Gå til innhold

Den nye uføretrygden - og vi taperne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det er jo feil. Jeg klager ikke på at folk klager. Jeg klager...

Jeg gjentar. Jeg klager ikke på klaging generelt, jeg klager på ubegrunnet klaging.

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Dette bryter fortsatt mot det premiss du har satt:

Ingen skal ha det verre enn du har det for at det skal være greit å klage.

HVORFOR andre klager, om det er ubegrunnet (hvordan klager man ubegrunnet? Det er vel gjerne en grunn til at noen klager? Hvordan klager man uten å ha noe å klage på?), eller om det er ubegrunnet er irrelevant ut fra ditt eget premiss.

Synsing kan du ta med deg tilbake til den trollehulen du krøp ut fra. Du er her for å slenge med leppa mot folk. Det er eneste grunnen til at du har gått inn i denne tråden.

Anonymous poster hash: 44d14...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært interessant å sett noen faktiske tall/budsjett på hvordan disse nye endringene påvirker.

Anonymous poster hash: 2b5fa...e46

Jeg har regnet og regnet og regnet og har kommet fram til at jeg kommer til å miste 26000,- pr år med den nye uførereformen. Heldigvis er jeg gift og kan bli forsørget av mannen min, men hadde jeg vært enslig hadde jeg kommet til å slite ekstremt mye framover. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bryter fortsatt mot det premiss du har satt:

Ingen skal ha det verre enn du har det for at det skal være greit å klage.

HVORFOR andre klager, om det er ubegrunnet (hvordan klager man ubegrunnet? Det er vel gjerne en grunn til at noen klager? Hvordan klager man uten å ha noe å klage på?), eller om det er ubegrunnet er irrelevant ut fra ditt eget premiss.

Synsing kan du ta med deg tilbake til den trollehulen du krøp ut fra. Du er her for å slenge med leppa mot folk. Det er eneste grunnen til at du har gått inn i denne tråden.

Anonymous poster hash: 44d14...f8a

"ingen skal ha det værre en du for at det skal være greit å klage". Sier du at jeg mener folk må ha det bedre enn meg for for at jeg mener din kan klage? LOGIKK og kilde takk?

Dette er ren stråmannkritikk fordi du er på dybt vann og fossror fordi du har dummet deg ut.

Nordmenn er verdensmestre i å klage, selv om de fleste har det bra og det finne svært mye ubegrunnet klaging fordi mange ikke evner å sette seg inn i andre sine situasjoner.

Du mener altså at det ikke skal være lov å kritisere andre sin klaging når de relativt sett har det veldig bra? Altså å be dem se på sin egen situasjon mot andres?

Hvis jeg sa at jeg tjener bare 2.000.000 året og det er veldig kjipt så skal ingen har rett å kritisere meg?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet og regnet og regnet og har kommet fram til at jeg kommer til å miste 26000,- pr år med den nye uførereformen. Heldigvis er jeg gift og kan bli forsørget av mannen min, men hadde jeg vært enslig hadde jeg kommet til å slite ekstremt mye framover. :(

Kan du forklare hvordan du kommer frem til den summen?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hvordan du kommer frem til den summen?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Jeg kommer ikke til å legge ut inntektsopplysningene mine på nett, men tallene er regnet ut fra sist års ligning, og skatteberegning for neste år. For min del slår det kraftig ut pga av at jeg mister fradraget for skattebegrensning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å legge ut inntektsopplysningene mine på nett, men tallene er regnet ut fra sist års ligning, og skatteberegning for neste år. For min del slår det kraftig ut pga av at jeg mister fradraget for skattebegrensning.

Men du kunne kanskje legge ut ca total inntekt? 200.000?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklare meg hvordan man regner ut hvor mye jeg blir sittende igjen med netto pr. mnd? Jeg har funnet ut hvor mye jeg får i brutto pr. år og hvor stor skatteprosent jeg har. Jeg var på Altinn og fikk oversikten. Jeg lurer også på der det står fradrag for gjeldsrenter, er det trukket fra fra før liksom, eller er det noe som blir trukket fra etterpå.? Ikke alt er så lett for meg for jeg er ufør p.g.a en hjerneskade. Takk for hjelp.



Anonymous poster hash: 35f60...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kunne kanskje legge ut ca total inntekt? 200.000?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Hvorfor? Det vil jo ikke si noen noe så lenge man ikke har de andre skatteopplysningene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Det vil jo ikke si noen noe så lenge man ikke har de andre skatteopplysningene mine?

For å forstå hvordan du kan tape så mye.

200.000 gir skatt på 35.000. Enten har du en god del mer i inntekt eller så betalte du under 10.000 i skatt før

Anonymous poster hash: 410cc...e95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvordan man regner ut hvor mye jeg blir sittende igjen med netto pr. mnd? Jeg har funnet ut hvor mye jeg får i brutto pr. år og hvor stor skatteprosent jeg har. Jeg var på Altinn og fikk oversikten. Jeg lurer også på der det står fradrag for gjeldsrenter, er det trukket fra fra før liksom, eller er det noe som blir trukket fra etterpå.? Ikke alt er så lett for meg for jeg er ufør p.g.a en hjerneskade. Takk for hjelp.

Anonymous poster hash: 35f60...e44

http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2015

De fleste misforstår hva som står på skattekortet og tror de ender opp med langt mer skatt en virkeligheten.

Anonymous poster hash: 410cc...e95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvordan man regner ut hvor mye jeg blir sittende igjen med netto pr. mnd? Jeg har funnet ut hvor mye jeg får i brutto pr. år og hvor stor skatteprosent jeg har. Jeg var på Altinn og fikk oversikten. Jeg lurer også på der det står fradrag for gjeldsrenter, er det trukket fra fra før liksom, eller er det noe som blir trukket fra etterpå.? Ikke alt er så lett for meg for jeg er ufør p.g.a en hjerneskade. Takk for hjelp.

Anonymous poster hash: 35f60...e44

Inne på Altinn er skatteprosenten eller tabellnummeret ditt ( for eksempel 7120) en link. Klikk på den ¨, så kommer du inn på en kalkulator som beregner hvor mye du skatter når du legger inn brutto inntekten i mnd, som du får neste år.

Anonymous poster hash: 1cdc9...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ingen skal ha det værre en du for at det skal være greit å klage". Sier du at jeg mener folk må ha det bedre enn meg for for at jeg mener din kan klage? LOGIKK og kilde takk?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Logikk kan jeg ikke hjelpe deg med. Det er du som mener dette er et logisk premiss å gå ut fra. Men kilden skal du få. :)

Jeg forbeholder meg retten til å kritisere de som klager når de beviselig har det langt bedre enn andre.

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Så den eneste grunnen til at du er her er for å klage.

Anonymous poster hash: 44d14...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uføretrygdede tror du taper flere tusen på denne endringen? Hvor mange har lån på 4.000.000?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Jeg taper 2000 per måned på denne endringen, og jeg har 0 kr i lån.

Anonymous poster hash: aa139...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Logikk kan jeg ikke hjelpe deg med. Det er du som mener dette er et logisk premiss å gå ut fra. Men kilden skal du få. :)

Så den eneste grunnen til at du er her er for å klage.

Anonymous poster hash: 44d14...f8a

Du ser ikke hvor mye du dummer deg ut. Du referer altså til noe som her totalt motsatt av ditt utsagn.

1. Du sier "ingen skal ha det værre en du for at det skal være greit å klage"

Det er motsatt av det jeg sier

2. "Jeg forbeholder meg retten til å kritisere de som klager når de beviselig har det langt bedre enn andre."

Altså jeg syns ikke man må ha det bedre enn meg for å klage. Gir jo ingen mening å påstå at jeg sier det.

Du har ikke tilfeldigvis dysleksi?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forstå hvordan du kan tape så mye.

200.000 gir skatt på 35.000. Enten har du en god del mer i inntekt eller så betalte du under 10.000 i skatt før

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Som jeg skriver over mister jeg skattebegrensningen neste år, og det tilsvarte i fjor på nær alt jeg betalte i skatt. Selv om jeg under den nye uførereformen går opp noen kroner hver måned, hjelper det lite når jeg må skatte fullt.

Jeg har en svært så lite komplisert ligning, så det er ingen mulighet for at det er regnet feil, med unntak av at de nye inntektsopplysningene nav har sendt ut ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg taper 2000 per måned på denne endringen, og jeg har 0 kr i lån.

Anonymous poster hash: aa139...c66

Hva er det som gjør endringen for deg. Er det at du har mange barn?

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg taper 2000 per måned på denne endringen, og jeg har 0 kr i lån.

Anonymous poster hash: aa139...c66

Er det virkelig ingen av dere uføre som har uføreforsikring? Dere forteller at dere har vært i bra jobber før dere ble uføre. Hvorfor har dere ikke forsikret dere?

Anonymous poster hash: 527d1...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skriver over mister jeg skattebegrensningen neste år, og det tilsvarte i fjor på nær alt jeg betalte i skatt. Selv om jeg under den nye uførereformen går opp noen kroner hver måned, hjelper det lite når jeg må skatte fullt.

Jeg har en svært så lite komplisert ligning, så det er ingen mulighet for at det er regnet feil, med unntak av at de nye inntektsopplysningene nav har sendt ut ikke stemmer.

Litt problemer med å skjønne det gitt at skattebegreninsg er under 131.000

132.000 gir ca 16.000 i skatt hvis du plutselig hoppet over grensen. HVis du gikk så mye mer opp vil den økte inntekten motvirke bortfallet av begrenisning.

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2015

De fleste misforstår hva som står på skattekortet og tror de ender opp med langt mer skatt en virkeligheten.

Anonymous poster hash: 410cc...e95

Jeg brukte denne og tastet inn alt riktig. Men der står det: "Trekk i en normalmåned 22%". På Alltinn står det derimot at jeg skal trekkes 24% skatt.

Anonymous poster hash: 35f60...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen av dere uføre som har uføreforsikring? Dere forteller at dere har vært i bra jobber før dere ble uføre. Hvorfor har dere ikke forsikret dere?

Anonymous poster hash: 527d1...bfe

Hvis du har noe som ligner en skade/lyte/sykdom, er det umulig å få uføreforsikring. Mannen min blir nektet forsikring pga nakkesmerter. H an har klart å få seg ulykke og dødsforsikring, men det betaler vi dyrt for i året.

Jeg ble syk med kreft før jeg rakk å tegne forsikring. Er det noe jeg har lært er det hvor viktig det er med forsikring og hvor vanskelig det er uten , så mine barn blir nærmest presset til å forsikre seg så fort de blir gamle nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...