Gå til innhold

Mødre bør ta seg sammen


WubWub

Anbefalte innlegg

Nei det er ikke vås. Det å få barn skal ikke bety at man ikke skal få anledning til å ta vare på seg selv og som konsekvens fører til at man dør før man burde. Mye av meninga med livet er å leve så lenge man kan, og da trengs det en aktiv og sunn livsstil.

Leit overvektige mødre ser på det å få barn på samme måte som å få en dødsdom. Leit for barnet sin skyld også at mor forsvinner 10-30 år tidligere enn hu strengt tatt bør

Igjen overser du. Hvorfor kan du ikke slutte å kverne på det samme om og om igjen og heller ta til deg litt av det som er skrevet av erfarne mødre i tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at det blir for enkelt å skylde på tidsklemma, men merker jo at jeg gjør det selv. Samtidig er det jo ikke nødvendigvis fort gjort å lage mat fra bunnen av, ei heller å trene. Et mye brukt argument for trening er "jammen, det er jo bare en time av livet ditt", men det er jo sjeldent det. Om jeg skal trene i en time går det med nærmere 2,5 timer pga reisetid og dusjing, så jeg skjønner fort at mange småbarnsmødre ikke tar seg tid til "den lille timen" med trening. Samme med mat, når jeg lager noe ordentlig godt og sunt fra bunnen av tar det jo minst en halvtime! Også må man spise, vaske opp, rydde. Men å "servere" ferdigpizza eller McDonalds er jo uholdbart! Blir ofte at jeg prioriterer middag over trening, fordi døgnet av og til ikke har nok timer. Kan såklart trene før skolen, men å stå opp klokken seks for å trene fungerer rett og slett ikke for meg.

Du er heldig. Jeg må stå opp kl 5 for å rekke jobb. Trene må jeg gjøre kl 3 om jeg skal ha tid.

Anonymous poster hash: ea243...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen overser du. Hvorfor kan du ikke slutte å kverne på det samme om og om igjen og heller ta til deg litt av det som er skrevet av erfarne mødre i tråden?

De har bare kommet med unnskyldninger. Men unnskyldninger forbrenner ikke fett eller styrker hjertet og det kardiovaskulære systemet.

Derfor har jeg brukt tråden til å flittig komme med trenings tipp som raskt og enkelt kan utføres i sin egen stue. Man trenger ikke som jeg sa i åpningsinnlegget bli treningsnarkoman å løpe ned dørene på elixia hver dag bare for å komme seg i form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare kommet med unnskyldninger. Men unnskyldninger forbrenner ikke fett eller styrker hjertet og det kardiovaskulære systemet.

Derfor har jeg brukt tråden til å flittig komme med trenings tipp som raskt og enkelt kan utføres i sin egen stue. Man trenger ikke som jeg sa i åpningsinnlegget bli treningsnarkoman å løpe ned dørene på elixia hver dag bare for å komme seg i form

Det er ikke unnskyldninger, men fakta og prioriteringer. Det ville kanskje vært unnskyldninger i din livssituasjon, men ikke i andres. Det er bare tull å være så bastant som du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare kommet med unnskyldninger. Men unnskyldninger forbrenner ikke fett eller styrker hjertet og det kardiovaskulære systemet.

Derfor har jeg brukt tråden til å flittig komme med trenings tipp som raskt og enkelt kan utføres i sin egen stue. Man trenger ikke som jeg sa i åpningsinnlegget bli treningsnarkoman å løpe ned dørene på elixia hver dag bare for å komme seg i form

Skaff deg heller en jobb istedenfor å bitche på KG angående ting som du er uviten om.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg heller en jobb istedenfor å bitche på KG angående ting som du er uviten om.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

Dette er klassisk type retorikk dere alene mødre bruker ovenfor ernæringsfysiologer, personlige trenere og kostholds eksperter.

Makan. skjønner det er et ømt tema at dere ikke får ut fingern men hva med litt saklighet?

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er klassisk type retorikk dere alene mødre bruker ovenfor ernæringsfysiologer, personlige trenere og kostholds eksperter.

Makan. skjønner det er et ømt tema at dere ikke får ut fingern men hva med litt saklighet?

Usakligheten din fortjener usaklighet tilbake.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usakligheten din fortjener usaklighet tilbake.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

Usaklig å komme med treningstips i en tråd som handler om trening og sunnhet? jaja grandiosa gjengen slutter aldri overraske ;) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklig å komme med treningstips i en tråd som handler om trening og sunnhet? jaja grandiosa gjengen slutter aldri overraske ;) haha

Usaklig at en arbeidsledig (som sitter og tvinner tommeltotter på KG dagen lang), ikke har barn og sikkert ikke ett sosialt liv heller, skal sitte og diktere andre mennesker med full jobb og barn om hvordan de skal leve livet sitt. Kanskje du burde komme deg ut og fokusere på ditt eget liv først før du går løs på andre, men heeei, hvis dette hjelper deg med å ikke tenke på ditt eget håpløse så liv så hvorfor ikke? Enklere å hakke på andre enn å ta ansvar for seg selv.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklig å komme med treningstips i en tråd som handler om trening og sunnhet? jaja grandiosa gjengen slutter aldri overraske ;) haha

Vet du hva? Dagens mødre er mer bevisste på kosthold enn de var for bare noen få år siden. Tar du en titt i et gjennomsnittlig barnehagebarns eller skolebarns matboks til frokost/ lunch ser du gjerne følgende: to brødskiver med rimelig sunt pålegg, yoghurt, noen gulrotbiter, frukt og de er varierte fra dag til dag. Det er vanlig med omelett, iblant litt pastasalat, fiskepudding på brødskivene, et egg osv..

Da vi var små, var det vanlig med 2-4 litt stakkarslige brødskiver med hapå eller salami og kanskje en clementin eller et halvt eple.

Skulle det være noe å utsette her, er det vel egentlig at det kan bli litt mye mat i en slik variert matboks, nettopp fordi den er så variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklig å komme med treningstips i en tråd som handler om trening og sunnhet? jaja grandiosa gjengen slutter aldri overraske ;) haha

Men er det viktigere at mødre er i god form enn andre kvinner, fedre og menn da? Jeg synes hele Norges befolkning bør prøve det de kan for å holde seg i form ja, men alt til sin tid og hver i sitt tempo. Du kommer her som en Gud med disse treningstipsene dine som strengt tatt INGEN har bedt om!! Hva forventer du?? Og fordi noen er uenige med deg så er de feite grandiosa etere??

Jeg VET godt at du skriver alle disse patetiske trådene dine for å få litt menneskelig kontakt, men det er fader ikke sjarmerende lenger. Veldig bra gjort av deg at du klarer å balansere jobben, sosiallivet, det å være forelder, samlivet, holde hagen i orden, gjøre innkjøp, matlagingen osv med trening og holde deg i god form. oh wait..

Nå har du fått dosen din idag også med kontakt, respons osv. Håper det har gjort deg godt. Men ha en ting rett før du legger deg ikveld wubber: Du er ingen Gud eller gave til KG eller menneskeheten generelt. Du bør absolutt få orden på psyken din, få deg en utdanning, prøve å jobbe litt, prøve å skaffe deg venner og finne ut av både det ene og det andre før du begynner å berike verden med gode tips og råd.

Det er kjempeviktig å holde seg i form, men mye viktigere å være fornøyd med livet sitt (IKKE bare å overbevise alle andre om at en er superfornøyd). Du får lese hvilke linjer du vil her osv, natta da, god bedring og

TAKK TIL DEG.

Anonymous poster hash: 55903...1ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det viktigere at mødre er i god form enn andre kvinner, fedre og menn da? Jeg synes hele Norges befolkning bør prøve det de kan for å holde seg i form ja, men alt til sin tid og hver i sitt tempo. Du kommer her som en Gud med disse treningstipsene dine som strengt tatt INGEN har bedt om!! Hva forventer du?? Og fordi noen er uenige med deg så er de feite grandiosa etere??

Jeg VET godt at du skriver alle disse patetiske trådene dine for å få litt menneskelig kontakt, men det er fader ikke sjarmerende lenger. Veldig bra gjort av deg at du klarer å balansere jobben, sosiallivet, det å være forelder, samlivet, holde hagen i orden, gjøre innkjøp, matlagingen osv med trening og holde deg i god form. oh wait..

Nå har du fått dosen din idag også med kontakt, respons osv. Håper det har gjort deg godt. Men ha en ting rett før du legger deg ikveld wubber: Du er ingen Gud eller gave til KG eller menneskeheten generelt. Du bør absolutt få orden på psyken din, få deg en utdanning, prøve å jobbe litt, prøve å skaffe deg venner og finne ut av både det ene og det andre før du begynner å berike verden med gode tips og råd.

Det er kjempeviktig å holde seg i form, men mye viktigere å være fornøyd med livet sitt (IKKE bare å overbevise alle andre om at en er superfornøyd). Du får lese hvilke linjer du vil her osv, natta da, god bedring og

TAKK TIL DEG.

Anonymous poster hash: 55903...1ce

Hehe skal ikke legge skjul på at jeg er her for menneskelig kontakt, akkurat som alle andre ;)

Hva tror du forum er til for? Hensikten er jo å ha et sted å dele tanker, følelser, utveksle meninger å diskutere det man har på hjertet. Jeg er neppe alene om å bruke KG til det formålet, er bare å ta en titt på hvor mange innlegg og tråder som blir lagd her inne hver dag så ser du at det er svimlende mange som er aktive her inne :)

Noen temaer er vanskligere å prate om enn andre, som f.eks temaet i tråden her.

Men det rettferdiggjør ikke personangrepene og personfokuseringen du driver med her. I tillegg strider det mot KG's regler, så det er helt unødvendig av deg å bevisst kaste bort moderatorenes tid.. Skuffende at folk kommer med sånne innlegg som du gjør men det er som forventet fra AB'er. Om du ikke greier forholde deg til trådens tema så bør du strengt tatt la være å svare.

Guds gave du liksom, jeg er så lite religiøs som det går ann å bli så nei jeg tror nok ikke gud har sendt meg til jorda som gave.

God natt, håper imorgen at du klarer være litt mer voksen og saklig istedetfor å bevisst bryte reglene til forumet. Det bidrar ikke til annet enn et dårlig debatt klima og det ønsker vi vel ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skal ikke legge skjul på at jeg er her for menneskelig kontakt, akkurat som alle andre ;)

Hva tror du forum er til for? Hensikten er jo å ha et sted å dele tanker, følelser, utveksle meninger å diskutere det man har på hjertet. Jeg er neppe alene om å bruke KG til det formålet, er bare å ta en titt på hvor mange innlegg og tråder som blir lagd her inne hver dag så ser du at det er svimlende mange som er aktive her inne :)

Noen temaer er vanskligere å prate om enn andre, som f.eks temaet i tråden her.

Men det rettferdiggjør ikke personangrepene og personfokuseringen du driver med her. I tillegg strider det mot KG's regler, så det er helt unødvendig av deg å bevisst kaste bort moderatorenes tid.. Skuffende at folk kommer med sånne innlegg som du gjør men det er som forventet fra AB'er. Om du ikke greier forholde deg til trådens tema så bør du strengt tatt la være å svare.

Guds gave du liksom, jeg er så lite religiøs som det går ann å bli så nei jeg tror nok ikke gud har sendt meg til jorda som gave.

God natt, håper imorgen at du klarer være litt mer voksen og saklig istedetfor å bevisst bryte reglene til forumet. Det bidrar ikke til annet enn et dårlig debatt klima og det ønsker vi vel ikke :)

Kanskje du skal begynne å være saklig først før du krever saklig svar.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idiotisk at hun mener det bare er å ta seg sammen, når hun selv har au pair, vaskehjelp og personlig trener ... ikke alle som har den slags luksus. Tviler på at hun hadde funnet det like enkelt om hun måtte stått for mesteparten av husarbeid og barnepass på egenhånd. Når mammapermen er over vil jo en "vanlig" mor måtte jobbe deltid/fulltid ved siden av disse arbeidsoppgavene .. utrolig lett å dømme når man sitter uten samme forventninger, press og arbeidsmengde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig sitter jeg med inntrykk av at mødre nå til dags er ganske flinke til å trene og ta vare på seg selv. Mener det var noe helt annet for ca 10 år siden da mange mødre bare loffet rundt i treningstøy og var i totalt forfall. Jeg for min del hadde begge mine barn med på trening - aktiv med mor/barn, mange turer, jogging etc. Ikke har jeg tilgang på noe barnepass heller, men det er hva man gjør det til selv. Trening betyr jo ikke nødvendigvis at man skal svette ut i et studio - en tur er trening i seg selv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud. Nordmenn flest blir feitere og feitere, og dere tror løsninga er å angripe småbarnsmødre??? Kvinner flest er småbarnsmødre i en meget kort periode av livet sitt. Om man lever til man blir 80 ser jeg ikke helt problemet med at man 5-10 år av livet sitt lar treningsformen være av typen gå tur med og leke med barna.

Newsflash til dere uerfarne guttunger: Treningsformen må ikke være den samme hele livet, hver uke i 80 år! Det går an for et menneske å være sunn selv om man ikke hver dag i 80 år slenger rundt på en kettlebell i stua. Jeg tror folk som er aktive med ungene er mye mer sunne enn gutter som slenger rundt på en kettlebell i 15 minutter, altså.

Og unnskyld for at jeg LER når en narkoman som tidligere sutret over at kvinner bruker for lite tid på barna nå mener at kvinner skal bruke mer tid uten barna - for å trene og være sunn. Snakk om ironisk! :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av folk som tror at trening løser alle verdensproblemer! Er det en synd å ikke trene på senter nå? Kan man ikke være lykkelig eller leve et fullstendig liv uten medlemskap på Elixia?

Trening løser ikke verdensproblemer, men veldig mye annet. Det er så utrolig viktig å få opp blodsirkulasjonen med jevne mellomrom, for ellers funker ikke kroppen sånn som den er ment å gjøre. Det er jo ikke snakk om treningsenter eller ingen ting, man velger bare aktiviteter man trives med.

Når man er mamma er det heller ikke dumå å påvirke ungene til å trives med å være i aktivitet, og gjerne gjøre det til en sosial greie. Jeg løper, sykler og går på blades med mine, beste lykkepillen som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å si det samme til overvektige? Eller er de fredet fordi de har "problemer med stoffskifte"? Hva med å ikke legge seg oppi andres vekt/kropp/trening.

Wubwub, er det er problem at mange (?) mødre ikke bryr seg (?) om kroppen sin etter de har fått barn? Klarer du å forstå at det er ikke alle kilo som er like lette å få av seg, de siste er ofte de verste.



Anonymous poster hash: 3aa88...840
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare min ydmyke mening, som forøvrig også i all beskjedenhet faktisk ER fasiten. Tilnærmet all forskning viser til at lett trening hver dag øker gjennomsnitts levealder, øker velvære og energi nivå.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

Så folk som går 2 timers turer med babyen hver dag er overvektige idioter fordi at de ikke står 15 minutter og spretter i stua mens babyen sover? Jepp, kanskje du skal komme deg ut fra pc'en og leve litt istedenfor.

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...