Gå til innhold

Hva får din kjæreste til jul av deg i år? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt ikke sikker på hva jeg skal kjøpe til han, det er like vanskelig hver jul og bursdag. Han har alt han trenger og ønsker seg ingenting. Jeg vil derfor prøve å finne en opplevelsesgave og har foreløpig følgende ideer:

- sesongkort til favorittfotballaget + drakt/skjerf

- middag på en god restaurant

- konsertbilletter/stand up (jeg har desserre ikke klart å finne noe som kan passe til han enda)

- god øl, god spekemat og sjokolade++ (dette har han fått flere ganger før som tilleggsgave, så kanskje ikke så spennende)

Er det noen som har noen gode forslag? Utenlandsturer har han fått flere ganger før, inkl til bursdag i år, så det er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fotballflue

Vi er begge studenter, 24 og 26 år, og dropper julegaver i år. Vi har alt vi trenger, så vi skal heller ta oss råd til en skikkelig helaften sammen ute med middag og teater :-) Mye koseligere syns jeg!

Blir helt sjokkert av å se hvor mye penger folk bruker på hverandre her inne, uansett hvor mye vi kommer til å tjene i fremtiden blir det aldri en realitet for oss. Da donerer jeg heller penger til veldedighet, makan til overforbruk!

Anonymous poster hash: 9472d...07d

Folk er forskjellige. Jeg setter av en viss sum jeg kan bruke på julegaver. Har ikke så mange å kjøpe til heller, så da legger jeg litt mer i de gavene jeg kjøper, men om jeg finner noe fint som også er billig, så er jo det supert. Donere penger gjør jeg og. Faktisk ikke bare til jul, men ellers i året også.

God jul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å gi ham en all inclusive weekendtur til fjellet. Trysil, Hemsedal eller Hafjell...

Også vil jeg gjerne gi ham en rustning av noe slag - en nøkkelring, liten dukke rusting, hva som helst - hvor kan jeg få tak i dette? Det er for øvrig en liten intern spøk :-)



Anonymous poster hash: eeda4...177
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge studenter, 24 og 26 år, og dropper julegaver i år. Vi har alt vi trenger, så vi skal heller ta oss råd til en skikkelig helaften sammen ute med middag og teater :-) Mye koseligere syns jeg!

Blir helt sjokkert av å se hvor mye penger folk bruker på hverandre her inne, uansett hvor mye vi kommer til å tjene i fremtiden blir det aldri en realitet for oss. Da donerer jeg heller penger til veldedighet, makan til overforbruk…!

Anonymous poster hash: 9472d...07d

Enig. Vi er begge i full jobb og har det fint pengemessig, men det er allikevel en grense i meg et sted når det gjelder julegaver.. Føler på en måte et slags samfunnsansvar, ved å ikke bidra til kjøpepresset som allerede eksisterer i stor grad. Det er noe i meg som protesterer når folk omtaler fjellsko og bøker som mindre flotte gaver, toppen av materialisme for meg. Synes jula har forandret seg enormt i mer materialistisk retning bare siden jeg var barn for et par tiår siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I strømpen får han drikkesystem fra Mercury (slik belte med drikkeflasker), en ny variant av favorittparfymen sin fra Armani, to par ullsokker, lakris, litt sjokolade og et juleblad. Muligens også noe gøy fra Kondomeriet eller noe, med lovnad om en het romjulstid (vi feirer ikke jul sammen enda)

Gaven til under treet har jeg derimot ikke helt funnet ut av. Vurderer en treningstopp fra Nike, timer på treningssenteret hans/personlig trener og kanskje en langermet kombitopp i ull og syntet fra HellyHansen (jeg har en slik en, aner ikke om de finnes for menn?). I fjor fikk han tøfler-som han ønsket seg veldig.

Og så må hunden kjøpe inn gave til ham, og den har heller ikke peiling i år... .



Anonymous poster hash: 341f3...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange dyre gaver som er i omløp! :sjokkert: Føler meg nesten gnien som ikke har råd til noe mer kostbart enn en lagringswhisky (den er 18 år gammel, da). Og den gaven er kombinert julegave og "gratulerer som pappa"-gave.

Vi har hatt mange juler, der vi har gitt hverandre mindre gaver enn det; det endrer seg etter livsfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd sammen i 14 år, og gått felles økonomi nesten hele tiden. Vi gir hverandre små rimelige julegaver. Skal vi bruke mye penger, vil vi være med å bestemme begge to.

Så min mann får en bunke t-skjorter og en pakke sokker. Jeg pleier å få en bok eller to.

Finner vi noe riktig, slår vi til med noe mer personlig, men ofte blir et slike vanlige forbruksvarer.

Anonymous poster hash: 085a9...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd til julegaver til hverandre :(

Anonymous poster hash: 062f1...a11

En plate sjokolade?

Anonymous poster hash: 085a9...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange gir veldig dyre gaver her. Forventer partneren dyre gaver? Har det utviklet seg en tendens til at man må overgå hverandre eller fjorårets gave? Hvordan har dere råd til det, gaver til flere tusen kroner?

Jeg skal gi verktøy.

Til jula forventer hun ikke dyre gaver. Men vi har ofte brukt jula til å gi de store kapitalkrevende gavene som vi begge ønsker men som ikke faller direkte inn i forbruk. Uansett har vi aldri egentlig hatt noen konkuranse om dyre gaver, selv om hun av og til savner det å gi meg noe som matcher kostbasen min. Det er enklere å sløse penger på kvinner enn menn (hvis du ikke er godt kjent i tekniske dingser).

I år er det dog litt anderledes , der hun får sommerferieturen til jul. Og dette er en tur jeg har gledd meg til i mange år, og en som kommer til å koste en god del. Så i år tror jeg hun blir litt irritert- men det er bedre enn alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det et par styrketreningssko på mannen.

Han har begynt å trene mer seriøst, men mangler gode sko og utfører styrketreningsøvelsene barfot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En plate sjokolade?Anonymous poster hash: 085a9...f6f

Kunne sikkert gitt noe til 20 kr ja :) men mente at det blir ikke noe spesielt :( og jeg som hadde de fine planene, jaja.. Uforutsett utgift som kom

Anonymous poster hash: 062f1...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig kjøpt en konsertbillett, men synes det er vanskelig å finne på noe mer... selv etter å ha lest gjennom denne tråden. Tenker det blir noen bøker og plater han ønsker seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det et par styrketreningssko på mannen.

Han har begynt å trene mer seriøst, men mangler gode sko og utfører styrketreningsøvelsene barfot.

Har du link? Det kunne vært noe å tipse svigers om at sønnen dems ønsker seg/trenger. Han har trent styrke i mange år nå, men i helt vanlige joggesko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner virkelig ikke hva jeg skal gi han. Vi har skikkelig dårlig råd også så egentlig burde vi heller prioritere gaver til nieser og nevøer. Men siden det er første julen vi er kjærester og samboere, så vil jeg gi han noe.. Så etter å ha lest her tror jeg at jeg skal gå en tur på senteret og kjøpe parfymen han bruker til han. For den begynner å gå tom tror jeg. Og jeg elsker den lukta! Vi skal ikke feire sammen da. Men vi har kjent hverandre i mange år og vært litt av og på. Han elsker gaming og sånt så xbox hadde vært den perfekte gaven, og ellers ønsker han seg også bare rådyre ting og pc deler som jeg ikke har peiling på. Dessuten har han bursdag like etter jul, så er liksom to gaver å finne på som helst ikke skal være så dyre at vi må leve på vann og brød noen måneder etterpå. Må virkelig vri hodet her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi kjæreste trenger sokker, gensere og t-shorter. Finner jeg noe jeg liker så får han det. Hvor mye det koster kommer ann på hvor jeg kjøper de ulike tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen kjæreste å gi gave til. Kommer til å tenne lys på graven hans i år som i fjor.<br />Ville likevel ikke gitt noe dyrt. Er blitt litt betatt i en ny, men vi er ikke sammen og det er ikke kommet til noe seriøst. Liker å gi hjemmelaget mat, kaker, brød, brente mandler og en flaske vin eller konjakk. Fiskekort- eller fotballkort for sesongen eller noe i hobbyretning som likevel er en utgift.<br />Det vikigste er samholdet i jula.<br />

Anonymous poster hash: 66626...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Ja, den skal visst være en "skikkelig god rifle" i følge de som har peiling. Men fysj for et styr for å få tak i den.

Anonymous poster hash: 0e61d...8af

Kunne du gitt en kjapp (hvis det finnes) oppskrift på hvordan du gikk frem for å få til det? Jeg har ikke jegerprøven eller våpentillatelse (eller hva det heter), men mannen min er ivrig jeger...

Folk er forskjellige. Jeg setter av en viss sum jeg kan bruke på julegaver. Har ikke så mange å kjøpe til heller, så da legger jeg litt mer i de gavene jeg kjøper, men om jeg finner noe fint som også er billig, så er jo det supert. Donere penger gjør jeg og. Faktisk ikke bare til jul, men ellers i året også.

God jul :)

Dette synes jeg var et fint svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...