Gå til innhold

Tenk så fint om navere og trygdede kunne hjelpe oss som jobber...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg selv er i arbeid og ikke har så mye overskudd til juleforberedelser, kunne det vært fint om noen av disse som bare går hjemme kunne komme til meg å lage jul.

Ser jo at disse som går på trygd rekker både rundvask, baking, pynting, følge barna på div. avslutninger osv... Skrytebildene legges daglig ut på face fra 1 adventshelgen.



Anonymous poster hash: 09996...dab
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes nyttårsforsettet ditt bør være å ikke være så misunnelig på andre. Alle har sitt. At du og jeg ikke rekker å bake så mye som vi gjerne vil før jul, er ikke den verste skjebnen.

Anonymous poster hash: 62f18...b65

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir kronisk syk selv innen neste jul.



Anonymous poster hash: 54bc1...607
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg selv er i arbeid og ikke har så mye overskudd til juleforberedelser, kunne det vært fint om noen av disse som bare går hjemme kunne komme til meg å lage jul.

Ser jo at disse som går på trygd rekker både rundvask, baking, pynting, følge barna på div. avslutninger osv... Skrytebildene legges daglig ut på face fra 1 adventshelgen.

Anonymous poster hash: 09996...dab

Tja, hvis du tåler at de kanskje må avlyse i siste liten eller må ta det litt med ro underveis, muligens også legge fra seg hele styret og legge seg nedpå, så kanskje. Hvis de skal gi av sin tid, må du også påregne å gi av det du har; penger. Du bør spytte i noen tusen for å spe på den skrale trygda deres.

Anonymous poster hash: 6a8ac...104

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir kronisk syk selv innen neste jul.

Anonymous poster hash: 54bc1...607

Jeg er kronisk syk, har vært det i mange år - og jobber.

-ts-

Anonymous poster hash: 09996...dab

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kronisk syk, har vært det i mange år - og jobber.

-ts-

Anonymous poster hash: 09996...dab

Da er du ikke syk nok til å kreve å få hjelp til unødvendige ting som juleforberedelser. Hva med å heller glede deg over at du har jobb, penger og en helse som ikke hindrer deg i å leve et normalt liv?

Anonymous poster hash: 6a8ac...104

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usmakelig tråd. Burde slettes, for denne er laget for hat-meldinger mot de som sliter i hverdagen. Så klart er det en liten del av de som lever av trygd som snylter på systemet og burde bures inne, men ikke alle.

Skjerp deg. og god jul



Anonymous poster hash: dd25d...cb8
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk syk, har vært det i mange år - og jobber.

-ts-

Anonymous poster hash: 09996...dab

Jeg også, faktisk.

Men uten bitterheten og misunnelsen din, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 54bc1...607

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke være for hard mot en, men det er sikkert noen trygdede, som har blitt holdt utenfor samfunnet, som har mulighet til å hjelpe TS. Jeg syns dog dette er en smakløs tråd. Jul er selvvalgt og en velger selv hvor mye en ønsker å styre med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om du kunne la vær å sidestille navere med de som går på trygt. Vesentlig megastor forskjell. en "naver" er en som går på nav fordi de ikke GIDDER å jobbe. Så de kan godt komme hit og vaske leiligheta mi også, men ikke rakk ned på de som har en grunn til å ikke jobbe.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uføretrygdet og det eneste jeg håper å klare og gjøre er å få vasket håret mitt til jul, for hjemmesykepleien har visst ikke tid til å hjelpe meg i år. I dag har jeg ligget hele dagen med sterke smerter og er helt utslitt bare av å leve. Det blir 9. julen min helt alene. Jeg får middag på juleaften brakt fra hjemmesykepleien. Den kommer kl. 12, så det blir å varme den i mikroen. Jeg er så lei meg fordi jeg ikke klarer å komme meg på grava til foreldrene mine og tenne et lys for dem. Jeg har det vondt, både i kroppen og hjertet, men er for syk til å orke gråte. Men slike tråder gjør meg bare enda mer motløs og trist TS. Det er så uendelig tungt fra før, og med alt dette hatet lurer man på hva som er vitsen med å fortsette. Er det noe jeg skulle ha ønsket å klare, så er det å gjøre noe for andre. Men istedenfor føler jeg at jeg bare er her på jorden og fyller opp plass. Det er trist at du ikke har tid til å ordne til jul, men jeg håper du i alle fall slipper å ha det vondt hele tiden, dag etter dag, år etter år. God jul til deg.

Hilsen Hanne



Anonymous poster hash: 19f6f...639
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg stiller opp! Det er bare å sende meg lister med oppgaver så skal jeg se hva jeg får gjort fra sykesengen. For tiden svimer jeg av hvis jeg står eller sitter oppreist, men det går sikkert fint. Den elektriske rullestolen jeg er avhengig av tar ganske stor plass, så det er litt vanskelig for meg å vaske små bad. Jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal hjelpe deg som er frisk med å vaske ditt hus når jeg må ha hjemmehjelp til å hjelpe meg med å dusje.

Anonymous poster hash: 3b4dc...bbd

Hva?? Må man være ufør for å få trygd assa?? Hvem skulle trodd noe sånt :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg selv er i arbeid og ikke har så mye overskudd til juleforberedelser, kunne det vært fint om noen av disse som bare går hjemme kunne komme til meg å lage jul.

Ser jo at disse som går på trygd rekker både rundvask, baking, pynting, følge barna på div. avslutninger osv... Skrytebildene legges daglig ut på face fra 1 adventshelgen.

Anonymous poster hash: 09996...dab

Ja, det er jo galt uansett hva de gjør. Gjør de ingenting er jo det galt også. Dessuten er sånn tåpelig generalisering så vanvittig talentløst å komme med. Du får lage regler for dem da vettu, der du lister opp hva du synes er greit at de deler i sosiale medier, sånn at ikke du skal føle deg dårlig i en stresset førjulsperiode!

Jeg har forøvrig aldri sett at trygdede legger ut flerer skrytebilder på fb enn de i jobb, men du ser kanskje det du vil se?

Anonymous poster hash: 2e89c...41d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er uføretrygdet og det eneste jeg håper å klare og gjøre er å få vasket håret mitt til jul, for hjemmesykepleien har visst ikke tid til å hjelpe meg i år. I dag har jeg ligget hele dagen med sterke smerter og er helt utslitt bare av å leve. Det blir 9. julen min helt alene. Jeg får middag på juleaften brakt fra hjemmesykepleien. Den kommer kl. 12, så det blir å varme den i mikroen. Jeg er så lei meg fordi jeg ikke klarer å komme meg på grava til foreldrene mine og tenne et lys for dem. Jeg har det vondt, både i kroppen og hjertet, men er for syk til å orke gråte. Men slike tråder gjør meg bare enda mer motløs og trist TS. Det er så uendelig tungt fra før, og med alt dette hatet lurer man på hva som er vitsen med å fortsette. Er det noe jeg skulle ha ønsket å klare, så er det å gjøre noe for andre. Men istedenfor føler jeg at jeg bare er her på jorden og fyller opp plass. Det er trist at du ikke har tid til å ordne til jul, men jeg håper du i alle fall slipper å ha det vondt hele tiden, dag etter dag, år etter år. God jul til deg.

Hilsen Hanne

Anonymous poster hash: 19f6f...639

Det er en ikke trist at TS ikke har tid til å pynte til jul, når grunnen er at han/hun er for opptatt med å være bitter.

Endret av Yme
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS mener de friske uføre her, de som faktisk vasker, baker, trener og stiller opp for ungene på alt på facebook. Har slike facebook statuser selv, der uføre kjøpe iphone6, xbox 5 og andre dyre duppedingser på trygda si, så mange har det faktisk veldig godt som ufør. Så ja, de aller friskeste kunne fint ha fått en liten jobb som julehjelper i prvate hjem. Hadde ikke det vært bra for den uføre og da? Fått bidratt litt for de pengene de får gratis av staten. Jeg forstod TS sitt innlegg, og er hjertens enig.



Anonymous poster hash: 5a07c...dc3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS mener de friske uføre her, de som faktisk vasker, baker, trener og stiller opp for ungene på alt på facebook. Har slike facebook statuser selv, der uføre kjøpe iphone6, xbox 5 og andre dyre duppedingser på trygda si, så mange har det faktisk veldig godt som ufør. Så ja, de aller friskeste kunne fint ha fått en liten jobb som julehjelper i prvate hjem. Hadde ikke det vært bra for den uføre og da? Fått bidratt litt for de pengene de får gratis av staten. Jeg forstod TS sitt innlegg, og er hjertens enig.

Anonymous poster hash: 5a07c...dc3

Takk, godt at i det minste 1 person forstod hva jeg mente. Jeg sikter til disse som har energi til å stå på sent og tidlig, som viser daglige bilder og statuser på face om hva de har fått unnagjort. Som har tid til å både vaske og bake til jul, som kunne sette seg i godstolen allerede i helgen og nyte julefreden - der alt er klappet og klart, mens vi som jobber hverken har tid eller energi til å stå på sånn.

De verste av dem kommer t.o.m å ber om hjelp til enkelte ting, de skjønner ikke at mens de kan styre som de gjør, så er jeg og mange andre på jobb.

Jeg siktet IKKE til de som faktisk er for syke til å både jobbe og fungere, til de som selv må ha hjelp til hverdagslige ting. Tenk om dere kunne fått en av disse energibuntene hjem til dere, fått hjelp til ting dere vanligvis ikke klarer eller får hjelp til av det kommunale tjenestetilbudet.

Tenk om dere kunne få varm mat levert på døren i 16.00-17.00 tiden, og nyte julen så godt det lar seg gjøre.

Så dere som mener dette er en usmakelig tråd, får gjerne mene det. Men jeg synes ikke det ville vært for mye forlangt at enkelte betalte tilbake til samfunnet i form av tjenester for noen av de pengene de får. Det er jo tydelig at de ikke er så voldsomt syke siden de har energi til å stå på som de gjør.

-ts-

Anonymous poster hash: 09996...dab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så fint det hadde vært om det hadde hvert enklere å komme inn på arbeidsmarkede.



Anonymous poster hash: 8f2cb...c78
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...