Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

Nå er det over en uke siden jeg satt skjelvende på toalettet med en positiv graviditetstest i hendene...

"Frøet" liker seg fremdeles i magen og jeg er i fin form (bank i bordet - kvalmen kommer nok sigende snart..).

Som lærer har jeg en god og lang ferie og begynner ikke på jobb før 16 august. Gruer meg litt til og måtte servere nyheten til rektor, men jeg blir snart 30 år og at jeg vil ha barn må de jo regne med....

Skriver mer senere. Nå må jeg lage mat til gubben....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært hos legen og fått bekreftelsen på at jeg er gravid. Jeg er 6 uker på vei og terminen er satt til 18 mars.

Begynner å bli litt kvalm nå, og så er jeg konstant sulten. Tenker bare på mat. :ler: . Det skal ikke mange timene til før magen skriker om mat.... eller er det kanskje det lille "frøet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Gratulerer med frøet i magen!! :hoppe:

Gøy at du har laget dagbok, så vi får følge deg gjennom svangerskapet.

Må være spennende å være gravid, vite at det er noe der inne! :babysmokk: :hjerter2:

Nyt ferien din!

Stor klem fra Huldra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du stakk innom, Hulderjenta :-)

Formen er på topp. I dag har jeg og mannen min 3 års bryllupsdag. Vi skal ut å spise i kveld og bare kose oss...

I morgen drar jeg til barndomshjemmet mitt på sørlandet, med egen strand og greier. Lengter ofte dit. :hjerter: Håper på strålende vær slik at jeg kan bade og sole meg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har opprettet dagbok! Jeg skal nok følge deg med argusøyne :ler:

Ønsker deg en riktig fin ferie!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med frøet i magen, Sirka. Ser du akkurat har opprettet dagbok. Det har jeg også. Jeg er foreløpig "prøver", men håper på en positiv test om ikke alt for lenge.

Lykke til. :wink:

Klem fra Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Lilly! Kommer nok til å følge med i din dagbok også.. :wink:

Nå har jeg kommet hjem fra en deilig, liten ferie på sørlandet. Ferien har vært bra for meg. Lider av kronisk høyt blodtrykk og skal helst ikke gå på tabeletter det første trimesteret, og nå som jeg har ferie ser det ikke ut som jeg trenger det. Blodtrykket holder seg under grensen legen har satt. :danse: Er litt spent på hva som skjer når jeg begynner å jobbe igjen..., men man må ikke ta sorgene på forskudd..

Går inn i uke 7 nå av svangerskapet og synes jeg ikke har så mange symptomer. Siden jeg har ferie får jeg hvilt en del, så jeg merker ikke om jeg er så veldig trøtt..., kvalmen har ikke startet ennå..., men puppene er ømme som bare det.. Ellers er jeg i overraskende god form!

Nå må jeg i gang med litt :husarbeid: . Det trengs etter ferieturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille i magen og med dagbok.

Det skal bli gøy å følge med på deg.

Jeg er i 2 pp og det er jammen meg en spennende tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Siam. Ja, det klaffet for meg i 2 pp så kanskje det gjør det for deg også? (Krysser fingrene for deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmora for første gang. Blodtrykket ble målt, urinen analysert og jeg ble veid. Akkurat som hos legen forrige uke, men vi fikk pratet litt om videre kontroller. Hun vil jeg skal komme tilbake i uke 12 for da vil hun høre etter hjerteslagene..

Leeeenge til. Ønsker så en ordentlig bekreftelse på at det er noen i magen min. Føler meg litt småkvalm i dag, men kanskje det kommer av at jeg er engstelig for MA og SA og alt annet skummelt....

Er sulten samtidig som jeg ikke har matlyst..... Magen skriker men det er ingenting som frister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at formen er bra! :tommelsmil:

Har du vært til jordmor allerede? :o Mener jeg var langt uti svangerskapet før jeg skulle til jordmor sist (1. gang forrige svangerskap altså) :klø: Men jeg skal jo ikke til legen før 10. august, og det er først etter det jeg får høre når jeg skal kontakte jordmor. Kanskje du trenger tett oppfølging pga blodtrykket?

Håper også tida går fort til uke 12 :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg kvalm da jeg våknet.. Ble nesten glad for alle symptomer jeg får jeg... :P Har vært litt uggen siden.. Har bare ligge ute i solen og lest, men nå ble det for varmt...

Har ikke den helt store matlysten, men i kveld skal vi kose oss med reker. Det tror jeg kommer til å smake... :sikle: Det skal vel ikke være farlig for barnet?

Lurer på om det er gutt eller jente her inne i magen...

Det kinesiske fødselskartet viser gutt og det gjorde "ringtesten" også. Mannen tok også "ringtesten" på seg selv. Da hang tråen bare rett ned.. :hoho:

Tar det som et tegn på at det er liv i magen min og ikke i hans....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Hos meg viser den kinesiske at jeg skal få gutt og rin testen at jeg skal få jente. Så da er det bare å vente i spenning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er formen fin igjen. Jeg har fått gjort litt :husarbeid: som var veldig nødvendig... :oops:

Har ikke orket og vært ute i det fine været. Fungerer ikke helt i varmen for tiden.. Litt frisk luft hadde vært fint.., kanskje setter jeg meg i skyggen senere..

Ripsbuskene mine er fulle av rips og det henger masse fine bær på kirsebærtreet mitt, men jeg orker ikke plukke.. Det er synd.. Kanskje til kvelden..???

Å hjelp, nabo-ungen har virkelig kommet i trass-alderen. Skriking fra morgen til kveld.... :hår:

Det er godt jeg har bestilt unge med av og på knapp.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken har jeg ikke fått med meg før!

Gratulerer med graviditeten! Jeg kommer nok til å følge med deg fremover ettersom vi er ca. like langt på vei. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt bekymret i dag fordi jeg føler meg så symptom-fri, men etter jeg har vært ute i solen et par timer og vært på handletur i byen er jeg nå litt småkvalm og stuptrøtt..... Merker også at jeg er litt "hard" nederst i magen, noe jeg merker når jeg strekker meg o.l. Hmm???

Tiltakslysten til husarbeid er på bånn, og så jeg som venter gjester om noen dager....

AAARRRGGGHHH! Jeg er gift med en musiker og det kan være koselig det når han sitter med gitaren sin (=sitt hovedinstrument)og spiller sanger for meg, men i dag er det trommene som får gjennomgå. Jeg tror jeg blir tullete av alt bråket.. :kjempesinna: Skal vel helst ikke forstyrre han nå som han er i sitt "kreative hjørnet", men det tror jeg at jeg driter i akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...