Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

ÅÅÅÅ....barnerom...sukk...du får knipse litt bilder å legge ut til oss! :) Jeg driver å trener på å holde pusten lenge nok til å få tatt 'flat'-mage bilder...sånn før graviditeten liksom! :sjarmor: Skal trene noen dager til tror jeg!! :ler:

Ha en kjempefin torsdagskveld!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok jeg kunne trengt litt trening til det flat-mage-før-graviditeten-bildet jeg også... :ler::ler:

Håper ihvertfall at du snart får den struttemagen du fortjener, sirka!!!! Og gleder meg til å høre om planene til barnerommet, det blir jo kjempespennende. Jeg har allerede et barnerom planlagt langt bak i hjernen en plass. Håper jeg snart får anledning til å hente det frem og snuse litt på det.... :sjenert:

Ha en riktig så god torsdag kveld!

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koselig når dere stikker innom, Veronal, Madden og edea. :klem:

Nå er det rotete og bråkete her. Pappa driver og river ned vegger, setter inn nye vinduer og ordner på badet mitt. Jeg har søkt tilflukt med lap-topen min...

Badet kommer nok til å være halvferdig en stund. Pappa bor nemlig et stykke unna og må ta helger/fridager til hjelp, men det får heller være. Billig er det jo... :wink: .

Uff, nå er det om den gisselaksjonen i Russland på tv. Blir helt :cry: . Har lett for å ta til tårene for slikt til vanlig, og det har ikke blitt bedre nå som jeg er gravid - det skal være sikkert....

12+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggen i dag.. :klaske::kvalm::sove:

Pappa styrer med badet og mamma hjelper meg med husarbeid som jeg ikke har ork til akkurat nå.

Man føler jo seg litt bortskjemt, men det er deilig òg.. :sjarmor:

I går kveld kjente jeg veldig tydelig at livmora er på vei fram. Spennende!

En av mine beste venninner venter barn 2 måneder før meg og hun kjenner at barnet sparker nå... Gleder meg til å kjenne liv.

Tiden går så seint... :sur: Spesielt siden jeg er sykemeldt i tillegg....

Det kom en stor, flott blomstebukett fra jobben i går. Det satt jeg veldig pris på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ!!! Livmor på fremmarsj!! nå går det unna i svingene her!! :) Det er jo ikke lenge til du kan kjenne liv heller da!!

Nyt luksusen..det er godt å bli dullet med!! Tipper de vordende besteforeldre koser seg med det de også!!

Riktig god helg sirka!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nei, nei, du får ikke lov å herme etter meg med å være uggen! :fy: Det får da være grenser! :ler:

Fint at du får hjelp og kan slappe av!

Blir du sykemeldt hele svangerskapet uansett, eller skal du på jobb igjen hvis blodtrykket holder seg bra? Flott at medisinene ser ut til å hjelpe! :klem2:

Misunner deg som klarer kjenne livmora. Jeg har en stor bilring i veien :roll:

Fortsatt god helg! Håper formen bedrer seg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre i dag. Det ser også ut til at blodtrykket holder seg lavt, så jeg slipper å gå og bekymre meg for det.

Både jordmora og fastlegen min vil at jeg skal være sykemeldt hele svangerskapet. Har likevel sykemelding ut måneden i første omgang. Skal nemlig til spesialist til torsdag, og er spent på hva han mener om saken. Sjefen min har selvfølgelig fått beskjed, men hun ville vente med å sette inn en fast vikar før jeg var 100% sikker. Det virker som de vil veldig gjerne ha meg tilbake, og det er jo koselig.. :)

Det som er litt vanskelig med læreryrket, er at det blir vanskelig å omplassere meg. Tror nok at legene ikke vil at jeg skal tilbake i vanlig undervisning, i hvertfall ikke i de fagene jeg har (musikk blant annet.... :digge: ). Jeg jobber også en del med spesial-elever (autister o.l). Jobben er veldig givende når man er i form, men veeeeldig stressende og slitsom når man ikke er i form.

Men jeg føler meg så a-sosial her hjemme. Kjenner ingen andre i nærheten som også går hjemme på dagen, så det blir litt ensomt.

Magen min er inne i en litt "difus" periode. Har ikke fått noen ordentlig mage ennå, men merker det på buksene at de sliter... :ler: Jeg har mest slike jeans med lave liv, og de har begynt å gnage... :veldigsur: Har et par mamma-bukser, men de er for store enda...

Det blir mye til at jeg går med treningsbukser her hjemme, men nå må jeg kjøpe noen behagelige bukser til denne "mellom-fasen". Noen som vet om noe passende?

Nå står "skallet" av det nye badet vårt ferdig. Snart skal vi begynne å rive og gjøre alt nytt.. :-) Søndagen i dag går vel til å sette bort ting vi ikke trenger lenger og ellers smårydde i huset.

Men nå skal jeg ta meg en laaaaaang og god dusj... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ryddet litt i dag og vasket klær. Deilig å være i bedre form. :danse:

Føler meg litt matlei for tiden. Vanskelig å finne på hva vi skal ha til middag hver dag.. I dag blir det "bare" tomatsuppe som lunsj/middag og så tenker jeg at jeg lager noen varme ostesmørbrød til kvelden.

Bare noen få dager til jeg skal på UL..... :redd: Selv om jeg har hørt hjerteslagene nå, må jeg si at jeg er litt nervøs for det...

12+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad du føler deg bedre! (Sa jo at du ikke fikk lov til å herme der :wink: , for det unner jeg deg absolutt ikke)

Det blir sikkert et langt svangerskap å gå hjemme hele tiden, men legene vet vel best. Spennende hva spesialisten sier!

Det er ikke tilfelsigvis onsdag du skal til UL? Tenkte bare det siden det er da jeg skal til legen igjen :ler:

Stor :klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Det var faktisk onsdag som jeg hadde UL..., men fikk akkurat beskjed om at timen har blitt flyttet til i morgen.... :sjokkert: Både gleder og gruer meg..... Det skal bli godt å få en bekreftelse på at alt står bra til, men tanken om at alt kanskje ikke er bra ligger jo og lurer da...

Sånn er det vel med alle som drar på UL.

Vi driver som sagt og pusser opp badet. Mannen min planla skikkelig i går og har funnet stellebord og til og med bleiebeholderen.. :ler: vi skal ha på badet. Han går skikkelig opp i farsrollen nå. Kaller barnet for "Babben" ... Håper han slutter med slike kjælenavn i tide..., ellers kan jeg se han for meg på barnets konfirmasjonsdag..:"Kjære Babben..."... : :hår: .. :ler:

I kveld er det kurs igjen. Denne gangen kommer en foredragsholder for å snakke om bl.a. samlivet til mor og far oppi alt dette. Det blir jo interessant.

12+5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UL er spennende!

Det er nervepirrende, men man gleder seg også masse. Godt å vite om alt står bra til der inne, men deter jo naturlig at man også er engstelig for at det kan være noe galt. Det er det heldigvis nesten aldri, så man har som regel ingenting å frykte.

Takk for hilsen i boka mi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med oppussing, gleder meg til vi skal ta fatt på det! Elsker å planlegge og få masse ideer på hvordan vi skal ha det!!

Så gøy med Ul i morgen!! Det blir spennende! Gleder meg til å høre hvordan det går!!

Går dere på svangerskapskurs? Hvordan synes du det er? Jordmor lurte om om vi ville gå på det, men jeg er usikker!!

Ha en fin dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Sandra og Juni04.

Siden jeg har hørt hjerteslagene forrige uke er det vel størst sjanse for at alt er bra. Har ikke hatt noen form for blødninger heller..

Når det gjelder svangerskapskurset, Juni04, så vet man sikkert mye av det som blir diskutert fra før, men jeg synes det kan være greit å høre det fra en fagperson (man leser jo så mye "skremselpropaganda" på internett..). Dessuten følger vi par gjennom svangerskap, fødsel og barsel på video.

Jeg synes også det var spennende å se hvem andre som kom på kurset. (Bor i en liten by.., og jeg møtte noen kjente... Avslørt.. :ler: ).

Vi avslutter kurset med omvisning på fødesteder i nærheten. Så kan man velge der det passer best.

Mannen min synes nok det er ekstra lærerikt. Han har, naturlig nok, ikke lest like mye i bøker og på nettet om emnet som meg.. :wink:

Tror han føler seg veldig delaktig når han er med på kurset. Og du kan tro han ser stolt ut.... :hjerter: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Ultralyden i dag var en stor opplevelse!

Vi fikk se en aktiv krabat som så ut til å være 12+5 eller 12+6 (noe som stemmer akkurat med det jeg trodde..). Det var ikke noen tegn til misdannelser og alt var symmetrisk og fint. Legen bemerket spesielt de flotte fingerbevegelsene, noe mannen min (som er gitarist) synes var ekstra stas... :ler:

Fikk med oss fine bilder av nurket, som jeg stadig må kikke på... :hjerter: Det er nesten så jeg kan se en familielikhet (hvis jeg kikker riktig, riktig godt etter... :ler: ).

At solen skinner i dag, er jo veldig symbolsk da. Det er en kjempeflott dag... :-) . Nå er det bare å vente på strutte-magen.

Var på kurs i går og der fikk jeg kommentarer på at: "Da jeg var i 13 uke hadde jeg mer mage."...o.l... :veldigsur: Ble jo litt bekymret da, men nå vet jeg jo at alt er normalt.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...