Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så imot 50-50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat der har jeg litt forståelse for mor. Det er for meg noe annet å inngå samværsavtaler pga. penger, rett etter bruddet. Enn å skulle ENDRE på en samværsavtale såpass mye, i ettertid, slik at det forandrer den ene partnens økonomi så mye at man må gi slipp på nåværende livsstil/bosted. Nå har hun funnet seg en leilighet til 10.000,- nettopp fordi hun hadde mulighet til det, og da skjønner jeg godt at dey er kjipt og lite interessant å også måtte stå på flyttefot for at far skal få trumfa gjennom sitt ønske om mer samvær. Om hun ikke jobber og er avhengig av den stønaden, synes jeg dere kan møtes på halvveien med den ordningen. Hva tjener dere på det økonomisk ved å ha han 14 dager i mnd?

Anonymous poster hash: 222b6...e27

0 kr? Vi er ut etter at han får være mer hos oss, ikke pengene? Pengene skal aldri komme før barnet. Man kan ikke nekte far mer samvær bare pga pengene, det blir for dumt. Hvis hun ikke har råd til leilighet til 10 000 i mnd må hun flytte til noe billigere. Sånn er det for alle, alt må gjøres etter økonomi, for aleneforeldre eller de som ikke har barn.

Jeg har egentlig meldt meg ut av alt dette, men må ha fram at vi absolutt ikke er ute etter penger. Noe vil heller ikke har krav pæ siden vi jobber å tjener pengene selv.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe skurrer med denne tråden. Er det ikke loven som bestemmer hvor mye bidraget skal bestå i? Har man rett til å kreve mer enn den lovpålagte summen i bidraget??

Man står fritt til å lage egne avtaler om bidrag uten å gå via NAV. Både for mindre og mer enn hva de ville beregnet. Man kan til og med lage egen avtale og ha betalingsordning for den via NAV, uten å bruke deres utregning. Jeg og eksen har privat avtale, ingenting går via NAV, aldri vært noe spørsmål. Men det forutsetter så klart et godt samarbeid. Vi har forøvrig ca 60/40 uten noe som helst bidrag.

Anonymous poster hash: 758cf...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste overlever? Folk overleve konsentrasjonsleirer under andre verdenskrig også, at man overlever noe og godtar noe betyr ikke at det er optimalt. Hvorfor tror du så mange blir i voldelige forhold? Når man elsker noen er det helt utrolig hvor mye man lar seg overkjøre, eller manipulere eller bare godta det negative på grunn av at man også elsker vedkommende. Det samme gjelder foreldre.

Anonymous poster hash: e2688...226

Jeg vil alltid mene at barna trenger foreldrene sine like mye. Det er skilsmisse og brudd mellom foreldrene som ødelegger for barna og som IKKE er bra for de.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på alderen til barnet, men for små barn er 50/50 ikke bra. De trenger ett sted de kan kalle "hjemme" og det er forvirrende å slitsomt å dele det slik.

Selvsagt ikke gitt at dette er hos mor - en far kan fungere like godt. Men i prinsippet forstår jeg hvorfor mange er imot 50/50.

Anonymous poster hash: b0e7c...f9e

Må jo se an den individuelle situasjon!

Er barnet 3 år og har vært like mye knyttet til far som til mor fra fødsel av så er 50/50 naturlig for barnet gitt at mor og far bor i samme skolekrets.

Man bor ikke i koffert når man fra tidlig av to etablerte hjem i nærheten av hverandre.

Anonymous poster hash: b8038...8e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr? Vi er ut etter at han får være mer hos oss, ikke pengene? Pengene skal aldri komme før barnet. Man kan ikke nekte far mer samvær bare pga pengene, det blir for dumt. Hvis hun ikke har råd til leilighet til 10 000 i mnd må hun flytte til noe billigere. Sånn er det for alle, alt må gjøres etter økonomi, for aleneforeldre eller de som ikke har barn.

Jeg har egentlig meldt meg ut av alt dette, men må ha fram at vi absolutt ikke er ute etter penger. Noe vil heller ikke har krav pæ siden vi jobber å tjener pengene selv.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Få mor til å skrive det på en eller annen måte at far ikke kan ha mer samvær pga pengene. Den er fin å ha i en rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få mor til å skrive det på en eller annen måte at far ikke kan ha mer samvær pga pengene. Den er fin å ha i en rettssak.

Alle meldinger blir lagret, og samtaler blir tatt opp. Så vi har forberedt oss veldig på en evt. sak i mot henne...

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er rart at hver gang noen av de som støtter 50/50 ordningen får spørsmål om de selv hadde ønsket å ha to hjem de må flytte fram og tilbake til hver uke, aldri svarer på spørsmålet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at hver gang noen av de som støtter 50/50 ordningen får spørsmål om de selv hadde ønsket å ha to hjem de må flytte fram og tilbake til hver uke, aldri svarer på spørsmålet.

Ja! I min oppvekst bodde vi hos pappa, og var sjeldent til mamma. Mamma flytta, og vk var der enda sjeldere. Den dag idag kjenner jeg ikke mamma så veldig godt,og jeg har møtt henne 0-1 ganger i året de siste årene. Så ja, hvis jeg hadde hatt muligheten da jeg var mindre så hadde jeg med glede hatt to hjem for å få tid sammen med min mor.

Finner det egentlig bevis for at det er skadelig for barn i bhg alder å ha to hjem?

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at dere som er så fryktelig imot 50-50 burde ha gidd fra dere barne til far på heltid, hvis han ønsker mer samvær med barnet og også kunne tenkt seg å ha på heltid.

Mor eier ikke barnet og har ingen førsterett på barnet hvis far er oppegående og en flott far.

Eksempel:

Far setter krav om 50-50 ordning. Han vil ha mer samvær med barnet, kunne også tenkt seg å hatt mer enn 50%.

Mor er fullstendig i mot 50-50 ordning og sier helt klart nei. Forventer at barnet bor fast til mor og en helg i måneden til far. Selv om barnet viser behov for mer tid hos far, kjører mor den ordningen hun synes er best.

Fedre burde stått mer på kravene sine og kreve å få barna på heltid om mor sier nei til 50-50 ordning. Det er 50% fars barn og 50% mors barn.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter dessverre med en del fordommer her. Og det er at jeg har opplevd at mange federe ikke vil ha 50 - 50 fordi de ikke klarer/vil prioritere barnet sitt uansett, og i hvert fall vil de ikke ha mer enn 50.

Men må nettet kommet det andre påstander om at faren er like god til å passe på barna, at han blir lurt av systemet og at han er offeret her, når i virkeligheten VIL ikke mange fedre ha barna på deltid, og veldig ofte er det sånn at de som er i forhold med moren vil ikke ta fri fra jobb for å kunne være i pappaperm med barnet.

Fedrene gir mer faen. Ikke alle, selvsagt, finnes helt jævlige mødre, men veldig mange fredre er snn her.



Anonymous poster hash: 3b549...3c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at hver gang noen av de som støtter 50/50 ordningen får spørsmål om de selv hadde ønsket å ha to hjem de må flytte fram og tilbake til hver uke, aldri svarer på spørsmålet.

Signerer. Og bytte ut hele familien også selvfølgelig, samt evt husdyr.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter dessverre med en del fordommer her. Og det er at jeg har opplevd at mange federe ikke vil ha 50 - 50 fordi de ikke klarer/vil prioritere barnet sitt uansett, og i hvert fall vil de ikke ha mer enn 50.

Men må nettet kommet det andre påstander om at faren er like god til å passe på barna, at han blir lurt av systemet og at han er offeret her, når i virkeligheten VIL ikke mange fedre ha barna på deltid, og veldig ofte er det sånn at de som er i forhold med moren vil ikke ta fri fra jobb for å kunne være i pappaperm med barnet.

Fedrene gir mer faen. Ikke alle, selvsagt, finnes helt jævlige mødre, men veldig mange fredre er snn her.

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

Mange fedre vil ha barna på heltid eller 50%. Jeg mener at mor ikke har noen rett til å si nei til 50-50 ordning. Og når det kommer fram at hun sier nei fordi at hun da vil miste stønaden sin, da blir jeg virkelig forbanna.

Hvis barna viser at de ikke trives med 50-50 ordning, da må man gå tilbake til et fast hjem til mor eller far, og faste helger til far. En har iværtfall prøvd å latt barnet se far like mye som mor. For noen barn kan faktisk 50-50 ordningen være det mest optimale for barnet..

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter dessverre med en del fordommer her. Og det er at jeg har opplevd at mange federe ikke vil ha 50 - 50 fordi de ikke klarer/vil prioritere barnet sitt uansett, og i hvert fall vil de ikke ha mer enn 50.

Men må nettet kommet det andre påstander om at faren er like god til å passe på barna, at han blir lurt av systemet og at han er offeret her, når i virkeligheten VIL ikke mange fedre ha barna på deltid, og veldig ofte er det sånn at de som er i forhold med moren vil ikke ta fri fra jobb for å kunne være i pappaperm med barnet.

Fedrene gir mer faen. Ikke alle, selvsagt, finnes helt jævlige mødre, men veldig mange fredre er snn her.

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

Jeg har samme inntrykk. Mange fedre tar nødig sykt barn-dager, de tar nødig mer enn minimum pappaperm og ekstremt sjeldent at de vil jobbe deltid for å få hjem as til å gå rundt. Det endrer seg sjelden etter en skilsmisse.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer. Og bytte ut hele familien også selvfølgelig, samt evt husdyr.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Barn har 2 familier. Mors familie og fars familie.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme inntrykk. Mange fedre tar nødig sykt barn-dager, de tar nødig mer enn minimum pappaperm og ekstremt sjeldent at de vil jobbe deltid for å få hjem as til å gå rundt. Det endrer seg sjelden etter en skilsmisse.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Joda, det er akkurat da det endrer seg for veldig mange. "Hva? Skal mor ha barna mest (som hun alltid har hatt)? OG hun får litt ekstra penger for det? OG hun skal ha penger av meg? Nei, faen heller!"

Hjelper sjeldent lite at, som du sier, de sjelden har strukket seg veldig langt for å "ofre" litt av sitt eget for ungene. Og at økonomi er en motivasjon for mange, det er sant. Men det er i mange tilfeller motivasjonen for fedrene også!

Anonymous poster hash: 758cf...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme inntrykk. Mange fedre tar nødig sykt barn-dager, de tar nødig mer enn minimum pappaperm og ekstremt sjeldent at de vil jobbe deltid for å få hjem as til å gå rundt. Det endrer seg sjelden etter en skilsmisse.

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Det var også en sak i en nettavis her om dagen, tror det var fra programmet hva hadde du gjort?

Der viste de en mann som ble angrepet seksuelt av to damer, og ingen reagerte.

Kommentaren var litt hets mot feminister og samfunnet, men det var en mann som sa at å bli voldtatt av to jenter er jo den våte drømmen for de fleste menna.

Beklager menn, når dere er sånn her så sliter jeg å ta dere seriøst!

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må dere ikke dra alle menn under en kam!!

Vet et tilfelle der far bestandig måtte være hjemme da barna va syke, selvom mor var arbeidsledig og gikk hjem hver dag. Pappaperm fikk han ikke, da mor aldri hadde jobbet. Så han hadde ikke krav på pappaperm, kunn ubetalt. Men de måtte ha inntekt så han måtte jobbe.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har 2 familier. Mors familie og fars familie.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

Og skilsmissebarn har mor og stefar og far og stemor. Helsøsken og halv/stesøsken og åtte sett med besteforeldre om man regner med ste-besteforeldre. Skulle bare mangle at de i tillegg må bo i to ulike hus med ulike regler og forventninger. Kan jo ikke skjønne at det oppleves forvirrende...

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skilsmissebarn har mor og stefar og far og stemor. Helsøsken og halv/stesøsken og åtte sett med besteforeldre om man regner med ste-besteforeldre. Skulle bare mangle at de i tillegg må bo i to ulike hus med ulike regler og forventninger. Kan jo ikke skjønne at det oppleves forvirrende...

Anonymous poster hash: 0ad05...e78

Sånn er det å være skillsmissebarn.. det er vardt i seg selv for barn som er skillsmissebarn. Jeg synes dere kommer med dårlige argumenter. Og det er ikke i alle hjem der den nye kjæresten har barn fra før av heller.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å være skillsmissebarn.. det er vardt i seg selv for barn som er skillsmissebarn. Jeg synes dere kommer med dårlige argumenter. Og det er ikke i alle hjem der den nye kjæresten har barn fra før av heller.

Anonymous poster hash: 51e96...c0e

er du mann? for det er ikke ungen som har valgt å være skilssmissebarnet.

Anonymous poster hash: 3b549...3c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...