Gå til innhold

Hva får din kjæreste til jul av deg i år? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du gitt en kjapp (hvis det finnes) oppskrift på hvordan du gikk frem for å få til det? Jeg har ikke jegerprøven eller våpentillatelse (eller hva det heter), men mannen min er ivrig jeger...

.

Jeg er heller ingen aktiv jeger :) Tok prøven et par år etter vi kom sammen, men har ikke vært med på jakt siden 2007...

Jeg tok kontakt med klubblederen til den lokale banen og forhørte meg. Ble informert om at det ikke er så lett å få tak i akkurat denne rifla her til lands (aner ikke hvorfor), men han tok kontakt med en leverandør i Tyskland for meg og fikk den importert. Var en del papirarbeid knyttet til import av våpen for privatpersoner og selvfølgelig ble det tull med tollen.. Om du vurderer den samme riflen, ville jeg anbefale å ta kontakt med den lokale klubben evt jaktlaget til din mann om de har kontakter/erfaring. Lykke til!

Anonymous poster hash: 0e61d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du link? Det kunne vært noe å tipse svigers om at sønnen dems ønsker seg/trenger. Han har trent styrke i mange år nå, men i helt vanlige joggesko...

Jeg mener det er disse jeg gikk for. XXL har forøvrig tilbud på disse. Man bør ikke trene styrke i joggesko, da det vil være omtrent som å stå på en tjukkas (ja, sånn i gymmen) da underlaget blir ustabilt. Men det er en helt annen diskusjon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 27 år, han får bergans dunjakke, tapout joggebukse, tapout shorts, tapout t-skjorte og en mer personlig ting som jeg ikke har funnet helt ut av enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får Xbox One med to spill i år, men siden vi ikke gir så dyre gaver, så får jeg foreldrene våre med på å spleise. Jeg organiserer, bestiller, pakker inn og står for en andel av kostnaden, så betaler de det hver enkelt måtte ønske (foreslo det for dem for lenge siden, og de synes det var en super idé). Han får nok noe ekstra av sine foreldre, men på den måten får han noe skikkelig som han ønsker seg og ikke tar seg råd til selv, istedet for at han bare skal få mange mindre gaver som ikke ville blitt like mye brukt.

Anonymous poster hash: b1045...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Hittil har jeg kjøpt trådløs tastatur og mus og sokker. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe noe mer treningsklær til han, for det trenger han. Kanskje noe mer også. Får se :)

I tillegg tror jeg at jeg skal kjøpe en julestrømpe og fylle den med litt småting :)

Vi er begge i 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt et kult bilde jeg tror han kommer til å like :) Han er naturvitenskapelig, jeg mer åpen, så fant et bilde som representerer oss begge.



Anonymous poster hash: b6388...0b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veldig usikker på hva han skal få, men i kveld kjøpte jeg plutselig et par gaver! Han får Xbox One, Fifa 15, skjeggtrimmer og The world cup book. :)

Edit; han trenger en ny pysjbukse også, får se om ikke hunden finner en fin en til han. :)

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobildeksel med bilde av oss. Det er ikke store greiene, men jeg vet han kommer til å sette pris på det :) Vi er 20.

Endret av totes_mc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fjerner det jeg skrev i frykt for at han snoker her på KG ;)

Endret av following_angels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monopol-spill, wake up light og 2 øl fra vinmonopolet tenkte jeg. :)



Anonymous poster hash: 280d9...36c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper bøker til hverandre. Har vært mye reising siste tiden, og forhåpentligvis fortsetter vi med det neste år også, så pengene prioriteres der.

Ellers ble jeg inspirert av en annen tråd her, og opprettet en "klokkekonto". Dvs en sparekonto hvor jeg hiver inn litt penger når jeg kan. Og når det er en fin sum der om et år eller to skal han få tilgang til den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han får et par litt finere høstsko av meg (disse vet han at han får, siden han måtte prøve de). Også får han en boblejakke og fleece genser fra North Face (dette var på kjempetilbud). Blir ca. 1500 kr til sammen, om jeg ikke hadde kjøpt på tilbud hadde det blitt ca. 6000 kr, det hadde jeg ikke tatt meg råd til. Vi har pleid å bli enige om at 1500 kr er en grei pris.

Han får også julekalender, der tok jeg litt av, så den ble dyrere enn jeg først hadde tenkt. Blir til at jeg dropper julesokk i år, siden kalenderen ble såpass dyr. Har gitt tydelig beskjed om at jeg ikke forventer kalender eller julesokk, dette er jo ting jeg kjøper fordi jeg synes det er koselig å planglegge osv. :) Vi er begge 23 år og har vært sammen i nesten 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får en klokke. I tillegg vurderer jeg å kjøpe Kindle. Har lyst til å kjøpe noe mer personlig, konsertbilletter eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 og 32 år.

Jeg tenker å kjøpe en varm dyne til han. Han klager alltid over at han fryser på soverommet siden jeg vil ha det kaldt og han vil ha det varmt.

Vurderte SodaStream, men er redd det blir bare enda mer skapfyll.

Tenkte å kjøpe billetter til TopGear, men var for seint ute, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fyren er klokkegal, så han får en klokke og en sånn "display box" for å ha klokker i. I tilegg får han en karaffel med tilhørende glass (tidligere europamester i drinkmiksing, så han er veldig glad i alt som har med sånt å gjøre). Fra datteren vår får han en termokopp med verdens beste pappa på, og en Superdad-skjorte. :P Har handlet alt utenom klokken på ebay, så selv om det er fine ting kom de på under 400kr. Klokken er jo en del dyrere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer får en jeans, parfyme, boxere og en toalettmappe :) alt skal pakkes i små gaver i en stor eske.

Vi har også adventskalender hvor vi har kjøpt inn en pakke hver til søndagene i advent. Så hver søndag skal vi åpne en pakke hver i senga :) i denne får han:

1 søndag: renseprodukter til ansiktet og barberskum

2 søndag: captain Morgan

3 søndag: en poster med mange små bilder av tiden vår sammen

4 søndag: thermokopp med bilde av oss på eller noe annet :)

Så lager vi vel en felles julestrømpe tror jeg. Egentlig har vi ikke pleid å gi noe særlig til hverandre pga vi har fokusert på fine reiser og weekendturer. Så de siste juleaftene og bursdager har det vært noe praktisk til reisen eller ingenting, slik at vi heller kan bruke mer penger på reise :) men en liten gutt har tatt leie i magen og kommer i april så i år blir det annerledes.

Vi har vært sammen i 6 år, jeg er 24 og han 28 :)

Adopterer ideen om klokkekonto til en av dere her :) helt genialt da min kjære fyller 30 år om to år og skal få en lekker manbag eller en dyr klokke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jula forventer hun ikke dyre gaver. Men vi har ofte brukt jula til å gi de store kapitalkrevende gavene som vi begge ønsker men som ikke faller direkte inn i forbruk. Uansett har vi aldri egentlig hatt noen konkuranse om dyre gaver, selv om hun av og til savner det å gi meg noe som matcher kostbasen min. Det er enklere å sløse penger på kvinner enn menn (hvis du ikke er godt kjent i tekniske dingser).

I år er det dog litt anderledes , der hun får sommerferieturen til jul. Og dette er en tur jeg har gledd meg til i mange år, og en som kommer til å koste en god del. Så i år tror jeg hun blir litt irritert- men det er bedre enn alternativet.

ja slik gjør vi også, vi har lite penger så vi sparer til dyre ting vi har lyst på eventuelt trenger å gir til hverandre i gave. tenker til dere så synes folk bruker mye på gaver til kjæresten ikke nødvendigvis kjøper dyre gave pga kjøpepress o.l men fordi man ikke kjøper slike ting ellers i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...