AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #161 Skrevet 29. november 2014 Begge deler er viktige, og menn i militæret og i befolkningen forøvrig er overlegen på begge områder. Ja, for så å bli radikalt innkvotert i stillingen. Sitter du på et kvinneforum og prøver å bedre selvtilliten? Det virker som du har problemer med den, og ikke er fullt så "overlegen" andre som du gjerne skulle vært. Anonymous poster hash: 452f4...ec4 2
Gjest Meeh Skrevet 29. november 2014 #162 Skrevet 29. november 2014 Sitter du på et kvinneforum og prøver å bedre selvtilliten? Det virker som du har problemer med den, og ikke er fullt så "overlegen" andre som du gjerne skulle vært. Nei, har ikke problemer med den. Har derimot visse problemer med folk som på død og liv skal late som det ikke er forskjeller mellom kjønnene, og tror blant annet at kvinner er like gode soldater som menn for å benytte dette til å rettferdiggjøre omfattende kvotering (noe som egentlig bare beviser det motsatte). Noe som før eller senere vil ta liv og er gambling med norsk forsvarskapasitet.
Sir Winston Skrevet 29. november 2014 #163 Skrevet 29. november 2014 Jøss du ovenfor! Du har ikke satt deg godt nok inn i saken. Det gjelder dessverre ikke bare deg. Såkalte fisefine jenter ville aldri meldt seg frivillig til militæret. De jentene som pr. nå er inne (og i hvert fall de som var inne da denne saken oppstod) har meldt seg frivillig. De ønsket seg inn. Drittsekker finnes overalt i militæret. De er ikke ute etter å skape god lagånd, ei heller at man skal kunne gjøre sitt beste på øvelser. De er kun ute etter å vise makt, vise at de er "noe". Og ja, jeg vet hva jeg snakker om. Mange års erfaring fra forsvaret gir meg grunnlag til å kunne si noe om den ukulturen som finnes ulike steder. Anonymous poster hash: db614...26e Ja, du snakker om hun jenta som skulle vise at hun kunne bestemme selv?
PappaBetaler Skrevet 29. november 2014 #164 Skrevet 29. november 2014 Min ydmyke mening har alltid vært den at kvinner er like flinke soldater som menn. Og av den grunn har jeg ment at kvinner i forsvaret har utelukkende vært positivt og noe vi ønsker mer av. Men dessverre føler jeg nå litt konflikterende synspunkter angående det temaet etter at et hysterisk kvinnfolk går ut i mediene å syter, griner og sipper fordi de måtte både naken under en øvelse som gikk ut på hygiene i felten. Linker til saken her : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/klagenemnd-om-nakenbading-det-er-urimelig-aa-forvente-at-han-burde-lest-hvor-fortvilet-fornaermede-var/a/23329159/ Det har vært mye grining og trusler om å saksøke forsvaret fra hysteriske kvinnfolk. Så undres jeg.... hvorfor var dette kvinnemennesket i forsvaret i første omgang om hu ikke er kapabel til å utføre de samme øvelsene som mannlige soldater? Om en gutt hadde klagd på hygiene øvelser i forsvaret så hadde knapt en sjel brydd seg. Heldigvis finnes det kvinner som er sterke, selvstendige, oppegående og kvalifiserte til å utføre de samme øvelsene som menn : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/caroline-23-det-handler-ikke-om-jente-eller-gutt-man-er-soldat/a/23331067/ Er man soldat så er man soldat. Da teller ikke hudfarge eller kjønn. Du er i forsvaret for å krige for Norge. Ikke for å leke med dukker eller sminke deg som Paris Hilton. Her har nok forsvaret en jobb å gjøre i fremtiden nå som kvinner også er inkludert i verneplikten. Luk ut hysteriske kvinnfolk som krever prinsesse behandling, i forsvaret er ingen prinsesser! Du blir trent for å drepe ikke ligge på myk madrass med en ert under ! nei kvinnelige soldater duger ikke
Maleficenta Skrevet 29. november 2014 #165 Skrevet 29. november 2014 Min ydmyke mening har alltid vært den at kvinner er like flinke soldater som menn. Og av den grunn har jeg ment at kvinner i forsvaret har utelukkende vært positivt og noe vi ønsker mer av. Men dessverre føler jeg nå litt konflikterende synspunkter angående det temaet etter at et hysterisk kvinnfolk går ut i mediene å syter, griner og sipper fordi de måtte både naken under en øvelse som gikk ut på hygiene i felten. Linker til saken her : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/klagenemnd-om-nakenbading-det-er-urimelig-aa-forvente-at-han-burde-lest-hvor-fortvilet-fornaermede-var/a/23329159/ Det har vært mye grining og trusler om å saksøke forsvaret fra hysteriske kvinnfolk. Så undres jeg.... hvorfor var dette kvinnemennesket i forsvaret i første omgang om hu ikke er kapabel til å utføre de samme øvelsene som mannlige soldater? Om en gutt hadde klagd på hygiene øvelser i forsvaret så hadde knapt en sjel brydd seg. Heldigvis finnes det kvinner som er sterke, selvstendige, oppegående og kvalifiserte til å utføre de samme øvelsene som menn : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/caroline-23-det-handler-ikke-om-jente-eller-gutt-man-er-soldat/a/23331067/ Er man soldat så er man soldat. Da teller ikke hudfarge eller kjønn. Du er i forsvaret for å krige for Norge. Ikke for å leke med dukker eller sminke deg som Paris Hilton. Her har nok forsvaret en jobb å gjøre i fremtiden nå som kvinner også er inkludert i verneplikten. Luk ut hysteriske kvinnfolk som krever prinsesse behandling, i forsvaret er ingen prinsesser! Du blir trent for å drepe ikke ligge på myk madrass med en ert under ! Selv barnesoldater klarer å prestere, så hvorfor ikke kvinner? Ikke ta feil. Jeg forsvarer ikke bruk av barnesoldater. Er ikke bra.
herzeleid Skrevet 29. november 2014 #166 Skrevet 29. november 2014 Selv barnesoldater klarer å prestere, så hvorfor ikke kvinner? Ikke ta feil. Jeg forsvarer ikke bruk av barnesoldater. Er ikke bra. Mener du helt oppriktig at du tror barnesoldater presterer på nivå med voksne mennesker?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #167 Skrevet 30. november 2014 Forskjellen er at denne kvinnen ikke fikk vite på forhånd at hun alene måtte kle av seg foran masse menn. Tror de fleste kvinner ville følt dette som ubehagelig. At menn ikke føler det samme i motsatt situasjon er vel på grunn av våre biologiske forskjeller... Men man kan ikke la det styre debatten om hva enkeltpersoner føler er okei å utsettes for. At man føler det ubehagelig er det vel flere enn kvinnene som gjør. Men det er vel ikke poenget at det skal være behagelig men at man faktisk lærer gjennom erfaring at man tåler mer enn man tror. Det er også et poeng at man lærer hva som er reelle farer og hva som bare er vaner, instinkter o.s.v. (Instinkter beskytter barn/det uerfarne individ. Når man blir voksen/får kunnskap behøver man ikke lenger la seg styre av instinktene men forholder seg til hva som er reelle farer.) Den biologiske forskjellen har i realiteten liten betydning her. Ved et overgrep er kvinner jevnt over svakere enn menn. Ved uønsket sex er det kvinnene som vil sitte igjen med konskevensen i form av en graviditet. Men i denne situasjonen har ikke dette betydning. Det var mange til stede og et eventuelt fysisk overgrep ville blitt avverget umiddelbart av de andre. En kvinne som er ute på byen en lørdagskveld har langt større sjanse for å bli utsatt for et overgrep en disse kvinnene hadde i denne situasjonen. Burde ikke en eventuelt større mental styrke innebære at man forsto at i denne situasjonen spiller følelsene en et puss. Instinkter og tillærte følelser og regler sier kanskje at dette er farlig. Fornuften og kunnskapen sier at det ikke er det. Hvis man er mentalt sterk så innebærer vel det å la fornuft styre over det andre? Anonymous poster hash: 1d043...b3d
Maleficenta Skrevet 30. november 2014 #168 Skrevet 30. november 2014 Mener du helt oppriktig at du tror barnesoldater presterer på nivå med voksne mennesker? Ikke på samme nivå. Men barn har klart å drepe mer enn nok mennesker i krig de og
herzeleid Skrevet 30. november 2014 #169 Skrevet 30. november 2014 Ikke på samme nivå. Men barn har klart å drepe mer enn nok mennesker i krig de og Det er ingen som bestrider at kvinner kan klare å drepe andre mennesker i krig. Ei heller at barn kan klare dette. Om du ønsker kan du helt sikkert også få funksjonshemmede til å drepe andre mennesker i krig. Problemet er at om du lager en hær bestående i hovedsak av barn eller funksjonshemmede så vil du få en veldig dårlig hær. Sånn sett er det helt uinteressant for diskusjonen at noen vil klare å fungere, i betydningen få noen drept, all den tid diskusjonen går på om de vil fungere tilfredsstillende.
Maleficenta Skrevet 30. november 2014 #170 Skrevet 30. november 2014 Det er ingen som bestrider at kvinner kan klare å drepe andre mennesker i krig. Ei heller at barn kan klare dette. Om du ønsker kan du helt sikkert også få funksjonshemmede til å drepe andre mennesker i krig. Problemet er at om du lager en hær bestående i hovedsak av barn eller funksjonshemmede så vil du få en veldig dårlig hær. Sånn sett er det helt uinteressant for diskusjonen at noen vil klare å fungere, i betydningen få noen drept, all den tid diskusjonen går på om de vil fungere tilfredsstillende. Hvem vet? blir de drilla nok så kan jeg ikke se at ikke en gjeng med psykisk utviklingshemmede skulle bli en bra hær.
herzeleid Skrevet 30. november 2014 #171 Skrevet 30. november 2014 Hvem vet? blir de drilla nok så kan jeg ikke se at ikke en gjeng med psykisk utviklingshemmede skulle bli en bra hær. Jeg tror på at du tror på dette selv, men nei.
Maleficenta Skrevet 30. november 2014 #172 Skrevet 30. november 2014 Jeg tror på at du tror på dette selv, men nei. Hvorfor ikke?
WubWub Skrevet 30. november 2014 Forfatter #173 Skrevet 30. november 2014 Hvem vet? blir de drilla nok så kan jeg ikke se at ikke en gjeng med psykisk utviklingshemmede skulle bli en bra hær. Nei. Har du jobbet med psykisk utviklingshemmede før? Det har jeg, og jeg vet godt at selv dagligdagse ting kan være veldig problematisk for mange av de å utføre. Det er også grunnen til at de har verger til å styre deres økonomi og bor gjerne i omsorgsboliger. Uansett hvor godt trent de er så tror jeg neppe de hadde fungert i en krigssituasjon f.eks i en urban by i midt-østen hvor de kommer under skudd trefninger fra alle kanter. Da må man holde hodet kaldt, ta avgjørelser lyn raskt ettersom 1-2 sekunder betyr forskjell på liv og død, man må legge en slagplan hvor det beste egnede stedet for å beskytte seg selv er for så å ta en taktisk analyse av hvilken retning man bør besvare ilden samtidig som man holder kommunikasjon med hovedkvarteret. Krig er uhyre komplisert selv for kognetivt friske mennesker. Det er ekstremt mange variabler man hele tiden må ha i bakhodet, man må ha evnen til å tenke selvstendig å handle raskt, man må ha taktisk forståelse og se det store bildet. Om du tror psykisk utviklingshemmede og barn ville greid danne en slagkraftig og høyteknologisk hær så sier det bare litt om dine kunnskapshull
Maleficenta Skrevet 30. november 2014 #174 Skrevet 30. november 2014 Nei. Har du jobbet med psykisk utviklingshemmede før? Det har jeg, og jeg vet godt at selv dagligdagse ting kan være veldig problematisk for mange av de å utføre. Det er også grunnen til at de har verger til å styre deres økonomi og bor gjerne i omsorgsboliger. Uansett hvor godt trent de er så tror jeg neppe de hadde fungert i en krigssituasjon f.eks i en urban by i midt-østen hvor de kommer under skudd trefninger fra alle kanter. Da må man holde hodet kaldt, ta avgjørelser lyn raskt ettersom 1-2 sekunder betyr forskjell på liv og død, man må legge en slagplan hvor det beste egnede stedet for å beskytte seg selv er for så å ta en taktisk analyse av hvilken retning man bør besvare ilden samtidig som man holder kommunikasjon med hovedkvarteret. Krig er uhyre komplisert selv for kognetivt friske mennesker. Det er ekstremt mange variabler man hele tiden må ha i bakhodet, man må ha evnen til å tenke selvstendig å handle raskt, man må ha taktisk forståelse og se det store bildet. Om du tror psykisk utviklingshemmede og barn ville greid danne en slagkraftig og høyteknologisk hær så sier det bare litt om dine kunnskapshull Er forskjellige grader av det da. Fins folk med lettere utviklingshemminger og
herzeleid Skrevet 30. november 2014 #175 Skrevet 30. november 2014 Hvorfor ikke? Om jeg må forklare hvorfor en hær bestående av psykisk utviklingshemmede ikke ville blitt noen god hær, og ville stilt veldig mye dårligere enn en hær bestående av mennesker uten funksjonshemninger, tror jeg vi setter strek her. Da tror jeg det er så mye grunnleggende som må forklares at du og jeg ikke vil kunne ha en særlig givende diskusjon.
Maleficenta Skrevet 30. november 2014 #176 Skrevet 30. november 2014 Om jeg må forklare hvorfor en hær bestående av psykisk utviklingshemmede ikke ville blitt noen god hær, og ville stilt veldig mye dårligere enn en hær bestående av mennesker uten funksjonshemninger, tror jeg vi setter strek her. Da tror jeg det er så mye grunnleggende som må forklares at du og jeg ikke vil kunne ha en særlig givende diskusjon. Jeg syns nå du skjærer alle utviklingshemmede over en kam jeg nå.
WubWub Skrevet 30. november 2014 Forfatter #177 Skrevet 30. november 2014 Er forskjellige grader av det da. Fins folk med lettere utviklingshemminger og Ja, det finnes de psykisk utviklingshemmede som må ha hjelp til stell, innkjøp av dagligvarer å må ha oppsyn 24/7, så finnes det de som jobber i verna skjerma bedrifter med kontant oppsyn hvor de blir satt til å utføre lette oppgaver. Men nei, setter en strek her. Om du tror barn og psykisk utviklingshemmede greier operere høyteknologiske våpen å ta strategisk gode valg mens de blir beskutt av ild fra alle kanter så skjønner jeg at du har så lite kunnskap om militære og krig at det ikke noe poeng å diskutere videre med deg 1
King in the North Skrevet 30. november 2014 #178 Skrevet 30. november 2014 Jeg mener at mange kvinner kan ha det som skal til for å kvalifisere for elitetropper, og fungere i skarpe situasjoner. Jeg er totalt uinteressert i å gjøre generelle vurderinger av hva kvinner kan og ikke kan. Mannlige elitesoldater er heller ikke gjennomsnittsmennesker. Jeg er rimelig sikker på at 90% av den mannlige befolkningen ikke hadde overlevd en helvetesuke. Jeg har forøvrig ikke sagt at det er noen motsetning mellom å være fysisk sterk og mentalt sterk. Det ville være en fullstendig grunnløs påstand. Imidlertid har jeg sagt at det er praktisk talt uten verdi å være fysisk sterk dersom man knekker sammen mentalt. Man vil da gjøre gale beslutninger, nøle når man skulle reagere umiddelbar, få panikk og gjøre noe uoverveid, eller ganske enkelt bli totalt kataton og handlingslammet. Det fins tusen måter psyken kan forråde selv den mest blodtrente og fysisk sterke person. Om 90% av den mannlige befolkningen ikke ville overlevd en helvetesuke så tror jeg forsvaret har større problemer enn jenter som vil saksøke dem fordi de ikke tørr å vaske seg i felt.
King in the North Skrevet 30. november 2014 #179 Skrevet 30. november 2014 Jeg syns nå du skjærer alle utviklingshemmede over en kam jeg nå. Altså, om utviklingshemmede stiller like godt som vanlige mennesker, hva betyr egentlig handicap da? Det er sikkert generaliserende og alt det der, men per definisjon betyr å ha et handicap at man ikke stiller like sterkt som de uten handicap. Om vi tar for oss et representativt utvalg av begge deler av befolkningen. Utviklingshemmede vs friske stridsdyktige feks.
Maleficenta Skrevet 30. november 2014 #180 Skrevet 30. november 2014 Ja, det finnes de psykisk utviklingshemmede som må ha hjelp til stell, innkjøp av dagligvarer å må ha oppsyn 24/7, så finnes det de som jobber i verna skjerma bedrifter med kontant oppsyn hvor de blir satt til å utføre lette oppgaver. Men nei, setter en strek her. Om du tror barn og psykisk utviklingshemmede greier operere høyteknologiske våpen å ta strategisk gode valg mens de blir beskutt av ild fra alle kanter så skjønner jeg at du har så lite kunnskap om militære og krig at det ikke noe poeng å diskutere videre med deg Jeg snakker selvsagt om de som fungerer i hverdagen. Og du vet ikke hvor strategiske de kan være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå