AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #141 Skrevet 2. desember 2014 Krogh har au pair og vaskehjelp, samtidig som hun er hjemmeværende mor. Hun har ikke planer om å jobbe fulltid med det første. - Mange av venninnene mine har ikke hjelp, eller, de har selvfølgelig vaskehjelp, men ikke hjelp med babyen, sier Krogh til Mamma. - Jeg synes det er deilig å slippe å tenke på jobb, det er jo mange som begynner i jobb igjen når barna er ni måneder. Det er jeg glad jeg slipper. Jeg hadde ikke vært klar i det hele tatt. Det forklarte hvertfall hvorfor hun har overskudd og tid! Det er ikke veldig normalt å være småbarnsmor, hjemmeværende, med to hjelpere! Hardt liv, for ho stakkars. Best hun rakker ned på alle andre som faktisk må vaske, rydde og fikse huset + passe på babyen selv. Anonymous poster hash: 7e2d3...c4c 2
WubWub Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #142 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Så folk som går 2 timers turer med babyen hver dag er overvektige idioter fordi at de ikke står 15 minutter og spretter i stua mens babyen sover? Jepp, kanskje du skal komme deg ut fra pc'en og leve litt istedenfor. Anonymous poster hash: e2fbb...2d9 Lever livet utenfor samt leser nok artikler til å vite at det står dårlig til med folkehelsa og at fedme/diabetes/hjerte og kar sykdommer har hatt en eksplosiv økning de siste 10 årene. Om du ikke har fått med deg dette så er det vel strengt tatt du som har levd under en stein og ikke meg? Endret 2. desember 2014 av WubWub
WubWub Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #143 Skrevet 2. desember 2014 Krogh har au pair og vaskehjelp, samtidig som hun er hjemmeværende mor. Hun har ikke planer om å jobbe fulltid med det første. - Mange av venninnene mine har ikke hjelp, eller, de har selvfølgelig vaskehjelp, men ikke hjelp med babyen, sier Krogh til Mamma. - Jeg synes det er deilig å slippe å tenke på jobb, det er jo mange som begynner i jobb igjen når barna er ni måneder. Det er jeg glad jeg slipper. Jeg hadde ikke vært klar i det hele tatt. Det forklarte hvertfall hvorfor hun har overskudd og tid! Det er ikke veldig normalt å være småbarnsmor, hjemmeværende, med to hjelpere! Hardt liv, for ho stakkars. Best hun rakker ned på alle andre som faktisk må vaske, rydde og fikse huset + passe på babyen selv. Anonymous poster hash: 7e2d3...c4c Du mener i blodig alvor at mødre ikke kan ta vare på seg selv og sin kropp med mindre man har au-pair? Oh lord. Dette hørtes strengt tatt bare ut som en dårlig unnskyldning for dårlig livvstil 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #144 Skrevet 2. desember 2014 Lever livet utenfor samt leser nok artikler til å vite at det står dårlig til med folkehelsa og at fedme/diabetes/hjerte og kar sykdommer har hatt en eksplosiv økning de siste 10 årene. Om du ikke har fått med deg dette så er det vel strengt tatt du som har levd under en stein og ikke meg? Du gidder ikke å svare på det jeg skriver en gang. Haha! Mener du at diabetes har økt fordi småbarnsmødre går to timers turer om dagen og ikke spretter rundt mens babyen sover? Jaja, du har levd litt for lenge under en stein. Anonymous poster hash: e2fbb...2d9 1
Ciara Skrevet 3. desember 2014 #145 Skrevet 3. desember 2014 Denne tråden viser veldig tydelig at de mest prinsipielle her ikke selv har følt problemet på kroppen (bokstavelig talt). Dette er en tråd hvor folk mener om hva andre burde orke og prioritere, og slike tråder er det sjelden noe lærer noe av. Det er forskjell på teori og praksis. Teori: Alle burde trene. Det er sunt og bra og alle kan få tid til det hvis de vil. I praksis: Man er avhengig av en rekke andre faktorer. Hvordan er formen, hvordan er nattesøvnen, hvor travel er partner, hvor mange plikter har man. Har man aldri vært i en situasjon hvor man har fullt opp tror jeg det er vanskelig å forstå hvordan det er. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #146 Skrevet 3. desember 2014 Denne tråden viser veldig tydelig at de mest prinsipielle her ikke selv har følt problemet på kroppen (bokstavelig talt). Dette er en tråd hvor folk mener om hva andre burde orke og prioritere, og slike tråder er det sjelden noe lærer noe av. Det er forskjell på teori og praksis. Teori: Alle burde trene. Det er sunt og bra og alle kan få tid til det hvis de vil. I praksis: Man er avhengig av en rekke andre faktorer. Hvordan er formen, hvordan er nattesøvnen, hvor travel er partner, hvor mange plikter har man. Har man aldri vært i en situasjon hvor man har fullt opp tror jeg det er vanskelig å forstå hvordan det er. Evt. om man har en partner. Anonymous poster hash: e2fbb...2d9
la Flaca Skrevet 3. desember 2014 #147 Skrevet 3. desember 2014 Så folk som går 2 timers turer med babyen hver dag er overvektige idioter fordi at de ikke står 15 minutter og spretter i stua mens babyen sover? Jepp, kanskje du skal komme deg ut fra pc'en og leve litt istedenfor. Anonymous poster hash: e2fbb...2d9 Hva er poenget med å alltid trekke frem unntakene?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #148 Skrevet 3. desember 2014 Hva er poenget med å alltid trekke frem unntakene? hæ, er det et unntak at en mor går en 2 timers trilleur/gåtur med barnet i skogen f.eks om dagen?? Det var jeg ikke klar over, trodde det stod mye bedre til.. Jeg møter iallefall mange andre småbarnsmødre som går tur ned til sentrum istedet for buss, går for å gå osv osv da jeg er ute. Anonymous poster hash: 55903...1ce
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #149 Skrevet 3. desember 2014 hæ, er det et unntak at en mor går en 2 timers trilleur/gåtur med barnet i skogen f.eks om dagen?? Det var jeg ikke klar over, trodde det stod mye bedre til.. Jeg møter iallefall mange andre småbarnsmødre som går tur ned til sentrum istedet for buss, går for å gå osv osv da jeg er ute. Anonymous poster hash: 55903...1ce Jeg trodde ikke det var unntaket heller for det er ikke det jeg har inntrykk av, og gjerne fra spebarnstiden selv. Anonymous poster hash: e2fbb...2d9
la Flaca Skrevet 3. desember 2014 #150 Skrevet 3. desember 2014 hæ, er det et unntak at en mor går en 2 timers trilleur/gåtur med barnet i skogen f.eks om dagen?? Det var jeg ikke klar over, trodde det stod mye bedre til.. Jeg møter iallefall mange andre småbarnsmødre som går tur ned til sentrum istedet for buss, går for å gå osv osv da jeg er ute. Anonymous poster hash: 55903...1ce Tror du egentlig skjønner veldig godt at det ikke er mødre som går to timer trilletur hver dag trådstarter sikter til jeg. Selv om de ikke trener på 3t så trener de. Sitat: "Man trenger ikke nødvendigvis dra på treningssenter å bli trenings narkoman men man kan gjøre øvelser selv hjemme i stuen sin eller jogge/sykle i skogen." Ergo, mødre som er aktive ute hver eneste dag er tydeligvis ikke det man diskuterer her, det er alle dem som ikke flytter ræva si mer enn høyst nødvendig i løpet av uka, propper seg med all mulig drittmat og gir opp fullstendig fordi de har blitt mødre. Det finnes faktisk veldig mange av dem.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #151 Skrevet 3. desember 2014 Tror du egentlig skjønner veldig godt at det ikke er mødre som går to timer trilletur hver dag trådstarter sikter til jeg. Selv om de ikke trener på 3t så trener de. Sitat: "Man trenger ikke nødvendigvis dra på treningssenter å bli trenings narkoman men man kan gjøre øvelser selv hjemme i stuen sin eller jogge/sykle i skogen." Ergo, mødre som er aktive ute hver eneste dag er tydeligvis ikke det man diskuterer her, det er alle dem som ikke flytter ræva si mer enn høyst nødvendig i løpet av uka, propper seg med all mulig drittmat og gir opp fullstendig fordi de har blitt mødre. Det finnes faktisk veldig mange av dem. Hva ts vil frem til er litt diffust men jeg mente at jeg trodde du mente man var et unntak om man gikk en god tur hver dag mens jeg trodde majoriteten faktisk gjorde det. Men forskjellige steder og miljøer Anonymous poster hash: 55903...1ce
WubWub Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #152 Skrevet 3. desember 2014 Tror du egentlig skjønner veldig godt at det ikke er mødre som går to timer trilletur hver dag trådstarter sikter til jeg. Selv om de ikke trener på 3t så trener de. Nei du har helt rett, de jeg sikter til er mødre som ikke er i fysisk aktivitet overhodet. For de som er mye ute i skogen å går turer så syntes jeg bare det er kjempe bra og skulle ønske flere som gjorde det. Som du siterer så prøver jeg ikke overbevise folk om at de må legge inn så mye innsats og tid i treninga si, det holder med lett fysisk aktivitet 15-30min daglig. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk feiltolker meg så voldsomt, jeg har jo repetert budskapet mitt gang på gang her 1
la Flaca Skrevet 3. desember 2014 #153 Skrevet 3. desember 2014 Hva ts vil frem til er litt diffust men jeg mente at jeg trodde du mente man var et unntak om man gikk en god tur hver dag mens jeg trodde majoriteten faktisk gjorde det. Men forskjellige steder og miljøerAnonymous poster hash: 55903...1ce Ja, skjønte at du misforsto hva slags "unntak" jeg siktet til. Trådstarter presiserer jo at han ikke snakker om mødre som holder seg i aktivitet, så da skjønner jeg ikke poenget med å trekke frem de som gjør det. To timers tur hver dag er mye, og da er man så klart ikke den latsabben ts refererer til. Tviler sterkt på at mødre flest går to timer om dagen for øvrig. Jeg gikk bare en time rask gange med vogna hver dag da jeg hadde baby, spiste fornuftig og kom kjapt i knallform.
absinthia Skrevet 3. desember 2014 #154 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Mødre er ikke motstandere av sunnhet, de er motstandere av ignoranse og arroganse.Alle i landet bør selvfølgelig satse på å leve sunt, men mødre er generelt mye mer opptatt av kosthold enn menn. Hvorfor er det ikke problematisk at småbarnsfedre gjennomsnittlig er feitere og spiser mer usunt enn mødrene - er ikke de like viktige når det gjelder å være gode rollemodeller for barna sine? Når det gjelder Grandiosa og fastfood, så blir den i stor grad fortært av unge menn. https://kreftforeningen.no/Global/Om%20Kreftforeningen/Ressurser%20presserom/Rapport%20ungdomsundersøkelse,%20mat%20og%20drikkevaner%2015-24%20år.pdf?epslanguage=noKanskje du burde tatt utgangspunkt i en mer relevant artikkel enn utsagn fra en eller annen dame som har all verdens tid til overs når vi trekker fra jobb og husarbeid. Denne feks: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/massiv-oekning-i-fedme-blant-norske-menn/a/23243174/ Endret 4. desember 2014 av Rainbow81 3
Rainbow Skrevet 4. desember 2014 #156 Skrevet 4. desember 2014 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette. Rainbow81, mod
Gjest Kaffelattn Skrevet 4. desember 2014 #157 Skrevet 4. desember 2014 Er fotballfrue kostholdsekspert altså? Ingen blir sinte på "gode råd" om å være aktiv og spise sunt, det er bare det at vi allerede er fullstendig klar over det Men det er andre ting som spiller inn, og man kan ikke alltid gjøre alt etter boka når livet er som et eneste rotterace i perider. Forresten, det går fint an med enn mellomting mellom å bygge seg opp vs. å forfalle. Hva med å beholde status quo? Hva med om hver og en gjør det som passer dem i sitt eget tempo. Samfunnet behøver vel ikke å enes kollektivt i dette spørsmålet, en for alle og alle for en?
Gjest Ciegus Skrevet 4. desember 2014 #158 Skrevet 4. desember 2014 (endret) Ja, skjønte at du misforsto hva slags "unntak" jeg siktet til. Trådstarter presiserer jo at han ikke snakker om mødre som holder seg i aktivitet, så da skjønner jeg ikke poenget med å trekke frem de som gjør det. To timers tur hver dag er mye, og da er man så klart ikke den latsabben ts refererer til. Tviler sterkt på at mødre flest går to timer om dagen for øvrig. Jeg gikk bare en time rask gange med vogna hver dag da jeg hadde baby, spiste fornuftig og kom kjapt i knallform. Men hva er poenget med å diskutere den lille andelen mødre som sitter bom stille og som man antar fortsetter å sitte bom stille når barna vokser opp? Hvorfor skal man akkurat diskutere mødre - hvorfor ikke diskutere alle som ikke beveger på seg i det hele tatt? Eller hvis man absolutt skal diskutere en del av en gruppe, hvorfor ikke diskutere, la oss si, mennesker mellom 25 og 30 som ikke rører på seg? Barnehageansatte som ikke rører på seg? Professorer som ikke rører på seg? Mannlige finanstopper som ikke rører på seg? HVORFOR er det så interessant å diskutere den delen av en spesifikk gruppe som ikke rører nok på seg, når man heller kan diskutere helheten? Hvorfor er det mer interessant å diskutere småbarnsmødre som ikke trener, enn finanstopper som ikke trener, eller enn barnløse menn som ikke trener? Endret 7. januar 2015 av ninuska_ 3
Gjest Hummels Skrevet 7. januar 2015 #159 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Må bare si at det er lett for to arbeidsledige, single, barnløse unge menn med all verdens tid å sitte her og legge ut om hvor lett det er å finne tid til trening. Fornøyelig, rett og slett. Denne saken med Marte Krogh er jo eldgammel, og er diskutert ferdig for lengst. Og TS skyter seg selv i foten ved å vise til undersøkelser som faktisk viser at det er menn som er mest overvektige her i landet. Jeg ler hele veien til treningssenteret Ja det finnes alt for mange late og feite menn også, men betyr det at kvinner også bare kan være lat og feite? Det gjør ingenting for det er likevel flere feite menn? Begynn å tren folkens så blir livet og hverdagene mye bedre. Sånn er det bare. Viktig å trene selv om man har fått barn. Det vet til og med "assholes" som meg. Trenger ca 15 min og det bør alle klare å få til noen minutters trening. Endret 7. januar 2015 av Hummels
Gjest Hummels Skrevet 7. januar 2015 #160 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Dette var tydeligvis et ømt tema på kg..Hva faen er det som er så grusomt med trening??? Endret 7. januar 2015 av Hummels
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå