Gå til innhold

Mødre bør ta seg sammen


WubWub

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er interessant er holdningen om at dersom en løfter en vekt eller en manual så er det trening, spesielt om du drar på treningssenter og da er det kjempebra.

....men dersom en jevnlig bærer tunge ting hjemme, så er det ikke godt nok fordi en har en annen nytteverdi av det?

Anonymous poster hash: ef2a5...dfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg digger det når unge barnløse gutter øser av sin kunnskap om hvor mye tid småbarnsmødre har til egenpleie. :)

Ja vi vet nå tydeligvis mer om trening og helse enn hva visse kvinner gjør :fnise:

LATINGER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er interessant er holdningen om at dersom en løfter en vekt eller en manual så er det trening, spesielt om du drar på treningssenter og da er det kjempebra.

....men dersom en jevnlig bærer tunge ting hjemme, så er det ikke godt nok fordi en har en annen nytteverdi av det?

Anonymous poster hash: ef2a5...dfc

Ja, jeg har også sett den trenden. Skikkelig rart.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg revnet fra V til A.. Kan kettlebell hjelpe meg? :(

Anonymous poster hash: 6709a...c7a

Og jeg endte med en mage som ser ut som den "skrekkmagen" som ble avbildet i "Er denne magen ekte??"-tråden her nylig i tillegg.

Arrvev over store deler av underlivet, nedsatt følelse/ramponert sexliv, problemer med å holde igjen luft (og diverse annet tidligere, men det er heldigvis i orden), å aldri tørre å vise meg i bikini eller naken i en garderobe. DET er det jeg legger i en ødelagt kropp.

Jeg er for øvrig normalvektig, og var det under hele graviditeten. Jeg er i god form, og sikker på at jeg kan kappspringe opp til prekestolen og slå de fleste her på tiden. Men jeg har hengemage (kengurupung!) Som er mer stripete enn en flokk med sebraer, og underlivet blir nok aldri i nærheten av hva det var (arrvev forsvinner jo ikke).

Kanskje jeg skal slenge rundt noen kettlebells 15 min daglig. Det hjelper sikkert.

Anonymous poster hash: 9d346...17a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er interessant er holdningen om at dersom en løfter en vekt eller en manual så er det trening, spesielt om du drar på treningssenter og da er det kjempebra.

....men dersom en jevnlig bærer tunge ting hjemme, så er det ikke godt nok fordi en har en annen nytteverdi av det?

Anonymous poster hash: ef2a5...dfc

Lurer på hva tunge ting dere driver å bærer på? En baby er ikke noe treningsutstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren nå for faen, og slutt å syt på at dere ikke har tid. Når mange småbarnsmødre klarer det som har det mye mer travelt enn dere så klarer faen meg alle det. Eller end opp som gretne feite kjerringer!

Jeg prøver å trene, jeg, men her ble jeg litt nysgjerrig: mener du at Marte Krogh med ett barn, vaskehjelp og au pair har det mye mer travelt ? Og ja, jeg vet at hun ble feilsitert, og sånn sett er det egentlig litt ufint å nevne henne. Men for å ta et eksempel på en ganske privilegert kvinne, så er de tjo det.

Jeg er verken sur, sint, feit eller gretten, men jeg lurer oppriktig på når dere mener at det hadde vært naturlig å skvise inn en tur til treningssenter innimellom husarbeid, fulltidsarbeid, og ansvar for seks aktive unger?? Vasker du mye tøy, Tissefanten, lager du mye mat, hjelper du med lekser og heier på fotballkamper etter åtte timer på jobb? Slike ting tar tid, faktisk, og det er ikke bare å prioritere det bort fordi mamma vil ha sprettrumpe (helt ærlig ville det vært himmelsk med flere timer for seg selv i uka, men det kommer ikke til å skje på de neste årene. Det er viktigere for familien at jeg er til stede enn at jeg er veltrent. Ikke fordi at det å være sunn er uviktig, men fordi at i døgnets 24 timer må noe vike).

Trening er bra, og trening er topp. Absolutt. Og jeg reagerer på ingen måte på å bli informert om dette. Det jeg misliker, er når folk som ikke har den ringeste anelse om min (og mange andres) hverdag, skal påpeke at det bare handler om vilje, og at vi egentlig er late. Jeg inviterer samtlige, inkludert TS og Marte Krogh, til å teste ut en uke hjemme hos oss og se hvor mye dere får trent :tommelsmil:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva tunge ting dere driver å bærer på? En baby er ikke noe treningsutstyr!

Jeg for min del har bært betong, jordsekker, møbler, naturstein fra 10-50 kilo, potetkasser med potet i, materiale, vannbøtter, store urner med jord og planter, bildekk, spadd opp og trillet mange kubikk med jord med trillebår, slept på nedsagde trær, samt måkt tung snø. Tror du at vi bare driver på med ungene?

Folk pusser opp, maler, snekrer og monterer, de skifter dekk på biler, fikser utendørs osv. Detter gjør de gjerne når de er i etableringsfasen, ved siden av barn og full jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi vet nå tydeligvis mer om trening og helse enn hva visse kvinner gjør :fnise:

LATINGER!

Utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva tunge ting dere driver å bærer på? En baby er ikke noe treningsutstyr!

baby-7kg = IKKE trening. vekt-5kg = BRA TRENING

Anonymous poster hash: 6709a...c7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby-7kg = IKKE trening. vekt-5kg = BRA TRENING

Anonymous poster hash: 6709a...c7a

Tar du bicep curls, triceps press og shoulder press med bebien din du eller?

Du bruker altså bebien som hantlers? Hvor mange repitisjoner pleier du kjøre med bebien da?

Vel... du kan sikkert bli sterk av det også men jeg kan på ingen måte gå god for trenina her. Det høres risikabelt og helsefarlig ut for bebien sin del.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du bicep curls, triceps press og shoulder press med bebien din du eller?

Du bruker altså bebien som hantlers? Hvor mange repitisjoner pleier du kjøre med bebien da?

Vel... du kan sikkert bli sterk av det også men jeg kan på ingen måte gå god for trenina her. Det høres risikabelt og helsefarlig ut for bebien sin del.

:fnise:

Anonymous poster hash: 6709a...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du bicep curls, triceps press og shoulder press med bebien din du eller?

Du bruker altså bebien som hantlers? Hvor mange repitisjoner pleier du kjøre med bebien da?

Vel... du kan sikkert bli sterk av det også men jeg kan på ingen måte gå god for trenina her. Det høres risikabelt og helsefarlig ut for bebien sin del.

Det er ganske vanlig å trene litt med baby. Har gjort det, selv om jeg må si at det begynner å bli litt tungvint når de blir 185 og 75 kilo.

Slik kan en gjøre http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Mors-helse/Trening-med-baby/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så forbanna slitsomt med barn så vil jeg aldri ha barn og stelle med uansett hvor mange jeg gjør gravid. Høres jo grusomt ut! Aldri få tid til seg selv! Jeg vil ikke bli gretten, feit og løpe fra unge til unge! Skrekk og gru!!! Jeg lever av å trene jeg!! Ikke være slave for skrikerunger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så forbanna slitsomt med barn så vil jeg aldri ha barn og stelle med uansett hvor mange jeg gjør gravid. Høres jo grusomt ut! Aldri få tid til seg selv! Jeg vil ikke bli gretten, feit og løpe fra unge til unge! Skrekk og gru!!! Jeg lever av å trene jeg!! Ikke være slave for skrikerunger!

Men da må du jo betale barnebidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dere, noen som har hørt om kettelbells eller? Har hørt det er den beste treningsformem som finnes, som passer for alle, og som alle liker.

Og best av alt, de får "plats under sengen"!

Anonymous poster hash: 55dc2...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere, noen som har hørt om kettelbells eller? Har hørt det er den beste treningsformem som finnes, som passer for alle, og som alle liker.

Og best av alt, de får "plats under sengen"!

Anonymous poster hash: 55dc2...025

ja har hørt om kettlebells. trener med kettlebells hver morgen. starter opp dagen med cardio kettlebell trening (bruker en lett kettlebell kule på 15kg til cardio med mange repitisjoner) og avslutter kvelden med kettlebell styrketrening (30kg kettlebell kule). på toppen kransekaka så trener jeg styrke 3 ganger i uka på treningsstudio, men der trener jeg ikke med kettlebells. det hadde blitt litt for mye kettlebell trening føler jeg.

men hvertfall, med kettlebell trening kan alle damer få kropp som hu kettlebell dama her :

Er det ikke strengt tatt bedre å ha sånn kettlebell kropp enn en dvask og doven feit kvinnekropp?

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så forbanna slitsomt med barn så vil jeg aldri ha barn og stelle med uansett hvor mange jeg gjør gravid. Høres jo grusomt ut! Aldri få tid til seg selv! Jeg vil ikke bli gretten, feit og løpe fra unge til unge! Skrekk og gru!!! Jeg lever av å trene jeg!! Ikke være slave for skrikerunger!

Nettopp.

Da unner jeg samtidig ingen barn å få deg som far: vinn-vinn!!

Anonymous poster hash: 3bf56...668

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

Da unner jeg samtidig ingen barn å få deg som far: vinn-vinn!!

Anonymous poster hash: 3bf56...668

Får håpe damene er flinke med å beskytte seg selv da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...