting de opplever - så fortjener de ikke å ha trygd, de skal lide og ha det vondt.

Har uføre egentlig ytringsfrihet? :klo:

Anonymous poster hash: aff72...970

Nei, det er catch 22.

Anonymous poster hash: 2e89c...41d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme er at de MÅ jobbe fullt for å kunne kjøpe alt det har lyst på. Mens helsa og kroppen sier noe annet. Så ufører de seg gjerne 50% da og jobber resten. De jobber da 50% men får lønn som om de går i 100. Det er ikke rettferdig mot de som frivillig går ned i stilling pga helsa, tidsklemma og tid med egne barn. Enten er man helt ufør eller ikke. Sånn halveis greier er bare tull og tøys og koster staten flesk!!



Anonymous poster hash: 5a07c...dc3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg. Du tror seriøst ikke på det su selv skriver? Du vet like godt som meg at mange både trygdede og navere godt kunne vært i arbeid.

Er man f.eks 50% ufør, så er man også 50% arbeidsfør.

Anonymous poster hash: 09996...dab

Motbydelige og kunnskapsløse holdninger fra deg.

Anonymous poster hash: 2e89c...41d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke "alle de friske uføre" er det egentlig snakk om her? Den ene personen TS har på facebook? Jeg kjenner i alle fall ikke noen som passer i den kategorien.

Om noen legger ut bilde av småkaker, julepynting eller iphone så betyr ikke det hverken at kakene eller pyntingen er gjort selv eller at iphonen ikke er en gave.

Dere må slutte å anta det verste om folk.



Anonymous poster hash: 3bf75...f1d
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg selv er i arbeid og ikke har så mye overskudd til juleforberedelser, kunne det vært fint om noen av disse som bare går hjemme kunne komme til meg å lage jul.Ser jo at disse som går på trygd rekker både rundvask, baking, pynting, følge barna på div. avslutninger osv... Skrytebildene legges daglig ut på face fra 1 adventshelgen. Anonymous poster hash:

09996...dab

Har du tenkt på at deg gjerne er assistenter og andre hjelpere som har stelt i stand hos de som lever på Nav? Fordi de ikke klarer å stelle i eget hjem engang...

Anonymous poster hash: ae4fc...228

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og TS, du er klar over st man man styrer hva man deler med hvem på FB? Har kronisk syke på min fb som deler lykkelige statuser om familie og hjem med alle, men som skriver om vansker rundt sykdom til en begrenset venneliste. Ikke rent sjelden får overflatiske statuser en annen mening når man vet mer om det som ligger bak.

Anonymous poster hash: 2e89c...41d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok garantert noen som misbruker trygdeordningen. Eller, det vet jeg jo. Jeg vet om flere som gjør det, men de fleste tror jeg nok får den støtten for en grunn. Det er vel blitt strengere krav nå også, i følge det jeg har hørt, for å få støtte? Jeg har et familiemedlem som lever på trygd, men det er jo fordi h*n er kronisk syk. H*n kan ikke jobbe, h*n er for dårlig...

Jeg skjønner frustrasjonen når de kommer til "misbrukerne", men... Jeg orker ikke bruke all tiden min på å være irritert eller misunnelig på dem. Jeg har mitt liv, og jeg skal nyte det og gjøre det beste ut av det. Jeg er ikke rik, men jeg har likevel muligheten til å få et godt liv. Jeg har et godt liv, og jeg skal bruke energien min på å forbedre det enda mer, og gå videre, følge drømmen min. Jeg har nok med meg selv nå...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig dumt av deg å generalisere slik TS.

Som du ser så angriper du på den måten de som ikke er i stand til en hårvask på seg selv en gang. Og så tier du helt til det kommer en tulling og støtter synet ditt.

Du burdte be noen her om unskyldning! Og du kan være sikker på at du neppe ville byttet deres liv mot ditt. Og de som faktisk har så mye utbetalt i trygd at de kan kjøpe Iphone o.l. har det nok fordi de har opparbeidet seg denne rettigheten, i tillegg til at de har noen de har fellesøkonomi med. Betyr ikke det ganske mye?

Så nei, ingen av dem burdte komme hjem til deg og julefikse huset ditt for de kronene de mottar. Betal heller det det koster for hushjelp hvis du ikke gidder selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Nå får du gi deg. Du tror seriøst ikke på det su selv skriver? Du vet like godt som meg at mange både trygdede og navere godt kunne vært i arbeid.

Er man f.eks 50% ufør, så er man også 50% arbeidsfør.

Anonymous poster hash: 09996...dab

Arbeidsgivere står i kø sikkert?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støttet de friske uføre, de som gjerne jobber litt også. Vet om noen nå som venter på en operasjon, 6 mnd i helsekø, er ellers frisk. Personen sa selv at h*n er helt frisk, men venter bare på operasjon. Gi dem operasjon asap og få dem i arbeid. Neida, nå går de hjemme og får lønn av Norge a/s. Ikke rart kassa blir tom til våre kommende barnebarn.



Anonymous poster hash: 5a07c...dc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en slik trygdet med restarbeidsevne du sikter til TS. Men jeg passer deltidsjobben min, og da har jeg knapt noen energi igjen til å stelle i stand jul hjemme. Strever hardt med vaskingen, klarer ikke finne overskudd til å bake og skal bare ordne en enkel julemiddag. Det er litt frekt av deg å forlange at folk som meg skulle vært i stand til å ordne jul til hele familien din. Det ville vært dråpen som gjorde meg sengeliggende, ustabil og syk i en måned. Hva med jobben min da? Restarbeidsevnen min går til ARBEID.

Anonymous poster hash: f3649...8cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støttet de friske uføre, de som gjerne jobber litt også. Vet om noen nå som venter på en operasjon, 6 mnd i helsekø, er ellers frisk. Personen sa selv at h*n er helt frisk, men venter bare på operasjon. Gi dem operasjon asap og få dem i arbeid. Neida, nå går de hjemme og får lønn av Norge a/s. Ikke rart kassa blir tom til våre kommende barnebarn.

Anonymous poster hash: 5a07c...dc3

Da tror jeg ikke vedkommende forteller alt. En blir ikke uføretrygdet bare fordi en venter på en operasjon... eller sykemeldt heller. Hvis en er frisk...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...