Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så imot 50-50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bevist at det ikke er stabilt for barn å ha 50-50 løsning da? Når barnet bare er en helg i mnd til feks far, så rekker de ikke å bli skikkelig kjent med barna i gata og omgivelsene, ei heller fars familie. Får de være 14 dager i mnd hver mnd, så blir de like godt kjent med barna i gata og omgivelsene som de er hos mor.

20 minutters avstand mellom mor og far er iallefall ikke ille. Skjønner virkelig ikke hvordan tankegang dere har...

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

I deres tilfelle vil det være ustabilt. Ekstremt egoistisk, og. "2-åringen lider under mors omsorg, la oss ødelegge barnet mer."

Anonymous poster hash: 2d0aa...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener også at dere som er så fryktelig imot 50-50 burde ha gidd fra dere barne til far på heltid, hvis han ønsker mer samvær med barnet og også kunne tenkt seg å ha på heltid.

Mor eier ikke barnet og har ingen førsterett på barnet hvis far er oppegående og en flott far.

Eksempel:

Far setter krav om 50-50 ordning. Han vil ha mer samvær med barnet, kunne også tenkt seg å hatt mer enn 50%.

Mor er fullstendig i mot 50-50 ordning og sier helt klart nei. Forventer at barnet bor fast til mor og en helg i måneden til far. Selv om barnet viser behov for mer tid hos far, kjører mor den ordningen hun synes er best.

Fedre burde stått mer på kravene sine og kreve å få barna på heltid om mor sier nei til 50-50 ordning. Det er 50% fars barn og 50% mors barn.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Du sier veldig i mot deg selv her!

Er jo ikke logisk at mor ikke skal få noe som helst! Løsningen er ikke å gi alt til far!!

Uten mor hadde ikke barn blitt båret frem...

Anonymous poster hash: b8038...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten far hadde ikke blitt noe heller...begge er foreldere. Jeg er mor selv men er ikke enig i at det er hovedsak mor som fortjener mest.



Anonymous poster hash: 432b5...04b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som nok er veldig betent i det her er at mange kvinner velger å gå fra mannen sin fordi han ikke bidrar i familielivet. Han prioriterer f eks jobb, hobbyer og/eller venner foran familien. Og når kvinnen velger å gå ut av forholdet, DA skal mannen straffe henne ved å kreve 50/50 for barn som han nesten ikke kjenner. Er nok derfor mange kvinner har sterke meninger om samvær etter brudd, fordi en god del brudd kommer fordi far har meldt seg ut av familielivet.



Anonymous poster hash: 0ad05...e78
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomiske grunner er i de fleste tilfeller hovedårsaken til å ha barna boende for kvinner. I tillegg kommer det et ego fram som mener de kan dette med unger mye bedre enn menn. Det er en del gammeldagse holdninger blant damer som kaller seg moderne. I tillegg er det damer som har sterke vegringer mot å arbeide. Klarer de få til høyt barnebidrag og overgangsstønad og annen stønad kan de klare seg greit. Jeg seier ikke at de blir rike men vet om damer som sitter med netto på over 30000 kr, mnd med te unger. Det må vel være greit og leve av for de fleste. en trenger ikke den dyreste boligen. Er damen i tillegg i jobb og mottar høyt barnebidrag blir dette godt over det en i praksis bruker på ungene. Hun kan ha da bedre råde enn ved samlivet.

For om du hadde hatt barn så hadde du syntes det var topp å være 100 % hjemmeværende med babyen i 8-10 mnd og deretter å jobbe deltid i 3-6-9 år, helt til minste barnet var 2-3 år? Ikke det, nei? Nei da blir jo det opp til kvinnen da! Kvinner som har gått gravide i 9 mnd, føder og ammer et barn, klarer ikke å la ungene gå for lut og kaldt vann slik som enkelte menn tydeligvis trives med. Krabbende babyer på 12-13 mnd er ikke skapt for 40-45 timer lange arbeidsuker i barnehage, og de færreste menn gidder å fire på karriereplanene sine for egne avkom, og derfor så må jo kvinnene ofre seg! Er ikke så kult å bli minstepensjonist skjønner du, men barna mine går faktisk foran meg selv!

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomiske grunner er i de fleste tilfeller hovedårsaken til å ha barna boende for kvinner. I tillegg kommer det et ego fram som mener de kan dette med unger mye bedre enn menn. Det er en del gammeldagse holdninger blant damer som kaller seg moderne. I tillegg er det damer som har sterke vegringer mot å arbeide. Klarer de få til høyt barnebidrag og overgangsstønad og annen stønad kan de klare seg greit. Jeg seier ikke at de blir rike men vet om damer som sitter med netto på over 30000 kr, mnd med te unger. Det må vel være greit og leve av for de fleste. en trenger ikke den dyreste boligen. Er damen i tillegg i jobb og mottar høyt barnebidrag blir dette godt over det en i praksis bruker på ungene. Hun kan ha da bedre råde enn ved samlivet.

Bare en barnehageplass koster 2500 kroner i måneden, en SFO-plass koster 3000 kr per måned. De fleste som betaler barnebidrag betaler 2-3000 kr i mnd per barn, dette dekker KUN bhg- eller SFO og da kommer all mat, klær, utstyr, leker, legebesøk, bursdager osv osv i tillegg. Og overgangsstønad er ikke noe alle har rett på, og ikke er det mulig å få i mer enn max tre år heller. Så kom ikke her.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier veldig i mot deg selv her!

Er jo ikke logisk at mor ikke skal få noe som helst! Løsningen er ikke å gi alt til far!!

Uten mor hadde ikke barn blitt båret frem...

Anonymous poster hash: b8038...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna er enda i bhg. Minstemann er 2 år. En helg i mnd blir bare kjøring fredag, kos på lørdag, bare kjøring søndag. Dette fungerer da altså ikke. Begge barna sliter, minstemann vil til pappa og størstemann vjl til mamma. Hun får ikke til å ha størstemann mer enn ei helg i mnd. Skal vi ha 2 åringen oftere enn ei helg så er det bedre med 2 uker enn feks 2 helger i.mnd i stede. Da blir det for mye kjøring for barnas del. Med 14 dager i mnd blir det kunn kjøring t/r én gang i måneden.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Barnet er kun TO år gammelt. Jeg fikk rett og slett vondt i magen av å lese dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er kun TO år gammelt. Jeg fikk rett og slett vondt i magen av å lese dette.

Vi skal på sikt ordne så han kan bo fast hos oss. Men må begynne i det små. Skal prøve å få gjennom 3 uker hos far, 1 uke hos mor de mnd hun er frisk nok. Og alle dere som er imot akkurat det trenger ikke bruke tid og energi på å svare. Dette har vi gått gjennom med profesjonelle.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som nok er veldig betent i det her er at mange kvinner velger å gå fra mannen sin fordi han ikke bidrar i familielivet. Han prioriterer f eks jobb, hobbyer og/eller venner foran familien. Og når kvinnen velger å gå ut av forholdet, DA skal mannen straffe henne ved å kreve 50/50 for barn som han nesten ikke kjenner. Er nok derfor mange kvinner har sterke meninger om samvær etter brudd, fordi en god del brudd kommer fordi far har meldt seg ut av familielivet.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Menn er sjuke i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 93f6c...251

Kan mor bare si at hun ikke jobber? Man kan da ikke leve av 8000 i mnd? Det bør stilles krav til mor også? Man må ha gode grunner for ikke å jobbe? Far skal også etablere seg på nytt, men mange sliter med det. Det vil da bli et problem for mor den dagen far ikke skal betale mer. Syns det er trist når et ekteskap, unger ender opp i prosenter og penger

Anonymous poster hash: 37f0c...1d8

Anonymous poster hash: 37f0c...1d8

Nå var dette aldri et ekteskap som gikk dukken!

Det var et kort forhold, hvor denne damen brukte min mann kun for å bli gravid, for så å dumpe han etterpå. Det sa hun selv etterpå.

Anonymous poster hash: 93f6c...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en barnehageplass koster 2500 kroner i måneden, en SFO-plass koster 3000 kr per måned. De fleste som betaler barnebidrag betaler 2-3000 kr i mnd per barn, dette dekker KUN bhg- eller SFO og da kommer all mat, klær, utstyr, leker, legebesøk, bursdager osv osv i tillegg. Og overgangsstønad er ikke noe alle har rett på, og ikke er det mulig å få i mer enn max tre år heller. Så kom ikke her.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Har ikke alenemødre støtte fra nav til barnetilsyn? Og ekstra barnetrygd og småbarnstillegg osv.

Nei, alenemødre får ikke min støtte ivertfall! Jeg var alenemor en kort tid selv, aldri har jeg levd så godt økonomisk noen gang.

Anonymous poster hash: 93f6c...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på sikt ordne så han kan bo fast hos oss. Men må begynne i det små. Skal prøve å få gjennom 3 uker hos far, 1 uke hos mor de mnd hun er frisk nok. Og alle dere som er imot akkurat det trenger ikke bruke tid og energi på å svare. Dette har vi gått gjennom med profesjonelle.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Hvis du bare ønsker deg sympati og positive svar så får du ta det med de såkalte "profesjonelle" som visstnok "støtter" dette høll i hodet forslaget deres. Du velger å skrive på ett åpent forum og da kommer du til å få svar etter hva folk mener, det kan være negative svar og/eller positive svar. Jeg er helt enig. Jeg får vondt i magen av å lese om hva dere ønsker å utsette dette barnet for, makan til egoistiske, hensynsløse, idiotiske mennesker som dere skulle faen meg ikke fått hatt unger....

Anonymous poster hash: 2d0aa...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I slike debatter er det alltid "fars nye kone" som blir hans nyttige lille idiot i hans iver etter og straffe eksen.

Ikke glem, å straffe barna.

Anonymous poster hash: 2d0aa...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem, å straffe barna.

Anonymous poster hash: 2d0aa...88c

Vel, det blir jo til at de gjør det når de er så ivrige etter og lage bråk for mora.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moren her ønsker barnet 100 % og vil ha far ut av bildet. Far er en fantastisk person og barnet selv ønsker kun å være hos far, alltid. Likevel er det annenhver helg, fordi mor tenker økonomi... (ja, det har hun selv sagt). Dessverre har mor for stor makt, og ignorerer barnet over sine ønsker. Barnet er nå seks år, og gråter like mye hver gang det er her som det gjorde for to år siden over lite samvær med far. Noen mødre burde skamme seg...!

Det finnes likevel forskjellige erfaringer fra ulike familier, men alt i alt, uansett hva: Se barnets beste. Ikke alltid 50/50 er den beste løsningen.



Anonymous poster hash: 17be1...4c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike debatter er det alltid "fars nye kone" som blir hans nyttige lille idiot i hans iver etter og straffe eksen.

Stakkars deg over hvilke erfaringer du må sitte med som sier slikt... De fleste ser gjerne på barnets ønske og hva som er best for dem. Det du sier der er noe forbanna alenemødre gjerne kan kjefte om, fordi de ikke har mer mellom ørene, mener jeg :)

Anonymous poster hash: 17be1...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg over hvilke erfaringer du må sitte med som sier slikt... De fleste ser gjerne på barnets ønske og hva som er best for dem. Det du sier der er noe forbanna alenemødre gjerne kan kjefte om, fordi de ikke har mer mellom ørene, mener jeg :)

Anonymous poster hash: 17be1...4c4

Hvilke erfaringer sitter du med i privatlivet siden du kan dra slike bastante konklusjoner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke erfaringer sitter du med i privatlivet siden du kan dra slike bastante konklusjoner da.

At ny kone til mannen ikke er en idiot for hans hat mot eksen? At de fleste mennesker er oppadgående nok til å se fremover og ikke bruke sin tid på det du nevner. Mine erfaringer er å ha og å være stemor, hvor barnets beste er i fokus, og vi gjør alle det vi kan for at barnet skal ha det bra. Om relasjonene mellom de voksne ikke er gode? Nei, da skal ikke barnet være en del av konfliktene, og man gjør det beste ut av det og skaper et samarbeid ut fra barnet i fokus.

Anonymous poster hash: 17be1...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...