Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

:vinke:

Gratulerer masse med den lille i magen!

Spennende å få følge med i dagboken din helt fra begynnelsen :Nikke:

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsener alle sammen.

Det er sommer og det er fredagskveld, og her sitter jeg hjemme og sløver i sofaen med lap-topen min... Er nok mer trøtt enn vanlig ja. Det frister ikke noe særlig å dra ut på byen.

Ååååå, det hadde smakt med et glass rødvin.. :sikle: , men slikt holder jeg meg langt unna nå. :fy:

Mannen ligger som et slakt på sofaen også. Det er deilig at han er hjemme i helgen. Er ofte musiker-enke i helgene. Nå kan han derimot dulle og skjemme bort sin gravide kone.. :sjarmor:

Han gleder seg så til å bli far. Jeg må hele tiden minne han på at jeg ikke er langt på vei ( 7+2 ) og at mye kan skje, men han er veldig optimist. Håper han ikke blir skuffa. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde lest så mye på nettet om SA og MA og slikt.. Blir kjempenervøs, jeg.

:sjokkert: Hysterisk førstegangsgravid?

Husarbeidsfobien min har vært stor de siste ukene. Nå har jeg laget meg en stor liste over hva som må gjøres de neste dagene.. Hmm, så får vi se om det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ikke hysterisk, bare litt normalt bekymret :wink:

Men hva er egentlig forskjellen på SA og MA? (Det burde jeg selvsagt vite som er sykepleier :oops: )

I dag kom naboen innom med ei flaske vin fordi vi hadde tatt inn posten deres da de var på ferie :tunge1:

Det var utrolig snilt, men akk så fristende for en rødvinselsker som meg :-?

Den får stå i stativet sammen med de andre flaskene jeg kjøpte dagen før jeg testet positivt :ler:

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Murmel. Jeg viste heller ikke om forskjellen på SA og MA før jeg lette det opp på internett... Skulle ønske jeg ikke hadde lest så mye om det... :cry:

MA er når fosteret har dødt men ikke kommet ut, at man oppdager at fostersekken er tom på ultralyd o.l. Det ultimate mareritt.., men tror ikke det skjer så ofte..

Nei nå må vi få inn noen positive tanker her... :-) :-) :-)

Fint vær i dag også. Det får jeg benytte meg av.. Og så var det den husarbeidslisten min da... Får vel begynne først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare svinser innom for å ønske god natt og god søndag. Håper du har fått nyte det fine været i dag og at du ikke har slavet deg gjennom en laaaang arbeidsliste. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Veronal, jeg har kommet meg litt videre på arbeidslista... Puslet litt inne i dag, mens mannen maler huset.. 1 1/2 vegg ferdig. Kommer nok til å holde på utover høsten ja.. Kan unnskylde oss med at det har vært mye regnvær i sommer og dårlige maleforhold.

Fin form i dag også, unntatt da jeg fant noe "gugge" katten hadde drasset med seg inn.... :kvalm: Matlysten ble borte gitt...., og jeg som skal lage hjortestek i dag og greier.... For vel starte nå, men har ikke lyst.

2 uker igjen av ferien min... :cry: Gruer meg til den første måneden med ny klasse, foreldremøter, utarbeiding av planer o.l. Tror det kommer til å bli stressende, og jeg som må holde blodtrykket nede pga. graviditeten. Tror nok legen vil sykemelde meg, men det stresser meg nesten mer p.g.a. ansvaret jeg føler for skolen, klassen, foreldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :vinke:

Tusen takk for hilsen i boka mi, kjempekos!

Gratulerer med graviditeten! Så gøy! :D

Ha en fin søndagskveld!

Klem fra en solbrent jamie.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "klaget" over få symptomer, men i dag var jeg ihvertfall morgenkvalm. Ikke at det var spesielt gøy da.. :roll: , men det er jo et symptom :tommelsmil:

Kvalmen har gitt seg litt nå. Holder på å vaske grundig på kjøkkenet. Deilig å få gjort..

Har ikke fått spesielt dilla på noe ennå, men merker at jeg ikke har lyst på tomatpure-baserte retter (pizza, spaghettisaus o.l) :o , også det som jeg er så glad i.....

Vil heller ha skikkelig husmannskost og så er det ingenting som smaker bedre enn et iskaldt glass ekstralett melk... :sikle:

Som vanlig skal jeg ha ultralyd i uke 18, men jeg synes det er så lenge til oktober.., så jeg ordnet med en ultralyd i uke 13 også... :hoppe: Kommer nok til å være litt nervøs for at det ikke skal være liv, men samtidig er det greit å få vite det tidligst mulig hvis det skulle ha skjedd noe... Men jeg er optimist!!!

Sirka-mannen kommenterte magen min i går. Han syntes den var forandret. Nå har ikke jeg vaskebrett-mage fra før av, men han mente at nedre delen av magen hadde begynt å bule litt ut, sånn spiss på en måte.. Kan ikke helt se det selv ennå, men synes den er litt hardere... Ønskeinnbildning? Ihvertfall ble jeg i kjempehumør av kommentaren hans. Får liksom noen a-ha-opplevelser noen ganger: JEG ER GRAVID!!!! :P

Nei, nå må jeg fortsette med kjøkkenet, så får vi se hvor lenge det tar før jeg er her igjen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo nesten litt misunnelig her jeg sitter... :ler:

Send over litt befruktningsstøv og noen blå vibber til oss andre som også vil ha frø i magen.

Ha en fin vaske- og ordnedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender herved noen "morgenkvalme-vibber" til deg, Edea.... :ler:

I morgen drar jeg til mine foreldre på ferie. Mannen blir igjen hjemme. Han får besøk av feststemte kamerater denne uken og skal også ha noen konserter, og jeg valgt å dra pga. blodtrykksproblemene mine. Bedre å ta det med ro. Har ikke lyst til å ta noen risk. Så nå skal mamma dulle for meg.. :sjarmor:

Jeg har vært flink og ordnet i stand i huset i dag. Gutta skal ikke lide noen nød. Kjøleskapet er fylt opp med godsaker. (Kjøleskapet i kjelleren er tomt - klart til å bli fylt opp med øl... :danse: )

Jeg har også vært og handlet presang til min kjære søster :hjerter: som snart har bursdag.... :gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dra hjem til mamma og bli dullet med! :Nikke:

Du skal ihvertfall ta vare på deg selv (og den lille)!

Kos deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå er jeg hjemme på sørlandet hos mamma og blir dullet med.. Masse deilig mat og mye hvile.. :-)

Det eneste som er litt dumt er at det regner... Men hva gjør det når det finnes internett her også :sjarmor:

8+0 i dag forresten. Jeg starter på min 9 uke... :-) Og som jeg gleder meg til å bli ferdig med 1. trimester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være hjemme hos mamma en tur.

:sur: Jeg vil også hjem til mamma'n min :sur:

(aller helst med et lite frø i magen, da...)

Kose seg da, sirka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handletur i dag. Kjøpte meg bl.a. tøffe Puma-sko. Veldig fornøyd! :sjarmor:

Formen har vært litt uggen, men det hjalp veldig med et deilig forfriskende kveldsbad akkurat. Vannet var nydelig! I morgen skal jeg bade masse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...