Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg å!! :heiajente: (har litt fetisj for trommiser jeg da... :sjarmor: ...( :ler2: )

Lurer faktisk på å lage hjemmelagd potetmos og en viltgryte i dag jeg...får kanskje tak i noe reinskav hvis jeg er heldig...får være et ok substitutt det da...Spiste jo det samme forrige uke..men det er så godt at det frister til gjentakelse...har noe potetball vi fikk av svigermor men den kan vente!!

Ta livet med ro sirka...og ta vare på deg selv!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Madden! :)

I dag har jeg vært hos legen. I samsvar med spesialist har vi funnet ut at det er best at jeg begynner på medisin, siden jeg hele tiden balanserer på grensen. Jaja, det er vel best...

Er bare 10+6 idag, men legen ville se om han kunne finne hjertelyden til fosteret. Jeg trodde det var litt tidlig. Trodde man ihvertfall måttet ha kommet i uke 12...

Selvfølgelig fant han ingen hjertelyd, og da ble jeg jo nervøs... Enten er det for tidlig, eller så er det ikke noe liv der.... :( Nå synes jeg noe positivt snart må skje... At jeg blir kvitt litt bekymringer. Skal ha UL i uke 13. Leeenge til, synes jeg.. Tenk om det ikke er noe der... :cry: Uff, jeg er så nervøs..

Skal begynne på svangerskapskurs i kveld. (Er jo ennå ikke så langt på vei, men må kaste meg på de kurs som dukker opp. Her holdes de ikke så ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på svangerskapskurs! Håper du kommer med referat....*nysgjerrig*

Håper også alt blir bra når du begynner med medisiner. Det gjør det sikkert!!! :tommelsmil:

Stå på. Ikke lenge til du når den maaagiske grensen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg vært på kurs. Så video fram til fødselen. Selve fødselen skal vi "kose" oss med neste gang. :tunge1: Viste vel mye av det jordmora snakket om, men mannen synes det var kjempestas. Satt som en stolt hane! :ler: Fikk forresten tips om massasjeteknikker som jeg håper han snart vil benytte seg av... Ryggmassasjen så spesielt deilig ut.. :lol:

Tok min første pille i kveld.. :-( , men håper det er til det beste og at alt går bra.. :tommelsmil:

Skal snart ha time hos spesialisten. Han er så beroligende og har masse erfaring. Gleder meg til det. Han vet hva han snakker om!

Nei, nå er jeg sliten og tror jeg snart må finne senga. Med både legetime og svangerskapskurs på en dag - så mye aktivitet begynner å bli uvant for sykemeldte meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du følges opp så tett av lege og spesialist, sirka. Du skal se at det kommer til å gå kjempebra dette.

Tror ikke du skal bekymre deg for at legen din ikke finner hjertelyd enda, for det er veldig tidlig. Ikke lett å finne den lille nå, og enda ligger den godt gjemt der inne. Når du skal på UL kommer du sikkert til å se masse liv :-D Spennende....

Lykke til og ta vare på deg selv!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel det beste og tryggeste å begynne med medisin ja :klem2:

Jeg skal forresten også til ny UL i uke 13.

Du skal se jeg følger deg i tykt og tynt fremover :Hehe:

(Men helst ikke blodtrykket da)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at du får så fin oppfølging, er nok betryggende for deg også.

Spennende da med svangerskpskurs, gleder meg sånn til å begynne med det selv også, men det blir nok lenge til iflg jordmoren min.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sirka.

Lenge siden jeg har vært innom. Høres ut som at du får kjempegod oppfølgning av legen din, og det er jo supert at han henviser deg til spesialist. BT-medisin kan sikkert hjelpe deg godt.

Så spennende det høres ut med svangerskapskurs! Bra med tips både for oss og for Mannen i en sånn siyuasjon, tror jeg. Hvor ofte er det kurskvelder, og hvor mange kvelder er det i et sånn kurs?

Håper du har en fin dag, sirka, med høvelig lavt BT!!!

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende innlegg, Monja. Ja, jeg tror også at det var for tidlig å høre hjertelyden. Jeg vet om mange som ikke har hørt den før i 2. trimester, så jeg skal prøve og ikke "freak'e" helt ut.. :roll:

Nå må du slutte å herme, Murmel... :hoho: Neida, morsomt at vi ligger så likt i løypa...

Ja, det var åreit å begynne på svangerskapskurs, Løvinnen og Edea. Det blir 3 kvelder á 2 timer + en omvisning på den fødeavdelingen man skal på. Jeg skal føde på samme sted som jeg går til spesialist. Det synes jeg er betryggende. Vi får også utdelt en del vi skal lese selv.

BT mitt har alt sunket litt. Var litt redd det var like høyt for jeg hadde kjempevondt i hodet i natt. Kvalm også, så det var vel et migreneanfall. Var mye plaget av det før, når jeg ikke gikk på tab., og det er jo ikke rart at det kommer tilbake. Men nå er jeg tilbake på tab. Ikke de samme jeg har gått på, men noen som er litt "snillere" med den lille i magen. Trandate heter det. Jeg tåler ikke Aldomet som er vanlig å bruke, så jeg krysser fingrene for at Trandate virker. Ser bra ut til nå... Får håper barnet tåler forandringene i BT.

11+0 i dag forresten. :hoppe: En uke igjen til den magiske grensen.. Kommer vel ikke til å slappe av før jeg ser knøttet på UL, men likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen i dagboka mi!!! :klem:

Kjempegøy for dere å starte på svangerskapskurs da!! Kan tenke meg det er stor stas for din kjære også..da får han jo virkelig deltatt!! :)

Også veldig glad for å høre at du har startet opp på medisin, og at spesialisten følger deg så tett! Forstår at du er utålmodig og nervøs i forkant av ultralyden, men det er jo ingenting som skal tilsi at noe er galt, som monja sa så er det litt tidlig for å skulle høre hjertelyd! Den lille har det garantert helt utmerket inne i varmen, og så lenge du har det bra, ja så har h*n det også bra!! Tenk positivt!!

God :klem2: fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Madden og Edea. Alltid koselig når dere stikker innom dagboken min. :kose:

I helgen skal jeg være hos søstra mi (som også er en veldig god venninne). Det ser jeg fram til.

Mannen skal ha spillejobb både fredagskvelden og lørdagskvelden og blir derfor borte hele helgen. Gidder ikke sitte alene hjemme. Og det å bli med på konsert er helt uaktuelt nå i min tilstand...

I dag må det bli en del :husarbeid: , slik at det ikke ser helt bomba ut når jeg kommer hjem igjen på søndag. Sitter fremdeles i morgenkåpa :oops: og har litt vanskeligheter med å komme i gang....

Lurer på om jeg skal begynne å strikke barnetøy snart...

Kanskje jeg skal få søstra mi til å hjelpe meg. Jeg har aldri interessert meg for håndarbeid og føler jeg har 10 tommeltotter på dette området..., men nå er jeg litt motivert til å lage noe lite og søtt... :hjerte:

Nei, nå må jeg komme i gang med huslige syssler.. sukk.

Drar "nedover" i kveld, så GOD HELG til alle som stikker innom.. :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg! Håper du får det finfint hos søstra di. Bra at du er så god venninne med søstra di, da. Er jo ikke alle som er det :wink: ...

(Jeg er det jeg altså :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Skjønner at du er bortreis og ikke kan komme over på blåbærpai, men hvis du alikevel er i nærheten så kan du jo ta en tur. Hvis ikke så skal jeg sette av eventuelle rester til mandag, men etter det kan jeg ikke love noe. :ler:

Ha ei fin helg, Sirka!

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå nærmer vel du deg de magiske 12 ukene, ikke sant???? Tenk at du allerede har unnagjort 1/3 av svangerskapet :o . Dette går jo kjempefort!!!

Håper du hadde en fin helg hos søstra di.

Ha en fin søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for restene av blåbærpaien, edea. Den smakte fortreffelig.. :sikle:

Jeg har hatt en flott helg hos søstra mi. Har begynt å strikke en liten lue til nurket... Måtte rekke opp to ganger til stor munterhet hos min søster... :tunge1:

Det har vært en STOR dag i dag! Var hos jordmora. Blodtrykket har ikke gått så mye ned, men det brydde jeg meg ikke så mye om for jeg fikk høre hjertelyden til mitt lille nurk. 152 slag i min. :hoppe::hoppe::hoppe: Hadde ikke ventet å høre livstegn så tidlig (11+5 i dag). Mannen min var med og vi ble helt satt ut... :hjerter2:

Nå er det øyeblikkelig 12 uker og jeg har hørt liv. Da må det vel gå bra, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ....det måtte ha vært helt fantastisk!! :hoppe:

Og så bra at mannen fikk være med da!! Ble veldig glad for å høre at du var så heldig!! :hjerte:

Ha en kjempefin dag!! og lykke til med lue-strikkinga..øvelse gjør mester..osv.. :ler::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...