Gå til innhold

Shoppestopp 2015


Nordis

Anbefalte innlegg

Omtrent akkurat som her. :laugh: Bortsett fra at foldeskjørtene er band-tskjorter fra 1994 ( :rodmer: ) her som jeg bare bruker i hagen nå. Det eneste jeg har kastet er bukser som var utdatert eller klær som var for fjortis, ellers får jeg meg liksom ikke til å kaste ting når de fortsatt passer og fungerer. Men nå sliter jeg de ut litt fortløpende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 10. februar 2015 at 14.13, Tigress skrev:

Eg har også vore same storleik sidan eg var om lag 12 år, og det er jo mest 27 år sidan. Eg trur det eldste sjølvkjøpte plagget eg har er frå det året eg var russ, og er ei ermelaus skjorte frå HM, kjøpt i Tyskland! Eit av dei plagga eg brukar mest er eit foldeskjørt eg kjøpte i England i '96, og som eg brukar i alle fall eit par gonger i månaden. Så eg blir jo aldri kvitt ting, heller, for eg har kjøpt ting eg likte då og som eg framleis likar!

så heldig du er som har klart å holde samme størrelse! 

Endret av Amafalathiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har vært samme størrelse siden jeg var tretten-fjorten (er nå 28), og har en del av de klærne liggende, men den suuuupertighte stretchbuksa med diiiiger sleng og de kort-korte tubetoppene kommer nok ikke til å bli brukt igjen med mindre jeg blir invitert på 90-talls bad taste-party en gang :fnise:

Ellers går det greit med shoppestopp for min del. Denne måneden har jeg brukt opp alle pengene mine på flytur, show og hygge med gode venninner, så det er ikke innkjøpt en eneste ting som blir liggende og fylle opp leiligheten. Har også vært flink til å ta med lunsj på skole og jobb så det ikke går så mye penger på kjedelig kantinemat. Og har vært ganske flink til å ta buss istedet for å bruke bilen (miljøvennlig :danse: ).

Hittil i 2015 har jeg kjøpt 4 stolputer til totalt 149 kr (shoppestoppbrudd, men, men), en pensumbok, nytt pass, og nytt batteri til bilen... Pluss to bursdagsgaver: en bukett tulipaner, og et sett babyklær (av et merke som fokuserer på miljø og etiske arbeids- og produksjonsforhold). Sier meg nokså fornøyd.



Anonymous poster hash: a7258...b2a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

så heldig du er som har klart å holde samme størrelse! Jeg har vært opp og med noen størrelser det siste tiåret, så selv om garderobeskapet er stappfullt, så er det klær i fire forskjellige størrelser, og det skaper noen utfordringer ift shoppestopp..

Heldig er vel ikkje nett ordet, altså, det krev jo at ein følgjer med på kva ein et, går til åtgjerder når det er turvande og ikkje minst trener sjølv om det tidvis er keisamt og ein er lei. Det er rett og slett ein jobb eg har vald å gjere, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig er vel ikkje nett ordet, altså, det krev jo at ein følgjer med på kva ein et, går til åtgjerder når det er turvande og ikkje minst trener sjølv om det tidvis er keisamt og ein er lei. Det er rett og slett ein jobb eg har vald å gjere, altså!

Jeg har vokst nesten 15 cm i høyden siden jeg var 12, så jeg tror ikke det holder å bestemme seg gitt ;)

Og da jeg var 31 gikk jeg opp en skostørrelse (fra 39 til 40) og fikk bredere hofter (ikke pga fett) etter graviditet.

Så nei, kan faktisk ikke alltid bestemme seg for å forbli en størrelse.

Anonymous poster hash: 5318a...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 6 kg etter nyttår, og dette skaper noen utfordringer for meg nå, da ingen av buksene mine sitter fint lengre. Jeans med stretch som skal sitte tight henger og slenger rundt livet og lårene og har blitt løse i rumpa. Ikke fint..

I tillegg var jeg ivrig på å kaste og gi bort klær i høst og rundt nyttår, så nå føler jeg at jeg har lite å velge i når jeg skal sette sammen antrekk. Jeg skal fortsatt ned et par kilo, og tror jeg har en bag med klær et sted som jeg pakket bort for ei tid tilbake fordi de hadde "krympet". Kanskje på tide og lete fram denne nå og se om det er noe der jeg kan bruke.

Utover dette så går det fint med shoppestoppen her. Jeg skyr klesbutikker for å gjøre det lettere for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned 6 kg etter nyttår, og dette skaper noen utfordringer for meg nå, da ingen av buksene mine sitter fint lengre. Jeans med stretch som skal sitte tight henger og slenger rundt livet og lårene og har blitt løse i rumpa. Ikke fint..

I tillegg var jeg ivrig på å kaste og gi bort klær i høst og rundt nyttår, så nå føler jeg at jeg har lite å velge i når jeg skal sette sammen antrekk. Jeg skal fortsatt ned et par kilo, og tror jeg har en bag med klær et sted som jeg pakket bort for ei tid tilbake fordi de hadde "krympet". Kanskje på tide og lete fram denne nå og se om det er noe der jeg kan bruke.

Utover dette så går det fint med shoppestoppen her. Jeg skyr klesbutikker for å gjøre det lettere for meg selv.

Var det planen å gå ned hele tiden eller kom det overraskende på deg? :)

Det er her det blir spennende ja, hehe, let frem den bagen, prøv å krympe noen klær, prøv å sy ting inn? Evt dra i bruktbutikk og oppdater det du må oppdatere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det planen å gå ned hele tiden eller kom det overraskende på deg? :)

Det er her det blir spennende ja, hehe, let frem den bagen, prøv å krympe noen klær, prøv å sy ting inn? Evt dra i bruktbutikk og oppdater det du må oppdatere? :)

Vektnedgangen var planlagt, ja, men at det ville vanskeliggjøre shoppestoppen tenkte jeg nok ikke så mye på. Har gått en del opp og ned i vekt, og erfaringsmessig har det vært lettere å kjøpe klær og finne klær i butikkene som passer når jeg har vært en slankere utgave av meg selv. Når jeg har veid litt i overkant, så har jeg ofte slitt med at klær ikke sitter fint, og det har vært vanskeligere å finne klær i butikkene. Så sånn sett er det jo en god ting at jeg har mistet vekt, det er bare det at klærne jeg nå har i skapet er for store..

Ja, blir det riktig ille så må jeg en tur i bruktbutikker - i hvertfall for å finne et par jeans i riktig størrelse. Brukte ca størrelse 38-40, og nå tipper jeg at jeg ligger rundt størrelse 36 (kanskje 34). Men først skal jeg lete fram den bagen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall får du vel bryte med et par jeans, og ordne resten på annen måte, ser det kan være vanskelig å finne jeans brukt faktisk,du vil vel ha noen som passer deg perfekt og som du faktisk kan ha lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Jeg har vokst nesten 15 cm i høyden siden jeg var 12, så jeg tror ikke det holder å bestemme seg gitt ;)

Og da jeg var 31 gikk jeg opp en skostørrelse (fra 39 til 40) og fikk bredere hofter (ikke pga fett) etter graviditet.

Så nei, kan faktisk ikke alltid bestemme seg for å forbli en størrelse.

Anonymous poster hash: 5318a...d8b

Har eg skrive det, tru?? Nei, eg trur ikkje det. Eg svara berre på at det ikkje har med hell å gjere, det har vore innsats, det var nemleg ein som skreiv at eg hadde vore heldig som heldt meg i ein storleik. Men det har ikkje vore hell, det har vore innsats. Om ein ikkje set det heile i eit kjempeperspektiv og peikar på at sjølvsagt er eg heldig som bur i eit land der mattilgangen er konstant, der ein har regulert arbeidstid som gjer at ein kan trene, eg har ikkje vore utsett for store skadar, ulukker eller sjukdom som gjer at eg har gått opp eller ned i vekt, i så høve har eg sjølvsagt vore veldig heldig, som nordmann har eg trukke vinnarloddet, heilt klart! Men utover det, på reint personleg plan, så har det ingenting med hell å gjere, det ligg mykje innsats og ein del svelting bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Vektnedgangen var planlagt, ja, men at det ville vanskeliggjøre shoppestoppen tenkte jeg nok ikke så mye på. Har gått en del opp og ned i vekt, og erfaringsmessig har det vært lettere å kjøpe klær og finne klær i butikkene som passer når jeg har vært en slankere utgave av meg selv. Når jeg har veid litt i overkant, så har jeg ofte slitt med at klær ikke sitter fint, og det har vært vanskeligere å finne klær i butikkene. Så sånn sett er det jo en god ting at jeg har mistet vekt, det er bare det at klærne jeg nå har i skapet er for store..

Ja, blir det riktig ille så må jeg en tur i bruktbutikker - i hvertfall for å finne et par jeans i riktig størrelse. Brukte ca størrelse 38-40, og nå tipper jeg at jeg ligger rundt størrelse 36 (kanskje 34). Men først skal jeg lete fram den bagen :)

Praktisk tips: kjøp deg omslagsskjørt og omslagskjolar - dei kan du stramme inn som du vil. Men sjekk no bagen først, kan hende blir det reing julekvelden for deg!

(Eg har julekveld tre gonger i året, eg: julekvelden så klart, og så kvar gong eg pakkar ut sesongkleda mine! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verste fall får du vel bryte med et par jeans, og ordne resten på annen måte, ser det kan være vanskelig å finne jeans brukt faktisk,du vil vel ha noen som passer deg perfekt og som du faktisk kan ha lenge :)

I verste fall får du vel bryte med et par jeans, og ordne resten på annen måte, ser det kan være vanskelig å finne jeans brukt faktisk,du vil vel ha noen som passer deg perfekt og som du faktisk kan ha lenge :)

Har faktisk funnet jeans på Fretex tidligere som har sittet som et skudd. Men det har nok vært litt flaks. Og da har det vært jeans uten særlig stretch, sånn at de har beholdt fasongen selv om de har vært brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ligger det ikke innsats bar å ha samme beinstuktur fra man er 12. Da handler det om tilfeldighete. De aller fleste vokser også etter denne alderen.

Anonymous poster hash: 5318a...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praktisk tips: kjøp deg omslagsskjørt og omslagskjolar - dei kan du stramme inn som du vil. Men sjekk no bagen først, kan hende blir det reing julekvelden for deg!

(Eg har julekveld tre gonger i året, eg: julekvelden så klart, og så kvar gong eg pakkar ut sesongkleda mine! :-)

Ja, gleder meg faktisk litt til å lete fram den bagen :) Omslagsskjørt/kjoler kan det jo hende jeg finner brukt. Det var et godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg faktisk litt til å lete fram den bagen :) Omslagsskjørt/kjoler kan det jo hende jeg finner brukt. Det var et godt tips.

Det var et bra forslag ja! En jeans og noe omslagsskjørt/kjoler!

Yes, denne utfordringen klarer du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så heldig du er som har klart å holde samme størrelse! Jeg har vært opp og med noen størrelser det siste tiåret, så selv om garderobeskapet er stappfullt, så er det klær i fire forskjellige størrelser, og det skaper noen utfordringer ift shoppestopp..

Heldig er vel ikkje nett ordet, altså, det krev jo at ein følgjer med på kva ein et, går til åtgjerder når det er turvande og ikkje minst trener sjølv om det tidvis er keisamt og ein er lei. Det er rett og slett ein jobb eg har vald å gjere, altså!

Jeg har vokst nesten 15 cm i høyden siden jeg var 12, så jeg tror ikke det holder å bestemme seg gitt ;)

Og da jeg var 31 gikk jeg opp en skostørrelse (fra 39 til 40) og fikk bredere hofter (ikke pga fett) etter graviditet.

Så nei, kan faktisk ikke alltid bestemme seg for å forbli en størrelse.

Anonymous poster hash: 5318a...d8b

Har eg skrive det, tru?? Nei, eg trur ikkje det. Eg svara berre på at det ikkje har med hell å gjere, det har vore innsats, det var nemleg ein som skreiv at eg hadde vore heldig som heldt meg i ein storleik. Men det har ikkje vore hell, det har vore innsats. Om ein ikkje set det heile i eit kjempeperspektiv og peikar på at sjølvsagt er eg heldig som bur i eit land der mattilgangen er konstant, der ein har regulert arbeidstid som gjer at ein kan trene, eg har ikkje vore utsett for store skadar, ulukker eller sjukdom som gjer at eg har gått opp eller ned i vekt, i så høve har eg sjølvsagt vore veldig heldig, som nordmann har eg trukke vinnarloddet, heilt klart! Men utover det, på reint personleg plan, så har det ingenting med hell å gjere, det ligg mykje innsats og ein del svelting bak.

Selvfølgelig ligger det ikke innsats bar å ha samme beinstuktur fra man er 12. Da handler det om tilfeldighete. De aller fleste vokser også etter denne alderen.

Anonymous poster hash: 5318a...d8b

Dette er vel for avsporing å regne, damer?

Her i gården går det stadig fint med shoppestoppen. Jeg har jo i utgangspunktet shoppestopp når det gjelder klær, sko og tilbehør, men merker tankegangen smitter litt over på andre ting også :) Har f.eks. blitt flinkere til å planlegge matinnkjøp - ser på dette som en super bonus :D

Anonymous poster hash: a7547...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 11. februar 2015 at 8.25, Tigress skrev:

 

Heldig er vel ikkje nett ordet, altså, det krev jo at ein følgjer med på kva ein et, går til åtgjerder når det er turvande og ikkje minst trener sjølv om det tidvis er keisamt og ein er lei. Det er rett og slett ein jobb eg har vald å gjere, altså!

beklager, klønete formulert fra min side. Jeg mente ikke at du ikke gjør en innsats. Jeg burde sagt så flink du er som som har holdt samme størrelse.

Endret av Amafalathiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager, klønete formulert fra min side. Jeg mente ikke at du ikke gjør en innsats. Jeg burde sagt så flink du er som som har holdt samme størrelse. Det var vel mer en frustrasjon over egen situasjon, for til tross for skapet med de fire størrelsene, så gjør jeg en ikke liten innsats med trening og kaloritelling jeg og. Men det er en helt annen diskusjon, som vi ikke skal ta her.

Hva er flinkt med å være ferdig utvokst og utviklet på en uvanlig tidlig alder?

Anonymous poster hash: 5318a...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis for å "straffe" meg skal jeg innrømme her at jeg sprakk så til de grader i januar.shoppet blant annet på salg🙈 jeg ser nok at jeg har større "problemer" enn jeg trudde😉 tips til å komme seg over abstinenser til en GODT over gjennomsnittet shoppegal og materialistisk jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...