Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så imot 50-50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er du mann? for det er ikke ungen som har valgt å være skilssmissebarnet.

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

Nei, jeg er ikke det. Nei, barne har ikke valgt å blitt det. Det er foreldrene som gjør dette mot barnet. Men barnet TRENGER å se BEGGE foreldrene like mye. At mor og far ikke bor under samme tak er hardtfor barna, men å ikke la ungen få se mor/far mer enn 1-2 ganger pr måned er skikkelig dårlig gjort mot barnet..

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er ikke det. Nei, barne har ikke valgt å blitt det. Det er foreldrene som gjør dette mot barnet. Men barnet TRENGER å se BEGGE foreldrene like mye. At mor og far ikke bor under samme tak er hardtfor barna, men å ikke la ungen få se mor/far mer enn 1-2 ganger pr måned er skikkelig dårlig gjort mot barnet..

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Barn TRENGER stabilitet, dette har blitt forsket på

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To eksempler i omgangskretsen. Kjenner både de og deres menn

Fedrene har vært flinke fedre. Begge er like gode omsorgsforeldre.

Fedre vil ha 50-50 og de bor i nærheten

Mor nekter , for hun har ikke råd.

Altså, hun bruker økonomien i kampen

1 par. Hun tjener mer enn far. Begge to måtte skaffe seg nytt bosted. Pga bidrag må får leie leilighet. Leiesummen er veldig dyr.

Han tok opp 50-50 før de flyttet off fra hverandre

Far bidrar hver mnd til at hun kunne kjøpe seg ny bolig.

Samtidig forlanger hunn at all fritid skal deles på, utstyr osv. Og han skal ikke ha ferie når hun har ferie, for ungene skal også på ferie med han.

Han ser at han aldri vil komme seg ut der han leier nå.

Det er ikke økonomi som avgjorde at han ville ha ungene 50-50, men han vil følge opp barna. Saken helt låst

2 par. Det er far som ønsker å gå, da forholdet ikke fungerer, og det går utover barna. Noe hun ikke er enig i.

Hun var enig i 50-50 da de bor i samme nabolag. Ved fars flytting endrer hun seg i den saken

Han tjener bra, hun har omtrent det samme

Han blir ilagt bidrag, ganske stort. Han leier seg en lelighet og velger noe som passer med barn. At de får hver sitt rom osv. Koster mye.

Hun gir seg ikke på 50-50

Etter en stund finner far en ny partner. Etter et år flytter de sammen.l Det ender med at bidraget blir enda større.

Den nye partneren eier huset, men han vet hvordan det kan gå, så han vil spare seg opp i tilfelle, noe som ikke går.

Hvorfor er dere kvinner så lite villig i 50-50. Bruker dere økonomien i kampen om ungene?

Er det slik at en partner ikke skal kunne etablere seg på nytt igjen?

Anonymous poster hash: 37f0c...1d8

Hvorfor vil menn sende ungene frem og tilbake som en pakke, lurer jeg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke når den er over. De gikk ifra hverandre i juni 2013 iallefalll..

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Og far har ny samboer allerede... :daane:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og far har ny samboer allerede... :daane:

Og hva er galt med det om jeg tørr spørre?

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er her inne er rett og slett slemme :P det er over et år siden det ble slutt, så hva i all verden er galt med at jeg har flytta inn hos han nå????

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn TRENGER stabilitet, dette har blitt forsket på

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

Helt enig. Og når det er fire timers avstand så må barnets stabilitet gå fremfor foreldrene og barnas ønske om å se begge foreldrene. 50/50 med en sånn avstand vil gi ett utrygt og usikkert barn. Hvem ønsker det...

Anonymous poster hash: 2d0aa...88c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat pga økonomi er de så i mot det.

Her har jeg en samboer som nå må betale 8000kr til sin 18årige unge, pga at mor ikke gidder å jobbe. Så far må ta hele kaka alene! Jeg og de 5 barna vi har skal tydligvis gå for lut og kaldt vann. For slik systemet er lagt opp pr dags dato så er det kun bidragsbarnet som teller! Jeg er faktisk litt sjokkert over at en 18åring skal få lov av staten å rane sin egen far. Greit nok å være med å bidra til utdannelsen, men det får nå være grenser for summer. Ikke kan jeg forstå hva godt det gjør for en 18 åring å få 8000 cash på kontoen, uten å løfte en finger for de. På toppen av det hele må vi betale en sum for husleie til barnet, som selvfølgelig bor hjemme hos mor!

Anonymous poster hash: 93f6c...251

Kan mor bare si at hun ikke jobber? Man kan da ikke leve av 8000 i mnd? Det bør stilles krav til mor også? Man må ha gode grunner for ikke å jobbe? Far skal også etablere seg på nytt, men mange sliter med det. Det vil da bli et problem for mor den dagen far ikke skal betale mer. Syns det er trist når et ekteskap, unger ender opp i prosenter og penger

Anonymous poster hash: 37f0c...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Her har det kommet mye svar. Merker meg at de fleste bruker ordet pakke om ungene sine

Mine eksempler så er barna 8 og 12 år. De andre er 5 og 7 år.

Dem bor i nærheten av far, ikke lang avstand. Den lengste avstand er 15-20 kjøretur.

Noen nevner stabilitet. Hvorfor blir det ustabilt med fast ordning 50-50?

Kan nevne at den senere tid har fedrene også nevnt 60-40 . Altså 60 hos far og 40 hos mor. Det blir også protestert på.

Jeg nevner atter en gang, at fedrene er gode omsorgspersoner.

Etter 60-40 forslaget har mødrene komt opp med mange argumenter på at det går ikke. Da går det på ting de ikke liker ved far, den nye samboer (som hun ikke kjenner) Alt for å svekke hans omsorgsevne.

Dere som protesterer. Gi meg en link hvor det står at mor er bedre omsorgsperson. Ja, hun har gått gravid og alt det der, men da går det på hennes følelser og ikke noe annet.

Gi meg en link hvor forskning viser at det ikke er bra å vokse opp hos far med delt omsorg

Det samme om når far har barnet mer enn mor

Ser noen skriver at far skal ikke ha det, for han ga faen og stakk da jeg var gravid

Mye kan skje i samliv, man behøver ikke være noen dårlig far av den grunn.

Og jeg syns det er mistenkelig at kvinner først etter å ha bodd sammen med, giftet seg, fått barn.....da først finner de ut av fars dårlige egenskaper. Kan det være at de selv har dårlig dømmekraft, bruker de den samme dårlige dømmekraften når de skal bruke barna for å hindre far samvær?

I det ene tilfellet jobber far dagtid, fri i helger. Ferdig på jobb kl 15. Mor jobber skift, også natten. Jeg ser at far er mer opplagt enn mor på dagtid med tanke på barna.

Det hender ofte at far blir spurt om han kan ta ungene en helg utenom vanlig samvær pga barnevakten ikke kan stille, men det skal ikke regnes som samvær.

Kom ikke å fortell meg at det er kun omsorg fra mor som kommer inn her



Anonymous poster hash: 37f0c...1d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er vel at de fleste mødre (og fedre for den del) ønsker å ha barnet sitt mest mulig??? Jeg hadde syntes det var tragisk å bare se barna mine 50% av tiden! regner med far synes det samme. Er vel derfor dette ofte skaper konflikt!

Grunn nr 2 er vel at jeg mener 50/50 er en slitsom løsning for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som foreldrene bor ganske langt fra hverandre, når du sier at det er 15-20 min kjøretur!? Hva med venner i samme nabolag, barnehage, skole..? Om avstanden er 20 min/ dvs 2 mil, vil jo barnet måtte totalt bytte omgangskrets hver uke, skjønner ikke hvordan du TS kan forsvare dette??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som foreldrene bor ganske langt fra hverandre, når du sier at det er 15-20 min kjøretur!? Hva med venner i samme nabolag, barnehage, skole..? Om avstanden er 20 min/ dvs 2 mil, vil jo barnet måtte totalt bytte omgangskrets hver uke, skjønner ikke hvordan du TS kan forsvare dette??

Det spørs vell hvor man bor. I Oslo ville det vært for langt, men andre steder så vil det man fortsatt bo innenfor samme skolekrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksen og jeg har 50-50. ikke noe koffert eller pakk når barna har alt de trenger hos hver av oss. bytte mandager slik at helga ikke blir forstyrret. avleverer om mandagmorgenen og den andre henter ved slutt. Fungrer bra når vi bor nærme hverandre. Så lenge det er rutiner og foreldrene har god tone og kan snakke sammen så er dette en god løsning. Det som er mest skadelig og egoistisk er foreldere som setter såre følelser rundt bruddet om megfaktoren før samarbeid.Svelgte mange kameler da eksen var utro og flyttet med en ny en, men når barna kommer først så ordner det seg. Spiller ingen rolle hva slags fordeling man har når barna ser og hører drittslenging hjemme om den andre foreldren. Det er grunnlag for annen fordeling selvsagt med reise vei ,alder på barna o.l , men med to velfungerende omsorgspersoner så er det feil å prioritere mor . Blir mer obs på hvor urettferdig menn blir behandlet nå som kjæresten min ønsker tid med sønnen sin.



Anonymous poster hash: 432b5...04b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som foreldrene bor ganske langt fra hverandre, når du sier at det er 15-20 min kjøretur!? Hva med venner i samme nabolag, barnehage, skole..? Om avstanden er 20 min/ dvs 2 mil, vil jo barnet måtte totalt bytte omgangskrets hver uke, skjønner ikke hvordan du TS kan forsvare dette??

I rett strekning hadde turen tatt ti min, men det er omveier, 30 sone. Nytt felt, der alle veier ikke er ferdig. Ungene er godt kjent i begge boligområder, kjenner både barn og voksne på stedet. Dette gjelder de eldste barna. Det er felles skole for begge plasser der. Det andre paret med barn bor i gåavstand fra hverandre

Anonymous poster hash: 37f0c...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn TRENGER stabilitet, dette har blitt forsket på

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

Er det bevist at det ikke er stabilt for barn å ha 50-50 løsning da? Når barnet bare er en helg i mnd til feks far, så rekker de ikke å bli skikkelig kjent med barna i gata og omgivelsene, ei heller fars familie. Får de være 14 dager i mnd hver mnd, så blir de like godt kjent med barna i gata og omgivelsene som de er hos mor.

20 minutters avstand mellom mor og far er iallefall ikke ille. Skjønner virkelig ikke hvordan tankegang dere har...

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomiske grunner er i de fleste tilfeller hovedårsaken til å ha barna boende for kvinner. I tillegg kommer det et ego fram som mener de kan dette med unger mye bedre enn menn. Det er en del gammeldagse holdninger blant damer som kaller seg moderne. I tillegg er det damer som har sterke vegringer mot å arbeide. Klarer de få til høyt barnebidrag og overgangsstønad og annen stønad kan de klare seg greit. Jeg seier ikke at de blir rike men vet om damer som sitter med netto på over 30000 kr, mnd med te unger. Det må vel være greit og leve av for de fleste. en trenger ikke den dyreste boligen. Er damen i tillegg i jobb og mottar høyt barnebidrag blir dette godt over det en i praksis bruker på ungene. Hun kan ha da bedre råde enn ved samlivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Økonomiske grunner er i de fleste tilfeller hovedårsaken til å ha barna boende for kvinner. I tillegg kommer det et ego fram som mener de kan dette med unger mye bedre enn menn. Det er en del gammeldagse holdninger blant damer som kaller seg moderne. I tillegg er det damer som har sterke vegringer mot å arbeide. Klarer de få til høyt barnebidrag og overgangsstønad og annen stønad kan de klare seg greit. Jeg seier ikke at de blir rike men vet om damer som sitter med netto på over 30000 kr, mnd med te unger. Det må vel være greit og leve av for de fleste. en trenger ikke den dyreste boligen. Er damen i tillegg i jobb og mottar høyt barnebidrag blir dette godt over det en i praksis bruker på ungene. Hun kan ha da bedre råde enn ved samlivet.

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilitet mhht barna, f.eks

Forklar så videre.... hvorfor er det ustabilt?Jeg ble godtatt fra dag 1. Så kom ikke her å si at det er ustabilt for barnet. Barnet var alt vant til at mamma ikke var der lengre. Jeg flytta jo ikke inn etter en mnd.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

I mange tilfeller, jo. Spesielt om mor ikke jobber eller har krav på en annen stønad. Drar ikke alle under en kam, men dette hender faktisk.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...