Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

12 timer siden, henniie skrev:
 

Jeg må si jeg er enig i høyden, men så liker jeg høye gutter best. Dog det er ikke vanskelig å finne når man bare er 164 cm på strømpelesten. 

Jeg ser forskjell på dem, men aner aldri hvem er hvem de gangene jeg har sett dem eller truffet på en eller begge av dem. 

Skjønner hva du mener.

10 timer siden, Mnjah skrev:
 

@O.G. venter fremdeles på svar.

Det var noe jeg glatt gir fanden i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tidligere skrevet en del innlegg her om sutringen til Jørgine angående graviditeten. En lang periode var det det eneste jeg så av henne i media, hun stod frem og det var ikke måte på hvor fælt det var med gravidkroppen. Folk hyllet det, "endelig noen som sier hvordan det kan føles!" Jeg har hele veien vært helt uenig, den sytinga hennes overbeviste meg at hun har et veldig usunt forhold til mat og kropp. Dama er så livredd for å bli feit at hun stod og grein om det i landets største aviser! Hadde jeg vært mannen hennes hadde jeg satt foten ned og sagt at nå er det nok, enten søker du hjelp eller så gjør jeg det for deg. Det er kanskje ikke så veldig lett å gå gravid, men mener dere virkelig at man skal stå der med ropert og klage til alle som hører på?

Jeg har skrevet det før, og skriver det igjen, i den ene bloggerene episoden fra forrige sesong hvor Jørgine enda er tidlig i graviditeten så begynner sytinga, moren hennes hører det og sier med en gang "du høres akkurat ut som jeg gjorde!". Da vet vi hvor Jørgines stress angående kroppen kommer fra i allefall.

Har dere hørt om ortoreksi? Spiseforstyrrelsen som går ut på overdreven og hard trening?

Og forresten så er ikke Jørgine såå brun, hun var på photoshoot i en eller annen bloggerenesesong og fargen hennes ble kommentert, Jørgine sa da at hun går i solarium, da det ble poengtert at det var farlig, bare avfeide hun det. Det var vel samme episode hvor man får se sønnen hennes være opprørt over at mamma må dra.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stjernekikkeren skrev:
 

Jeg har tidligere skrevet en del innlegg her om sutringen til Jørgine angående graviditeten. En lang periode var det det eneste jeg så av henne i media, hun stod frem og det var ikke måte på hvor fælt det var med gravidkroppen. Folk hyllet det, "endelig noen som sier hvordan det kan føles!" Jeg har hele veien vært helt uenig, den sytinga hennes overbeviste meg at hun har et veldig usunt forhold til mat og kropp. Dama er så livredd for å bli feit at hun stod og grein om det i landets største aviser! Hadde jeg vært mannen hennes hadde jeg satt foten ned og sagt at nå er det nok, enten søker du hjelp eller så gjør jeg det for deg. Det er kanskje ikke så veldig lett å gå gravid, men mener dere virkelig at man skal stå der med ropert og klage til alle som hører på?

Jeg har skrevet det før, og skriver det igjen, i den ene bloggerene episoden fra forrige sesong hvor Jørgine enda er tidlig i graviditeten så begynner sytinga, moren hennes hører det og sier med en gang "du høres akkurat ut som jeg gjorde!". Da vet vi hvor Jørgines stress angående kroppen kommer fra i allefall.

Har dere hørt om ortoreksi? Spiseforstyrrelsen som går ut på overdreven og hard trening?

Og forresten så er ikke Jørgine såå brun, hun var på photoshoot i en eller annen bloggerenesesong og fargen hennes ble kommentert, Jørgine sa da at hun går i solarium, da det ble poengtert at det var farlig, bare avfeide hun det. Det var vel samme episode hvor man får se sønnen hennes være opprørt over at mamma må dra.

Har du hørt om at det er dritkjipt å være godt trent og vite at du ser bra ut og så se deg selv forandre til en ball?

Endret av Mnjah
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, O.G. skrev:
 

Skjønner hva du mener.

Det var noe jeg glatt gir fanden i.

Med andre ord uinteressert i å prøve å nyansere debatten slik at det er mulighet for å sette seg inn i ditt perspektiv?

Notert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mnjah skrev:
 

Har du hørt om at det er dritkjipt å være godt trent og vite at du ser bra ut og så se deg selv forandre til en ball?

En ball?Hva med å legge bort fokus på kropp i usle 9-10 mnd og heller fokusere på at man er så heldig at man kan sette et lite menneske til verden? Og mange ser dritbra ut, selv om de er gravide, ikke tynne eller som andre ikke gravide men nydelige. At de mindreårige blir eksponert i alle de ulike situasjonene på bloggerne er forkastelig, og er vondt å bevitne, der mener jeg en ellers så sjarmerende Funky bør ta et tak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Emmy_H skrev:
 

En ball?Hva med å legge bort fokus på kropp i usle 9-10 mnd og heller fokusere på at man er så heldig at man kan sette et lite menneske til verden? Og mange ser dritbra ut, selv om de er gravide, ikke tynne eller som andre ikke gravide men nydelige. At de mindreårige blir eksponert i alle de ulike situasjonene på bloggerne er forkastelig, og er vondt å bevitne, der mener jeg en ellers så sjarmerende Funky bør ta et tak. 

Ikke alle mennesker gjør det. Som jeg skrev tidligere: noen «føler» kroppen sin ner enn andre. Å sitte og kritisere andre for hvordan de håndterer kroppslige forandringer er helt på trynet.

vedr. eksponering av mindreårige er jeg enig, men det var ikke tema.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mnjah skrev:
 

Ikke alle mennesker gjør det. Som jeg skrev tidligere: noen «føler» kroppen sin ner enn andre. Å sitte og kritisere andre for hvordan de håndterer kroppslige forandringer er helt på trynet.

vedr. eksponering av mindreårige er jeg enig, men det var ikke tema.

Nå er hun ikke hvemsomhelst, hun når til flere hundre tusen både på nett og via tv2. Da er det viktig at man reflekterer over hva man formidler. Hun ser jo flott ut og jeg mener at hun ikke fronter et negativt kroppsyn, men når det gjelder graviditet og kropp så bør man tenke seg om. Bloggen Caroline Berg Eriksen er et veldig godt eksempel på dette, hun fronter et usunt kroppsyn og har brukt begge graviditetene sine til å påpeke at hun er så perfekt at hun ikke fikk kroppen ødelagt, etter 2 graviditeter. Overfladisk og overhodet ikke noe som man ønsker en påvirker skal pushe på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mnjah skrev:
 

Har du hørt om at det er dritkjipt å være godt trent og vite at du ser bra ut og så se deg selv forandre til en ball?

Vel vil man bli gravid så er det noe man må ta med på kjøpet

Ærlig talt

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke den eneste som ikke liker å gå gravid, Mange som sier det uten å være kroppsfiksert 😊 Har akkurat sett gårsdagens reprise og Morten er bare helt skjønn som person. Nydelig innvendig og utvendig ♥️ Virker som de har det så naturlig og fint sammen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Justlooking skrev:
 

Hun er ikke den eneste som ikke liker å gå gravid, Mange som sier det uten å være kroppsfiksert 😊 Har akkurat sett gårsdagens reprise og Morten er bare helt skjønn som person. Nydelig innvendig og utvendig ♥️ Virker som de har det så naturlig og fint sammen.

Han er noe av det kjekkeste jeg har sett i mitt liv, og jeg er gammel altså 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diskutere hvordan en føler seg, gravid eller ikke gravid, er generelt ett tema som jeg vil karakterisere som et minefelt. Som mannen ville ha sagt: da stoler jeg heller på ei ape med en pistol. 

Nå vet jeg ikke med dere, og det kan jeg ikke uttale meg noe om heller. Men nå vet jeg hva det vil si å gå ned i vekt. Jeg veide godt over det man bør gjøre, og har halvert vekten. Det verste er, og det er jeg mektig klar over det også, at jeg føler meg noen ganger langt større i dag enn det jeg var på mitt fysisk største. Men uansett om man føler seg som en vandrende hval eller en pipestilk så er det ingen andre enn meg som kan fortelle hva jeg skal føle, eller ikke føle. 

Heller ikke kan man komme å si at det er normalt å legge på seg i ett svangerskap. Når man er gravid så føler man alt 1.000.000 ganger. Jeg selv følte det som om jeg gikk på tå rundt meg selv, hver bidige dag. Og at det var absolutt ingen i hele vide verden som forsto meg. Alle var jævla ufølsomme. Alle skulle mene noe om alt, og alle mente noe feil eller misforsto. Altså... Det er større sannsynlighet at du treffer en terrorist som var mer samarbeidsvillig enn det jeg var når jeg gikk gravid. Og det sier litt. I etter tid, av hver graviditet, har jeg meir eller mindre stått skolerett for å forklare "eheh.. eh.. sånn passe gravid?" Men dessverre er det ikke mulig å bure seg inne som gravid, hverken som vanlig dødelig eller som blogger. Og tenk deg da: i tillegg til å kjenne på dette, så har Jørgine x antall følgere på både Instagram og blogg. Og en god del som sier "nei, jeg følger ikke henne" men kan allikavel skrive en godt detaljert samhandling om livet til den stakkars jenta som ikke gjorde annet enn å klage under graviditeten, selger barna sine som accesories og sørger for å melke de store merkene for gode penger, virkelig gode penger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Stjernekikkeren skrev:
 

Jeg har tidligere skrevet en del innlegg her om sutringen til Jørgine angående graviditeten. En lang periode var det det eneste jeg så av henne i media, hun stod frem og det var ikke måte på hvor fælt det var med gravidkroppen. Folk hyllet det, "endelig noen som sier hvordan det kan føles!" Jeg har hele veien vært helt uenig, den sytinga hennes overbeviste meg at hun har et veldig usunt forhold til mat og kropp. Dama er så livredd for å bli feit at hun stod og grein om det i landets største aviser! Hadde jeg vært mannen hennes hadde jeg satt foten ned og sagt at nå er det nok, enten søker du hjelp eller så gjør jeg det for deg. Det er kanskje ikke så veldig lett å gå gravid, men mener dere virkelig at man skal stå der med ropert og klage til alle som hører på?

Jeg har skrevet det før, og skriver det igjen, i den ene bloggerene episoden fra forrige sesong hvor Jørgine enda er tidlig i graviditeten så begynner sytinga, moren hennes hører det og sier med en gang "du høres akkurat ut som jeg gjorde!". Da vet vi hvor Jørgines stress angående kroppen kommer fra i allefall.

Har dere hørt om ortoreksi? Spiseforstyrrelsen som går ut på overdreven og hard trening?

Og forresten så er ikke Jørgine såå brun, hun var på photoshoot i en eller annen bloggerenesesong og fargen hennes ble kommentert, Jørgine sa da at hun går i solarium, da det ble poengtert at det var farlig, bare avfeide hun det. Det var vel samme episode hvor man får se sønnen hennes være opprørt over at mamma må dra.

TAKK for at du skrev dette. Jeg er helt enig med deg. Det er faktisk helt utrolig at man kan være så opptatt av seg selv og kroppen sin. Helt greit at det er mye som forandrer seg, mye hormoner, alt er ikke bare en fryd, jeg ser den. Men hun er så heldig at hun ikke ser det selv. Hun hadde jo six-pack da hun var ti år. Jeg tror med hånden på hjertet at hun ikke er frisk når det kommer til synet på kropp og mat. 

Hun har tatt sol i bloggerne-episoder også, det er så trist.

blir også forbanna over hvordan hun slipper unna den jævlige eksponeringen av barna fordi hun liksom er jordnær eller noe. Det er oppriktig kvalmt, hun tjener bevisst penger på å legge ut bilder av dem, reklame osv. Forkastelig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Justlooking skrev:
 

Hun er ikke den eneste som ikke liker å gå gravid, Mange som sier det uten å være kroppsfiksert 😊 Har akkurat sett gårsdagens reprise og Morten er bare helt skjønn som person. Nydelig innvendig og utvendig ♥️ Virker som de har det så naturlig og fint sammen.

Han går nå der og vet ikke hva som skal til for at hun skal bli fornøyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Kk47463kkkkkkkkkkk skrev:
 

TAKK for at du skrev dette. Jeg er helt enig med deg. Det er faktisk helt utrolig at man kan være så opptatt av seg selv og kroppen sin. Helt greit at det er mye som forandrer seg, mye hormoner, alt er ikke bare en fryd, jeg ser den. Men hun er så heldig at hun ikke ser det selv. Hun hadde jo six-pack da hun var ti år. Jeg tror med hånden på hjertet at hun ikke er frisk når det kommer til synet på kropp og mat. 

Hun har tatt sol i bloggerne-episoder også, det er så trist.

blir også forbanna over hvordan hun slipper unna den jævlige eksponeringen av barna fordi hun liksom er jordnær eller noe. Det er oppriktig kvalmt, hun tjener bevisst penger på å legge ut bilder av dem, reklame osv. Forkastelig.

Ikke sant, jeg kjenner flere som har vært gravide og jeg hadde reagert like mye på dem hvis hovedfokuset med graviditeten var hvordan det påvirker kroppen, og klage på akkurat det ved hver eneste anledning! Det er ikke sunt å ha sånne tanker om kroppen og klage på det til alle som vil høre. 

Folk ser på henne av en eller annen grunn som folkelig, jordnær, en girl next door som er bare grei, sikkert fordi hun har en litt avslappa væremåte og litt sånn "gi faen", vet ikke jeg, alt jeg ser er en nevrotisk jente som aldri kom over sviket til eksen sin, og trener veldig hardt for å på den måten ha kontrollen over livet sitt. 

Jeg har klaga mye på Anne Brith og CBE når det kommer til eksponering av barn, men hos Jørgine er det ingen stopp eller grenser på hva hun legger ut. Helt tragisk, dessverre.

Ellers er jeg helt enig med @O.G., han typen hennes er så tafatt og tiltaksløs at det er synd å se hvordan hun dominerer ham og har siste ordet i alt. Synd han ikke gjør noe for å sette ned foten, men sånn blir det når solen går opp og ned med Jørgine.

Endret av Stjernekikkeren
Skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stjernekikkeren skrev:
 

Ikke sant, jeg kjenner flere som har vært gravide og jeg hadde reagert like mye på dem hvis hovedfokuset med graviditeten var hvordan det påvirker kroppen, og klage på akkurat det ved hver eneste anledning! Det er ikke sunt å ha sånne tanker om kroppen og klage på det til alle som vil høre. 

Folk ser på henne av en eller annen grunn som folkelig, jordnær, en girl next door som er bare grei, sikkert fordi hun har en litt avslappa væremåte og litt sånn "gi faen", vet ikke jeg, alt jeg ser er en nevrotisk jente som aldri kom over sviket til eksen sin, og trener veldig hardt for å på den måten ha kontrollen over livet sitt. 

Jeg har klaga mye på Abbe Brith og CBE når det kommer til eksponering av barn, men hos Jørgine er det ingen stopp eller grenser på hva hun legger ut. Helt tragisk, dessverre.

Ellers er jeg helt enig med @O.G., han typen hennes er så tafatt og tiltaksløs at det er synd å se hvordan hun dominerer ham og har siste ordet i alt. Synd han ikke gjør noe for å sette ned foten, men sånn blir det når solen går opp og ned med Jørgine.

Jeg er så glade for at flere enn jeg ser det jeg ser når det kommer til Jørgine og dynamikken i familien hennes. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun virker mer likandes pga dialekt, ikke så opptatt av sminke, mote, fillers etc (men har hun fyllt leppene? Synes det ser sånn ut, men det står liksom ikke til imaget hennes). 

Barneekponeringen hennes er virkelig ille, og jeg tør påstå at hun fint kunne levd av bloggen helt uten bruk av barna. Avtaler med treningstøyprodusenter, treningsreiser, vegard *jørgine etc må da være nok å leve av? 

Jeg synes bildene fra i sommer på SOME så så idylliske ut, med høygravid flott jørgine på stranda med familien. Når jeg så episoden av bloggerne da de var på stranda var det ikke mye idyllisk akkurat, i alle fall ikke for Morten. 

Endret av Korpsnerden
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, O.G. skrev:
 

Jeg er så glade for at flere enn jeg ser det jeg ser når det kommer til Jørgine og dynamikken i familien hennes. :klem: 

 :klem:Takk det samme, dessverre er det mange som blir lurt av den casual girl akten hennes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Orly skrev:
 

Vel vil man bli gravid så er det noe man må ta med på kjøpet

Ærlig talt

Men nå er jo graviditet noe man må igjennom for å få barn. Må likevel være lov å ikke like å være gravid fordet. Jeg vle iallefall ikke geavid fordi jeg syns det var supergøy å bli stor ig tung og sliten av alt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:
 

 :klem:Takk det samme, dessverre er det mange som blir lurt av den casual girl akten hennes. 

Jeg er overrasket at til og med mange sofistikerte SoMe brukere ikke ser gjennom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...